Het Kampvuur
Het Kampvuur

De onofficiële podcast over Temptation Island. Twee vrienden, Arjan en Martin, keken elke week de ultieme guilty pleasure en praten erover na. Deze podcast is met pensioen. De onofficiële podcast over Temptation Island. Napraten over de ultieme guilty pleasure.


🇺🇸 Kampvuur S7E6: Luke 2.0 kan weer voelen

Ondertitels voor deze podcast verschijnen hier.

Dit transcript is automatisch gegenereerd.   Bekijk platte tekst

Daar waren eindelijk de pompende lakens in zwart-witbeelden. Samen met vriendin van de show Nelleke hebben we zitten genieten. En er gebeurde deze aflevering nog veel meer. Want, wat vinden we van het drama rond Lascelles? Zijn we blij met de nieuwe versie van Luke en was het wegsturen van Taylor een opzetje van de makers? Dat en nog veel meer in een lekkere lange podcast.

Shownotes:

Hosts:



Transcript

⏸️  ▶️  00:00
We zitten in een iets andere ruimte.

⏸️  ▶️  00:03
Moeten we daarmee beginnen?

⏸️  ▶️  00:05
We zijn te gast bij de gast.

⏸️  ▶️  00:07
Precies, dat is heel ingewikkeld.

⏸️  ▶️  00:09
De gast bij de gast.

⏸️  ▶️  00:10
Jij bent de gast.

⏸️  ▶️  00:11
Welkom bij mij.

⏸️  ▶️  00:12
Welkom bij mij.

⏸️  ▶️  00:13
Vriendin van de show.

⏸️  ▶️  00:14
Ik denk dat je jouw stem wel herkent inmiddels.

⏸️  ▶️  00:15
Ja, de meeste luisteraars hebben mij wel eens gehoord.

⏸️  ▶️  00:17
We hebben het inmiddels opgezocht.

⏸️  ▶️  00:18
Dit wordt de veertiende keer dat je met ons meepraat over Temptation Island.

⏸️  ▶️  00:22
Dat is gewoon een compleet seizoen.

⏸️  ▶️  00:23
Ja, dan ben je wel vast de gast toch.

⏸️  ▶️  00:25
Vriendin van de show.

⏸️  ▶️  00:26
Tijd die je nooit meer terugkrijgt.

⏸️  ▶️  00:28
Dat is waar.

⏸️  ▶️  00:29
En wij zijn te gast bij de podcast studio Utrecht.

⏸️  ▶️  00:32
Dat is ook de plek waar jullie Trust Nobody opnemen.

⏸️  ▶️  00:36
En waar ik ook af en toe aanschuiven voor de spoorkast.

⏸️  ▶️  00:39
Voor mij is dit heilig, want ik luister dus heel trouw naar Trust Nobody.

⏸️  ▶️  00:44
Je moet wel in de microfoon praten.

⏸️  ▶️  00:46
Dus het is nu echt gewoon helemaal binnen.

⏸️  ▶️  00:48
Ja, dat is een studio waarbij je in de microfoon loopt, Martin.

⏸️  ▶️  00:50
Ja, precies.

⏸️  ▶️  00:51
Goed.

⏸️  ▶️  00:52
Ik ga even recht van mijn mond zo.

⏸️  ▶️  00:53
Ja, precies.

⏸️  ▶️  00:54
Nou, ik ben benieuwd hoe we hier uitkomen, maar jij luistert weer naar zowel Martin.

⏸️  ▶️  00:58
Hallo.

⏸️  ▶️  00:59
Als Nelleke dus.

⏸️  ▶️  01:00
Hallo.

⏸️  ▶️  01:01
Als Arjan.

⏸️  ▶️  01:02
Dat allemaal in hallo.

⏸️  ▶️  01:03
Moet ik ook hallo zeggen?

⏸️  ▶️  01:04
Ja, anders worden mensen onrustig.

⏸️  ▶️  01:07
Snap ik.

⏸️  ▶️  01:08
En dit is helemaal geen podcast om onrustig over te worden, want er zit altijd zeer veel

⏸️  ▶️  01:11
lijn in.

⏸️  ▶️  01:12
En dat gaan we ook deze keer weer proberen in Het Kampvuur.

⏸️  ▶️  01:14
De onofficiële podcast over Temptation Island.

⏸️  ▶️  01:17
Julian, what the fuck?

⏸️  ▶️  01:21
If you're not in this, then why the fuck did you drag me all this way?

⏸️  ▶️  01:27
I love you.

⏸️  ▶️  01:28
But if you don't love me, then leave me alone.

⏸️  ▶️  01:35
It means fuck alone.

⏸️  ▶️  01:37
Ik heb Edgar eerder in dit seizoen uitgemaakt voor Siri, mooi en aardig.

⏸️  ▶️  01:42
Die vibes kwamen wel terug bij dit fragment.

⏸️  ▶️  01:44
Ja, ik moet zeggen dat ik het tot nu niet echt zag.

⏸️  ▶️  01:47
Er was één blik van hem.

⏸️  ▶️  01:48
Maar er was één blik deze aflevering.

⏸️  ▶️  01:50
Waar wij inderdaad tijdens het Kampvuur was het volgens mij, toch?

⏸️  ▶️  01:53
Dat hij in de camera keek en dat ik ineens dacht, dit is eng.

⏸️  ▶️  01:57
Hier komt een mes incident.

⏸️  ▶️  01:59
En ik vraag me af, zou dat fragment opgenomen zijn na wat hij op het Kampvuur heeft gezien?

⏸️  ▶️  02:05
Dat denk ik niet eigenlijk.

⏸️  ▶️  02:07
Nee, er zat weinig tijd tussen.

⏸️  ▶️  02:09
Ja, in de montage, maar misschien zat er een dag tussen in het echt.

⏸️  ▶️  02:12
Ja, dat zou kunnen ja.

⏸️  ▶️  02:13
Dat weet je bij de Amerikanen, weet je dat nooit.

⏸️  ▶️  02:15
Maar aangezien Mark, maar ik denk dat Mark één keer het Kampvuur aansteekt met hulp

⏸️  ▶️  02:19
van Rick, natuurlijk.

⏸️  ▶️  02:20
Ja, die komt altijd even langs.

⏸️  ▶️  02:23
Hij had ook hetzelfde overremd aan.

⏸️  ▶️  02:25
Dus ik denk dat het dezelfde avond is en dat hij ergens eerder heeft gedacht.

⏸️  ▶️  02:29
Ik moet even huilend in de camera kijken in de booth om dit circus op te nemen.

⏸️  ▶️  02:35
En hij was vrij emotioneel.

⏸️  ▶️  02:37
Ja, dan toch de ring, denk ik.

⏸️  ▶️  02:39
Wat heeft het over?

⏸️  ▶️  02:40
If you don't want me, leave me the fuck alone.

⏸️  ▶️  02:42
Dus dan gaat het denk ik weer over die ring.

⏸️  ▶️  02:44
Lijkt me het meest logisch.

⏸️  ▶️  02:45
Het is een ring.

⏸️  ▶️  02:46
Een ring loopt rond, dus je komt telkens op hetzelfde punt uit.

⏸️  ▶️  02:48
En dat is ook bij Gillian en Eftcar weer het geval.

⏸️  ▶️  02:51
Vind je dit goed gedaan of niet?

⏸️  ▶️  02:53
Ik vind het prachtig.

⏸️  ▶️  02:54
Ik was achter mijn adem toen we klaar waren met kijken.

⏸️  ▶️  02:58
Want we hebben, ik heb geprobeerd op te schrijven wat we allemaal hebben gehad.

⏸️  ▶️  03:02
Maar we hebben een man gehad die bevestigde dat die vreemd ging.

⏸️  ▶️  03:07
We hebben neukerij gehad.

⏸️  ▶️  03:09
We hebben zoenerij gehad van een nieuw koppel met slapen.

⏸️  ▶️  03:14
We hebben twee kampvuren achter de rug.

⏸️  ▶️  03:18
Er zijn eliminaties geweest.

⏸️  ▶️  03:20
Trane?

⏸️  ▶️  03:21
Heel veel trane.

⏸️  ▶️  03:22
Heel veel trane.

⏸️  ▶️  03:23
Ik vroeg me af hoe je dit in godsnaam allemaal in een aflevering krijgt.

⏸️  ▶️  03:28
En nergens was wederom aandacht voor.

⏸️  ▶️  03:30
Het was telkens weer op en door.

⏸️  ▶️  03:32
Maar we hebben wel neukende, pompende lakers in soort weerbeelden gezien.

⏸️  ▶️  03:36
Dat is toch altijd een hoogtepunt?

⏸️  ▶️  03:37
Dat is overal een hoogtepunt.

⏸️  ▶️  03:39
Jij moet nu tevreden zijn, toch?

⏸️  ▶️  03:41
Dit was alles wat je wilde.

⏸️  ▶️  03:42
Ik stop ook met kijken.

⏸️  ▶️  03:43
Dit is het.

⏸️  ▶️  03:44
Bedankt.

⏸️  ▶️  03:45
Klaar.

⏸️  ▶️  03:46
Maar dit zou wel betekenen dat Tommy en Dingetje nog niet geneukt hebben.

⏸️  ▶️  03:50
Want anders hadden we dat wel gezien ook.

⏸️  ▶️  03:52
Ja.

⏸️  ▶️  03:53
En dat het dus ook nog niet eerder was gebeurd.

⏸️  ▶️  03:55
Want daar hadden jullie volgens mij ook nog vragen over.

⏸️  ▶️  03:57
Maar het is dus...

⏸️  ▶️  03:58
Dan gaan we nu voor de data alweer naar buiten.

⏸️  ▶️  04:00
Ze laten het dus blijkbaar toch zien.

⏸️  ▶️  04:02
En vrij uitgebreid ook, want we hoorden...

⏸️  ▶️  04:05
Het was bijna Nederlandse kwaliteit pompende lakers in soort weerbeelden.

⏸️  ▶️  04:10
Met gekreun.

⏸️  ▶️  04:11
Gekreun.

⏸️  ▶️  04:12
En daarna door.

⏸️  ▶️  04:13
En dat soort dingen.

⏸️  ▶️  04:14
Ja.

⏸️  ▶️  04:15
Ik wil meer.

⏸️  ▶️  04:16
Ja.

⏸️  ▶️  04:17
Dat is toch wel lullig.

⏸️  ▶️  04:18
Dan lig je daar met je hele bij een oude en dan zegt ze...

⏸️  ▶️  04:21
Ik wil meer.

⏸️  ▶️  04:22
Maar waar moet je het dan vandaan halen?

⏸️  ▶️  04:23
Ja, precies.

⏸️  ▶️  04:24
Dit is het.

⏸️  ▶️  04:25
Hij doet z'n best.

⏸️  ▶️  04:26
17,5 centimeter kloppen vlees.

⏸️  ▶️  04:27
Is dat niet genoeg voor je?

⏸️  ▶️  04:28
Niet zo fantastisch.

⏸️  ▶️  04:29
Ik noem maar wat.

⏸️  ▶️  04:30
Ik wilde eigenlijk 13,5 zeggen.

⏸️  ▶️  04:31
En toen vervolgens sprak ik uit 17,5.

⏸️  ▶️  04:32
Dat is best wat, toch?

⏸️  ▶️  04:33
Ik ben niet heel erg.

⏸️  ▶️  04:34
17,5 is best wel veel, ja.

⏸️  ▶️  04:35
Ja, ik ben niet helemaal.

⏸️  ▶️  04:36
Dus ik wilde er een klein lulletje van maken.

⏸️  ▶️  04:41
Maar in mijn taal werd hij meteen dan weer groot.

⏸️  ▶️  04:43
Ja.

⏸️  ▶️  04:44
Dus ik weet niet.

⏸️  ▶️  04:45
Er gebeurde iets in die grap.

⏸️  ▶️  04:46
Ik vind dit lullig.

⏸️  ▶️  04:47
Maar goed, zonder alleen maar de pick-up hun te hebben.

⏸️  ▶️  04:51
Oh.

⏸️  ▶️  04:52
Er gebeurde er dus veel meer.

⏸️  ▶️  04:55
We zijn erachter gekomen dat jij, Nellijke Ashley, een knappe vrouw vindt.

⏸️  ▶️  05:00
Absoluut.

⏸️  ▶️  05:01
Zolang ze haar mond houdt.

⏸️  ▶️  05:02
Ja.

⏸️  ▶️  05:03
Meteen weer lullig.

⏸️  ▶️  05:04
Ja, sorry.

⏸️  ▶️  05:05
Maar nee, ik vind haar echt beeldschoon.

⏸️  ▶️  05:06
Echt fantastisch, prachtig.

⏸️  ▶️  05:08
En zoals ze ook weer aan dat kampvuur verscheen.

⏸️  ▶️  05:11
Ze loopt ook natuurlijk dan als een model naar binnen.

⏸️  ▶️  05:14
Echt fantastisch.

⏸️  ▶️  05:15
Maar ze heeft een beetje zo'n... manier van praten.

⏸️  ▶️  05:20
Wat voor manier?

⏸️  ▶️  05:21
Nou, dat ik denk, even wat peper in je reet.

⏸️  ▶️  05:23
Ja.

⏸️  ▶️  05:24
Zij was ook niet de enige bij wie we dat dachten.

⏸️  ▶️  05:26
Want er waren een hoop die echt ontzettend sloom praten alleen maar.

⏸️  ▶️  05:30
Ja.

⏸️  ▶️  05:31
En Ash heeft er bijvoorbeeld ook een handje van.

⏸️  ▶️  05:33
Maar die doet dan...

⏸️  ▶️  05:34
Ashley is een beetje lijzig en Ash die laat gewoon hele rare pauses vallen.

⏸️  ▶️  05:39
Die heel lang duren.

⏸️  ▶️  05:41
Ja, totaal random momenten in je zin.

⏸️  ▶️  05:43
Ja.

⏸️  ▶️  05:44
Als zij praat dan zitten er echt hele rare pauses in.

⏸️  ▶️  05:48
Precies.

⏸️  ▶️  05:49
Ja.

⏸️  ▶️  05:50
Ik vind het ook...

⏸️  ▶️  05:51
Ja, terwijl je denkt, praat nou eens even door, zit er...

⏸️  ▶️  05:55
Kunnen we deze grap nog verder uitmelden?

⏸️  ▶️  05:57
Toch weer een...

⏸️  ▶️  05:58
We kunnen dit de hele podcast doen.

⏸️  ▶️  05:59
Pausen, ja.

⏸️  ▶️  06:00
En dan wordt het een hele lange aflevering, denk ik.

⏸️  ▶️  06:02
Volgende week zijn we klaar.

⏸️  ▶️  06:04
Maar dus ze hebben Ashley die irritant...

⏸️  ▶️  06:06
Ashley is dus knap, maar paat irritant.

⏸️  ▶️  06:08
Ash zit, denk ik, toch ergens in de naam.

⏸️  ▶️  06:11
Hij had een shock te verduren, want haar...

⏸️  ▶️  06:16
Taylor.

⏸️  ▶️  06:17
Trailer Taylor weer bijna in zijn trailer.

⏸️  ▶️  06:19
Ook nog.

⏸️  ▶️  06:20
Ja, er waren ook nog illuminaties.

⏸️  ▶️  06:21
Hebben we net niet eens over gehad.

⏸️  ▶️  06:22
Ja, precies.

⏸️  ▶️  06:23
Maar qua lijn en volgorde...

⏸️  ▶️  06:24
Oh, daar ben jij voor.

⏸️  ▶️  06:25
Ja.

⏸️  ▶️  06:26
We zeiden vorige week...

⏸️  ▶️  06:27
Toen hebben wij geprobeerd om het serieus over huiselijk geweld te hebben.

⏸️  ▶️  06:30
Oh ja.

⏸️  ▶️  06:31
Ja.

⏸️  ▶️  06:32
Dit is een blokje serieus.

⏸️  ▶️  06:33
Niet heel succesvol.

⏸️  ▶️  06:34
Nou, wat vond jij daarvan?

⏸️  ▶️  06:36
Nou, het grappige was dat jullie dat aankondigden en dat ik dacht...

⏸️  ▶️  06:41
Huiselijk geweld?

⏸️  ▶️  06:42
Heb ik iets gemist?

⏸️  ▶️  06:43
Ik kon het me gewoon niet meer herinneren.

⏸️  ▶️  06:44
Dus toen heb ik nog een keer de laatste minuut van die aflevering gekeken.

⏸️  ▶️  06:49
En toen kwam ik erachter dat ik in slaap was gevallen.

⏸️  ▶️  06:51
Oh.

⏸️  ▶️  06:52
En dat ik dat dus even gemist had.

⏸️  ▶️  06:55
Maar jij kijkt ook de afleveringen op...

⏸️  ▶️  06:57
Dat vertelde je net...

⏸️  ▶️  06:58
Ja, midden in de nacht bij een nachtvoeding.

⏸️  ▶️  07:00
Als ik inderdaad mijn netgeboren baby...

⏸️  ▶️  07:02
Snachts borstvoeding geef...

⏸️  ▶️  07:04
En dan is het vaak dus van donderdag...

⏸️  ▶️  07:06
Of van woensdag op donderdag...

⏸️  ▶️  07:07
Dat ik me dan ineens realiseer...

⏸️  ▶️  07:09
Er staat net drie uur een...

⏸️  ▶️  07:11
Dus baby Travis krijgt nu al Temptation Island mee?

⏸️  ▶️  07:14
Nou, ik ben dus...

⏸️  ▶️  07:15
Als ik iets kijk tijdens de borstvoeding...

⏸️  ▶️  07:17
Dan doe ik altijd oortjes in.

⏸️  ▶️  07:18
Omdat ik hem ook niet te veel wil prikkelen met geluid.

⏸️  ▶️  07:21
Zeker de nacht is het ook niet fijn.

⏸️  ▶️  07:22
Want Elger zit ook gewoon in die slaapkamer.

⏸️  ▶️  07:24
Die ligt dan wel te slapen.

⏸️  ▶️  07:26
Het is ook niet zo fijn als hij dan mee moet luisteren naar Temptation.

⏸️  ▶️  07:29
Pompende lakens.

⏸️  ▶️  07:30
Precies.

⏸️  ▶️  07:31
Dus hij wordt er nog niet aan blootgesteld.

⏸️  ▶️  07:34
Maar je had dus die laatste minuut gemist...

⏸️  ▶️  07:36
En toen keek je er nog een keer...

⏸️  ▶️  07:38
En toen vond ik het inderdaad heftig en interessant.

⏸️  ▶️  07:42
En ik dacht zo...

⏸️  ▶️  07:43
Wauw, dit wordt wel een onderwerp.

⏸️  ▶️  07:45
Dus ik miste het ook inderdaad in deze aflevering.

⏸️  ▶️  07:47
Want er werd niks over gezegd.

⏸️  ▶️  07:49
Ze gingen gewoon door waar ze gebleven waren.

⏸️  ▶️  07:52
En niemand kwam hier op terug.

⏸️  ▶️  07:53
Ook niet in de vooruitblik, gek genoeg.

⏸️  ▶️  07:55
Terwijl het toch echt wel een ding was uit die vorige aflevering.

⏸️  ▶️  07:58
Dat zou je denken van wel.

⏸️  ▶️  07:59
Maar er is ook in het hele nagedoe waarbij iedereen terugkomt...

⏸️  ▶️  08:03
En natuurlijk zeer intelligente bespiegelingen houdt over wat iedereen heeft gezien.

⏸️  ▶️  08:08
Daar zat ook...

⏸️  ▶️  08:10
Kreeg je maar één beeld van haar met Tommy op een bankje.

⏸️  ▶️  08:14
Sorry, met Taylor.

⏸️  ▶️  08:16
Al die thees.

⏸️  ▶️  08:17
Ze dronk geen thee trouwens, dacht ik.

⏸️  ▶️  08:20
En er was één zin...

⏸️  ▶️  08:22
Werd er gezegd gewoon over wat zij had ervaren.

⏸️  ▶️  08:26
En dat ging precies niet daarover.

⏸️  ▶️  08:28
En daar moest ook heel snel, hop, door naar het volgende.

⏸️  ▶️  08:30
Op dat moment dat ik inderdaad dacht...

⏸️  ▶️  08:32
Dit is zo snel gesneden dat je niet eens door hebt...

⏸️  ▶️  08:34
Dat je alweer naar een ander stijl kijkt en dan ben je alweer bij een ander stijl.

⏸️  ▶️  08:37
Je hebt gewoon geen tijd om het te verwerken.

⏸️  ▶️  08:39
Nee.

⏸️  ▶️  08:40
En dat brengt mij bij een bespiegeling over dit hele seizoen.

⏸️  ▶️  08:44
En de format van Temptation Island USA.

⏸️  ▶️  08:48
Want waarom zitten wij niet met onze hand voor de mond te kijken...

⏸️  ▶️  08:54
naar hoe een van die dames zich laat volblaffen.

⏸️  ▶️  09:00
Om het maar even zo te zeggen.

⏸️  ▶️  09:02
Je had meer pompen de lakens gewild.

⏸️  ▶️  09:04
Nee, niet meer.

⏸️  ▶️  09:06
Wij zijn helemaal niet geschokt op het moment dat een van die mensen...

⏸️  ▶️  09:09
begint te tongen met iemand.

⏸️  ▶️  09:11
Dat tongen met Taylor, dat kwam in een soort bijzin.

⏸️  ▶️  09:13
En dat was het ook.

⏸️  ▶️  09:15
Maar in de Nederlandse variant denk je, oh mijn god, ze gaat tongen.

⏸️  ▶️  09:18
Maar dat is ook de montage, denk ik.

⏸️  ▶️  09:21
Want in een Nederlandse seizoen, als er iets gebeurt...

⏸️  ▶️  09:23
hebben jullie ook wel eens bekomplimenteerd.

⏸️  ▶️  09:25
Dan gaat er van die spannende muziek en dan wordt het zo versneden...

⏸️  ▶️  09:27
dat ze allebei aan het feesten zijn, de stellen.

⏸️  ▶️  09:30
En dat je dan ziet dat hij wel netjes naar bed gaat...

⏸️  ▶️  09:34
en dat zij dat ook probeert, maar dat dat niet lukt.

⏸️  ▶️  09:36
En dan zie je hem naar bed gaan en zijn lampje uitknippen.

⏸️  ▶️  09:40
En dan zie je haar keihard neuken.

⏸️  ▶️  09:42
Weet je dat je dan denkt, oh, hij ligt daar.

⏸️  ▶️  09:44
Hij weet het niet.

⏸️  ▶️  09:45
Dan wordt het ook echt zo gebracht.

⏸️  ▶️  09:47
Nu was het, kijk, er is een feestje.

⏸️  ▶️  09:48
Oh, er staan twee mensen in de hoek te zoenen.

⏸️  ▶️  09:50
Wie zijn het?

⏸️  ▶️  09:51
Ik zou even inzoomen. Ah, het zijn Gillian en Tommy.

⏸️  ▶️  09:53
En door.

⏸️  ▶️  09:54
Oh ja, en dan krijg je een...

⏸️  ▶️  09:56
hoe heet dat?

⏸️  ▶️  09:58
Ja, Tommy besloot om mij te zoenen, want er was een tijd voor.

⏸️  ▶️  10:02
Ja, ik was het daar wel mee eens.

⏸️  ▶️  10:03
Het was kwart over elf.

⏸️  ▶️  10:05
Dus er wordt ook niet heel veel gewicht aan gehangen...

⏸️  ▶️  10:07
waardoor je dus als kijker ook niet voelt dat er heel veel gewicht aan hangt.

⏸️  ▶️  10:11
Nee, en ik zag een fragmentje van...

⏸️  ▶️  10:15
op de Instagram van Temptation Island TV afgelopen week.

⏸️  ▶️  10:20
Het was een moment waarop hij...

⏸️  ▶️  10:24
Ash zag zoenen op bed met Traylor Taylor.

⏸️  ▶️  10:28
En toen dacht...

⏸️  ▶️  10:29
en ik keek naar hem en hij maakt iets heel erg heftigs mee.

⏸️  ▶️  10:33
Maar ik heb dat...

⏸️  ▶️  10:34
ik heb dat gevoel gewoon helemaal niet.

⏸️  ▶️  10:36
Hij heeft nu zitten kijken naar zijn vriendin, die ligt te badsen met een ander.

⏸️  ▶️  10:41
Lijkt me echt.

⏸️  ▶️  10:42
Ik heb verder geen...

⏸️  ▶️  10:43
niet echt medelijden met die kerel.

⏸️  ▶️  10:45
En ik denk dat dat komt omdat we gewoon die mensen onvoldoende leren kennen.

⏸️  ▶️  10:49
Ik heb helemaal geen band met deze mensen.

⏸️  ▶️  10:52
En dat doet de Nederlandse versie toch beter op de een of andere manier.

⏸️  ▶️  10:55
Ik vind dat wel dubbel.

⏸️  ▶️  10:56
Want ik vind dat het in de Nederlandse versie zo ontzettend trekt.

⏸️  ▶️  11:01
En vaak cliffhangers die op niks uitdraaien.

⏸️  ▶️  11:04
Ja, dat is wel echt kut als ze dat opbouwen.

⏸️  ▶️  11:06
Nou, ze gaan allebei naar bed.

⏸️  ▶️  11:07
En ze doen allebei gewoon hun lampje uit en gaan slapen.

⏸️  ▶️  11:10
Dat gebeurt natuurlijk vaker dan...

⏸️  ▶️  11:11
Dus er gebeurt wel echt veel meer.

⏸️  ▶️  11:12
Alleen, de programmamakers maken inderdaad wat rare keuzes door bepaalde dingen...

⏸️  ▶️  11:17
zoals die emotionele, vrijgezellige...

⏸️  ▶️  11:20
dat gezeur met la celles, als we het zo nog wel hebben.

⏸️  ▶️  11:23
Om dat enorm breed uit te meten.

⏸️  ▶️  11:25
En de seks in een paar seconden weg te werken.

⏸️  ▶️  11:29
Misschien duurde het ook niet langer.

⏸️  ▶️  11:30
Dat kan.

⏸️  ▶️  11:31
Ik hoop het wel.

⏸️  ▶️  11:32
Ze wilden meer, dus waarschijnlijk...

⏸️  ▶️  11:35
Maar omdat het inderdaad de hele tijd net niet inhoudelijk wordt of zo...

⏸️  ▶️  11:40
leer je die...

⏸️  ▶️  11:41
Ik weet eigenlijk nog steeds niet precies wat die mensen nou precies drijft.

⏸️  ▶️  11:44
Maar misschien is dat ook een beetje...

⏸️  ▶️  11:46
Ik heb dat wel vaker bij Amerikaanse reality tv.

⏸️  ▶️  11:49
Dat ik het gewoon niet snap.

⏸️  ▶️  11:50
Dat ik denk, we spreken een andere taal.

⏸️  ▶️  11:52
Ik kan Engels, echt hoor.

⏸️  ▶️  11:54
Ik begrijp wat ze zeggen, maar ik begrijp niet wat ze zeggen.

⏸️  ▶️  11:57
Dus bijvoorbeeld het hele verhaal van Hania, die dan dus...

⏸️  ▶️  12:01
Zijn verhaal is...

⏸️  ▶️  12:02
Oké, we gaan een afstandsrelatie hebben.

⏸️  ▶️  12:06
Want Ash gaat verhuizen naar New York, geloof ik.

⏸️  ▶️  12:10
Andere kant van het land.

⏸️  ▶️  12:11
Ja, precies.

⏸️  ▶️  12:12
Hij denkt, oké, dan ga ik fysiek niet overleven.

⏸️  ▶️  12:16
Dus als ik deze relatie wil houden, dan betekent dat voor mij...

⏸️  ▶️  12:19
Fysiek gaat hij dat hopelijk overleven.

⏸️  ▶️  12:21
Nee, ze waren hele fysieke mensen.

⏸️  ▶️  12:23
Dus hij moest contact hebben met anderen als zij er niet was.

⏸️  ▶️  12:26
Want uit het oog, uit het hart.

⏸️  ▶️  12:28
Dus hij denkt, ik ga dat oplossen door een open relatie te doen.

⏸️  ▶️  12:33
Want dan kan ik ondertussen met andere mensen naar bed.

⏸️  ▶️  12:35
Dat deed hij al, maar dat was nog even niet duidelijk.

⏸️  ▶️  12:39
Maar dan met toestemming.

⏸️  ▶️  12:40
Precies, maar dan met toestemming.

⏸️  ▶️  12:42
Vervolgens komt hij daar keihard op terug als hij ziet dat zijn vriendin,

⏸️  ▶️  12:45
die daar eigenlijk al geen voorstander van was,

⏸️  ▶️  12:47
wel haar deel van de open relatie consumeert.

⏸️  ▶️  12:50
Dan is het ineens, ik zit hier en ik zie dit.

⏸️  ▶️  12:53
En dit is toch niet wat ik wil.

⏸️  ▶️  12:55
Maar ja, op dat moment kan je dat dus blijkbaar ook niet tegen haar zeggen.

⏸️  ▶️  12:57
Want jullie zitten allebei je eigen proces te doen.

⏸️  ▶️  13:00
Proces.

⏸️  ▶️  13:01
Vergeet niet dat de moment op name is.

⏸️  ▶️  13:03
Zij komt er eigenlijk gewoon achter dat al die red flags die ze had,

⏸️  ▶️  13:08
dat hij haar nooit introduceert als zijn vriendin,

⏸️  ▶️  13:10
als er bijna een andere vrouw in de buurt is.

⏸️  ▶️  13:13
Die open relatie die hij doordrukt,

⏸️  ▶️  13:15
terwijl zij het niet wil, dat dat inderdaad allemaal klopt.

⏸️  ▶️  13:18
Dat ze dus ook nog achterkomt dat haar gevoel,

⏸️  ▶️  13:20
dat hij vreemd ging, klopt.

⏸️  ▶️  13:22
Ik kan me dit gevoel heel goed voorstellen.

⏸️  ▶️  13:24
Dat ze dus niet helemaal, helemaal devastated is.

⏸️  ▶️  13:28
Kapot.

⏸️  ▶️  13:29
Kapot is, maar dat ze denkt, ja, zie, ik ben niet gek.

⏸️  ▶️  13:32
Ik dacht dit al, ik voelde dit.

⏸️  ▶️  13:34
Ik heb dit geweten, daarom gaat het niet.

⏸️  ▶️  13:37
Goed tussen ons.

⏸️  ▶️  13:38
Ja, want ik vond die reactie inderdaad ook heel lauw.

⏸️  ▶️  13:41
Ik dacht, nou gaat het komen.

⏸️  ▶️  13:42
Ze krijgt dat te zien.

⏸️  ▶️  13:44
En toen was het, ja, ik wist het eigenlijk.

⏸️  ▶️  13:46
Ja, ik wist het wel.

⏸️  ▶️  13:47
Ja, ik denk dat het een opluchting is, omdat het dus niet aan jou ligt.

⏸️  ▶️  13:50
Jij hebt al die tijd gedacht dat dit gebeurde,

⏸️  ▶️  13:52
hij ontkent het en dan denk je dat het ligt aan mij.

⏸️  ▶️  13:55
Maar vervolgens is zijn conclusie, ik moet hier een nieuwe vriendin,

⏸️  ▶️  14:00
want ik moet leren om van één persoon te houden

⏸️  ▶️  14:03
en mijn aandacht te houden bij één persoon

⏸️  ▶️  14:05
en niet bij de mensen met wie ik nog meer aan het slapen ben of neuken ben.

⏸️  ▶️  14:09
Ja, dus ga ik met iemand neuken buiten mijn relatie.

⏸️  ▶️  14:12
Ja, dus heb ik hier nu een nieuwe vriendin uitgekozen.

⏸️  ▶️  14:14
Ik begreep daar gewoon helemaal niks van

⏸️  ▶️  14:16
en het werd gepresenteerd als de logische beslissing ever.

⏸️  ▶️  14:20
En ook dat hij dan op dat kampvuur tegen Mark L. Wahlberg zegt,

⏸️  ▶️  14:24
ja, ik moet leren om, als ik bij iemand ben, om aan die persoon te denken

⏸️  ▶️  14:28
en niet aan alle andere mensen waar ik seks mee heb.

⏸️  ▶️  14:30
Nee, je moet stoppen met seks hebben met al die andere mensen.

⏸️  ▶️  14:33
Dat is het probleem.

⏸️  ▶️  14:35
Ja, precies, het gaat niet om dat je dan ook denkt aan die ander.

⏸️  ▶️  14:39
Nou ja, dus ik vond, dus dan denk ik, wat jij ook zegt,

⏸️  ▶️  14:42
ik begrijp jou niet.

⏸️  ▶️  14:43
Wat gebeurt er nou eigenlijk in dat hoofd van die Hania?

⏸️  ▶️  14:46
Waarom, wat is hij nou aan het doen?

⏸️  ▶️  14:48
Ja, maar dit had je ook verder kunnen uitdiepen.

⏸️  ▶️  14:50
Hier had je ook met vrijgezellen over kunnen praten, weet ik veel.

⏸️  ▶️  14:53
Maar dit zat ook weer in een bijzin, ergens tussendoor, weet je wel.

⏸️  ▶️  14:58
Ja, en ook die vrijgezelle, hij zit daar dus te janken.

⏸️  ▶️  15:00
Hij vertelt dus, ik ben vreemd gegaan, heel vaak volgens mij,

⏸️  ▶️  15:03
als ik het goed begreep.

⏸️  ▶️  15:04
En wat gaan ze alleen maar zeggen?

⏸️  ▶️  15:05
Ach, armen jij en hem knuffelen.

⏸️  ▶️  15:07
Ja, maar dat doen we allemaal.

⏸️  ▶️  15:09
Nee, dat deden die vrijgezelle vrouwen.

⏸️  ▶️  15:11
Oh ja, maar die vinden het alleen maar heel mooi dat die open wordt,

⏸️  ▶️  15:15
want dat was zijn doel, hij moest open worden.

⏸️  ▶️  15:17
En hij moest zijn boek dicht houden.

⏸️  ▶️  15:19
Dus mentaal open, fysiek dicht.

⏸️  ▶️  15:23
Over het gedrag van die vrijgezelle hebben wij ook een audio appje gehad.

⏸️  ▶️  15:26
06-20-15-15-29.

⏸️  ▶️  15:28
06-20-15-15-29.

⏸️  ▶️  15:30
06-15-15-15-29.

⏸️  ▶️  15:33
20-15-15-29.

⏸️  ▶️  15:35
Jong, hoe vaak ben je hier nou alweer?

⏸️  ▶️  15:36
Ja, je bent vaste gast.

⏸️  ▶️  15:37
Je appt ook altijd.

⏸️  ▶️  15:38
Ja, maar dat staat gewoon in mijn telefoon en dan staat het kampvuur hotline.

⏸️  ▶️  15:41
Oeh, zijn we in je telefoon?

⏸️  ▶️  15:42
Ja, zeker.

⏸️  ▶️  15:43
Wat heftig.

⏸️  ▶️  15:44
Even kijken.

⏸️  ▶️  15:45
Nee, jullie heten volgens mij gewoon kampvuur

⏸️  ▶️  15:47
en dan staan jullie ook bij favorieten.

⏸️  ▶️  15:53
We zijn wel favorieten.

⏸️  ▶️  15:55
Ja, precies.

⏸️  ▶️  15:56
Want dan kan ik...

⏸️  ▶️  15:57
Ja, nee, het kampvuur.

⏸️  ▶️  15:59
Wat leuk.

⏸️  ▶️  16:00
We staan waarschijnlijk ook in Nanooks telefoon, want die stuurde dit.

⏸️  ▶️  16:03
Met 06-20-15-15-29?

⏸️  ▶️  16:05
Denk ik wel.

⏸️  ▶️  16:06
Wat mij dus echt opvalt is dat de koppels van dit seizoen

⏸️  ▶️  16:11
Temptation Island weer zo belachelijk goed zijn in het totaal recht trekken van hun

⏸️  ▶️  16:17
wandgedrag in hun testimonials.

⏸️  ▶️  16:19
Dus die quote's die ze geven tussendoor richting de camera.

⏸️  ▶️  16:23
Daarin zegt ze dingen als van ja, ik zie geen reden

⏸️  ▶️  16:26
why we shouldn't spend the night together.

⏸️  ▶️  16:28
Terwijl je gewoon weet dat je gaat neuken met deze gasten.

⏸️  ▶️  16:31
Sorry, maar ze kunnen het allemaal zo mooi verbloemen

⏸️  ▶️  16:35
hoe ze wat voor vieze dingen ze doen of hebben gedaan.

⏸️  ▶️  16:39
Maar ze zeggen het allemaal op een soort hele respectvolle manier in de camera.

⏸️  ▶️  16:43
Dat je denkt, lieg je nou tegen ons?

⏸️  ▶️  16:45
Lieg je ook tegen jezelf?

⏸️  ▶️  16:47
Waarom doe je dit?

⏸️  ▶️  16:49
Weet je wel?

⏸️  ▶️  16:50
In Nederland is iedereen altijd voor mijn gevoel best wel eerlijk.

⏸️  ▶️  16:53
Ja, weet je, het kon niet.

⏸️  ▶️  16:54
Maar ik heb wel gewoon die persoon al geneukt vannacht en whatever.

⏸️  ▶️  16:58
Maar in Amerika maken ze dat een heel mooi verhaal van.

⏸️  ▶️  17:01
En ja, ik weet niet.

⏸️  ▶️  17:03
Ik ben daar ook een beetje klaar mee.

⏸️  ▶️  17:06
Volgens mij heeft dat ook te maken met het format dat ze in Amerika heel duidelijk zeggen

⏸️  ▶️  17:10
je bent weer vrijgezel en je bent hier voor jezelf.

⏸️  ▶️  17:13
En je mag zelf alles uit gaan zoeken.

⏸️  ▶️  17:15
Dus mag je met iemand anders gaan zoenen.

⏸️  ▶️  17:17
Het kan zijn dat je partner toch boos wordt of geschokt is of gekwetst of zo.

⏸️  ▶️  17:21
Maar dus het gaat niet zozeer om de verleiding weer staan.

⏸️  ▶️  17:25
Waar natuurlijk in het begin in Nederland wel heel erg om ging.

⏸️  ▶️  17:28
Dus dan heb je inderdaad heel erg van oh, het lukt me nog, het lukt me nog.

⏸️  ▶️  17:31
Oeps, shit.

⏸️  ▶️  17:33
Het is mislukt.

⏸️  ▶️  17:35
Ik was te dronken, te geld, weet ik veel wat.

⏸️  ▶️  17:39
Maar dat stuipt me ook een beetje tegen de borst.

⏸️  ▶️  17:42
Want we zitten bij die kampvuren en Mark heeft geen enkele oordeel over wat er gebeurt.

⏸️  ▶️  17:48
Maar zegt bij iedereen alleen maar ja, nee, het gaat om jou.

⏸️  ▶️  17:51
Je moet nu alleen maar aan jezelf denken.

⏸️  ▶️  17:53
Terwijl ik denk, maar je kan toch niet.

⏸️  ▶️  17:55
Ik snap dat je jezelf moet ontwikkelen of persoonlijke ontwikkeling bla bla bla.

⏸️  ▶️  17:58
Maar het gaat toch om die relaties.

⏸️  ▶️  18:00
Dus je moet het toch ook in combinatie met die ander naar kijken.

⏸️  ▶️  18:04
Toch niet alleen maar hoe gaat het met jou?

⏸️  ▶️  18:06
En heb je jezelf wel een beetje ontdekt?

⏸️  ▶️  18:08
Daar hangt het een beetje op twee gedachten.

⏸️  ▶️  18:10
Want je bent inderdaad daar natuurlijk voor je voor je relatie en kijken.

⏸️  ▶️  18:14
Formeel dan word je single en ga je kijken of de relatie waarin je zit of die nog steeds bij jou past.

⏸️  ▶️  18:19
En tegelijkertijd gaat het eigenlijk primair.

⏸️  ▶️  18:22
Ja, daarmee gaat het primair om jou.

⏸️  ▶️  18:24
Terwijl uiteindelijk die mensen daar natuurlijk nog steeds samen hopen daar samen weg te komen.

⏸️  ▶️  18:30
Dus dat is dat een beetje ingewikkelder.

⏸️  ▶️  18:33
En ik vind het ook de manier waarop daar de hele tijd op gehamerd wordt dat het vooral om jou zelf gaat.

⏸️  ▶️  18:39
Ja, ik weet niet hoor.

⏸️  ▶️  18:41
Dat voelt mij ook wel enigszins egoistisch aan.

⏸️  ▶️  18:43
Want je hebt toch nog steeds.

⏸️  ▶️  18:46
Oké, dus stel je gaat in het normale leven uit elkaar.

⏸️  ▶️  18:50
Relatie is op, klaar.

⏸️  ▶️  18:52
Dan ga je, nou ja, zoals gezegd uit elkaar.

⏸️  ▶️  18:56
En dan is het toch een soort van ongeschreven regel.

⏸️  ▶️  18:59
Dat je elkaar niet gaat lastigvallen met je seksuele escapades nadien.

⏸️  ▶️  19:04
Nee, je gaat niet een filmpje opnemen van je rebound en die dan appen naar je ex.

⏸️  ▶️  19:08
Zo van nou, dit is mijn proces.

⏸️  ▶️  19:11
Bedankt.

⏸️  ▶️  19:12
Dus daarmee wordt deze hele situatie niet de normale verhouding tussen twee exen.

⏸️  ▶️  19:18
Dus je hebt nog steeds de verantwoordelijkheid volgens mij.

⏸️  ▶️  19:21
Dat als je daar als vrijgezel bent en je weet dat wat jij doet bij jouw ex.

⏸️  ▶️  19:26
Dus ik doe de hele aanhalingstekens tussen uit elkaar en ex.

⏸️  ▶️  19:31
Maar voor de time being ex.

⏸️  ▶️  19:34
Dan heb je toch nog steeds.

⏸️  ▶️  19:36
Als jij weet dat jouw ex in het normale leven de beelden van jouw seksuele escapades te zien krijgt.

⏸️  ▶️  19:40
Ga je toch ook je enigszins terughoudend opstellen.

⏸️  ▶️  19:44
Denk ik nou, ik weet niet of we dit nou moeten doen, want zij krijgt niet te zien.

⏸️  ▶️  19:47
Maar is het niet ook, want jouw veronderstelling.

⏸️  ▶️  19:50
Jij gaat mee in wat de programma makers zeggen van ze zijn uit elkaar.

⏸️  ▶️  19:53
Maar dat vind ik eigenlijk al bullshit.

⏸️  ▶️  19:56
Je kan dat wel zeggen, maar dat is het.

⏸️  ▶️  19:58
Dat is niet zo.

⏸️  ▶️  19:59
Dat werkt toch niet zo.

⏸️  ▶️  20:00
Nee, maar daar haakt Mark wel.

⏸️  ▶️  20:01
Daar heeft hij met zijn verhaaltjes op in.

⏸️  ▶️  20:02
Dat is wat de programma zegt.

⏸️  ▶️  20:04
Kijk, en bij de één pakt het beter uit dan bij de ander.

⏸️  ▶️  20:07
Want bij Iris en Luke zie je bijvoorbeeld dat Iris gewoon inderdaad het heel erg bij zichzelf houdt.

⏸️  ▶️  20:12
En inderdaad zoiets heeft van oké, ik heb gewoon niet goed ontdekt wie ik ben en wat ik wil en wat ik leuk vind.

⏸️  ▶️  20:19
Ik ben ik zit in een afhankelijke relatie.

⏸️  ▶️  20:22
En dat voelt niet goed.

⏸️  ▶️  20:23
Dus ik ga nu deze tijd gebruiken om mezelf beter te leren kennen.

⏸️  ▶️  20:27
Zonder allerlei neukerettes.

⏸️  ▶️  20:28
Precies.

⏸️  ▶️  20:29
Want wat je bij Ash ziet, is die zegt ook van ik zat in een hartstikke toxic relatie.

⏸️  ▶️  20:33
Ben ik helemaal met je eens gehad en ik moet daar vanaf ook helemaal mee eens.

⏸️  ▶️  20:36
Maar vervolgens duikt ze op de eerste de beste, zoals ze het zelf noemden, Noorse God met blauwe ogen.

⏸️  ▶️  20:41
En is ze weer helemaal, echt helemaal overstuurd op het moment dat die jongen bijna naar huis gestuurd wordt.

⏸️  ▶️  20:47
Ja, dat was wel echt alsof je naar een, naar een begrafenis zat te kijken met een rauwende...

⏸️  ▶️  20:52
Ja, alsof die daar op de guillotine werd gelegd en weg ermee.

⏸️  ▶️  20:56
Zij zacht ook steeds verder in elkaar inderdaad.

⏸️  ▶️  20:58
Echt fysiek ook inderdaad, wordt overeind gehouden door die andere dames.

⏸️  ▶️  21:01
Nou, dan denk ik, dan ben je dus niet zielig met de zoektocht naar jezelf bezig.

⏸️  ▶️  21:06
Maar dan ben je weer afhankelijk van die man en dat die er is.

⏸️  ▶️  21:09
Je bent een gat aan het opvullen, om het zo maar te zeggen.

⏸️  ▶️  21:11
Ja, letterlijk en figuurlijk.

⏸️  ▶️  21:12
Nee, hij was een gat aan het opvullen.

⏸️  ▶️  21:15
Zij liet zich opvullen.

⏸️  ▶️  21:17
Zij liet haar gat opvullen.

⏸️  ▶️  21:19
Ik vind het lastig.

⏸️  ▶️  21:21
Ja.

⏸️  ▶️  21:22
Het klinkt nu ook een beetje alsof er een soort van betonnen muur is, waar je zo van dat pur in gooit.

⏸️  ▶️  21:26
En dan even afstrijken en...

⏸️  ▶️  21:28
Even afslagen, denk door.

⏸️  ▶️  21:30
Wat is er?

⏸️  ▶️  21:31
Ja, ik probeer het lijn te halen.

⏸️  ▶️  21:33
Ja, succes.

⏸️  ▶️  21:34
Maar dat lukt niet altijd.

⏸️  ▶️  21:35
We kregen ook nog een eftje van Kevin en Loes.

⏸️  ▶️  21:37
Die vond het vooral op dat er zo ontzettend veel gejangd werd.

⏸️  ▶️  21:40
Dat zagen we natuurlijk ook bij het mannenkamp vuur, waar al die mannen die voorheen geen gevoel konden tonen.

⏸️  ▶️  21:45
Lachelle ging huilen bij de beelden van Hania, geloof ik.

⏸️  ▶️  21:49
Ja.

⏸️  ▶️  21:50
Nee, bij de beelden van Edgar.

⏸️  ▶️  21:52
Ja, precies, de beelden van Edgar.

⏸️  ▶️  21:54
Het is mij een raadsel waarom, omdat hij ineens empathie heeft ontwikkeld.

⏸️  ▶️  21:58
Hij leeft mee, ja.

⏸️  ▶️  22:00
Nou ja, of het is...

⏸️  ▶️  22:02
Eigenlijk, als je daar met z'n allen zit, dan weet je ook natuurlijk...

⏸️  ▶️  22:05
Dit had mij ook kunnen overkomen.

⏸️  ▶️  22:07
Dus misschien, kijk, of de beelden van daarvoor kwamen nog binnen.

⏸️  ▶️  22:13
Dat is natuurlijk ook, dat is ook niet in één keer klaar.

⏸️  ▶️  22:16
Als je eenmaal je beelden hebt gezien, heb je een eerste reactie.

⏸️  ▶️  22:18
Daarna moeten we ook snel door.

⏸️  ▶️  22:19
Ja, precies.

⏸️  ▶️  22:20
Zodat er nog iets zin in is besproken worden.

⏸️  ▶️  22:22
En daarna komt natuurlijk nog reactie twee en reactie drie en reactie vier.

⏸️  ▶️  22:26
Dat gaat nog wel even door waarschijnlijk.

⏸️  ▶️  22:27
Maar denken jullie echt dat de beelden die wij te zien krijgen, dat het enige is wat ze te zien krijgen?

⏸️  ▶️  22:32
Want soms is het echt tien seconden of zo.

⏸️  ▶️  22:34
We weten in Nederland, hebben jullie weleens gehoord van deelnemers,

⏸️  ▶️  22:37
dat ze meerdere fragmenten te zien krijgen.

⏸️  ▶️  22:39
En dat er soms ook een beetje wordt gemanipuleerd in een montage.

⏸️  ▶️  22:43
Omdat dan soms die reactie op een ander fragment achter een ander fragment geplakt werkt.

⏸️  ▶️  22:48
En dat ze dus eigenlijk een beetje gaan kijken wat werkt.

⏸️  ▶️  22:53
Maar hier is het soms echt tien seconden en door.

⏸️  ▶️  22:56
Het lijkt mij ook weinig.

⏸️  ▶️  22:58
En ze maken televisie.

⏸️  ▶️  22:59
En ik denk dat als je televisie maakt dan gebruik je dit soort trucjes denk ik.

⏸️  ▶️  23:07
Ik denk wel dat het dezelfde fragmenten zijn die wij te zien krijgen, die zij te zien krijgen.

⏸️  ▶️  23:11
Maar ik denk dat ze op televisie en draaien ze misschien korter.

⏸️  ▶️  23:14
Want alles moet snel.

⏸️  ▶️  23:16
Er is nergens tijd voor.

⏸️  ▶️  23:18
Dus ik denk dat wij wel de ingekorte variant zien.

⏸️  ▶️  23:21
Dat geloof ik wel.

⏸️  ▶️  23:23
Ja, dat moet bijna wel.

⏸️  ▶️  23:24
Want dit kan niet het enige zijn waarmee je volgens mij wordt weggestuurd.

⏸️  ▶️  23:29
Nee, het is zo weinig.

⏸️  ▶️  23:31
Ze knippen het ook niet.

⏸️  ▶️  23:32
Er zit ook geen opbouw in.

⏸️  ▶️  23:34
Kijk, in de Nederlandse variant heb je dan nog...

⏸️  ▶️  23:36
We hebben beelden voor je.

⏸️  ▶️  23:37
We gaan dan kijken naar je beelden.

⏸️  ▶️  23:39
Karin.

⏸️  ▶️  23:41
Dat is een Facebook moeder.

⏸️  ▶️  23:42
Die doen dit natuurlijk niet mee.

⏸️  ▶️  23:43
Niemand heeft meer Karin tegenwoordig.

⏸️  ▶️  23:45
Maar we hebben nog een beeld voor je.

⏸️  ▶️  23:47
Ja.

⏸️  ▶️  23:48
Sorry, we hebben nog een beeld.

⏸️  ▶️  23:51
En dan weet je, oh god, er zit al die emotionele opbouw in en zo.

⏸️  ▶️  23:55
Maar dat zit...

⏸️  ▶️  23:56
Maar de beelden die wij te zien, die we in Nederland zien, zijn ook vaak een soort compilatie.

⏸️  ▶️  24:00
Ja, precies.

⏸️  ▶️  24:01
Die monteren ze over.

⏸️  ▶️  24:02
Ja, het is niet gewoon een kaal fragmentje.

⏸️  ▶️  24:05
Maar het is wel nog steeds een momentopname.

⏸️  ▶️  24:07
Vergeet dat niet.

⏸️  ▶️  24:08
Het zijn verschillende momentopnames die dan aan elkaar zijn geplakt.

⏸️  ▶️  24:11
En een look kon ineens weer gevoelens voelen.

⏸️  ▶️  24:16
Nou, en ook meteen full on.

⏸️  ▶️  24:18
En dan was je blij mee ook.

⏸️  ▶️  24:19
Ik hui om de zonsondergang.

⏸️  ▶️  24:21
Maar hij was ook heel blij dat hij weer...

⏸️  ▶️  24:23
Nou, vraag ik dit voor een vriend.

⏸️  ▶️  24:24
Maar is het fijn om gevoelens te voelen?

⏸️  ▶️  24:27
Het is vermoeiend.

⏸️  ▶️  24:29
Het is vermoeiend.

⏸️  ▶️  24:30
Maar het is ook vermoeiend om ze niet te voelen.

⏸️  ▶️  24:33
Maar dan is het op de lange termijn vermoeiend, zeg maar.

⏸️  ▶️  24:35
Want als je het allemaal opkropt en je toont het allemaal niet, dan gaat zich dat ergens

⏸️  ▶️  24:39
ophopen.

⏸️  ▶️  24:40
En dan krijg je kanker.

⏸️  ▶️  24:42
Of zo.

⏸️  ▶️  24:43
Nou, Martin, gaat het goed met je?

⏸️  ▶️  24:46
Ik hoor het niet, zeg allemaal dit.

⏸️  ▶️  24:49
Kijk, als je vol continu een soort van emotioneel incontinent bent, dus je hebt er helemaal...

⏸️  ▶️  24:55
Ja, hij is nu wel even aan de andere kant van het spectrum gaan zitten.

⏸️  ▶️  24:57
Ja, precies.

⏸️  ▶️  24:58
Hij slaat wel door inderdaad.

⏸️  ▶️  24:59
Ik vond het ook mooi dat hij bij...

⏸️  ▶️  25:00
Het gaat over Luc, hè?

⏸️  ▶️  25:01
Ja.

⏸️  ▶️  25:02
Die bij het kampvuur zichzelf meteen weer aan het ontkrachten was, want hij zei daarvan

⏸️  ▶️  25:06
ja, ik heb gevoel en zo.

⏸️  ▶️  25:08
Luc 2.0?

⏸️  ▶️  25:09
Luc 2.0 werd hij genoemd.

⏸️  ▶️  25:11
En als je heel lang niet over dingen gesproken hebt, en dat is volgens mij best wel logisch

⏸️  ▶️  25:17
als we een klein beetje hebben gezien in wat voor familie die zit, en daar is een hoop

⏸️  ▶️  25:21
aan de hand, dan komt dat natuurlijk niet in één keer uit.

⏸️  ▶️  25:24
En als je langzaamaan dat ventiel een beetje losdraait, dan gaat zelfs het moment dat je

⏸️  ▶️  25:29
zegt, ik raak in contact met mijn gevoel of zo, dan borrelt dat gewoon meteen op.

⏸️  ▶️  25:38
Dat kan bij mij niet anders.

⏸️  ▶️  25:39
En dat gebeurde ook, want hij zei dat.

⏸️  ▶️  25:42
En hij kreeg meteen tranen.

⏸️  ▶️  25:43
En toen waren het meteen tranen van blijdschap, terwijl dat waren helemaal geen tranen van

⏸️  ▶️  25:49
blijdschap.

⏸️  ▶️  25:50
Dat waren tranen die er nog steeds onderhuit zaten, die hij weggedrukt heeft en die nu op

⏸️  ▶️  25:55
het moment dat je daarover praat, dan gaat dat ventieltje even los en dan komt dat als

⏸️  ▶️  25:59
een soort cola-schuim uit zo'n fles, zeg maar, beeldend.

⏸️  ▶️  26:04
Maar dat moest meteen...

⏸️  ▶️  26:06
Het mocht geen verdriet zijn.

⏸️  ▶️  26:09
Het moest weer blij zijn en ik ben zo trots en daarom heb ik nu tranen.

⏸️  ▶️  26:13
Toen dacht ik, ik vond dat ingewikkeld omdat het elkaar tegenspracht.

⏸️  ▶️  26:17
Ja, en ik denk dat hij ook eigenlijk bedoelde, of wat eigenlijk aan de hand is, is dat hij

⏸️  ▶️  26:22
bedoelde dat hij het niet erg vond, dat hij dat ervaarde.

⏸️  ▶️  26:25
Dus dat het meer is van, oké, ik ben wel verdrietig en dat is oké.

⏸️  ▶️  26:29
Dus daar hoeven we niet heel moeilijk over te doen.

⏸️  ▶️  26:32
Ik ben blij dat ik dit kan ervaren.

⏸️  ▶️  26:34
Maar hij gaat er inderdaad meteen weer een dekertje opleggen met, nee, maak je geen zorgen.

⏸️  ▶️  26:38
Het is blij hoor.

⏸️  ▶️  26:39
Trouwen van leidschap.

⏸️  ▶️  26:40
Ik ben heel blij dat ik hier ben.

⏸️  ▶️  26:42
Met zo'n verkrampte glimlach.

⏸️  ▶️  26:43
Maar wat het net over die zelfontdekking die Iris aan de andere kant doet, ik vroeg mij

⏸️  ▶️  26:47
wel meteen af, gaan die twee nou juist de goede kant of drijven ze uit elkaar hier?

⏸️  ▶️  26:52
Nou, ik had eigenlijk het idee, toen ik dit kampje vuur zag, dat ik dacht, die gaan samen

⏸️  ▶️  26:56
naar huis.

⏸️  ▶️  26:57
Dit komt goed.

⏸️  ▶️  26:58
Maar er zit volgens mij in die relatie met elkaar niet zo heel veel mis.

⏸️  ▶️  27:04
Zoals bij Hania en Ash, waar er gewoon vreemd gegaan wordt.

⏸️  ▶️  27:07
En Edgar en Gillian, waarbij de een gewoon helemaal holt in de botel is en de ander denkt,

⏸️  ▶️  27:12
ja, ik vind dit wel een leuke relatie, maar dit is het eigenlijk niet voor mij.

⏸️  ▶️  27:16
Ja, dan is er iets mis in je relatie.

⏸️  ▶️  27:18
Maar bij hen is het denk ik inderdaad, dan zou ik bijna willen zeggen, het programma geschikt

⏸️  ▶️  27:23
voor ze.

⏸️  ▶️  27:24
Die hebben hun eigen issues.

⏸️  ▶️  27:25
Die zijn nu betere versies van zichzelf van te worden.

⏸️  ▶️  27:29
En als ze daarin niet heel dingen doen die de ander heel erg kwetsen, maar gewoon inderdaad

⏸️  ▶️  27:35
op zoek gaan naar zichzelf en fijne tijd hebben, dan komen ze straks samen en hebben ze heel

⏸️  ▶️  27:39
veel om te bespreken.

⏸️  ▶️  27:40
En dan komt het goed, zou mijn ingatting zijn.

⏸️  ▶️  27:42
Ja, ik schat ook wel dat gevoel in deze aflevering.

⏸️  ▶️  27:44
Ja, er kan nog van alles gebeuren.

⏸️  ▶️  27:46
We hebben nog heel wat afleveringen te gaan.

⏸️  ▶️  27:48
Dit was nummer vijf van de, weten jullie hoeveel het er zijn?

⏸️  ▶️  27:51
Ja, elf of twaalf.

⏸️  ▶️  27:52
Een beetje afhankelijk van hoe je rekent, want vorig Amerikaanseizoen waren de herenigingskampvuren

⏸️  ▶️  27:58
in tweeën gebroken en kwam er nog een herenigingsaflevering in de studio.

⏸️  ▶️  28:04
Maar wij weten eigenlijk wel stiekem hoeveel afleveringen er komen, maar daarover meer in

⏸️  ▶️  28:09
de extra lange teaser.

⏸️  ▶️  28:10
Mag ik dan blijven?

⏸️  ▶️  28:11
Daar mag je blijven, voor deze ene keer mag je blijven.

⏸️  ▶️  28:15
En dan denken we ook iets te kunnen zeggen over het Nederlandse seizoen.

⏸️  ▶️  28:19
Oh my god, spannend.

⏸️  ▶️  28:20
Oh mijn god.

⏸️  ▶️  28:21
Maar daarover dus meer in de extra lange.

⏸️  ▶️  28:25
Wil je luisteren?

⏸️  ▶️  28:26
Ga naar patreon.com slash het kampvuur.

⏸️  ▶️  28:28
Maar terug eventjes nog naar Iris en Luke.

⏸️  ▶️  28:32
Ik heb ook niet het idee dat er kapers op de kust zijn.

⏸️  ▶️  28:38
Sterker nog, Iris heeft gezegd tegen George, ga even, ga mijn wijk, ik wil niet meer.

⏸️  ▶️  28:46
Op een heel respectvolle manier.

⏸️  ▶️  28:48
Ik moet zelf even uitkomen en niet meteen naar een andere hobbelen.

⏸️  ▶️  28:53
Helemaal met haar eens?

⏸️  ▶️  28:54
Helemaal met haar eens.

⏸️  ▶️  28:55
Veel te verstandig voor dit programma.

⏸️  ▶️  28:57
En Luke, daar is ook niet echt iets aan de hand.

⏸️  ▶️  29:01
Die heeft wel zo'n maatje waarmee hij inderdaad heel veel praat en huilt, terwijl hij naast

⏸️  ▶️  29:06
ons ondergang kijkt en zo.

⏸️  ▶️  29:08
Maar volgens mij die zitten ook gewoon op bed nog met een meter van elkaar af.

⏸️  ▶️  29:12
Dus dat lijkt me ook niet echt iets, waarvan ik denk die liggen te rampen tamper volgende

⏸️  ▶️  29:16
week.

⏸️  ▶️  29:17
Er zijn ook geen heftige beelden van elkaar volgens mij.

⏸️  ▶️  29:19
Niet echt iets waar ze van onder de indruk zijn.

⏸️  ▶️  29:22
Nee, er was nog een klein manipulatie dingetje dat Luke wel te zien kreeg dat zij bij George

⏸️  ▶️  29:28
van alles vond wat hij haar niet kon geven.

⏸️  ▶️  29:30
Terwijl in het echt had zij inmiddels George alweer gecumpt.

⏸️  ▶️  29:33
Maar dat heeft denk ik ook niet het gewendste effect gehad.

⏸️  ▶️  29:35
Alleen maar de bevestiging van Luke dat hij zoiets had, ja, ik ben tekort geschoten, dat

⏸️  ▶️  29:39
klopt.

⏸️  ▶️  29:40
Dat wist hij zelf ook al.

⏸️  ▶️  29:42
En met dat besef in zijn achterzak kan hij natuurlijk gewoon die tijd uitzitten en proberen

⏸️  ▶️  29:48
zichzelf een beetje open te breken.

⏸️  ▶️  29:50
Want zij kreeg beelden van dat hij aan het huilen zat.

⏸️  ▶️  29:58
En zij voelt zich vrij en beter eigenlijk in de loop van de tijd.

⏸️  ▶️  30:02
En hij kreeg beelden van haar terwijl zij aan het feesten was en uit werd verkozen tot Miss

⏸️  ▶️  30:08
Mardi Gras.

⏸️  ▶️  30:09
Miss Mardi Gras, wat iets is met carnaval ofzo?

⏸️  ▶️  30:12
Een soort Amerikaans carnaval, ja.

⏸️  ▶️  30:14
En hij zei daarop van ik ben blij dat ze lol heeft en dat ze aan het feesten is en ik

⏸️  ▶️  30:21
focus me nu op mezelf.

⏸️  ▶️  30:23
Ze waren heel verstandig.

⏸️  ▶️  30:25
Heel verstandig, doodzaai.

⏸️  ▶️  30:27
Maar daardoor hebben ze wel de meeste kans om inderdaad zonder al te veel kleerscheuren

⏸️  ▶️  30:31
en misschien wel met een heel pak.

⏸️  ▶️  30:32
Levenservaring.

⏸️  ▶️  30:33
Huis te gaan.

⏸️  ▶️  30:34
Wie er wel met kleerscheuren naar huis gaat.

⏸️  ▶️  30:38
Denk ik, schat ik in, zijn Edgar en Jillian.

⏸️  ▶️  30:42
Ja.

⏸️  ▶️  30:43
Want daar, dat ging al de afgelopen afleveringen helemaal de verkeerde kant op en deze aflevering

⏸️  ▶️  30:49
nu tekeur en maal.

⏸️  ▶️  30:50
Omdat Jillian de handen niet thuis kon houden.

⏸️  ▶️  30:52
Die ging in het broekje van Tommy.

⏸️  ▶️  30:54
Nou, dat hebben we niet gezien.

⏸️  ▶️  30:56
Die ging in de mond van Tommy.

⏸️  ▶️  30:58
Hoeren.

⏸️  ▶️  30:59
En in een bed slapen met Tommy.

⏸️  ▶️  31:02
In eerste instantie onder haar voorwaarde.

⏸️  ▶️  31:04
Zij wilde de touwtjes in handen.

⏸️  ▶️  31:06
En toen zei hij, nou, pak mijn touwtje maar in handen.

⏸️  ▶️  31:08
Maar hij zei iets wat ik wil dat eigenlijk mensen in het programma veel vaker zeggen.

⏸️  ▶️  31:13
Zij kwam met een van de verhaal over, ik wil graag met je in bed slapen, maar dan onder

⏸️  ▶️  31:17
mijn voorwaarde.

⏸️  ▶️  31:18
En hij zei, I don't know what that means.

⏸️  ▶️  31:20
En toen dacht ik, ja, dank je wel, Tommy.

⏸️  ▶️  31:23
Inderdaad.

⏸️  ▶️  31:24
Laat het maar even uitleggen.

⏸️  ▶️  31:25
Vervolgens zagen we het niet te uitleggen.

⏸️  ▶️  31:27
Dat is dan wel jammer.

⏸️  ▶️  31:28
Maar heel vaak denk ik dat zegt iemand iets in het programma.

⏸️  ▶️  31:31
Dan denk ik, ik weet niet wat dat betekent.

⏸️  ▶️  31:33
Dit heb je net gezonden.

⏸️  ▶️  31:35
Want haar, ik denk ook dat haar voorwaarden niet per se vaststonden.

⏸️  ▶️  31:42
Ik denk dat die vrij fluïde waren over de gehele bandbreedte.

⏸️  ▶️  31:45
Maar ze wilde wel.

⏸️  ▶️  31:47
Ik snap dat ze tegen hem zegt, ik wil alle, misschien wel alle optie open houden, maar

⏸️  ▶️  31:53
het ligt aan mij.

⏸️  ▶️  31:54
Dus ik bepaal, ga niet ervan uit dat we seks gaan hebben.

⏸️  ▶️  31:57
Ga niet ervan uit dat je me aan mag raken ofzo.

⏸️  ▶️  32:00
Ik moet dit rustig aan doen, want ik kan me voorstellen dat het voor haar ook wel een

⏸️  ▶️  32:04
ding is.

⏸️  ▶️  32:05
Maar als ze ook nog bij het kampvuur toegeeft, dat ze zichzelf voorliegt over het feit dat

⏸️  ▶️  32:10
ze een toekomst wil met Edgar, dan denk ik, dit is voorbij.

⏸️  ▶️  32:12
Dit is klaar.

⏸️  ▶️  32:13
En dan denk je dat het ook goed is.

⏸️  ▶️  32:15
En ik heb niet twee moeten gaan elkaar weg.

⏸️  ▶️  32:17
Dat heb ik al eerder gezegd ook.

⏸️  ▶️  32:18
Ik vind het wel sneu voor hem.

⏸️  ▶️  32:20
Voor Edgar.

⏸️  ▶️  32:21
Ja, ik heb wel met hem te doen.

⏸️  ▶️  32:23
Nou ja, hij zegt natuurlijk, ik ben een beetje geobsedeerd door haar.

⏸️  ▶️  32:26
Dat zeggen mijn vrienden ook.

⏸️  ▶️  32:27
Ze zien me nooit meer.

⏸️  ▶️  32:28
Ja, dat is natuurlijk heel heftig als dat straks wegvalt.

⏸️  ▶️  32:32
En dan moet hij echt op zoek naar zichzelf, hopelijk.

⏸️  ▶️  32:36
Of een nieuw slachtoffer.

⏸️  ▶️  32:37
Dat hoop ik dan weer niet.

⏸️  ▶️  32:38
Ja, waarschijnlijk wel.

⏸️  ▶️  32:39
Ik heb een beetje het idee dat hij haar ziet als een soort van het hoogst haalbare.

⏸️  ▶️  32:45
Ja, de one.

⏸️  ▶️  32:47
Ze staat op een voetstuk.

⏸️  ▶️  32:51
Er moet kosten wat het kost vastgehouden worden.

⏸️  ▶️  32:57
En ergens snap ik ook dat ook wel.

⏸️  ▶️  33:00
Het is natuurlijk echt op z'n minst mooi te noemen.

⏸️  ▶️  33:04
En daarom blijf je maar tijd investeren.

⏸️  ▶️  33:09
Hij is natuurlijk nog een keer vreemd gegaan.

⏸️  ▶️  33:11
Dat is natuurlijk knijter onhandig.

⏸️  ▶️  33:13
Want hij zei ook tegen die Marissa, want daar voelt hij dan, hij is daar in een gevaar.

⏸️  ▶️  33:19
En dat voelt hij ook.

⏸️  ▶️  33:20
En hij zei iets over dat hij bang is dat hij ongeschreven regels overschrijdt bij hoe leuk hij haar vindt.

⏸️  ▶️  33:28
Ja, dus zijn gevoel alleen al heeft al regels.

⏸️  ▶️  33:31
Voor Marissa heeft al regels met Gillian overschreven.

⏸️  ▶️  33:34
Het is nog niet eens fysiek geworden.

⏸️  ▶️  33:36
En daar voelt hij zich eigenlijk al een soort schuldig over.

⏸️  ▶️  33:39
En ik vond die, zeg maar dat gesprekje wat zij hadden, waarin hij zei van, you make me nervous.

⏸️  ▶️  33:45
Niet omdat je me nerveus maakt, maar wat ik voor jou voel maakt mij nerveus.

⏸️  ▶️  33:50
Dat gesprek, dat vond ik wel een heel, dat was wel een mooi, het was heel snel.

⏸️  ▶️  33:55
En daarna moest ik ook weer door, maar het was wel een mooi.

⏸️  ▶️  33:58
Maar het is wel totaal uit de verhouding.

⏸️  ▶️  34:00
Want wat je zegt, hij voelt zich al schuldig voor het feit dat hij gevoelens heeft.

⏸️  ▶️  34:04
Wat zij daar doet is toch wel even heel wat verder dan wat hij een paar gevoelens heeft van Marissa.

⏸️  ▶️  34:08
Ja, maar dat had hij nog niet gezien, hè?

⏸️  ▶️  34:10
Nee, maar zij is gewoon klaar.

⏸️  ▶️  34:11
Zij is er gewoon klaar mee.

⏸️  ▶️  34:12
Ze ging ook met het, kijk, als je met het verhaal ernaartoe gaat, ik ben nog jong en ik denk dat ik eigenlijk single moet zijn nu.

⏸️  ▶️  34:20
Ja, dan heb je eigenlijk je antwoord al, denk ik dan.

⏸️  ▶️  34:23
Dan sta je al 5-0 achter als kerel.

⏸️  ▶️  34:25
Ja, want dan denk ik inderdaad dat, dan, dan, ik begrijp ook, er zijn natuurlijk ook mensen die heel jong een relatie hebben gekregen.

⏸️  ▶️  34:32
Daarvoor niet weinig andere mensen hebben gedate, soms ook geen seks hebben gehad met anderen.

⏸️  ▶️  34:37
Dat dat natuurlijk een ding is van ja, is dit dan degene besteed?

⏸️  ▶️  34:39
Is dit het?

⏸️  ▶️  34:40
Maar bij haar is dat niet zo.

⏸️  ▶️  34:41
We hebben al gehoord dat ze seks heeft gehad met anderen, dat ze voor, of het seks weet ik niet,

⏸️  ▶️  34:45
maar ze heeft wel gezegd dat ze voor Edgar nog andere vriendjes had, toch?

⏸️  ▶️  34:48
Ze zei in al mijn relaties heb ik bla bla bla ofzo.

⏸️  ▶️  34:51
Dus ja, als jij dan na een paar jaar relatie gaat zeggen, ja, ik denk dat ik in mijn twintige jaren vrijgezel moet zijn.

⏸️  ▶️  34:58
Ja, wat is dan je boodschap?

⏸️  ▶️  34:59
Tot over tien jaar, dan gaan we, als ik dertig ben, gaan we wel weer verder met elkaar.

⏸️  ▶️  35:04
Maar zij doet wel weer hetzelfde ook, wat we net zeiden over Ash.

⏸️  ▶️  35:08
Zij rent ook weer de armen van een andere man in.

⏸️  ▶️  35:10
Absoluut. Maar dat was bij haar de bedoeling.

⏸️  ▶️  35:12
Want zij wil vrijgezel, als in, ze wil andere mannen, denk ik, blijkbaar.

⏸️  ▶️  35:18
Of ze wil singles zijn, want ze wil feesten en flirten en aandacht.

⏸️  ▶️  35:22
En dat is allemaal helemaal begrijpelijk, want dat is heerlijk.

⏸️  ▶️  35:25
Ik moet zeggen, ik heb het één jaar gedaan, in mijn twintig jaren, want in mijn twintig was ik toen ik elge.

⏸️  ▶️  35:30
Maar vanleg maar mijn zestiende tot mijn twintigste was het.

⏸️  ▶️  35:34
Ging helemaal los.

⏸️  ▶️  35:35
Helemaal los. Ja.

⏸️  ▶️  35:36
En nu moet je de temptation naar ermee doen.

⏸️  ▶️  35:38
Ja.

⏸️  ▶️  35:39
Ja.

⏸️  ▶️  35:40
Nog één dingetje over Gillian, voordat we het vergeten.

⏸️  ▶️  35:45
We hebben namelijk een appje gehad, want we hadden aangekondigd dat jij er deze week bij zou zijn.

⏸️  ▶️  35:49
Dus we kregen een verzoek ook van Jores.

⏸️  ▶️  35:51
Die trouwens allereerst, het eerste appje wat hij stuurde was seks in all caps.

⏸️  ▶️  35:56
Terwijl hij live zat te kijken waarschijnlijk.

⏸️  ▶️  35:58
Terwijl hij live zat te kijken, dus die was helemaal enthousiast.

⏸️  ▶️  36:00
Heerlijk, top.

⏸️  ▶️  36:01
Die vroeg Nellic of jij iets wil vinden van de capsules van Gillian.

⏸️  ▶️  36:05
Oké.

⏸️  ▶️  36:06
Als ons stijl.

⏸️  ▶️  36:07
Ja, nou, ik heb mijn haar voor het eerst in vier dagen gewassen.

⏸️  ▶️  36:11
Dus ik ben inmiddels een jonge moeder.

⏸️  ▶️  36:13
Dus het stijlicoon kun je mij niet meer noemen.

⏸️  ▶️  36:15
Maar ik ben echt al lang blij als ik...

⏸️  ▶️  36:17
Een stijlkoningin in rusten.

⏸️  ▶️  36:18
Ja.

⏸️  ▶️  36:19
Je houdt gewoon alle vakpladen nog wel bij.

⏸️  ▶️  36:20
Maar je doet er zelf niet zoveel aan mee.

⏸️  ▶️  36:21
Ik doe er niet meer zoveel aan mezelf.

⏸️  ▶️  36:23
Nee, ja, ik vind ze fantastisch.

⏸️  ▶️  36:25
Deze keer had ze de krullen gesteld.

⏸️  ▶️  36:27
Heel andere, heel andere.

⏸️  ▶️  36:29
Ja, en ik ben helemaal voor krullen.

⏸️  ▶️  36:31
Ik ben zelf niet gezekerd met de boskrullen.

⏸️  ▶️  36:33
En dan werkt het vaak zo dat je dan heel hard hoopt dat je krullen hebt.

⏸️  ▶️  36:36
En dan spreek je een dame met krullen.

⏸️  ▶️  36:37
En die zegt, je hebt geen idee hoeveel werk dit is.

⏸️  ▶️  36:40
Ik wou dat ik jouw haar had.

⏸️  ▶️  36:42
Maar ik vind het prachtig.

⏸️  ▶️  36:45
Ze doet er veel aan.

⏸️  ▶️  36:46
Ze had laatst ook die hoge, opgestoken haar met die losse slierte.

⏸️  ▶️  36:51
Ik vond het helemaal fantastisch.

⏸️  ▶️  36:52
Een soort koningin zat ze daar.

⏸️  ▶️  36:54
En nu weer die andere look.

⏸️  ▶️  36:55
Ik denk, als je zulke haar hebt, doe er wat mee.

⏸️  ▶️  36:59
Absoluut.

⏸️  ▶️  37:00
En niet alleen maar stijl maken.

⏸️  ▶️  37:02
Want je hebt ook wel vrouwen die krullen hebben die het continu aan het stijlen zijn.

⏸️  ▶️  37:05
Ja, nee.

⏸️  ▶️  37:06
Maar dit was de eerste keer dat we dit zagen.

⏸️  ▶️  37:08
Kan me dat in dat vochtige klimaat in Hawaii ook voorstellen dat het nogal een onderneming is om dit...

⏸️  ▶️  37:13
Denk ik ook.

⏸️  ▶️  37:14
Ze had ook nog een zweterige slaapkamer.

⏸️  ▶️  37:16
Dus daar is het vast niet makkelijker door geworden.

⏸️  ▶️  37:19
Nee, maar ik ben helemaal pro.

⏸️  ▶️  37:21
Als ik Gillian zijn haar had, dan wist ik het wel.

⏸️  ▶️  37:23
Maar weten we waarom Joris dit vraagt?

⏸️  ▶️  37:24
Ja, want vindt hij het dan wel ontstaltig, wat ze op de hoofd heeft?

⏸️  ▶️  37:26
Ja, dat moet hij dan nog even laten weten.

⏸️  ▶️  37:28
Joris 0625...

⏸️  ▶️  37:29
Maar dat weet je.

⏸️  ▶️  37:30
Hij heeft een 0625 in 1929.

⏸️  ▶️  37:32
Laat ons even weten wat jij ervan vindt.

⏸️  ▶️  37:34
Soms is het natuurlijk wel dat zij niet het haar draagt, maar het haar haar.

⏸️  ▶️  37:38
Snap je?

⏸️  ▶️  37:39
Wat?

⏸️  ▶️  37:41
Het is wel...

⏸️  ▶️  37:42
Ik vind het ingewikkeld.

⏸️  ▶️  37:43
Ze is wel veel haar.

⏸️  ▶️  37:44
Als je Gillian ziet, dan is het eerste wat je ziet, is die enorme bosgrond.

⏸️  ▶️  37:46
Nou, dat ben ik niet helemaal gegeten.

⏸️  ▶️  37:48
Of twee andere dingen.

⏸️  ▶️  37:49
Ik zie eerst een decolette en daarna zie ik haar.

⏸️  ▶️  37:51
En daarna weer de decolette.

⏸️  ▶️  37:53
Ja, nou, perfect.

⏸️  ▶️  37:54
Dat is alles wat je nodig hebt, toch?

⏸️  ▶️  37:56
Ik begrijp haar wel, want als ik zou moeten kiezen tussen Edgar en Tommy, dan zou ik het ook wel weten.

⏸️  ▶️  38:00
Nou, inderdaad.

⏸️  ▶️  38:01
Edgar doet niks voor mij.

⏸️  ▶️  38:03
Tommy, die hoeft alleen maar te lachen.

⏸️  ▶️  38:05
Ja, die heeft wel de lach.

⏸️  ▶️  38:06
Jeetje mina, dat zie ik zelfs, ja.

⏸️  ▶️  38:08
En hij stelt goede vragen.

⏸️  ▶️  38:09
Ik hou van de man die goede vragen stelt.

⏸️  ▶️  38:12
I don't understand what he is.

⏸️  ▶️  38:14
Eigenlijk geen vraag over iets.

⏸️  ▶️  38:16
Nee, het is meer een sec genomen, maar ja.

⏸️  ▶️  38:19
En hij kan kennelijk goed zoenen ook.

⏸️  ▶️  38:22
Dat is dus...

⏸️  ▶️  38:23
Allemaal mooi meegenomen.

⏸️  ▶️  38:24
Op het moment dat die tanden van elkaar gaan, dan gebeurt er ook nog wat.

⏸️  ▶️  38:26
Dus we moeten dat wel even in de praktijk een keer uitzoeken.

⏸️  ▶️  38:28
Jij mag op studiereis.

⏸️  ▶️  38:30
Ik ga wel op studiereis naar California.

⏸️  ▶️  38:34
Hey, zullen we naar Ashley en LaSelf gaan?

⏸️  ▶️  38:38
Ja.

⏸️  ▶️  38:40
Nou, zullen we maar gewoon beginnen met de hele soap rondom LaSelf?

⏸️  ▶️  38:44
Ja, want dat werd ook...

⏸️  ▶️  38:45
Alexa en Liv.

⏸️  ▶️  38:47
Ja, die eigenlijk Olivia heet, even voor de duidelijkheid.

⏸️  ▶️  38:50
Die eigenlijk Olivia heet, ja.

⏸️  ▶️  38:51
Toen we weggestemd werden, kwam ik erachter dat Liv dus dezelfde persoon is als Olivia.

⏸️  ▶️  38:55
Ja.

⏸️  ▶️  38:56
Wat het ook weer erg...

⏸️  ▶️  38:57
Net als Bree.

⏸️  ▶️  38:58
En Brianna.

⏸️  ▶️  38:59
Niet een Frans kaasje is, maar Brianna of zoiets, ja.

⏸️  ▶️  39:02
Zin in kaas nu.

⏸️  ▶️  39:04
Ik zag een heel lekker broodje brie met wanhoot en honing ergens onderweg hiernaartoe.

⏸️  ▶️  39:09
Lekker.

⏸️  ▶️  39:10
Jongens, dit is een podcast over Tentation.

⏸️  ▶️  39:12
Oh, sorry.

⏸️  ▶️  39:13
Ja, maar dit is ook Tentation, hoor.

⏸️  ▶️  39:14
Als je daar met een beetje honger voor...

⏸️  ▶️  39:15
Maar je hebt hem laten liggen?

⏸️  ▶️  39:16
Ja.

⏸️  ▶️  39:17
Nou ja, zeg.

⏸️  ▶️  39:18
Ja, ik heb een gegrilde groenten en hummus genomen.

⏸️  ▶️  39:20
Zo braaf.

⏸️  ▶️  39:21
Nee, ik vind het iets gezonder.

⏸️  ▶️  39:22
Net iets gezonder.

⏸️  ▶️  39:23
Mag ik even uit de school klappen?

⏸️  ▶️  39:24
Was dit bij de co-op?

⏸️  ▶️  39:25
Dit was bij de co-op?

⏸️  ▶️  39:26
Nee.

⏸️  ▶️  39:27
Niet?

⏸️  ▶️  39:28
Nee, dit was bij een op Haarlem station.

⏸️  ▶️  39:30
Oh.

⏸️  ▶️  39:31
Daar zit op het perron 3-4, zeg maar, volgens mij.

⏸️  ▶️  39:34
Die spoor...

⏸️  ▶️  39:35
We zitten nu in de spoorkast.

⏸️  ▶️  39:36
We zitten nu bij de spoorkast.

⏸️  ▶️  39:37
Alles komt voorbij.

⏸️  ▶️  39:38
Ja.

⏸️  ▶️  39:39
Daar zit een winkeltje in met eigenmaakte broodjes.

⏸️  ▶️  39:43
En daarvoor kopen ze kaas en planten en een paar boeken en zo.

⏸️  ▶️  39:46
Een heel leuk winkeltje zit daar.

⏸️  ▶️  39:47
En daar hebben ze van die hele lekkere broodjes.

⏸️  ▶️  39:49
En daar lagen die twee in.

⏸️  ▶️  39:50
Maar Arjen, jij doet nu wel alsof je heel gezonde broodjes hebt.

⏸️  ▶️  39:54
Ja, later heb ik op het station Utrecht Centraal nog een dubbele cheeseburger.

⏸️  ▶️  39:57
Ah, kijk, zo kennen we je weer.

⏸️  ▶️  39:59
We moeten toch even...

⏸️  ▶️  40:00
Mochten mensen geïnteresseerd zijn in een verhaal over frikandellen,

⏸️  ▶️  40:02
dan kan ik je inderdaad aangraden om de spoorkast te gaan luisteren.

⏸️  ▶️  40:05
Want dan wil je toch de echte Arjans Vormans kennen.

⏸️  ▶️  40:08
Ja, dit is maar een nep Arjans Vormans.

⏸️  ▶️  40:10
Ja.

⏸️  ▶️  40:11
Maar we hadden het over...

⏸️  ▶️  40:12
Ja, ja, ja.

⏸️  ▶️  40:13
Wat wel.

⏸️  ▶️  40:14
En Olivia, en dat is dan weer een olijfje.

⏸️  ▶️  40:16
En die zat dan ook weer op mijn broodje met gegilte groente en honders.

⏸️  ▶️  40:19
Dus alles klikt allemaal weer aan elkaar.

⏸️  ▶️  40:21
Alles komt bij elkaar.

⏸️  ▶️  40:22
Ja, mag ik mijn mening in je hoofd geven?

⏸️  ▶️  40:23
Graag.

⏸️  ▶️  40:24
Dat ben ik hiervoor natuurlijk.

⏸️  ▶️  40:26
Laten we in huidelijk iets gaan doen.

⏸️  ▶️  40:28
Die Alexa en die Olivia, wat is hun fucking probleem?

⏸️  ▶️  40:33
Die begrijpen er gewoon niks van.

⏸️  ▶️  40:35
Ik had gehoopt dat jij dat wist, want jij bent een vrouw.

⏸️  ▶️  40:37
Wat?

⏸️  ▶️  40:38
Ja, omdat dit ook vrouwen zijn.

⏸️  ▶️  40:40
Ja, dat is...

⏸️  ▶️  40:41
Bij allebei man.

⏸️  ▶️  40:42
En dan is het soms lastig.

⏸️  ▶️  40:44
En dan heb je een vrouw aan tafel die dat...

⏸️  ▶️  40:46
Nou, kunnen jullie even uitleggen waarom Putin doet wat hij doet?

⏸️  ▶️  40:49
Want jullie zijn mannen.

⏸️  ▶️  40:50
Jawel.

⏸️  ▶️  40:51
Zo voel ik me nu, hè jongens?

⏸️  ▶️  40:52
Hij heeft gewoon hele kleine piemel.

⏸️  ▶️  40:53
Ja, hele kleine piemel.

⏸️  ▶️  40:54
Dat is precies wat ik wilde zeggen.

⏸️  ▶️  40:56
En dan ga je met de mooie.

⏸️  ▶️  40:58
Meestal heeft het met vrouwen niet net een groot of klein lichaamsdeel te maken.

⏸️  ▶️  41:02
Ik zeg ook niet dat het hetzelfde is.

⏸️  ▶️  41:04
Wat is dit nou weer?

⏸️  ▶️  41:05
Waarom gaan we je te feminiseren?

⏸️  ▶️  41:07
Nee, jullie willen dat ik me inleef in deze twee dames, maar ik snap niet...

⏸️  ▶️  41:11
Ik snap hun probleem niet.

⏸️  ▶️  41:13
En ik snap nog meer niet dat ze niet zelf doorhebben hoe belachelijk ze bezig zijn.

⏸️  ▶️  41:17
Want zelfs andere vrijgezellen waren ze op een gegeven moment aan het uitlachen.

⏸️  ▶️  41:20
Ja, dat was wel geweldig gemonteerd.

⏸️  ▶️  41:21
En ik dacht inderdaad nog, oké, ik ben nu helemaal Team Lachelle.

⏸️  ▶️  41:25
Of ben ik gek en heb ik een stukje gemist van hoe Lachelle zich daar gedraagt.

⏸️  ▶️  41:30
Maar nee, want blijkbaar vonden die andere vrijgezellen ook dat deze dames zich ontzettend aan het aanstellen waren.

⏸️  ▶️  41:35
Ja, en het werkte inderdaad ook alleen maar af en recht.

⏸️  ▶️  41:37
Ze drijven alleen maar verder weg.

⏸️  ▶️  41:39
Ja, maar dat werkt toch ook niet.

⏸️  ▶️  41:41
Kijk, Alexa heeft het gevoel dat Lachelle aan het begin heeft laten blijken.

⏸️  ▶️  41:45
Ik vind je wel leuk.

⏸️  ▶️  41:47
En uiteindelijk, toen het puntje bij het paaltje kwam, zei die, sorry, ik vind je toch niet zo leuk.

⏸️  ▶️  41:52
Er is geen fysieke aantrekkingskracht, geen romantische klik hier.

⏸️  ▶️  41:55
Blijkt me een heel duidelijk verhaal.

⏸️  ▶️  41:56
Ik vond dat die dat prima respectvol bracht.

⏸️  ▶️  41:58
Twee afleveringen geleden of zo was dat al.

⏸️  ▶️  42:01
En ondertussen is zij dus doorgegaan op het feit dat ze nog steeds vindt dat ze geen eerlijke kans heeft gehad.

⏸️  ▶️  42:07
En ze zeggen letterlijk, ja, je bent veel te snel met Tracer van doorgaan.

⏸️  ▶️  42:11
Je moet iedereen een eerlijke kans geven.

⏸️  ▶️  42:13
Hij moet helemaal niks.

⏸️  ▶️  42:15
Dat is echt belachelijk.

⏸️  ▶️  42:17
En je gaat hem er ook echt gewoon niet mee terugwinnen.

⏸️  ▶️  42:20
Dat denk ik ook vanavond.

⏸️  ▶️  42:22
Als je dat al wil proberen, dan moet je het helemaal niet zo gaan doen, want hij heeft er nu helemaal geen zin meer in.

⏸️  ▶️  42:27
Nee, en dat was ook heel duidelijk.

⏸️  ▶️  42:29
Hij ging aankondigend bij de zwembad staan.

⏸️  ▶️  42:32
Ze hadden hem even een megafoon moeten geven om iedereen echt goed te bereiken met het verhaal.

⏸️  ▶️  42:37
Ik heb hier geen zin meer in.

⏸️  ▶️  42:39
Ik heb alleen nog mijn ogen voor Tracer en dat is prima.

⏸️  ▶️  42:41
En ik wil niks meer met jullie te maken hebben, want ik ben er nu helemaal klaar mee.

⏸️  ▶️  42:44
Ga weg.

⏸️  ▶️  42:46
Maar ik heb inderdaad wel zitten genieten van die twee vrijgezellen die verderop op de bank.

⏸️  ▶️  42:50
Want het gesprek met Lachelle was aan de keukentafel om zo maar even te zeggen.

⏸️  ▶️  42:53
Er zaten twee dames naast hem.

⏸️  ▶️  42:55
Enkele meters verderop, op een bank, lagen twee andere vrijgezellen die zich ontzettend verkneukelden om wat daar gebeurde.

⏸️  ▶️  43:03
Verkneukelden?

⏸️  ▶️  43:04
Ja, mooi woord, hè?

⏸️  ▶️  43:05
Ze hadden nog net geen popcorn tevoorschijn gehaald.

⏸️  ▶️  43:08
Nee, het was wel echt gênant.

⏸️  ▶️  43:10
Het was echt gênant.

⏸️  ▶️  43:11
Zeker, dus ook nog de volgende dag er nog een keer op terugkomen.

⏸️  ▶️  43:14
Omdat ze blijkbaar een soort excuses wilden over dat hij het niet zo handig had aangepakt.

⏸️  ▶️  43:18
Ja, zo werkt het niet in de wereld.

⏸️  ▶️  43:20
Jij probeert iemand te versieren en iemand zegt vrij, gaat er misschien eventjes in mee, maar zegt vrij snel...

⏸️  ▶️  43:25
Sorry, ik vind je een aardige meid, maar ik heb geen romantische klik met je.

⏸️  ▶️  43:28
Ja, dan is dat zo.

⏸️  ▶️  43:30
Dan houdt het echt op.

⏸️  ▶️  43:31
Wat denk ik ook geld, en dat is misschien ook wel waarom ik mij zo aan die vrijgezellen erger die gevoelens krijgen.

⏸️  ▶️  43:37
Het draait niet om jullie.

⏸️  ▶️  43:39
Het draait om die koppels die daar zijn.

⏸️  ▶️  43:41
Het speelt wel een rol, maar het draait om het proces van de koppels die daar zijn.

⏸️  ▶️  43:47
Dus gedraag je daar ook naar?

⏸️  ▶️  43:49
Ja, en als hij daar komt en hij vindt een connectie met iemand, dan is hij toch die andere...

⏸️  ▶️  43:53
Wat zijn het?

⏸️  ▶️  43:54
11, 14, 18, ik weet niet hoeveel vrijgezellen er waren.

⏸️  ▶️  43:57
Die is hij dan toch niet verschuldigd.

⏸️  ▶️  43:59
Hij hoeft toch niet met allemaal op date om dan een hele analyse te gaan maken, een consumentenonderzoek.

⏸️  ▶️  44:04
Een rapport?

⏸️  ▶️  44:05
Ja, een rapport, precies.

⏸️  ▶️  44:07
Maar het is volgens mij ook, hier zitten gewoon twee gekwetste vrouwen die gepasseerd zijn door een derde.

⏸️  ▶️  44:13
En dat is natuurlijk super lullig voor je.

⏸️  ▶️  44:16
Maar niet het probleem van lachel.

⏸️  ▶️  44:19
Nee.

⏸️  ▶️  44:20
In principe lachelden ze.

⏸️  ▶️  44:21
Nee.

⏸️  ▶️  44:22
Maar zijn gekwetste vrouwen net zo gevaarlijk als mannen met een kleine piemel?

⏸️  ▶️  44:25
Ja, dat is misschien wel aan de orde, ja.

⏸️  ▶️  44:27
Ik denk.

⏸️  ▶️  44:28
Nou ja, en wat hier dan natuurlijk ook met het TV-programma is, ook nog een beetje meespeelt, is dat ze natuurlijk...

⏸️  ▶️  44:34
misschien ook nog denken, ik speel geen rol in dit programma als ik niet met een vrijgezeel aanpap.

⏸️  ▶️  44:40
Dus ga ik het allemaal even extra aanzetten en ga ik heel hard proberen die vrijgezeel binnen te hengelen.

⏸️  ▶️  44:45
Werkt er ook weer aan voor rechts, want inmiddels zijn ze naar huis.

⏸️  ▶️  44:47
Ja.

⏸️  ▶️  44:48
Want dat is natuurlijk in het echte leven, dat speelt dat natuurlijk niet mee.

⏸️  ▶️  44:52
Stel je gaat speeddaten en je vindt niemand daar met wie het klikt, dan ga je gewoon naar huis.

⏸️  ▶️  44:57
En dan denk je, nou, dit was niet voor mij.

⏸️  ▶️  44:59
Maar als je in een speeddatingprogramma zit en je mag pas naar de volgende ronde door.

⏸️  ▶️  45:02
Als je iemand bij het speeddaten hebt gezegd, we hebben een klik.

⏸️  ▶️  45:06
Dan ga je misschien keihard werken aan die klik.

⏸️  ▶️  45:09
Het is ook, binnen Temptation Island zijn we volgens mij een paar weken geleden ook.

⏸️  ▶️  45:12
Is je contact met een vrijgezeel of met zo'n stijl, met iemand van het koprol.

⏸️  ▶️  45:19
Jou ticket naar buiten het resort.

⏸️  ▶️  45:23
Dus om te kunnen gaan paragliden of op een race monster zitten of op een boot ofzo.

⏸️  ▶️  45:29
En op het moment dat je daar geen rol in speelt.

⏸️  ▶️  45:31
Dus als je zo'n vrijgezeel niet, of zo'n koppel helft, niet zover krijgt om jou een keer mee te nemen op date.

⏸️  ▶️  45:37
Dan zit je dus een hele maand in die geile villa.

⏸️  ▶️  45:39
Een beetje uit je neus te vreten en een beetje te vinger op de bank.

⏸️  ▶️  45:42
En je komt niet op tv, want dat zag je bij die vrijgezellen die nu geïllumineerd zijn.

⏸️  ▶️  45:47
Nou, bij beide waren het er vijf.

⏸️  ▶️  45:49
En ik denk dat ik bij beide resorts vier van de vijf nooit heb gezien.

⏸️  ▶️  45:52
Geen idee wie dat waren.

⏸️  ▶️  45:54
Er kwamen namen voorbij dat ik dacht, oh, Mike M is naar huis.

⏸️  ▶️  45:57
Zijn er twee Mikes überhaupt?

⏸️  ▶️  45:59
Is er ook nog een Bony M?

⏸️  ▶️  46:01
En we hebben inderdaad dus die eliminaties, die hebben we nog helemaal niet besproken.

⏸️  ▶️  46:05
We gaan er zo naartoe, want we gaan eerst nog even over Ashley moeten we het nog even.

⏸️  ▶️  46:09
Oh ja, we hebben het alleen nog maar over de Shellstraat.

⏸️  ▶️  46:11
Ja, we waren er nog niet na.

⏸️  ▶️  46:13
Teaser, we komen zo meteen nog op de eliminaties.

⏸️  ▶️  46:16
Straks in het kampvuur.

⏸️  ▶️  46:18
Alles over de eliminaties.

⏸️  ▶️  46:20
Maar nu eerst.

⏸️  ▶️  46:21
Want ik wil het nog wel even hebben over die zoete, laat ik het maar even zo omschrijven.

⏸️  ▶️  46:24
Zoete date van Ashley met Bart en de Blake.

⏸️  ▶️  46:29
Wij hadden bijna een beetje twijfels bij hem.

⏸️  ▶️  46:33
Vonden hem wel cute, maar ook weer niet.

⏸️  ▶️  46:35
Ja, ik zat te denken, heeft hij nou al een keer iets gedaan of gezegd?

⏸️  ▶️  46:38
Waardoor ik denk, maar nee, hij is eigenlijk gewoon, het is qua uiterlijk niet mijn type.

⏸️  ▶️  46:43
Ik noemde hem een soort puber die per ongeluk volwassen is geworden.

⏸️  ▶️  46:46
Alsof hij inderdaad over één nacht slapen en ineens is hij een beetje uit kluiten gewassen.

⏸️  ▶️  46:51
Maar nog steeds puber.

⏸️  ▶️  46:53
En hij lijkt wel gewoon heel lief voor Ashley.

⏸️  ▶️  46:56
En hij heeft natuurlijk ook wel een beetje gevoelens voor haar, maar hij is ook weer niet te pushy.

⏸️  ▶️  47:00
En zij voelt zich helemaal fijn met hem en hij houdt zich lekker op de achtergrond.

⏸️  ▶️  47:03
Hij gaat ook niet aan haar zitten.

⏸️  ▶️  47:06
Of bij tijdens het feest zien we ze ook nooit eigenlijk dronken dingen doen of zo.

⏸️  ▶️  47:12
Maar dat maakt het ook een beetje zoetsappig inderdaad.

⏸️  ▶️  47:15
Ja, ik vond het glasiersprong zo wat van een tandbeheer inderdaad.

⏸️  ▶️  47:18
Zo'n piknik.

⏸️  ▶️  47:19
Kijk, in dit programma is natuurlijk ook de vraag, Ashley zegt, ja, dit is wat ik gemist heb.

⏸️  ▶️  47:23
Dat romantische, die aandacht.

⏸️  ▶️  47:25
Maar wie heeft die piknik geregeld?

⏸️  ▶️  47:27
De productie natuurlijk.

⏸️  ▶️  47:29
Dat is natuurlijk niet deze jongen zelf.

⏸️  ▶️  47:31
Denk ik.

⏸️  ▶️  47:32
Nee, ik weet niet.

⏸️  ▶️  47:33
Het kan zijn dat je...

⏸️  ▶️  47:34
Je mag zo meteen een piknik met Ashley doen.

⏸️  ▶️  47:36
Wil je dat doen?

⏸️  ▶️  47:37
Ja.

⏸️  ▶️  47:38
Ja, in die interviews die we dan af en toe met ex-kandidaten hebben waar dan duidelijk wordt,

⏸️  ▶️  47:43
is dat je ook wel zelf initiatief kunt nemen.

⏸️  ▶️  47:45
Of er wordt tegen je gezegd, ga even een leuke...

⏸️  ▶️  47:49
Die ontbijtjes brengen, dat wordt dan wel vaak gezegd.

⏸️  ▶️  47:51
Maar het kan dus ook zijn dat hij zegt, ja, ik wil even...

⏸️  ▶️  47:54
Hebben we iets waardoor ik even met haar alleen...

⏸️  ▶️  47:58
Ik vind het leuk om even iets voordat te organiseren.

⏸️  ▶️  48:00
Dat kan natuurlijk ook, want hij is ook gewoon bezig met het...

⏸️  ▶️  48:03
In een soort versierstrategie natuurlijk, uiteindelijk,

⏸️  ▶️  48:06
om misschien alsnog bij haar in een boekje te komen.

⏸️  ▶️  48:08
Ja.

⏸️  ▶️  48:09
Wat ik altijd een beetje...

⏸️  ▶️  48:11
Ik wilde jullie iets vertellen tijdens het live kijken,

⏸️  ▶️  48:14
maar toen zei ik, ik bewaag het voor de podcast.

⏸️  ▶️  48:16
En ik ben benieuwd of dit bij Ashley ook gebeurt.

⏸️  ▶️  48:19
Ik heb ook weleens gedacht, als ik een relatie had of had gehad met een bottenboer.

⏸️  ▶️  48:24
Ik ben nu ook al vijftien jaar samen met een bottenboer.

⏸️  ▶️  48:27
Elge heeft geen enkele romantische vezel in zijn lijf.

⏸️  ▶️  48:29
Dan denk ik dat ik dat wil, dat ik romantiek wil.

⏸️  ▶️  48:32
Want dan zie je iemand die beroemen meeneemt en de tafel dekt met kaarsjes

⏸️  ▶️  48:38
en een picnic organiseert en aardbeien doopt in de chocola.

⏸️  ▶️  48:42
Maar ik heb dat dus ook weleens wel gehad.

⏸️  ▶️  48:44
Nou, dat was een week leuk.

⏸️  ▶️  48:46
En ik kreeg helemaal de kriebels.

⏸️  ▶️  48:48
Ik werd echt... Nou, het glasuur springt van je tanden.

⏸️  ▶️  48:51
Ik kreeg echt... Nou ja.

⏸️  ▶️  48:54
Gewoon te veel op me, te veel zoetzappig.

⏸️  ▶️  48:58
Er was een jongen die ging dan gedichten voor me schrijven.

⏸️  ▶️  49:02
En dan denk ik, op papier was dit fantastisch, maar ik vind het gewoon gênant.

⏸️  ▶️  49:06
Zoals Edgar ook, die dus ook dat gedicht ging voorlezen aan die chick.

⏸️  ▶️  49:10
Dat is wel in plaats van vangende schaamte.

⏸️  ▶️  49:12
Dus ik wil dat eigenlijk helemaal niet.

⏸️  ▶️  49:14
Het is een soort ideaalbeeld wat je dan hebt van de romantische man.

⏸️  ▶️  49:18
Maar ik ga dus eigenlijk veel lekkerder op iemand die gewoon zijn eigen ding doet,

⏸️  ▶️  49:22
zelfstandig is, ambitieus is, niet te veel alleen maar op mij gericht is.

⏸️  ▶️  49:29
En waar ik zelf ook, merkte ik ook, zelf een beetje voor moet werken.

⏸️  ▶️  49:32
Dat is dan ook weer wat ik dan fijner vind dan iemand die,

⏸️  ▶️  49:35
als ik er ben, meteen al aandacht voor mij heeft.

⏸️  ▶️  49:38
En ik de center van zijn wereld ben.

⏸️  ▶️  49:41
Maar probeert Edgar wel eens iets romantisch te doen?

⏸️  ▶️  49:43
Of helemaal echt nooit?

⏸️  ▶️  49:44
Nee, nooit.

⏸️  ▶️  49:45
Dat zou echt niet in de man komen?

⏸️  ▶️  49:46
Ja, hele kleine dingen.

⏸️  ▶️  49:48
Er ligt weleens een briefje of zo met iets liefs.

⏸️  ▶️  49:50
Maar dat is echt sporadisch.

⏸️  ▶️  49:52
En daar is het ook echt zo leuk als het wel gebeurt.

⏸️  ▶️  49:55
Ik ken ook mensen die inderdaad lunch meenemen naar hun werk.

⏸️  ▶️  49:58
En dan zit er elke dag een briefje van hun lief in.

⏸️  ▶️  50:00
Dat is weer zo iets waarvan ik op papier denk, oh wat leuk.

⏸️  ▶️  50:03
Maar waarvan ik waarschijnlijk in de praktijk, als mij dat zou overkomen,

⏸️  ▶️  50:06
zou denken, ja, nou is het wel een keer genoeg.

⏸️  ▶️  50:08
Ik moet gewoon een boterham eten.

⏸️  ▶️  50:09
Maar er zitten wel wat grijswaardes in natuurlijk.

⏸️  ▶️  50:12
Je hebt de boterlul.

⏸️  ▶️  50:14
Je hebt degene die meteen opstaat op het moment dat je binnenkomt.

⏸️  ▶️  50:17
En daarna als een koningin behandeld, dag in, dag uit.

⏸️  ▶️  50:20
Nee, Arjen, alle mannen zijn klootzakken.

⏸️  ▶️  50:23
Ja, dan zijn jullie het zo ongeveer over eens.

⏸️  ▶️  50:26
Nou, ik ben iets minder heftig als Martin.

⏸️  ▶️  50:30
Ik heb wel een prachtexemplaar genaken.

⏸️  ▶️  50:32
Je hebt de enige goede man.

⏸️  ▶️  50:34
De enige die er nog was.

⏸️  ▶️  50:36
En Arjen is ook best aardig.

⏸️  ▶️  50:38
Arjen is best aardig.

⏸️  ▶️  50:41
Ik heb een dinsdagpol gedaan.

⏸️  ▶️  50:42
Oh, leuk.

⏸️  ▶️  50:43
En daar werd weer met veel enthousiasme op gereageerd.

⏸️  ▶️  50:47
Dat vind ik hartstikke leuk.

⏸️  ▶️  50:48
Fijn dat iedereen die ons volgt ongeveer,

⏸️  ▶️  50:52
toch de moeite neemt om telkens iedere week die linkjes weer aan te klikken.

⏸️  ▶️  50:58
En de eerste stelling die ik heb gedropt, die gaat over een onderwerp

⏸️  ▶️  51:02
waarbij we wat we niet hebben teruggezien.

⏸️  ▶️  51:05
Namelijk huiselijk geweld.

⏸️  ▶️  51:08
Geen seconden.

⏸️  ▶️  51:09
We zijn aan het begin van de podcast al.

⏸️  ▶️  51:11
Ik vind daar wat van.

⏸️  ▶️  51:12
Want hier laten ze volgens mij een kans liggen om hier dit bespreekbaar te maken.

⏸️  ▶️  51:19
Om iets met dit thema te doen.

⏸️  ▶️  51:20
Met dit thema.

⏸️  ▶️  51:21
Bij een toegroep van The Patient Heart, wat ik vorige week ook zei,

⏸️  ▶️  51:23
die jong is en die de rest van haar leven iets kunnen hebben

⏸️  ▶️  51:27
door dit te hebben gezien en daar iets van te hebben geleerd.

⏸️  ▶️  51:30
Ben ik met je eens?

⏸️  ▶️  51:32
Maar het zou ook niet zo zijn dat je hier iets tegen in moet brengen.

⏸️  ▶️  51:36
Ik ben dat met je eens en ik vind dat zelf ook.

⏸️  ▶️  51:39
Alleen het is niet het programma.

⏸️  ▶️  51:41
Maar wie bepaalt dat?

⏸️  ▶️  51:42
Je gaat toch over relaties?

⏸️  ▶️  51:44
De programmamakers die misschien bang zijn dat als ze daar wel uitgebreid op ingaan,

⏸️  ▶️  51:48
dat dan de kijker afhaakt.

⏸️  ▶️  51:50
Dat zegt ook al wat.

⏸️  ▶️  51:52
Nee, zeker.

⏸️  ▶️  51:53
Ik begrijp wel.

⏸️  ▶️  51:54
Je hoeft het ook niet. Nogmaals, het hoeft geen buitenhoofd te worden of sembla of zo.

⏸️  ▶️  52:00
Maar Mark die daar ook.

⏸️  ▶️  52:03
Zouden we wel beter maken als ze vrijgezellig in sembla stonden?

⏸️  ▶️  52:08
En dat je dan in het behouden huis op het eiland Nova Zembla.

⏸️  ▶️  52:12
Maar goed.

⏸️  ▶️  52:13
Het is wel een eiland.

⏸️  ▶️  52:15
Dus je zou er in principe temptation eiland van kunnen.

⏸️  ▶️  52:19
Nou goed, ik weet niet wat ik moet zeggen.

⏸️  ▶️  52:22
Het was een poll.

⏸️  ▶️  52:24
Wat was de vraag?

⏸️  ▶️  52:25
Ik vind het vervelend dat ze daar niet de kans hebben genomen om even Mark en haar apart te hebben.

⏸️  ▶️  52:30
Om daar een gesprek.

⏸️  ▶️  52:31
Ze hadden er maar een en tweetje te zijn.

⏸️  ▶️  52:33
Dat had toch gekund?

⏸️  ▶️  52:34
Het had prima gekund.

⏸️  ▶️  52:35
En het fijne, dat klinkt een beetje raar in deze situatie, is ook dat het niet Hania is.

⏸️  ▶️  52:40
Want dan ga je iemand exposen of iets naast doen.

⏸️  ▶️  52:43
Maar het gaat om wat ze in het verleden heeft meegemaakt en dat ze daar slachtoffer van is.

⏸️  ▶️  52:47
En daar kan je iets mee.

⏸️  ▶️  52:49
Want ik vond het opzetje al best oké dat hij zei.

⏸️  ▶️  52:52
Het is niet jouw schuld.

⏸️  ▶️  52:53
Het ligt niet aan jou.

⏸️  ▶️  52:55
Dit heb je niet verdiend.

⏸️  ▶️  52:56
Dat is natuurlijk iets wat heel veel slachtoffers voelen.

⏸️  ▶️  52:59
Dus daar had je nog meer uit kunnen diepen.

⏸️  ▶️  53:00
Hadden we toch een wandeling kunnen maken over het strand?

⏸️  ▶️  53:02
Ja, prachtig.

⏸️  ▶️  53:03
Ja, zonder gehaal.

⏸️  ▶️  53:05
Maar wat heb je nou de mensen...

⏸️  ▶️  53:07
Wat heb je de mensen nou gevraagd?

⏸️  ▶️  53:09
Ik heb ook geantwoord, maar ik weet het niet meer.

⏸️  ▶️  53:11
Aandacht voor huiselijk geweld is, puntje, puntje, puntje, goed, een belangrijk onderwerp of, doe mij maar, pompende lakens.

⏸️  ▶️  53:20
Dit is wel een gewetensvraag hoor.

⏸️  ▶️  53:23
Ja.

⏸️  ▶️  53:24
Ik ga voor tweede.

⏸️  ▶️  53:26
Weet jij nog waar jij op gestemd hebt?

⏸️  ▶️  53:28
Ik vrees dat ik toch op de pompende lakens heb gestemd.

⏸️  ▶️  53:30
Kun jij dat nog zien?

⏸️  ▶️  53:31
Ja, maar niet nu.

⏸️  ▶️  53:32
Oh.

⏸️  ▶️  53:33
Gaan we later nog, wordt het nog ingemonteerd?

⏸️  ▶️  53:36
In de extra lange, dan weet ik het.

⏸️  ▶️  53:39
Oh ja.

⏸️  ▶️  53:41
Ik ben het eigenlijk met allebei eens.

⏸️  ▶️  53:43
Want dit programma kan allebei hebben.

⏸️  ▶️  53:45
Dat zou een mooie balans zijn.

⏸️  ▶️  53:47
Dat er dus aandacht is voor dit thema.

⏸️  ▶️  53:49
En daarna zien we lekker ook de pompende lakens.

⏸️  ▶️  53:51
Dat lijkt me.

⏸️  ▶️  53:53
Maar ik ben het wel met je eens.

⏸️  ▶️  53:55
Het had gewoon hier nog meer ingekund.

⏸️  ▶️  53:57
En wat hebben onze stemmers gestemd?

⏸️  ▶️  53:59
Het tweede, denk ik.

⏸️  ▶️  54:01
Doe mij maar pompende lakens.

⏸️  ▶️  54:03
Ja, luister naar ons.

⏸️  ▶️  54:05
Wij roepen elke week op tot pompende lakens.

⏸️  ▶️  54:07
Ik liet tijdens mijn vakantie de tussenstand zien.

⏸️  ▶️  54:11
Aan mijn reisgezel.

⏸️  ▶️  54:15
En zij zei, toch nog een kwart die zegt,

⏸️  ▶️  54:19
doe mij maar pompende lakens.

⏸️  ▶️  54:21
25 procent zei, pompende lakens.

⏸️  ▶️  54:23
75 procent vindt het dus goed,

⏸️  ▶️  54:25
als het luistert in Temptation Island.

⏸️  ▶️  54:27
Dat het een belangrijk onderwerp is.

⏸️  ▶️  54:29
Etkar zijn gedicht was,

⏸️  ▶️  54:35
puntje, puntje, puntje,

⏸️  ▶️  54:37
prachtig tranen in de ogen of gedicht.

⏸️  ▶️  54:39
Noem jij dat dan gedicht?

⏸️  ▶️  54:41
Dat tweede.

⏸️  ▶️  54:43
Ik denk ook het tweede.

⏸️  ▶️  54:45
89 procent zegt...

⏸️  ▶️  54:47
Wij kunnen allemaal geen Spaans.

⏸️  ▶️  54:49
Dat is het, we begrepen het allemaal niet.

⏸️  ▶️  54:51
Maar er zat ook niet heel veel ritme in.

⏸️  ▶️  54:53
Vond ik heel eerlijk gezegd.

⏸️  ▶️  54:55
Het metrum was per te zoeken.

⏸️  ▶️  54:57
Toch nog 11 procent die zegt,

⏸️  ▶️  54:59
prachtig tranen in de ogen.

⏸️  ▶️  55:01
En dat is toch ook iets waar Etkar zich aan kunt op.

⏸️  ▶️  55:03
Als je onze stemmers van de wereldbevolking je boek koopt,

⏸️  ▶️  55:07
dan ben je er wel binnen.

⏸️  ▶️  55:09
Dan hoef je niet meer te werken.

⏸️  ▶️  55:11
En La Chels nam Briana op date.

⏸️  ▶️  55:13
Was dat een goede keus, want het werkte.

⏸️  ▶️  55:15
Of basisschool gedoe, stop ermee.

⏸️  ▶️  55:17
Dat laatste.

⏸️  ▶️  55:19
Dat vinden we volgens mij allemaal.

⏸️  ▶️  55:21
Hoewel nog steeds 20 procent denkt,

⏸️  ▶️  55:23
dat is een goede keus, het werkte.

⏸️  ▶️  55:25
Of 19 dan, maar ik denk 100.

⏸️  ▶️  55:27
Dat was ook de trace.

⏸️  ▶️  55:29
Ik wil niet met je op date,

⏸️  ▶️  55:31
dan heeft hij zich gedragen op de date.

⏸️  ▶️  55:33
En Briana komt dan verslag terug uitbrengen.

⏸️  ▶️  55:35
Hij is inderdaad heel aardig geweest.

⏸️  ▶️  55:37
Hij heeft niet aan me gezeten.

⏸️  ▶️  55:39
En hij heeft heel veel over jou gepraat.

⏸️  ▶️  55:41
En dan zei ze, joppie.

⏸️  ▶️  55:43
Nou, dan ga ik de volgende date wel weer mee.

⏸️  ▶️  55:45
Dat is de echt basisschool gedoe.

⏸️  ▶️  55:47
Ik heb toch ook een keer gezegd,

⏸️  ▶️  55:49
deze aflevering zitten die mensen in groep 8 of zo.

⏸️  ▶️  55:51
Maar dat was het moment waarop het weer over Alexa en Olé weer.

⏸️  ▶️  55:53
Precies.

⏸️  ▶️  55:55
Maar waarom diepen de programma makers deze verhaal alleen zo?

⏸️  ▶️  55:59
Zullen ze het uit?

⏸️  ▶️  56:01
Want het is ook niet alsof het nou drama.

⏸️  ▶️  56:03
Het is qua storytelling,

⏸️  ▶️  56:05
daar komen we nu bij de illuminaties,

⏸️  ▶️  56:07
klopt het natuurlijk wel.

⏸️  ▶️  56:09
Want er zat eerder,

⏸️  ▶️  56:11
is er natuurlijk een dateweigering van trace.

⏸️  ▶️  56:13
Daar moet je natuurlijk een oorzaak voor kunnen aangeven.

⏸️  ▶️  56:15
Dat moet niet zomaar uit de lucht komen vallen.

⏸️  ▶️  56:17
Nou, en dan is er vervolgens...

⏸️  ▶️  56:19
Nee, stel je voor,

⏸️  ▶️  56:21
je zegt dat dat bij Temptation Island iets uit de lucht komt vallen.

⏸️  ▶️  56:23
In Amerikaanse filmpjes, daar kunnen we echt niet hebben.

⏸️  ▶️  56:25
Maar goed, ja.

⏸️  ▶️  56:27
En dit is natuurlijk bij de montage al,

⏸️  ▶️  56:29
ja, die mensen worden straks geëlimineerd.

⏸️  ▶️  56:31
Sterker nog, alleen Olivia wordt geëlimineerd.

⏸️  ▶️  56:33
En die ander, Alexa,

⏸️  ▶️  56:35
wordt zelfs door de vrijgezellen zelf gewisseld met iemand.

⏸️  ▶️  56:39
Dus het is natuurlijk gewoon een lekker verhaallijntje,

⏸️  ▶️  56:41
als je dan eerst die confrontatie laat zien.

⏸️  ▶️  56:43
En ook dat lachen van die andere vrijgezellen,

⏸️  ▶️  56:45
om te laten zien, die liggen niet lekker in die groep.

⏸️  ▶️  56:47
En daar hebben ze allemaal 3 afleveringen naartoe gewezen.

⏸️  ▶️  56:49
Ja, ik denk wel dat dat een stukje verhaallijn is.

⏸️  ▶️  56:51
En tegelijkertijd,

⏸️  ▶️  56:53
wat moet je andersover aan Shells vertellen?

⏸️  ▶️  56:55
Dat gebeurt met hem natuurlijk niet.

⏸️  ▶️  56:57
Verder, met die kerel helemaal geen reet.

⏸️  ▶️  56:59
Hij heeft die connectie gevonden met Trace,

⏸️  ▶️  57:01
daar is verder fysiek niet heel veel aan de hand.

⏸️  ▶️  57:03
Nee, er is alleen maar moeilijkheid op dit ogenblik.

⏸️  ▶️  57:05
Dus dat is dan toch de drama waar ze nou op zoek zijn, denk ik.

⏸️  ▶️  57:07
Wat voor mijn gevoel ook een opzetje was bij die eliminaties,

⏸️  ▶️  57:11
was dat Taylor naar huis gestuurd werd.

⏸️  ▶️  57:13
Want we hebben het erover gehad,

⏸️  ▶️  57:15
dat Ash helemaal instortte,

⏸️  ▶️  57:17
bijna letterlijk ter aarde stortte.

⏸️  ▶️  57:19
En hij uiteindelijk wel gered kon worden,

⏸️  ▶️  57:21
wat natuurlijk fantastische televisie was.

⏸️  ▶️  57:23
Je ziet haar eerst helemaal kapot gaan

⏸️  ▶️  57:25
en dan wordt hij toch,

⏸️  ▶️  57:27
ter elfte uur wordt hij gered.

⏸️  ▶️  57:29
Ik dacht, zou dat inderdaad niet

⏸️  ▶️  57:31
aan die vrij gezellige vraag zijn,

⏸️  ▶️  57:33
stuur Taylor naar huis en dan gaan we hem

⏸️  ▶️  57:35
uiteindelijk redden?

⏸️  ▶️  57:37
Het is ook door mijn hoofd geschoten,

⏸️  ▶️  57:39
dat ik dacht, dit komt wel heel mooi uit.

⏸️  ▶️  57:41
Want waarom de andere vier

⏸️  ▶️  57:43
waren allemaal mannen die met niemand een klik hadden,

⏸️  ▶️  57:45
nooit op date waren geweest volgens mij,

⏸️  ▶️  57:47
of in ieder geval geen rol van betekenis speelde.

⏸️  ▶️  57:49
En Taylor met dan

⏸️  ▶️  57:51
een van de verhalen, ja, hij is competitie.

⏸️  ▶️  57:53
Blijkbaar zit dan iedereen achter Ash aan

⏸️  ▶️  57:55
en denken allemaal nog dat ze

⏸️  ▶️  57:57
een kans gaan maken bij Ash, als

⏸️  ▶️  57:59
Taylor maar naar huis is, wat mij allemaal niet

⏸️  ▶️  58:01
heel realistisch leek.

⏸️  ▶️  58:03
Dus dan denkt mij, ze zijn toch

⏸️  ▶️  58:05
televisiemaken, Brian wel.

⏸️  ▶️  58:07
Maar ze hebben gewoon die vrij gezellen ingefluisterd,

⏸️  ▶️  58:09
allemaal even een muntje gooien bij Taylor

⏸️  ▶️  58:11
en dan... En het werkte ook, want daarna

⏸️  ▶️  58:13
kwam die hele relatie tussen Ash en Taylor

⏸️  ▶️  58:15
nog meer in een stroomversnelling.

⏸️  ▶️  58:17
Ze draaiden al de hele tijd om elkaar heen, maar

⏸️  ▶️  58:19
eindelijk wel daardoor, mede daardoor

⏸️  ▶️  58:21
de pompende laken. Maar men wist niet

⏸️  ▶️  58:23
dat ze nog een man konden

⏸️  ▶️  58:25
redden.

⏸️  ▶️  58:27
Dus die hele onthulling van Mark,

⏸️  ▶️  58:29
maar nu dames, krijgen

⏸️  ▶️  58:31
jullie de mogelijkheid, dat was zowel voor de

⏸️  ▶️  58:33
dames als voor de heren

⏸️  ▶️  58:35
een schok. Maar dat is toch prima,

⏸️  ▶️  58:37
je kan toch gewoon wel tegen die vrij gezellen zeggen,

⏸️  ▶️  58:39
het is de bedoeling dat Taylor naar huis gaat, want

⏸️  ▶️  58:41
dat hebben we nodig, of

⏸️  ▶️  58:43
dat willen we graag. En dan zeg je niet dat die

⏸️  ▶️  58:45
gered kan worden. Want in Nederland hebben jullie ook

⏸️  ▶️  58:47
gehoord dat er een beetje gepusht werd om

⏸️  ▶️  58:49
dat stel naar huis te sturen met dat zwembad.

⏸️  ▶️  58:51
Dat dat niet...

⏸️  ▶️  58:53
Ze deden het lijk alsof dat helemaal een beslissing was

⏸️  ▶️  58:55
van de vrij gezellen, maar die gaven we jullie podcast aan.

⏸️  ▶️  58:57
Nou, daar is wel wat

⏸️  ▶️  58:59
gestuurd. Ja, zeker nog, ze wilden Bert en Delphine

⏸️  ▶️  59:01
naar huis hebben. Oh ja, dat was het.

⏸️  ▶️  59:03
Thank God.

⏸️  ▶️  59:05
Daar hebben we van genoten.

⏸️  ▶️  59:07
Dus ik had wel echt het gevoel dat

⏸️  ▶️  59:09
daarin weleens goed gestuurd kon zijn en

⏸️  ▶️  59:11
dat het fantastisch... Of het is echt

⏸️  ▶️  59:13
een goed cadeautje geweest voor de makers.

⏸️  ▶️  59:15
Dan hebben ze heel veel mazzel gehad.

⏸️  ▶️  59:17
Maar bij de dames gebeurde dit

⏸️  ▶️  59:19
natuurlijk helemaal niet. Nee,

⏸️  ▶️  59:21
daar werd wel nog iemand gewisseld.

⏸️  ▶️  59:23
Maar dat was zo'n lang overleg,

⏸️  ▶️  59:25
dat was een veel logischere uitkomst.

⏸️  ▶️  59:27
Ja, goh, zijn we het hier

⏸️  ▶️  59:29
mee eens? Heel rustig. Nou ja, eigenlijk

⏸️  ▶️  59:31
waren er wel twee mensen die bij Megan

⏸️  ▶️  59:33
zoiets hadden van, nou ja, die had ik eigenlijk nog wel

⏸️  ▶️  59:35
een keer op date mee willen nemen. Nou,

⏸️  ▶️  59:37
prima, zullen we die dan bewaren?

⏸️  ▶️  59:39
Ja, die gaan we dan redden. Ja, toen zei, volgens mij,

⏸️  ▶️  59:41
Lachels... Doe Alexa dan maar weg.

⏸️  ▶️  59:43
Ik ben wel voor een swap

⏸️  ▶️  59:45
in dat geval, want...

⏸️  ▶️  59:47
Ja. Ja, ik denk...

⏸️  ▶️  59:49
Kan ik even die zijkweeven naar huis? Precies.

⏸️  ▶️  59:51
Ik denk dat we alle... Twee zelfs, want daar heeft Alexa,

⏸️  ▶️  59:53
team Alexa en Olivia,

⏸️  ▶️  59:55
de twee aardjes zijn allebei

⏸️  ▶️  59:57
de deur uit.

⏸️  ▶️  59:59
Van het eiland gestuurd. Ik vond het een verrassende

⏸️  ▶️  01:00:01
uitkomst, vooral omdat inderdaad die vrij gezellig

⏸️  ▶️  01:00:03
dus van elkaar moesten gaan bepalen wie er mocht

⏸️  ▶️  01:00:05
blijven en wie er naar huis ging en dat die dames

⏸️  ▶️  01:00:07
in zoverre

⏸️  ▶️  01:00:09
eventjes

⏸️  ▶️  01:00:11
het gevoel hadden als ze geen grip hadden

⏸️  ▶️  01:00:13
op de situatie waar ze uiteindelijk alsnog

⏸️  ▶️  01:00:15
iemand konden redden, natuurlijk, als ze dat wilden.

⏸️  ▶️  01:00:17
Het was wel een leuke, leuke wending.

⏸️  ▶️  01:00:19
Ik zou me niet verwazen als dit een van die

⏸️  ▶️  01:00:21
wendingen is die we in Nederland ook gaan...

⏸️  ▶️  01:00:23
Ja, het werkt wel ook

⏸️  ▶️  01:00:25
beter dan het zwembad, vind ik.

⏸️  ▶️  01:00:27
Want een heel stel naar huis sturen is

⏸️  ▶️  01:00:29
natuurlijk ook wel wat anders dan de eliminatie

⏸️  ▶️  01:00:31
van de vrij gezellen. En ja,

⏸️  ▶️  01:00:33
ja, het leeft

⏸️  ▶️  01:00:35
gewoon leuke tv op. Uiteindelijk komt er, volgens

⏸️  ▶️  01:00:37
mij, niet zo heel erg iets anders

⏸️  ▶️  01:00:39
uit dan wanneer je de koppels

⏸️  ▶️  01:00:41
had laten doen. Nee, er moet gewoon sowieso een

⏸️  ▶️  01:00:43
deel van die vrij gezellen weg, want die spelen toch

⏸️  ▶️  01:00:45
herrol en dat hebben we de afgelopen seizoen

⏸️  ▶️  01:00:47
gezien. En er moet focus komen, want dan

⏸️  ▶️  01:00:49
kunnen ze gewoon... En daar ben je als vrij gezellig volgens mij ook heel blij mee

⏸️  ▶️  01:00:51
hoor, want als je daar, stel dat je nu op twee weken

⏸️  ▶️  01:00:53
zit, je zit al twee weken in die geile villa

⏸️  ▶️  01:00:55
en je moet er nog twee...

⏸️  ▶️  01:00:57
Ja, jij doet elke keer alsof dat echt zo verschrikkelijk

⏸️  ▶️  01:00:59
is. Het lijkt mij echt een hel.

⏸️  ▶️  01:01:01
De hele dag alleen maar daar... Ik ga wel op dat

⏸️  ▶️  01:01:03
zwembad hangen hoor. Nee. Sterker nog, ik ga dat

⏸️  ▶️  01:01:05
doen in juni. Maar vier weken lang

⏸️  ▶️  01:01:07
kan je er niet uitkunten. Je kunt er niet af.

⏸️  ▶️  01:01:09
Dus het is opstaan,

⏸️  ▶️  01:01:11
zwembad, wachten tot het donker wordt,

⏸️  ▶️  01:01:13
slapen, opstaan, wachten tot het donker wordt.

⏸️  ▶️  01:01:15
Ik wil het best uitproberen hoor.

⏸️  ▶️  01:01:17
Ja, met zoveel mannen zeker ook.

⏸️  ▶️  01:01:19
Kijk, ik weet natuurlijk niet

⏸️  ▶️  01:01:21
precies wat ze allemaal wel of niet

⏸️  ▶️  01:01:23
mogen, want ik zie

⏸️  ▶️  01:01:25
bijvoorbeeld heel af en toe wel eens een keer iemand met een boek

⏸️  ▶️  01:01:27
bij Intemptation Island, als ze dan inderdaad bij

⏸️  ▶️  01:01:29
dat zwembad liggen. Dus

⏸️  ▶️  01:01:31
ik ben dol op lezen en lezen bij een zwembad

⏸️  ▶️  01:01:33
is ideaal, maar om dat nou twee weken

⏸️  ▶️  01:01:35
lang non-stop te doen. Vier.

⏸️  ▶️  01:01:37
Vier weken lang, ja, dat vind ik veel.

⏸️  ▶️  01:01:39
En ik zou me bijvoorbeeld

⏸️  ▶️  01:01:41
avondenlang op vakantie kan ik me vermaken met

⏸️  ▶️  01:01:43
spelletjes spelen, maar ik zie die mensen

⏸️  ▶️  01:01:45
alleen maar feestvieren en suipen,

⏸️  ▶️  01:01:47
waar ik dan zelf weer wat minder fan van ben.

⏸️  ▶️  01:01:49
Dus ja,

⏸️  ▶️  01:01:51
kijk, ik kan me voorstellen als je met een hele leuke

⏸️  ▶️  01:01:53
groep mensen op zo'n resort zit en het is mooi weer

⏸️  ▶️  01:01:55
en dan vermaak je je wel, maar dit zijn mensen

⏸️  ▶️  01:01:57
die je niet kent, die moet je leren kennen, er moet dan een

⏸️  ▶️  01:01:59
klik zijn, dan heb je dus geen klik met een koppel,

⏸️  ▶️  01:02:01
dan hoop je maar dat je een paar vriendinnen of vrienden

⏸️  ▶️  01:02:03
vindt in de overige vrijgezellen.

⏸️  ▶️  01:02:05
Ja, ik zou me snel vervelen,

⏸️  ▶️  01:02:07
denk ik. Of geelend gek worden

⏸️  ▶️  01:02:09
van het feit dat je zo weinig, dat je niks

⏸️  ▶️  01:02:11
kunt zonder de mensen met wie je daar bent.

⏸️  ▶️  01:02:13
Ja, want het resort zul je inderdaad

⏸️  ▶️  01:02:15
niet af kunnen, want dan wordt een band als je dat...

⏸️  ▶️  01:02:17
En meestal slaap je ook nog op een of andere

⏸️  ▶️  01:02:19
slaapzaal, nou, dat is helemaal mijn hel.

⏸️  ▶️  01:02:21
Ja, precies, dat is echt mijn hel.

⏸️  ▶️  01:02:23
Ik slaap natuurlijk niet alleen,

⏸️  ▶️  01:02:25
want ik slaap inmiddels met een baby erbij,

⏸️  ▶️  01:02:27
maar... Je slaapt überhaupt niet,

⏸️  ▶️  01:02:29
toch? Ik slaap überhaupt niet meer, maar het liefst

⏸️  ▶️  01:02:31
slaap ik alleen. Ja. Dat is echt

⏸️  ▶️  01:02:33
en zeker met vreemden op een kamer

⏸️  ▶️  01:02:35
vind ik altijd gedoe.

⏸️  ▶️  01:02:37
Ja, best wel, want we zitten

⏸️  ▶️  01:02:39
bij dezelfde theatervereniging en dan

⏸️  ▶️  01:02:41
hebben we zo'n theaterweekend en dan sliepen we zeker

⏸️  ▶️  01:02:43
daar in Baaksem, waar we waren, in een soort theaterboerderij

⏸️  ▶️  01:02:45
met een soort heel

⏸️  ▶️  01:02:47
professorisch beddenconstructie

⏸️  ▶️  01:02:49
achtergelopen. Ja, hele aparte

⏸️  ▶️  01:02:51
stapelbedden die op elkaar

⏸️  ▶️  01:02:53
grepen ook, dat je in een soort

⏸️  ▶️  01:02:55
bedsteen ligt met onder jou

⏸️  ▶️  01:02:57
een andere bedsteen, maar die is dan vanaf de andere kant

⏸️  ▶️  01:02:59
benaderaard. Ja, dat is heel apart.

⏸️  ▶️  01:03:01
Dat was voor jou ook een horror?

⏸️  ▶️  01:03:03
Of voor twee nachten?

⏸️  ▶️  01:03:05
Dat is prima te doen, twee nachten per

⏸️  ▶️  01:03:07
jaar en jullie ken ik,

⏸️  ▶️  01:03:09
dat scheelt en ik weet ook

⏸️  ▶️  01:03:11
inmiddels precies wie er snurkt en waar ik dus niet

⏸️  ▶️  01:03:13
liggen en zo, dus dat scheelt

⏸️  ▶️  01:03:15
ook. Maar nee, het heeft niet mijn voorkeur

⏸️  ▶️  01:03:17
en ik slaap meestal niet echt heel goed.

⏸️  ▶️  01:03:19
Maar even

⏸️  ▶️  01:03:21
samengevat, wij vonden dus wel

⏸️  ▶️  01:03:23
een leuke wending, maar niet per se

⏸️  ▶️  01:03:25
heel veel meerwaarde ten opzichte van... Het maakt niet uit

⏸️  ▶️  01:03:27
wie de vrijheidswelle naar huis stuurt,

⏸️  ▶️  01:03:29
als er maar een deel naar huis gaat.

⏸️  ▶️  01:03:31
Maar denken jullie, net als ik, dat we

⏸️  ▶️  01:03:33
dit in Nederland ook gaan zien, want

⏸️  ▶️  01:03:35
Kaya en Monica hebben het in zo'n schrikkelijk

⏸️  ▶️  01:03:37
aankondigend filmpje, waar ze echt

⏸️  ▶️  01:03:39
tien keer niks zeiden, bij Boulevard. Ons

⏸️  ▶️  01:03:41
aankondigingsfilmpje was leuker. Die voor jou was beter,

⏸️  ▶️  01:03:43
kijk op ons Instagram. Instagram.com

⏸️  ▶️  01:03:45
zet kam vuur. Met palmbomen, jongens.

⏸️  ▶️  01:03:47
Met palmbomen. En een stenen

⏸️  ▶️  01:03:49
muur. Maar

⏸️  ▶️  01:03:51
zij kondigde van allerlei wendingen

⏸️  ▶️  01:03:53
aan die superspannend zijn.

⏸️  ▶️  01:03:55
Ik heb ook al iets gezegd over dat er in Nederland

⏸️  ▶️  01:03:57
al gekozen kon worden welke vrijheidswelle

⏸️  ▶️  01:03:59
mee zouden gaan. Dat is dan wel

⏸️  ▶️  01:04:01
weer iets anders. Het lijkt wie is de mol wel, jongen?

⏸️  ▶️  01:04:03
Het is een beetje een... Ze zijn allebei

⏸️  ▶️  01:04:05
volgens mij apart, want wij hadden

⏸️  ▶️  01:04:07
eigenlijk ook wel verwacht dat het

⏸️  ▶️  01:04:09
zwembad mee zou gaan van huis naar de

⏸️  ▶️  01:04:11
Amerikaanse versie, of dat die

⏸️  ▶️  01:04:13
in Amerika hadden gedaan dat de Nederlanders

⏸️  ▶️  01:04:15
het hadden overgenomen, maar dat is

⏸️  ▶️  01:04:17
kennelijk toch een... Ze maken wel hun eigen keuze.

⏸️  ▶️  01:04:19
Nederlands-Belgische uitvinding.

⏸️  ▶️  01:04:21
Dus ik ben benieuwd waar we

⏸️  ▶️  01:04:23
qua Nederland tegenaan lopen.

⏸️  ▶️  01:04:25
Nelleke.

⏸️  ▶️  01:04:27
Arjan. Bedankt.

⏸️  ▶️  01:04:29
Ja, graag gedaan. Ga zo meteen achter het

⏸️  ▶️  01:04:31
betaalmuurtje. Gaan we natuurlijk verder via

⏸️  ▶️  01:04:33
patreon.com, daar kun je mee luisteren.

⏸️  ▶️  01:04:35
In de extra lange. In de extra lange versie.

⏸️  ▶️  01:04:37
Als je open relationist wordt, wat Nelleke

⏸️  ▶️  01:04:39
ook is trouwens, en die is lyrisch

⏸️  ▶️  01:04:41
erover, laten we eerlijk zijn. Absoluut.

⏸️  ▶️  01:04:43
Open relationist van de eerste uur. Van de eerste uur ja.

⏸️  ▶️  01:04:45
We moeten iets voor de eerste uur

⏸️  ▶️  01:04:47
dus weer even iets gaandeleuks gaan organiseren.

⏸️  ▶️  01:04:49
Dat als we ondersteunen

⏸️  ▶️  01:04:51
dat je dan weer iets leuks krijgt, zoals een aantreker

⏸️  ▶️  01:04:53
maar dan anders. Ik heb die van mij nog steeds niet.

⏸️  ▶️  01:04:55
Oh nee, dat moet ik nog van je meenemen.

⏸️  ▶️  01:04:57
Nou, in ieder geval. Wil je ons wat laten

⏸️  ▶️  01:04:59
weten? Dat kan via Whatsapp 06 20 15

⏸️  ▶️  01:05:01
15 29. Je krijgt nog

⏸️  ▶️  01:05:03
één kans om het ook goed te doen.

⏸️  ▶️  01:05:05
06 20 15 15 29.

⏸️  ▶️  01:05:07
Heel goed.

⏸️  ▶️  01:05:09
Stuur ons je berichtjes. Mijn moeder

⏸️  ▶️  01:05:11
Brian werkt niet. Ja, audioappjes

⏸️  ▶️  01:05:13
vinden we hartstikke leuk. Je kunt ons ook bereiken

⏸️  ▶️  01:05:15
via Instagram.

⏸️  ▶️  01:05:17
Via de mail. Via de mail. Je kunt

⏸️  ▶️  01:05:19
eerst stemmen op de dinsdagpool. Hartstikke leuk.

⏸️  ▶️  01:05:21
Doe dat, want dat vinden we

⏸️  ▶️  01:05:23
hysterisch. Dat vinden we gewoon geweldig.

⏸️  ▶️  01:05:25
Ja, en in de extra lange. Ja, we

⏸️  ▶️  01:05:27
praten wat we praten. We praten wat we praten. Geen idee

⏸️  ▶️  01:05:29
waarom. Gaan we natuurlijk hebben over

⏸️  ▶️  01:05:31
wat Nellic en haar eigen gestemd heeft.

⏸️  ▶️  01:05:33
Oh ja, gaan we dat even opzoeken.

⏸️  ▶️  01:05:35
Op die ellendige pool. En er was nog iets waar we het

⏸️  ▶️  01:05:37
over gingen hebben. Ja, we weten hoeveel afleveringen

⏸️  ▶️  01:05:39
er zijn. Precies. En

⏸️  ▶️  01:05:41
We hadden nog een tipje van de sluier voor het Nederlandse seizoen.

⏸️  ▶️  01:05:43
Zowel het

⏸️  ▶️  01:05:45
Amerikaanse seizoen als het Nederlandse

⏸️  ▶️  01:05:47
seizoen hebben wij schokkende

⏸️  ▶️  01:05:49
ontdekkingen gedaan, mag ik toch wel zeggen.

⏸️  ▶️  01:05:51
Je bouwt het wel heel erg op nu, maar

⏸️  ▶️  01:05:53
ik ga vooral mee naar de extra lange.

⏸️  ▶️  01:05:55
En als je dat niet doet, dan zeggen we

⏸️  ▶️  01:05:57
Tot volgende week!