Het Kampvuur
Het Kampvuur

De onofficiële podcast over Temptation Island. Twee vrienden, Arjan en Martin, keken elke week de ultieme guilty pleasure en praten erover na. Deze podcast is met pensioen. De onofficiële podcast over Temptation Island. Napraten over de ultieme guilty pleasure.


🇺🇸 Kampvuur S7E0: Aankondiging nieuw seizoen en interview Bert

Ondertitels voor deze podcast verschijnen hier.

Dit transcript is automatisch gegenereerd.   Bekijk platte tekst

We zijn bijna bij je terug met een nieuw seizoen van Het Kampvuur. Vanaf volgende week bespreken we het nieuwe seizoen van Temptation Island USA. Tot die tijd hebben we iets leuks voor je: na afloop van het vorige Nederlandse seizoen interviewden we een aantal kandidaten, onder wie Bert. Hij vertelt hoe de situatie tussen Delphin en hem nu is, over zijn nieuwe vriendin en ook over hoe hij door het programma is neergezet. Bert geeft bovendien antwoord op een paar prangende vragen waar we na het seizoen mee bleven zitten. Veel luisterplezier!

Shownotes:

Hosts:



Transcript

⏸️  ▶️  00:00
Ja, Oekraïne, Arjan.

⏸️  ▶️  00:02
Ja, laten we een diepte analyse over de crisis in de Oekraïne in combinatie met de oorlog.

⏸️  ▶️  00:08
Nee, ben ik waardig, dat moet je natuurlijk niet een crisis noemen, want het is gewoon

⏸️  ▶️  00:11
een oorlog.

⏸️  ▶️  00:12
En dan gaan we het uitgewerkt wat we hebben in deze podcast over temptation.

⏸️  ▶️  00:16
Ja, het heet ook het, nou, het heet het kampvuur, dus het vuur zit er al in.

⏸️  ▶️  00:21
Start het kampvuren, zeg maar.

⏸️  ▶️  00:24
Nee, laten we dat niet doen.

⏸️  ▶️  00:26
Welkom bij, eh, welkom terug seizoen 7 van het kampvuur, de onofficiële podcast over

⏸️  ▶️  00:33
temptation island.

⏸️  ▶️  00:34
Ja, en we zijn nog, ik heb er alweer zin in.

⏸️  ▶️  00:36
We zijn nog niet helemaal begonnen, maar we hebben een soort opwarmertje voor je voor

⏸️  ▶️  00:41
dat kampvuur.

⏸️  ▶️  00:42
Precies, we leggen je eventjes zachtjes in een ovenschaal, in een lekker voorverwarmde

⏸️  ▶️  00:47
het kampvuur oven, om alvast een beetje op smaak te komen, om een beetje op smaak te

⏸️  ▶️  00:53
komen voor het nieuwe seizoen van zowel temptation island als het kampvuur.

⏸️  ▶️  00:59
Ja, want we zijn binnenkort bij het terug, vanaf volgende week maandag, met de voorbeschuiming

⏸️  ▶️  01:04
op het Amerikaanse seizoen.

⏸️  ▶️  01:06
Het Nederlandse seizoen is nog altijd niet aangekondigd.

⏸️  ▶️  01:09
Wat gebeurt daar?

⏸️  ▶️  01:10
Martin, doe daar eens eventjes een diepte analyse over.

⏸️  ▶️  01:13
Wat is hier aan de hand?

⏸️  ▶️  01:14
Ik heb werkelijk geen idee.

⏸️  ▶️  01:15
De opnames waren eind december al klaar, zeg ik uit mijn hoofd.

⏸️  ▶️  01:18
Ja, volgens mij begin december al zelfs, ja.

⏸️  ▶️  01:20
Nog steeds niks aangekondigd.

⏸️  ▶️  01:22
We hebben wel gehoord dat er iemand naar huis is gestuurd vanwege drugs dealen, maar dat

⏸️  ▶️  01:27
leek afgehandeld.

⏸️  ▶️  01:29
Zou dat de reden zijn dat ze het op de plank laten liggen?

⏸️  ▶️  01:32
Wij hadden eigenlijk verwacht dat we eind februari, begin maart, rond deze tijd zouden

⏸️  ▶️  01:38
beginnen met het Nederlandse seizoen weer, ook omdat het al zo snel opgenomen was en

⏸️  ▶️  01:41
omdat wij denken dat het een beetje onmenselijk is voor een ieder die daarmee gedaan heeft

⏸️  ▶️  01:46
om een half jaar, nog ongeveer.

⏸️  ▶️  01:48
Dit, nou ja, een soort van geheim te houden.

⏸️  ▶️  01:52
Maar het is dus nog steeds niet aangekondigd, inmiddels heeft Videoland dus wel laten weten

⏸️  ▶️  01:57
dat vanaf 17 maart het Amerikaanse seizoen daar verschijnt en ja, bij gebrek aan Nederlandse

⏸️  ▶️  02:04
seizoen gaan we dan maar het Amerikaanse seizoen analyseren, want wij moeten toch iets

⏸️  ▶️  02:08
analyseren, anders worden we gek.

⏸️  ▶️  02:10
Precies en we hebben al laten weten dat we terugkomen en de reacties daarop waren lirisch,

⏸️  ▶️  02:17
ook overal.

⏸️  ▶️  02:18
Nee, nee, nee, nee, mijn moeder heeft zelfs nog niet eens gereageerd, maar er waren mensen

⏸️  ▶️  02:25
die onze diepe analyses over het leven aan het missen waren, dus het wordt ook denk ik

⏸️  ▶️  02:29
gewoon voor de mensheid, is het ook goed dat wij terugkomen, Martin?

⏸️  ▶️  02:33
Mijn hemel, de druk wordt steeds hoger.

⏸️  ▶️  02:37
Ja, en hoe komen wij dan terug, Martin?

⏸️  ▶️  02:39
Vertel dat ook weer even.

⏸️  ▶️  02:40
Nou ja, zoals ik zei volgende week, dus de voorbeschouwing op het Amerikaanse seizoen,

⏸️  ▶️  02:46
dan gaan we alle verleiders en koppels gaan we één voor één afmaken, ik bedoel bespreken.

⏸️  ▶️  02:51
Dat is volgende week, maar daarvoor hebben we even iets leuks voor je, we hebben namelijk

⏸️  ▶️  02:58
aan het eind van het vorige Nederlandse seizoen drie interviews gedaan, onder andere met Bert,

⏸️  ▶️  03:03
de meest spraakmakende kandidaat van het afgelopen seizoen en we dachten misschien is het wel

⏸️  ▶️  03:09
leuk om dat aan iedereen te laten horen, want we hebben het origineel gemaakt voor onze

⏸️  ▶️  03:13
patreons, maar nu komt het interview dus ook voor iedereen beschikbaar.

⏸️  ▶️  03:18
Ja, en het was ook wel het meest opzienbarende interview wat we hebben gehad, het commentaar

⏸️  ▶️  03:23
wat wij gekregen hebben over dat interview, van de mensen die het hebben kunnen luisteren

⏸️  ▶️  03:29
omdat ze ons steunen, was dat het een soort trip is.

⏸️  ▶️  03:32
Ja, dat is wel waar.

⏸️  ▶️  03:34
Ja, allerlei onsamenhangende verhalen en dat soort dingen, dus we hopen dat we je hier

⏸️  ▶️  03:43
mee even lekker alvast in de stemming brengen voor het Amerikaanse seizoen, overigens,

⏸️  ▶️  03:50
je kunt ons dus ook weer vanaf nu gaan steunen als je onze langere podcast wil horen en omdat

⏸️  ▶️  03:57
je denkt, god wat een aardige kerel zeg, die vind ik leuk, die wil ik steunen, je krijgt

⏸️  ▶️  04:02
er ook nog eens een keer uiteindelijk de aansteker extra makkelijk mee, want ook die

⏸️  ▶️  04:06
ligt voor je klaar te blinken in het voorjaarszonnetje.

⏸️  ▶️  04:10
Als je wilt weten hoe dat precies werkt, kijk even op onze website, hetkampvuur.com, daar

⏸️  ▶️  04:15
staat een knopje steunen ontstaan, daar leggen we alles uit, want we hebben afgelopen seizoen

⏸️  ▶️  04:20
ook die drie extra afleveringen gemaakt, maar na elke gewone aflevering, elke reguliere

⏸️  ▶️  04:25
aflevering van het Kampvuur zit een extra lange, speciaal voor de mensen die ons steunen,

⏸️  ▶️  04:30
gaan we nog iets dieper op de materie in, nog betere analyses.

⏸️  ▶️  04:33
Die levensanalyses waar mensen naar smachten.

⏸️  ▶️  04:36
Precies die, die krijg je dan als je ons steunt.

⏸️  ▶️  04:40
Ach mijn hemel, ik zou het wel weten.

⏸️  ▶️  04:41
Overigens, treed met ons in contact.

⏸️  ▶️  04:43
Laat ons weten wat je van alles vindt.

⏸️  ▶️  04:45
De hotline staat alles, de hotline staat weer open, 06 20 15 15 29.

⏸️  ▶️  04:52
06 20 15 15 29, weet je dat ik net heel even in paniek schoot of ik het nummer nog wist,

⏸️  ▶️  04:56
maar dat zit echt zo diep dat het ook nooit meer weg gaat.

⏸️  ▶️  05:00
Ja, dat gaan we nooit meer vergeten.

⏸️  ▶️  05:01
06 20 15 15 29, maar je kunt ons ook volgen op Instagram, Facebook, Twitter, de hele rimram.

⏸️  ▶️  05:08
We zijn weer live, we zijn er weer, alles is weer open, overal reageren we weer op,

⏸️  ▶️  05:14
het wordt, ja, het wordt, het wordt, het wordt genieten.

⏸️  ▶️  05:19
Ik kan niet wachten.

⏸️  ▶️  05:20
Het kan niet anders.

⏸️  ▶️  05:21
Ik kan niet wachten tot we weer gewoon gaan beginnen.

⏸️  ▶️  05:22
Zullen we gewoon naar dat interview met Bert gaan?

⏸️  ▶️  05:24
Laten we gewoon gaan luisteren.

⏸️  ▶️  05:25
Want we zijn al weer ontzettend lang met promopraatjes bezig en daar zit werkelijk waar niemand op

⏸️  ▶️  05:30
te wachten.

⏸️  ▶️  05:31
Geeft niemand wilt aan.

⏸️  ▶️  05:33
Vanaf volgende week zijn we dus terug in je podcast feed op dezelfde plek,zelfde plek,

⏸️  ▶️  05:36
zelfde tijd, elke maandagochtend en laten we dan nu gaan luisteren naar Bert.

⏸️  ▶️  05:41
Veel plezier.

⏸️  ▶️  05:50
Welkom bij interview nummer drie.

⏸️  ▶️  05:54
En de laatste Arjan.

⏸️  ▶️  05:55
En de laatste.

⏸️  ▶️  05:56
Van dit seizoen althans.

⏸️  ▶️  05:57
Maar we hebben wel iemand uitgenodigd waar we echt alles van willen weten.

⏸️  ▶️  06:03
Aan de andere kant van de FaceTime hebben we Bert.

⏸️  ▶️  06:05
Hallo Bert.

⏸️  ▶️  06:06
Goedemiddag.

⏸️  ▶️  06:07
Goedemiddag.

⏸️  ▶️  06:08
Welkom bij het Kampvuur.

⏸️  ▶️  06:10
Ja, toen wij onze luisteraars vroegen wie zouden jullie nou het liefst willen horen.

⏸️  ▶️  06:17
Ja, toen was ongeveer 120 procent van de stemmen ging naar Bert.

⏸️  ▶️  06:23
Want, nou ja, je bent natuurlijk wel een beetje de smaakmaker van dit afgelopen seizoen

⏸️  ▶️  06:28
Love or Leave.

⏸️  ▶️  06:29
Hoe gaat het met je?

⏸️  ▶️  06:31
Laten we daarmee beginnen.

⏸️  ▶️  06:32
Het gaat heel goed met mij.

⏸️  ▶️  06:33
Want je was ziek.

⏸️  ▶️  06:34
Daardoor is ons gesprek.

⏸️  ▶️  06:36
Ik heb corona gehad.

⏸️  ▶️  06:38
Oh jee.

⏸️  ▶️  06:39
Ik heb tien dagen quarantaine gedaan.

⏸️  ▶️  06:43
Ik heb wel wel de eerste vier dagen zware symptomen gehad.

⏸️  ▶️  06:47
Kort.

⏸️  ▶️  06:48
Ik ben echt slecht gevoeld.

⏸️  ▶️  06:49
Geen smaak.

⏸️  ▶️  06:50
Geen geur gehad.

⏸️  ▶️  06:51
Maar die zijn wel redelijk snel teruggekomen en ik merk nu sinds ik uit quarantaine ben

⏸️  ▶️  06:57
dat ik wel heel snel terug weer de goeie ben.

⏸️  ▶️  07:00
Allee, ik mag niet klagen over mijn gezondheid nu.

⏸️  ▶️  07:03
Nou gelukkig maar.

⏸️  ▶️  07:04
Het is wel vervelend dat je toch zo ziek was.

⏸️  ▶️  07:07
En hoe gaat het, want dat is je lichamelijk, maar hoe is het met jou nadat Temptation Island

⏸️  ▶️  07:14
af is gelopen?

⏸️  ▶️  07:15
Dat is een hele, mijn Temptation-verhaal, dat is een hele rollercoaster geweest.

⏸️  ▶️  07:20
Ja, ik ga niet onder stoelen of banken steken, ik ben ook ongelukkig geweest, er moesten

⏸️  ▶️  07:29
knopen doorgehakt worden die niet echt prettig waren, maar ik ben blij dat ik redelijk snel

⏸️  ▶️  07:36
iemand gevonden heb die mij geholpen heeft, gesteund heeft en die er altijd voor mij is.

⏸️  ▶️  07:46
Ja, want dat is de nieuwe liefde in je leven, gelukkig, al vrij snel.

⏸️  ▶️  07:50
Dat klopt ja.

⏸️  ▶️  07:52
En dat is een heel modern liefdesverhaal, want via Instagram, wij maken altijd grapjes

⏸️  ▶️  07:59
over in de DM's sliden, maar dat is...

⏸️  ▶️  08:01
Dat werkelijk gebeurt in jouw geval?

⏸️  ▶️  08:03
Dat is...

⏸️  ▶️  08:04
Met Kelly?

⏸️  ▶️  08:05
Ja, dat klopt.

⏸️  ▶️  08:06
En was het toen Temptation al op tv was of was het in de aanloop daarnaartoe?

⏸️  ▶️  08:13
Nee, de eerste paar afleveringen waren al op de buis, op de zender, waren al uitgezonden.

⏸️  ▶️  08:20
Ik denk dat we elkaar echt leren kennen hebben na aflevering 2 of aflevering 3, dat het op

⏸️  ▶️  08:29
tv was.

⏸️  ▶️  08:30
Ja, dat klikte heel goed en sindsdien hebben we ook elke uitzending samen gekeken.

⏸️  ▶️  08:38
Oh, wat leuk.

⏸️  ▶️  08:39
Hoe is dat om met je nieuwe liefde te kijken naar je oude liefdesavontuur te noemen?

⏸️  ▶️  08:46
Ja, maar dat is redelijk speciaal eigenlijk.

⏸️  ▶️  08:49
Ik vind het ook heel raar om mezelf op tv te zien, daar begint het al bij, ik weet niet

⏸️  ▶️  08:54
of iemand anders dat ook al gezegd heeft, maar ik vind dat super raar.

⏸️  ▶️  08:57
Ik heb natuurlijk wel het hele verloop eerst verteld aan haar, vooral hier dat we elke uitzending

⏸️  ▶️  09:09
gezien hadden.

⏸️  ▶️  09:10
Ja, want het is niet allemaal even prettig geweest, ook voor haar niet, ik ben super blij

⏸️  ▶️  09:18
met de manier hoe ze ermee is omgegaan, mij alles, mij gesteund heeft en ik kan alleen

⏸️  ▶️  09:23
maar zeggen, dat is ook een van de redenen waarom ik denk dat we alles aan kunnen staan,

⏸️  ▶️  09:29
maar als ik zie wat we allemaal doorstaan hebben nu in zo'n korte tijd, dan ben ik super gelukkig

⏸️  ▶️  09:37
en super blij.

⏸️  ▶️  09:38
Iedereen had een mening over jou, of wel steunde jou, of wel niet, wat gaan we het zo zeggen.

⏸️  ▶️  09:47
Er waren weinig grijs tinte, kan ik maar zo zeggen, en ik denk dat zij dat natuurlijk ook

⏸️  ▶️  09:51
mee heeft gekregen, mensen die zeiden, wat is super leuk, of juist, wat moet je met die

⏸️  ▶️  09:56
mafklapper.

⏸️  ▶️  09:57
Ja, maar ik vind dat heel veel mensen online vergeten, het is nog altijd een televisieprogramma

⏸️  ▶️  10:05
waar een dag van 24 uur moet geknipt worden in 40 minuten, dat klinkt ook raar, maar

⏸️  ▶️  10:15
waar de zender moet geboeid zijn, als het de hele tijd over koetjes en kalfjes gaat,

⏸️  ▶️  10:20
gaan er geen mensen gaan kijken, het moet ook sensatie zijn, het moet ook kijkers lokken.

⏸️  ▶️  10:27
Maar het moet ook ergens nog wel met de waarheid te maken hebben, vind jij dat dat in jouw

⏸️  ▶️  10:33
geval zo was?

⏸️  ▶️  10:35
Ja, dat vind ik een moeilijke, ik ben ook niet een die nu gaat natrappen op een programma,

⏸️  ▶️  10:42
of ook programmamakers, ik vind de grote lijn van Delfin, het verhaal met mijn ex, die zit

⏸️  ▶️  10:53
er volledig correct in, dat is een oude aflevering, dat kan ik niet zover zeggen, die zit er volledig

⏸️  ▶️  11:00
correct in, alleen de manier hoe ze het gebracht hebben, het interview dat Delfin gedaan heeft

⏸️  ▶️  11:10
met Monica, dat vind ik moeilijk, dat vind ik echt een moeilijke en daar kan ik mij heel

⏸️  ▶️  11:17
moeilijk in zien.

⏸️  ▶️  11:18
En welke bedoel je precies dat op het moment dat het over jouw prostituébezoek ging, jouw

⏸️  ▶️  11:23
vermijnde prostituébezoek?

⏸️  ▶️  11:25
Ja, ik snap dat dat sensatie moet zijn, maar op dat moment daar, word ik met de rug tegen

⏸️  ▶️  11:35
de muur geduwd, ik weet van niks niet, ik had het gevoel dat op dat moment eigenlijk

⏸️  ▶️  11:42
het avontuur al een groot stuk gedaan was.

⏸️  ▶️  11:45
En gaat het je er dan omdat ze dit niet had moeten vertellen of dat Monica zich verkeerd

⏸️  ▶️  11:51
opstelt in dat gesprek?

⏸️  ▶️  11:53
Ik vind niet dat dat over temptation ging dit.

⏸️  ▶️  11:58
Dit ging over jullie twee?

⏸️  ▶️  12:01
Ja, dat ging over het verleden.

⏸️  ▶️  12:03
Dat heeft niks met avontuur te maken gehad.

⏸️  ▶️  12:08
Jullie zijn er naartoe gegaan natuurlijk vanwege haar moeite met die zoen en wat er allemaal

⏸️  ▶️  12:16
uit voortkwam.

⏸️  ▶️  12:17
Waren jullie allebei meteen enthousiast om hoe is dit gebeuren of hoe kwam die keuze tot

⏸️  ▶️  12:26
stand?

⏸️  ▶️  12:27
Wiens idee was het?

⏸️  ▶️  12:28
Ik wil er nog één ding over zeggen, over dat heel verhaal met Delphine en dat interview,

⏸️  ▶️  12:37
want langs mijn kant, ik blijf erbij, ik heb dat al in heel veel interviews ook uitgelegd,

⏸️  ▶️  12:45
dat dat niet de volledige waarheid is hoe dat Delphine dat vertelt.

⏸️  ▶️  12:48
Over wat daar gebeurd is?

⏸️  ▶️  12:50
Over wat daar gebeurd is en ik vind, en misschien ben ik daar verkeerd in, maar ik vind dat er

⏸️  ▶️  12:56
eerst met mij daarover moeten gesproken worden, van kijk, dat interview heeft Delphine nu

⏸️  ▶️  13:03
gegeven, want nu ben ik daar, ik heb met Victor daar aan de televisie gezeten en al de ploegen,

⏸️  ▶️  13:11
dus het volledige cameraploeg van onze villa, al de vier camera's waren boef op mij gericht.

⏸️  ▶️  13:17
En je werd voor het blok gezet?

⏸️  ▶️  13:19
Ja, ja.

⏸️  ▶️  13:20
En ze verwachten daar dan onmiddellijk een reactie, terwijl, ja, je bent met duizenden

⏸️  ▶️  13:29
en een andere dingen bezig daar, alleen dat is heel lastig, ook, ik had zoiets van, ik

⏸️  ▶️  13:37
kan maar mijn volledig verhaal doen en als ik dan de aflevering gezien heb, zat mijn verhaal

⏸️  ▶️  13:44
er zelfs niet in.

⏸️  ▶️  13:45
Jouw reactie bedoel je?

⏸️  ▶️  13:47
Ja, mijn volledige reactie.

⏸️  ▶️  13:48
Ik weet op het moment is dat geknipt geweest van de hotel en dat begrijp ik nog altijd

⏸️  ▶️  13:53
niet, waarom dat hele verhaal er niet in zit.

⏸️  ▶️  13:56
Dat is echt te lastigen voor mij, want daar heb ik gerepliceerd van ja, dat dat niet

⏸️  ▶️  14:01
de volledige waard is, dat dat niet zo afgespeeld is zoals zij het voorstelt en dat zit er

⏸️  ▶️  14:08
dan niet in.

⏸️  ▶️  14:09
En dan voel je je het tekort gedaan?

⏸️  ▶️  14:11
Ja, dan voel ik me tekort gedaan, ja, want op dat moment heb ik enorm veel berichten

⏸️  ▶️  14:16
gehad van mensen die mij niet kennen, die mij puren alleen een beeld creëren op basis

⏸️  ▶️  14:22
van het beeld van de televisies en dat vind ik ongepast, want ik ben daar een keer voor

⏸️  ▶️  14:29
blok gezet geweest, want ik moest het dan tegen iedereen vertellen wat Delfin gezegd

⏸️  ▶️  14:33
had en nog eens achteraf bij de kijkers en het ergste van al daarbij is, ik kreeg daar

⏸️  ▶️  14:42
enorm veel aanvragen voor interviews en ik mocht er niets over zeggen, ik mocht niet

⏸️  ▶️  14:46
ingaan op interviews, ik mocht het maar na de laatste aflevering, dus kun je voorstellen

⏸️  ▶️  14:52
hoe ik me een aantal weken heb gevoeld, omdat iedereen dacht, wat een gek, wat een noezelaar

⏸️  ▶️  14:57
zit daar, er zit daar maar praatjes te maken, er zit maar van alles te vertellen.

⏸️  ▶️  15:01
Maar jij kon jezelf niet verdedigen?

⏸️  ▶️  15:04
Nee, terwijl ik mezelf nooit mocht verdedigen, ik mocht me maar verdedigen na het laatste

⏸️  ▶️  15:10
kampvuur.

⏸️  ▶️  15:12
Dus in die zin vind je wel dat het programma jou verkeerd heeft neergezet?

⏸️  ▶️  15:15
Ja, dat vind ik wel ja.

⏸️  ▶️  15:17
Is dat het enige ding dan, want je zegt inderdaad verder de verhaallijn met Delfin, dat klopt

⏸️  ▶️  15:22
wel?

⏸️  ▶️  15:23
Ja, in principe wat er daar is afgespeeld, ik bedoel met het verhaallijn, wat er daar

⏸️  ▶️  15:28
is afgespeeld zit in de aflevering.

⏸️  ▶️  15:31
Ben ik, zitten daar een aantal leugens van Delfin bij, ja, ik denk dat ze dat zelf ook

⏸️  ▶️  15:39
beseft.

⏸️  ▶️  15:40
Nu, dat ze daar een heel aantal leugens heeft verteld, waar dat ze denk ik nu op de moment

⏸️  ▶️  15:46
ook niet meer achter staat, maar dat kan ze niet meer terug pakken.

⏸️  ▶️  15:48
Nee, want dat is uitgezonden?

⏸️  ▶️  15:50
Dat is uitgezonden, dat is geweest.

⏸️  ▶️  15:52
Maar in de details zijn er dingen niet goed gegaan, zoals in de montage zijn er een aantal

⏸️  ▶️  15:58
dingen weggelaten die het jouw in ieder geval lastig hebben gemaakt.

⏸️  ▶️  16:02
Ja.

⏸️  ▶️  16:03
En hadden jullie vooraf ook afgesproken om over dit soort dingen niet te praten, want

⏸️  ▶️  16:07
er werd in dat gesprek van Delfin en Monique ook gezegd dat ze het van jou niet mocht

⏸️  ▶️  16:12
zeggen, wat jou nog alleen maar, wat het alleen nog maar erger deed lijken natuurlijk,

⏸️  ▶️  16:16
maar hadden jullie vooraf afgesproken van we gaan niet de vuile was buiten hangen?

⏸️  ▶️  16:20
Ja, maar we hebben alle twee afgesproken van elkaar niets slecht over elkaar te zeggen.

⏸️  ▶️  16:26
Dat hadden wij op voorhand afgesproken en dan is het een evidentie dat we het daar niet

⏸️  ▶️  16:31
over gingen hebben.

⏸️  ▶️  16:32
Ik ging het ook niet hebben over haar fouten die zij in het verleden heeft gedaan.

⏸️  ▶️  16:36
Ik had me daar neergelegd, want ook in de uitzendingen, iedereen die er naar keek was, elke aflevering

⏸️  ▶️  16:45
komt er wel iets van mij naar buiten over Delfin, waar ik ook zeg, ik heb ook slecht

⏸️  ▶️  16:52
over haar gepraat.

⏸️  ▶️  16:53
Ik heb ook dingen gezegd waar ik eigenlijk niet op mogen zeggen, wat de mensen vergeten

⏸️  ▶️  16:58
ook.

⏸️  ▶️  16:59
Iedereen weet de tabletjes, ik zeg u heel eerlijk, ik heb maar elke keer informatie

⏸️  ▶️  17:08
gelost en omdat het mij te veel werd en ook omdat ik beelden heb gekregen op mijn tablet

⏸️  ▶️  17:14
die niet in het programma zaten, waar ik zeg, dat was elke keer een stap en een stap en

⏸️  ▶️  17:20
een stap verder, waardoor ik ook zei, iedereen rond mij ze vragen reacties, je moet ook

⏸️  ▶️  17:28
iets teruggeven, je moet niet alleen laten doen, maar nu lijkt dat precies of ik een

⏸️  ▶️  17:34
aantal afleveringen heb uitgevonden, bepaalde dingen, terwijl dat een reactie was op een

⏸️  ▶️  17:40
reactie van beelden die ik gekregen heb op mijn tablet.

⏸️  ▶️  17:43
En die beelden, wij hebben die momenten niet gezien waarop jij die beelden kreeg.

⏸️  ▶️  17:48
Nee, maar dat kan ook niet.

⏸️  ▶️  17:49
En in welke zin kan dat niet?

⏸️  ▶️  17:52
Ja, omdat er naakt bij zat.

⏸️  ▶️  17:55
Ah zo, dus dat kon gewoon niet uitgezonden worden?

⏸️  ▶️  17:58
Dat kon niet uitgezonden worden, dat neem ik anders, dat klinkt misschien raar, maar als

⏸️  ▶️  18:03
je je ex in haar bleute borsten met een vrijgezal in de kamer van Delphine ziet, ja ik heb dat

⏸️  ▶️  18:14
gezien, maar dat zit nooit in die uitzending, op die beelden heb ik het zowelverhaal dat

⏸️  ▶️  18:22
nu naar buiten is gekomen, dat is puur en alleen gebaseerd op dat, want ik wil alleen

⏸️  ▶️  18:27
op dat moment, je wordt wakker, dat was negen uur s'morgen, ze komen de camera binnen en

⏸️  ▶️  18:31
boef, ik krijg het op hun tablet.

⏸️  ▶️  18:34
Maar dat, want Delphine heeft met de bloote borsten op haar kamer een vrijgezal ontvangen,

⏸️  ▶️  18:41
dat is eigenlijk wat je zegt.

⏸️  ▶️  18:42
Ja.

⏸️  ▶️  18:43
En daar heb jij dus beelden van gekregen, maar dat hebben ze niet gezien.

⏸️  ▶️  18:46
Wat gek dat wij dat niet hebben gezien.

⏸️  ▶️  18:48
Ja, dat klinkt wel, heftige televisie.

⏸️  ▶️  18:50
Dat zit er niet in.

⏸️  ▶️  18:52
Nee.

⏸️  ▶️  18:53
We hebben gehunkerd naar beelden als kijker, wil je natuurlijk op de ene of andere manier

⏸️  ▶️  18:57
dat soort suggestieve dingen wil je zien.

⏸️  ▶️  18:59
Maar waarom denk je dat het vanwege dat bloot of om jou nog meer weg te kunnen zetten als

⏸️  ▶️  19:05
een gek om het tussen aan aan te steken?

⏸️  ▶️  19:07
Ik denk dat het om, ik ga niet zeggen om voor het een gek is, maar ja ik kan nu iets

⏸️  ▶️  19:15
zeggen, wat ik weet, daar ga ik het niet over hebben.

⏸️  ▶️  19:19
Oké.

⏸️  ▶️  19:20
Want dan, ja dat is tegen de regie in en tegen de dingen in en dan wil ik het ook niet,

⏸️  ▶️  19:27
dat je het uitdoeft voor mij ook niet, want dat is een afgesloten hoofdstuk.

⏸️  ▶️  19:30
Ja.

⏸️  ▶️  19:31
Ik hoop gewoon dat het is omwille van het naakt, want ik denk dat dat in Vlaanderen

⏸️  ▶️  19:34
dat dan is, om naakt om een televisie te doen, ik denk in Nederland zijn nu daar een stuk

⏸️  ▶️  19:40
openeren voor, openeren in, ik denk in Vlaanderen is dat een stuk moeilijker, ja maar ik denk

⏸️  ▶️  19:47
dat ook dat dat er niet in zit omwille van, ja want dat is vlak voor de dreamdates, om

⏸️  ▶️  19:54
de keuze van de dames, dat klopte dan niet, met wie dat zo op date ging, want het is raar

⏸️  ▶️  20:01
als je op de kamer zit met je bloote borsten, met een andere single, dan de single dat je

⏸️  ▶️  20:06
meeneemt op.

⏸️  ▶️  20:07
Dat was niet jou op dit in ieder geval.

⏸️  ▶️  20:10
Dat was niet jou, jou op dat moment.

⏸️  ▶️  20:12
Nee.

⏸️  ▶️  20:13
Er was nog een ander dingetje aan jouw kant, want jij had het op een gegeven moment over

⏸️  ▶️  20:17
een dame die thuis op je zat te wachten, dat was niet je nieuwe vriendin, want die heb

⏸️  ▶️  20:21
je natuurlijk pas leren kennen op het moment dat de uitzendingen liepen.

⏸️  ▶️  20:23
Hoe zit dat dan?

⏸️  ▶️  20:25
Ja ik heb dat eerlijk toegegeven bij een andere interview, op dat moment had ik er genoeg

⏸️  ▶️  20:33
van, en ik weet niet, een of andere reden dat ik dacht, als ik mij niet meer openstel

⏸️  ▶️  20:39
naar de dames toe, dan kunnen ze mij naar huis sturen.

⏸️  ▶️  20:41
Want dat was het ding hè, als de koppels zich niet zouden openstellen, dan hadden de dames

⏸️  ▶️  20:49
de keuze.

⏸️  ▶️  20:50
Om het zwembad te laten afgaan, dus ik dacht als ik dat vertel van, dan sturen ze mij eindelijk

⏸️  ▶️  20:57
naar huis, want ik had het echt gehad.

⏸️  ▶️  20:59
Jij wilde echt naar huis op dat moment?

⏸️  ▶️  21:02
Ik heb drie, vier keren aangegeven dat ik naar huis wou, dat ik het natuurlijk lekker

⏸️  ▶️  21:07
genoeg van had, maar dat ging niet.

⏸️  ▶️  21:09
Dat mocht niet van de productie?

⏸️  ▶️  21:11
Ja dat ging, ik snap ook dat dat niet ging.

⏸️  ▶️  21:14
Als ik nu zie, zoals we spreek, 80% van het seizoen gaat het over ons of gaat het over

⏸️  ▶️  21:21
Nico, het is één van de twee.

⏸️  ▶️  21:24
Ja, dat is ook een van de redenen waarom onze luisteraars denk ik benieuwd waren naar jouw

⏸️  ▶️  21:31
verhaal, omdat je het belangrijkste was.

⏸️  ▶️  21:33
Hoe is dat om zo'n grote rol in dat programma te spelen, want je hebt het gewoon voor de

⏸️  ▶️  21:42
kiezen gekregen kan ik me voorstellen.

⏸️  ▶️  21:44
Ja, mensen vragen naar mij zo, maar ik heb daar ook zelfs niet voor gekozen.

⏸️  ▶️  21:54
Op het moment dat je daar bent, je bent daar niet mee bezig.

⏸️  ▶️  21:59
Van oh het gaat om ons draaien, ik wil nog meer opvallen, ik wil nog meer drinken.

⏸️  ▶️  22:06
Ik ben ik nog altijd ook, ik ben altijd mezelf gebleven daar.

⏸️  ▶️  22:10
En was je je bewust continu in die twee weken dat de opname duurde, dat de camera's waren

⏸️  ▶️  22:17
of vergeet je dat op een gegeven moment dan toch gewoon?

⏸️  ▶️  22:20
De eerste twee dagen ben je daarmee bezig, maar daarna is dat, ook omdat je die mensen

⏸️  ▶️  22:25
die achter de camera die de camera bedienen en het geluid bedienen, je leert die mensen

⏸️  ▶️  22:32
kennen en op een of andere rare manier worden dat vrienden.

⏸️  ▶️  22:36
Heb je daar een klik mee bepaald en dan vergeet je dat.

⏸️  ▶️  22:41
Dan horen ze bij de groep.

⏸️  ▶️  22:42
Ja, dan horen ze bij de groep.

⏸️  ▶️  22:44
En wat ik mij nou altijd afvraag rondom die kampvuren, hoe is het om je daarop voor te

⏸️  ▶️  22:51
bereiden, want je bent er eigenlijk al de hele dag mee bezig en dan ga je zavond nog naar

⏸️  ▶️  22:56
die kampvuren toe.

⏸️  ▶️  22:57
Is dat heel heftig?

⏸️  ▶️  22:58
Zit je de hele dag in de stress of gaat dat ook gewoon wel vanzelf?

⏸️  ▶️  23:01
Ik had zoiets van, dat is rond de middag dat ze dat eigenlijk vertellen, dat je dan

⏸️  ▶️  23:07
samens naar een kampvuur moet, maar dan is er nog altijd een activiteit daarna wat je

⏸️  ▶️  23:14
eerst gaat doen.

⏸️  ▶️  23:15
Dus dat verzet je zinnen, maar daarna als je dan terug in de villa komt en je moet dan

⏸️  ▶️  23:21
op de kampvuur vertrekken, dan ben je er wel continu mee bezig.

⏸️  ▶️  23:25
En dat duurt ook een aantal uur, die opname.

⏸️  ▶️  23:28
Die kamp is zoveel uit uur en dat is een van de redenen, denk ik, ja, je zit in de geblindeerde

⏸️  ▶️  23:35
auto met enkel aan de ene ledstrip voor je, of een licht, met drie andere gasten.

⏸️  ▶️  23:42
Die ook in de stress zitten?

⏸️  ▶️  23:44
Die ook in de stress zitten, het is logisch dat er daar alleen maar gesprekken daarover

⏸️  ▶️  23:48
gaan.

⏸️  ▶️  23:49
Je weet niet naar waar je gaat, je weet niet hoe lang dat duurt, er wordt niks gecommuniceerd

⏸️  ▶️  23:54
bij je.

⏸️  ▶️  23:55
Dus je bent daar eigenlijk opgenaaid, vol met stress, je komt daar toe, ja, er moeten nog

⏸️  ▶️  24:02
een aantal dingen opgenomen worden, want je komt daar aangelopen, dus dat is een aantal

⏸️  ▶️  24:08
keren een opname die je opnieuw moet doen, want het moet goede televisie zijn.

⏸️  ▶️  24:12
En dat allemaal opgeteld, ja, dat is de eerste keer, ik dacht ja, ik ben sterk, het is allemaal

⏸️  ▶️  24:25
oké, ik heb niks zelfs verkeerd gedaan, maar aan het moment dat je daar toekomt, je

⏸️  ▶️  24:30
is een klein ventje.

⏸️  ▶️  24:31
Elke grote man, als je gelukkig, op dat moment was ik, ik spreek nu over het eerste kampvuur,

⏸️  ▶️  24:37
dan zat ik nog helemaal gelukkig met Delphine dat er geen problemen waren, je mist haar heel

⏸️  ▶️  24:42
erg.

⏸️  ▶️  24:43
Ja, dan voelde je, dan voelde je je lekker een klein kind, maar natuurlijk het tweede kampvuur

⏸️  ▶️  24:48
was het eigenlijk al over tussen ons en dan zag je wel het enorme verschil, want ik had

⏸️  ▶️  24:53
het eigenlijk al een stuk losgelaten en die andere drie nog niet, dus dan zag je wel

⏸️  ▶️  24:59
een enorme stressverschil tussen hoe ik mij voelde en hoe zij zich voelden.

⏸️  ▶️  25:04
En had je ook het gevoel dat je er voor die andere drie moest zijn op dat moment?

⏸️  ▶️  25:07
Ja, natuurlijk, dan zeiden we er voor elkaar hé.

⏸️  ▶️  25:10
Ja, en hoe uit dat zegt?

⏸️  ▶️  25:13
Gewoon elkaar steunen, er zijn voor elkaar, ja dat klinkt raar, maar Wouter is gigantisch

⏸️  ▶️  25:18
groot, ik pak die vast en dat was precies een broer voor mij op dat moment, dus.

⏸️  ▶️  25:24
Ja, we hebben Wouter ontmoet een paar weken geleden en daar kun je inderdaad, dat is

⏸️  ▶️  25:28
een klimmerek, daar kun je gewoon in klimmen ja, volgens mij.

⏸️  ▶️  25:30
Ja, maar dan steun je elkaar hé.

⏸️  ▶️  25:33
Is er, hoe snel heb je het idee, was die vriendschap een beetje, want ik kan me voorstellen dat

⏸️  ▶️  25:40
het zeker zo voelt als je er wat langer zit, met wie had je dat als eerst?

⏸️  ▶️  25:45
Ja, dat klinkt, met Nico had ik dat redelijk snel.

⏸️  ▶️  25:49
Ja, dat klinkt raar, maar dat is gewoon dat je elkaar ziet, je praat met elkaar en dan

⏸️  ▶️  25:56
zie je van, ja dat is oké, maar Wouter had ik dat ook, ja Efrain was dat anders, omdat

⏸️  ▶️  26:05
die, ja er is maar ingekomen, eigenlijk als, ja als er wat was trubelingen en als er wel

⏸️  ▶️  26:11
een heel deel gebeurd was, dus dat is anders binnenkomen.

⏸️  ▶️  26:14
Ja, dat zal voor Efrain ook niet altijd makkelijk zijn geweest, kan ik me voorstellen.

⏸️  ▶️  26:18
Nee, maar ik heb, met Efrain heb ik daarna eigenlijk na de uitzending een beter band

⏸️  ▶️  26:23
gecreëerd dan eigenlijk daar zelf.

⏸️  ▶️  26:27
Dus jullie spreken elkaar nog wel?

⏸️  ▶️  26:29
Ja, ja ik hoor iedereen nog, ik hoor iedereen nog en dat vind ik het jammeren van jullie

⏸️  ▶️  26:35
nu niet, maar dat er een heel aantal andere interviewprogramma's zijn die proberen ruzie

⏸️  ▶️  26:42
te stoken en serie te maken tussen ons onderling terwijl wij, ja tuurlijk er zijn dingen gezegd

⏸️  ▶️  26:50
geweest, puur, ja maar op reacties voor elkaar wat te treiteren, maar dat is oké, je hebt

⏸️  ▶️  27:01
daar 24 op 24 bij elkaar gezeten, tuurlijk heb ik wat frustraties bij Wouter, bij Nico,

⏸️  ▶️  27:07
bij Efrain altijd gehad en omgekeerd ook, maar we hebben altijd, we hebben altijd normaal

⏸️  ▶️  27:14
kunnen communiceren, overeengekomen, nu ook nog altijd, we horen elkaar regelmatig nog,

⏸️  ▶️  27:19
er zit daar nooit geen verbreek van band bewijzen of spreken in en wij zeggen ook gewoon alles

⏸️  ▶️  27:27
eerlijk tegen elkaar van oh kijk ik heb dat gezegd en dan is dat perfect oké, iedereen

⏸️  ▶️  27:32
mag een mening hebben zolang het eerlijk is en je weet het van elkaar.

⏸️  ▶️  27:36
Het moet wel ingewikkeld zijn dat alles wat daar omheen gebeurt, dus je hebt een soort

⏸️  ▶️  27:41
vriendengroep gemaakt daar, maar dat het zo open en bloot natuurlijk allemaal maar opgepikt

⏸️  ▶️  27:48
wordt door vreemde Instagram kanalen, websites, rare podcasts, dat gebeurt natuurlijk nooit

⏸️  ▶️  27:59
in een andere vriendengroep, dus dat maakt het, kan ik me voorstellen, uniek en ook

⏸️  ▶️  28:03
wel lastig.

⏸️  ▶️  28:04
Ja tuurlijk maakt dat lastig, want iedereen heeft een oordeel nog ook altijd hé, ik krijg

⏸️  ▶️  28:08
soms een brief minne van een volger van mij die zegt van oh dat heeft hij gezegd over

⏸️  ▶️  28:14
u, je gaat het dan beluisteren en dan is dat niet echt de volledige ding van het bericht,

⏸️  ▶️  28:19
maar als je natuurlijk op dat bericht reageert, ja dan is er weer al een reactie op een reactie.

⏸️  ▶️  28:25
Het is daarmee dat ik me daar eigenlijk zo'n klein beetje buiten hou en gewoon probeer

⏸️  ▶️  28:29
goed overeen te komen met iedereen zoals ik eigenlijk in het normale leven ben.

⏸️  ▶️  28:33
Ik accepteer het niet als de mensen liegen tegen mij, dat kan ik niet accepteren, dat

⏸️  ▶️  28:37
is het enige en heb je iets gezegd over mij en je zegt het dan eerlijk tegen mij, ja

⏸️  ▶️  28:41
zo biet, ja dat maakt me niet uit.

⏸️  ▶️  28:44
En ik wil nog even terug naar de dream date, Milla ging met jou mee en op de laatste dag

⏸️  ▶️  28:59
leek je een soort van de deur weer toch open te zetten ook naar Delphine toe, hoe is dat

⏸️  ▶️  29:06
tot stand gekomen, wat ging er toen door je heen?

⏸️  ▶️  29:10
Dat staat zo op beeld, maar als je de vraag krijgt van een interviewer daar van ja als

⏸️  ▶️  29:18
je geen slechte beelden krijgt op de dream date, als er gewoon normaal contact is en

⏸️  ▶️  29:26
dan heb ik ook, want de mensen vergeten dat ik gezegd heb van er moeten eerst excuses

⏸️  ▶️  29:31
komen van Delphine uit vooral eer dat ik die deur terug op een kier zet, dat is door heel

⏸️  ▶️  29:37
weinig mensen opgepikt geweest, ik zeg als er geen excuses komen dan kan dat vermijnen,

⏸️  ▶️  29:44
want wat er gezegd geweest is als je zulke dingen ook uit de context trekt voor mij

⏸️  ▶️  29:49
te kwetsen en een voor mij belachelijk te maken, want dat is het net, ja dan moet je

⏸️  ▶️  29:55
eerst excuses hebben en die heb ik tot een dag voor vandaag nog altijd niet gehad.

⏸️  ▶️  29:59
Want we hebben jou gevraagd van de week ook om je favoriete of meest opvallende fragment

⏸️  ▶️  30:05
van het seizoen met ons te delen en dat was een fragment van de hereniging bij het kampviel,

⏸️  ▶️  30:11
laten we even luisteren.

⏸️  ▶️  30:12
Jullie zijn herenigd?

⏸️  ▶️  30:13
Op een heel bizarre manier.

⏸️  ▶️  30:18
Je kunt er geen blik waarder?

⏸️  ▶️  30:21
Nee, voorlopig niet.

⏸️  ▶️  30:22
Kun je uitleggen waarom?

⏸️  ▶️  30:26
Ja, kun je uitleggen waarom?

⏸️  ▶️  30:28
Als je zo'n beelden normaal krijgt.

⏸️  ▶️  30:30
Ik heb mij wel gemuseerd man.

⏸️  ▶️  30:35
Ik ben blij voor u, echt oprecht, ik ben blij voor u.

⏸️  ▶️  30:38
Heb je dan gezien dat zo ergens, wie kwam er hier voorzichtig bij wijzen, wie?

⏸️  ▶️  30:44
Ik?

⏸️  ▶️  30:45
Waarom heb je dat dan niet gedaan?

⏸️  ▶️  30:46
Nu wil jij mij weer de slechte, maar iedereen is voorbereid hoor, want ik wist dat je zo

⏸️  ▶️  30:52
ging reageren.

⏸️  ▶️  30:53
Ik ben hier niet voor vingers te wijzen.

⏸️  ▶️  30:56
Zeg dan gewoon wauw, of ben je te laf om te zeggen wauw, wat heb je gehoord?

⏸️  ▶️  31:00
Als we op deze manier gaan verder dan gaat het rap gedaan zijn.

⏸️  ▶️  31:03
Maar wat heb je gehoord?

⏸️  ▶️  31:05
Waarom heb jij dit fragment gekozen, Bert?

⏸️  ▶️  31:09
Ja, omdat ik tot een dag van vandaag nog altijd mijn leugens van Delphine moet leren leven.

⏸️  ▶️  31:15
Leugens van daar bedoel je dan?

⏸️  ▶️  31:19
Nee, nee, omdat ze nu ook nog van alles zitten vertellen.

⏸️  ▶️  31:23
En ik ben het zo beu, ik ben het zo beu, want in interviews, ik lees interviews waar ik

⏸️  ▶️  31:27
zeg van, ik stel mij altijd soviaal op, ik probeer nu niets slecht meer te zeggen over

⏸️  ▶️  31:33
haar.

⏸️  ▶️  31:34
Waarom niet?

⏸️  ▶️  31:35
Eén, omdat Kelly mij heeft aangegeven dat heeft geen nut, want er gaan mensen blijven

⏸️  ▶️  31:42
daar klaar staan, en je gaat blijven berichten krijgen die slecht zijn, dus dat heeft geen

⏸️  ▶️  31:47
zin.

⏸️  ▶️  31:48
Dus ik probeer mij soviaal op te stellen, geen leugens te vertellen, eigenlijk gewoon

⏸️  ▶️  31:51
te koer, niets meer over haar te zeggen, niets meer, want dat interesseert mij niet meer.

⏸️  ▶️  31:57
Maar als je elke keer opnieuw van interviews moet zien die Delphine geeft van, het huis

⏸️  ▶️  32:05
is nog altijd niet geregeld omdat ik haar geblokkeerd heb, ik heb ongelooflijke dingen

⏸️  ▶️  32:12
dat ik me haar nog kus en al, ik krijg dingen binnen waar ik van denk, ik moet maar zwijgen,

⏸️  ▶️  32:19
en zij blijft altijd maar meer mij in haar verhaal betrekken, terwijl ik daar totaal

⏸️  ▶️  32:24
geen zin meer in heb, niet meer.

⏸️  ▶️  32:27
Voor jou is het, wij zijn uit elkaar, onze levens zijn uit elkaar, het is voorbij.

⏸️  ▶️  32:32
Hetgeen dat zij aangeeft, zij is al tien keer van gedacht veranderd, in het huis ze

⏸️  ▶️  32:38
ging me uitkopen, dan moest het huis verkocht worden, maar aan de prijs die zij bepalen.

⏸️  ▶️  32:43
Dan had ik gezegd, oké, tekent de papieren bij de makelaar en we verkopen het.

⏸️  ▶️  32:50
De dag dat ze de papieren moest gaan tekenen, heeft ze haar kat gestuurd en heeft ze me gezegd

⏸️  ▶️  32:54
van, nee ik ga je toch uitkopen.

⏸️  ▶️  32:57
Ondertussen is het toch weer veranderd, is het daarna opnieuw veranderd en nu zegt ze

⏸️  ▶️  33:01
tegen mij, ik wil je uitkopen, maar aan de prijs die veel lager is dan de waarde van

⏸️  ▶️  33:06
het huis.

⏸️  ▶️  33:07
Dus er komt nooit geen oplossing, maar als je dan in interviews zegt, ja Bert heeft me

⏸️  ▶️  33:12
overal geblokkeerd, ik heb geen contact meer, dat huis wordt maar niet geregeld, wat willen

⏸️  ▶️  33:17
van mij?

⏸️  ▶️  33:18
Ja stop mij liegen, echt waar, stop mij liegen, dat frustreert mij, want dat is het enige

⏸️  ▶️  33:23
wat ons nog bindt, dat is enkel alleen dat huis en ik wil daar zo wat mogelijk uitstappen.

⏸️  ▶️  33:28
Ik heb nu via mijn notaris al contact gehad, dus ik hoop dat we volgende week eindelijk

⏸️  ▶️  33:34
een deftige oplossing hebben, dat we alles kunnen verdelen en dat ik mijn eigen leven

⏸️  ▶️  33:39
kan gaan.

⏸️  ▶️  33:40
En denk je dat het voor haar dan, is het pesterij of is het dat ze nog een band met jou houdt,

⏸️  ▶️  33:45
dat ze op deze manier nog contact met jou heeft?

⏸️  ▶️  33:47
Ik heb geen idee meer hoe dat ze erin staat.

⏸️  ▶️  33:50
Waarom, als je op dat kampvuur ook al zegt, ik heb nooit in mijn leven iets mis gedaan

⏸️  ▶️  33:57
en achteraf komt er uit dat je een relatie of geen relatie hebt gekust, seks met iemand

⏸️  ▶️  34:02
anders nog vlak voor, dat we vertrokken zijn en temptationen gegaan zijn.

⏸️  ▶️  34:05
Ik weet niet meer wat waar het is en wat leugen zijn.

⏸️  ▶️  34:12
En hoe zit het met, want dat zagen we in jullie herinneringsaflevering, de hond die was gedokenept,

⏸️  ▶️  34:18
hoe zit dat, de hond die was ontvoerd?

⏸️  ▶️  34:24
Hij heeft een hond bij mij komen halen, als zijnde van ik ga er een keer mee naar de speeltuinen

⏸️  ▶️  34:28
mee gaan wandelen.

⏸️  ▶️  34:29
En die is nooit meer teruggekomen?

⏸️  ▶️  34:32
Speeltuin, dat is zo'n park waar de honden vrij mogen rondlopen.

⏸️  ▶️  34:37
Wij noemen dat een speeltuin, maar dat is eigenlijk een tuin waar honden, dat is een

⏸️  ▶️  34:41
losloopweide, noemen wij dat.

⏸️  ▶️  34:43
Dus daar loopt een hond vrij rond, die vindt dat superleuk en die kan zonder leiband vrij

⏸️  ▶️  34:48
rondlopen.

⏸️  ▶️  34:49
Er zijn dingen voor in te rollen enzo.

⏸️  ▶️  34:51
Zij heeft die bij ons thuis in de namen naar komen halen en die is daarna nooit meer

⏸️  ▶️  34:59
teruggekomen.

⏸️  ▶️  35:00
Ik heb daar dan als opmerking van gekregen van, ja ik ben die hond komen halen omdat je

⏸️  ▶️  35:05
niet goed zorgde voor die hond.

⏸️  ▶️  35:07
Je werkt nooit thuis.

⏸️  ▶️  35:09
Een ander interview met u mag, hoor ik dan, zegt ze, ja je werkt nooit niet, je bent

⏸️  ▶️  35:16
altijd thuis, maar er komt wel geld binnen, ik weet niet hoe of wat, maar dat zijn ook

⏸️  ▶️  35:22
privézaken dat ik denk van, wie heeft er daar nood aan om zulke privé dingen over werk

⏸️  ▶️  35:30
of iets anders te delen met iedereen, terwijl ik daar geen goedkeuring voor geef.

⏸️  ▶️  35:35
Maar dan denk ik van, hoe kan het nu zijn dat ik heel dagen thuis werk, niet thuis ben

⏸️  ▶️  35:40
voor de hond te zorgen.

⏸️  ▶️  35:42
Dat zijn twee volledige...

⏸️  ▶️  35:44
Ja precies, dat staat recht tegenover elkaar.

⏸️  ▶️  35:47
Dat staat recht tegenover elkaar, dus dat klinkt toch niet, dus waar, ik vind dat zijn eigen

⏸️  ▶️  35:52
continu aan het vastrijden is in van alles en nog wat en dan nu in één keer uit vind

⏸️  ▶️  36:00
dat ik nog een maag gekust heb en al, maar dat is ook puur voor Kelly te pesten en dat

⏸️  ▶️  36:04
moet stoppen.

⏸️  ▶️  36:05
Heb je weleens dat je door het bos loopt en denkt, hoe ben ik hier nou in godsnaam in

⏸️  ▶️  36:10
terechtgekomen?

⏸️  ▶️  36:11
Ja, maar ik was niet sterk genoeg om de relatie van mezelf stop te zetten, ik was niet sterk

⏸️  ▶️  36:22
genoeg.

⏸️  ▶️  36:23
Ik heb meegedaan op een temptation en daar heb ik gezien van, Delfin is niet de vrouw

⏸️  ▶️  36:28
waar ik de rest van mijn leven mee wil samen zijn.

⏸️  ▶️  36:30
En dan heeft mijn ogen geopend en ik heb daar ook heel veel steun van mensen daar gehad

⏸️  ▶️  36:35
achter de schermen en die hebben mijn ogen opengegaan, die hebben gezegd van, gast stop

⏸️  ▶️  36:39
ermee, stap eruit, dat is geen leven voor je.

⏸️  ▶️  36:43
Maar hoe is jullie deelname aan de Thezen Aardig tot stand gekomen dan, Wins Idé was het?

⏸️  ▶️  36:47
Ja, maar het was mijn idee, omdat er continu van Delfin uit de dingen kwam van, ik vertrouw

⏸️  ▶️  36:54
je niet, je moet je bewijzen en dan, dat vind ik nog het strafste van al, ik ga naar het

⏸️  ▶️  37:00
laatste kampvuur en dan zegt ze, wie was er hier voor zich te bewijzen, ik kan me niet

⏸️  ▶️  37:06
voorstellen, ik heb één keer een lapdance gegeven, één keer mij een lapdance laten

⏸️  ▶️  37:10
krijgen en ik ben degene dan die zich niet bewezen heeft, dat vind ik belachelijk zelfs.

⏸️  ▶️  37:15
Heb je spijt van je deelname of denk je, dit heeft mijn ogen geopend?

⏸️  ▶️  37:19
Dit heeft mijn ogen geopend, ik ben ook, als ik niet had meegedaan, als ik mijn oude Kelly,

⏸️  ▶️  37:24
waar ik nu super gelukkig mee ben, ook nooit niet leren kennen.

⏸️  ▶️  37:27
En dan was je er misschien nooit achter gekomen dat het tijd was om een punt te zetten achter

⏸️  ▶️  37:33
jullie relatie?

⏸️  ▶️  37:34
Want Delfin geeft dat zelf aan, ik denk als we niet hadden meegedaan, misschien waren

⏸️  ▶️  37:37
we nu nog altijd samen geweest, misschien had ik ook nooit niet geweten dat zij mij

⏸️  ▶️  37:41
bedroogde met die ene andere jongen en had het gewoon blijven verder gaan dan was ik

⏸️  ▶️  37:47
ook nooit gelukkig, zo gelukkig als ik nu ben, ben ik eigenlijk nooit met Delfin geweest.

⏸️  ▶️  37:51
Dus het heeft, Temptation Island is wisselend zeg maar, het is en natuurlijk voorkomen kut

⏸️  ▶️  38:00
wat er allemaal is gebeurd, maar tegelijkertijd heeft het ook goede dingen opgeleverd?

⏸️  ▶️  38:03
Absoluut.

⏸️  ▶️  38:04
Absoluut.

⏸️  ▶️  38:05
Ik ben nu ook gewoon super gelukkig, dat is het ene, daar ben ik zo blij mee ook, natuurlijk

⏸️  ▶️  38:12
en ik weet ook, dat is nog een aantal weken dat ik shit ga hebben, binnenkort verwacht

⏸️  ▶️  38:18
dat toch als er een nieuw seizoen op televisie komt, verwacht die aandacht toch en dan kunnen

⏸️  ▶️  38:23
wij ons normaal leven.

⏸️  ▶️  38:24
Dus iedereen je vergeten bedoel je?

⏸️  ▶️  38:25
Ja, bij wijze van spreken, niet iedereen gaat u vergeten zijn, de aandacht erop gaat

⏸️  ▶️  38:32
een heel pak minder zijn, want er gaan andere mensen in de spotlight staan en dan hebben

⏸️  ▶️  38:35
wij terug een normaal leven.

⏸️  ▶️  38:37
Want veel deelnemers die doen het meedoen om in de aandacht te komen, maar ik krijg

⏸️  ▶️  38:44
niet de indruk dat jij daar nou per se op uit bent.

⏸️  ▶️  38:47
Nee, nee.

⏸️  ▶️  38:48
Als je dit zegt.

⏸️  ▶️  38:49
Nee, wij zijn effectief gegaan voor onze relatie te testen, want ik denk dat er nog nooit

⏸️  ▶️  38:54
een koppel heeft meegedaan die tien jaar samen was en die dat aandacht durft heeft

⏸️  ▶️  38:58
om de test aan te gaan.

⏸️  ▶️  39:01
Nou ja, wij zeiden in de eerste aflevering ook wel, als je tien jaar samen bent, wat

⏸️  ▶️  39:05
is dan?

⏸️  ▶️  39:06
Ik bedoel, dat moet je toch inmiddels wel ongeveer weten, dus wij waren inderdaad wel

⏸️  ▶️  39:10
verrast dat er een koppel was die na tien jaar denkt, nou kom, hopzakee, we gaan eens

⏸️  ▶️  39:14
even de boel omschoffelen.

⏸️  ▶️  39:17
Ja, dat was ook omdat ik er vertuigd wordt van mezelf, want als ik me bewijs, dan gaan

⏸️  ▶️  39:21
wij gelukkiger naar huis dan we ervoor waren.

⏸️  ▶️  39:23
En dan krijg jij een deel van je vrijheid terug.

⏸️  ▶️  39:26
Inderdaad.

⏸️  ▶️  39:27
En je hebt natuurlijk wel, we hebben het in de podcast ook heel vaak gezegd, vijf jaar

⏸️  ▶️  39:31
heb je je moeten verdedigen.

⏸️  ▶️  39:32
Heb je nou in die vijf jaar nooit het gevoel gehad, ik trek de stekker eruit?

⏸️  ▶️  39:36
Jawel.

⏸️  ▶️  39:37
Jawel.

⏸️  ▶️  39:38
Maar niet gedaan?

⏸️  ▶️  39:39
Ja, niet gedaan, nee, maar er zijn ook een aantal dingen gebeurd waar ik het liever

⏸️  ▶️  39:44
niet over wil hebben.

⏸️  ▶️  39:45
En dan, ik heb wel, natuurlijk, ik ben een aantal keer naar huis gekomen en gezegd van,

⏸️  ▶️  39:55
ik moet stoppen, ik moet weg, ik moet eruit.

⏸️  ▶️  39:58
Maar dan als je excuses krijgt en zegt, en te horen krijg je van, het gaat niet meer gebeuren,

⏸️  ▶️  40:04
het gaat anders worden.

⏸️  ▶️  40:05
En dan beslist je toch opnieuw te proberen.

⏸️  ▶️  40:08
Ja, dan krijg je zoiets.

⏸️  ▶️  40:12
Ja, je wilt het ook nog eens een kans geven omdat je het liever niet kwijt bent.

⏸️  ▶️  40:18
Ja, omdat je ook niet weet wat erachter schuilt.

⏸️  ▶️  40:21
Stel je voor, ik neem op dat moment de beslissing.

⏸️  ▶️  40:24
Ja, we hadden alleen maar gemeenschappelijke vrienden.

⏸️  ▶️  40:26
Mijn heel leven was daar verweven.

⏸️  ▶️  40:30
Ik werkte daar.

⏸️  ▶️  40:31
Ik wist niet hoe ga ik het allemaal doen, waar moet ik naartoe?

⏸️  ▶️  40:36
Ja, en dan neem je de veilige keuze en de veilige keuze en is het opnieuw proberen.

⏸️  ▶️  40:41
Je hebt alles wat je moet hebben, je hebt een eigen huis en dan zeg je niet zo, maar

⏸️  ▶️  40:45
ik stop ermee.

⏸️  ▶️  40:46
Nee, opzicht, dat is dan ook weer een te grote stap.

⏸️  ▶️  40:50
Ja, dat is risico, dat is effectief.

⏸️  ▶️  40:52
Ja, en plus ook omdat er momenten waren dat we effectief nog, we waren wel gelukkig.

⏸️  ▶️  40:57
Het is niet dat het alleen maar koe en kwel was, want als het alleen maar koe en kwel was,

⏸️  ▶️  41:02
dan was het een logische stap dat we uit elkaar al waren.

⏸️  ▶️  41:06
Nee precies, er was natuurlijk ook wel gewoon liefde, het is niet dat je niet van elkaar

⏸️  ▶️  41:10
hield inderdaad.

⏸️  ▶️  41:11
En hoe zat het in jullie aanloop naar, want je hebt dan besloten om mee te doen, je hebt

⏸️  ▶️  41:15
je ingeschreven, hoeveel tijd zat er uiteindelijk tussen dat jullie je hadden ingeschreven en

⏸️  ▶️  41:20
dat je hoorde, we gaan mee naar Temptation Island.

⏸️  ▶️  41:23
Dat zijn een aantal maanden dat je niks mocht zeggen.

⏸️  ▶️  41:27
Voordat je wist dat je ging meedoen überhaupt al.

⏸️  ▶️  41:32
Ja, want je moet de kans krijgen voor verlof te vragen op je werk.

⏸️  ▶️  41:37
Allee ja, het is allemaal een romsloms soms, en zeker met die corona nu was dat het best

⏸️  ▶️  41:45
te doen.

⏸️  ▶️  41:46
Ja, maar je mocht niet praten met je vrienden, je zegt tegen je vrienden we gaan gewoon een

⏸️  ▶️  41:50
normale reis doen.

⏸️  ▶️  41:51
We gaan op reis naar Spanje, bij wijze van spreken.

⏸️  ▶️  41:55
We zetten onze telefoons uit.

⏸️  ▶️  41:57
Ja, minimale telefoons, we proberen nu ook te helpen om een verhaal te creëren.

⏸️  ▶️  42:04
Was het nog moeilijk om daarover te leren voor jou?

⏸️  ▶️  42:06
Nee, dat is niet fijn nu.

⏸️  ▶️  42:08
Je zegt dat je tegen een aantal mensen mag zeggen, maar het mag niet gigantisch veel

⏸️  ▶️  42:12
zijn.

⏸️  ▶️  42:13
Maar dat maakt het rare eraan dat je dan, ja, de eerste beeld die geschoten wordt, dat je

⏸️  ▶️  42:18
in een limo wordt gestoken, dat er politiebegeleiding is, dat je op het strand in zit gescompt,

⏸️  ▶️  42:25
waar dat er gigantisch veel volk zit.

⏸️  ▶️  42:27
En ik zeg nog in een uitdruk, ik zeg dat ik nooit van mijn leven niet, dat er nu al

⏸️  ▶️  42:33
geen foto's worden getrokken en online gepost worden.

⏸️  ▶️  42:35
Want ik, en ja.

⏸️  ▶️  42:37
Uiteindelijk leek er geloof ik ook die beelden uit, van die limo's.

⏸️  ▶️  42:41
Dat dag 1, dag 2, want wij hadden onze gsm's dan niet meer en als je dan ziet welke berichten

⏸️  ▶️  42:47
dat wij van die ene dag al gekregen hadden, hoe ga je ermee aan Temptation, je hebt niks

⏸️  ▶️  42:51
gezegd tegen ons, waarom zei je dat niet eerlijk over geweest?

⏸️  ▶️  42:54
Oh ja.

⏸️  ▶️  42:55
Dat is niet prettig hé?

⏸️  ▶️  42:56
Nee, zeker.

⏸️  ▶️  42:57
En hoe is het om, want met Kelly ben je dus al van, ongeveer de tweede aflevering, dus

⏸️  ▶️  43:03
er kwamen er nog 12 weken Temptation, waarin je niks mocht zeggen en als mensen zouden weten

⏸️  ▶️  43:08
dat je met Kelly bent, lijkt het me dat er op straat ligt hoe het afloopt, hoe was het

⏸️  ▶️  43:12
om daar niks over te kunnen zeggen?

⏸️  ▶️  43:13
Ja, dat was, ja, we hadden, ja, natuurlijk als je, van de programma's vragen ze je, je

⏸️  ▶️  43:21
moet er eerlijk over zijn.

⏸️  ▶️  43:22
Dus ik heb naar hun aangegeven, kijk, ik heb een nieuwe relatie, dat is echt, dat is

⏸️  ▶️  43:28
geen, geen, nee, geen, geen, een dagslieg, ik zie dat volledig zitten, ik zeg, wat zijn

⏸️  ▶️  43:35
de richtlijnen nu, want ze helpen nu, ze coachen nu, ze helpen nu mee, mee naar dingen hé.

⏸️  ▶️  43:40
En ze hadden de aangegeven, ja, één op één, buiten komen samen, dat is, dat gaat niet.

⏸️  ▶️  43:46
Want dan gaan mensen vragen stellen, dus als je iets wilt doen, je doet in groep, ik zeg

⏸️  ▶️  43:51
helemaal, als we foto's posten, je mocht er foto's van posten, maar je mocht niet,

⏸️  ▶️  43:59
ik mocht niet naast haar staan, dus eigenlijk, je hebt nog altijd, nog altijd wat vrijheid

⏸️  ▶️  44:05
hé, maar natuurlijk is dat beperkt van, één op één, dat zal het niet worden.

⏸️  ▶️  44:10
Nee, precies, maar dat lijkt me wel ingewikkeld, zeker ook omdat je juist weer zo gelukkig

⏸️  ▶️  44:15
was na je relatie.

⏸️  ▶️  44:16
Ja, maar dan, dan, dat klinkt raar, maar dan spreek je bij haar thuis af, of bij ons thuis

⏸️  ▶️  44:23
en ja, je leert haar op een, op een, op een andere manier kennen hé, maar natuurlijk, je

⏸️  ▶️  44:29
zet een beetje, je vrijheid is beperkt hé.

⏸️  ▶️  44:33
Ik kan me wel voorstellen ook dat het, ook wel, op de een of andere manier leuk is, om

⏸️  ▶️  44:40
het een beetje stiekem, zeg maar zo, te moeten doen, het voelt een beetje alsof je de eerste

⏸️  ▶️  44:45
verkering op een soort middelbare school, waarbij je ook denkt, hoe nou, stiekem, dat.

⏸️  ▶️  44:50
Dat doen wij, dat doen wij niet zo, maar dat was, ja, als je elkaar kustpunt op een waar,

⏸️  ▶️  44:54
we hebben dat ook gedaan, maar dan kijk je eerst rond, dat er niemand is dat te kijken,

⏸️  ▶️  44:58
ja, dat is het hé, kijk rond, heeft er niemand eens een geheel zin mee, ah ja, oké, nu,

⏸️  ▶️  45:04
dus dan maakt het ook spannend hé.

⏸️  ▶️  45:07
Ik heb mijn vriendin op het werk leren kennen en ik herken dat heel werkelijk, ja, in eerste

⏸️  ▶️  45:12
instantie wil je gewoon, wil je niet dat iedere collega maar, moet ik nou zeggen jullie samen,

⏸️  ▶️  45:16
dus dan kijk je inderdaad ook zo, even links, rechts en dan, ja, oké, snow kusje, ja,

⏸️  ▶️  45:20
en dan, hop, weer door, dus ik kan me wel, ik vond dat zelf wel spannend, ja, dat is

⏸️  ▶️  45:26
ook spannend, dat had jij ook, ja, tuurlijk, dat is ook spannend hé, dat was ook plezant

⏸️  ▶️  45:32
van dat je niet tegen heel de wereld direct moet zeggen van, ja, we zijn samen, was het

⏸️  ▶️  45:37
dan ook een opluchting dat je, dat die laatste aflevering van het teizoen geweest was en

⏸️  ▶️  45:42
dat je er eindelijk open over kon zijn, dat je eindelijk met haar hand in hand over straat

⏸️  ▶️  45:45
komt?

⏸️  ▶️  45:46
Ja, tuurlijk, dat, tuurlijk, dat is een opluchting, alleen, dat je eindelijk, klinkt raar, maar

⏸️  ▶️  45:53
gewoon samen op restaurant kunt gaan zonder, zonder dat je moet kijken, alleen met twee

⏸️  ▶️  45:58
in een keer, en een echt een date hebben, een echt een date doen, dat is het leukste

⏸️  ▶️  46:04
wat er is hé, nu moest dat altijd thuis gebeuren en nu konden, alleen, dat was ook voor ons

⏸️  ▶️  46:10
alle twee denk ik een opluchting, een opluchting.

⏸️  ▶️  46:13
Ja, dat kan ik me goed voorstellen.

⏸️  ▶️  46:15
Omdat dat een aflevering was waar er toch heel veel over gezegd en geschreven was en dat

⏸️  ▶️  46:22
dat, ja, dat een positieve draai alleen van mijn kant, van onze kant kwam hé.

⏸️  ▶️  46:27
Want je had goed nieuws aan het eind van het seizoen inderdaad.

⏸️  ▶️  46:31
Ja.

⏸️  ▶️  46:32
Hé, hoe waren jou, we hadden het net al even over dat je heel veel berichtjes kreeg tijdens

⏸️  ▶️  46:36
het seizoen, waren dat heel veel nare berichtjes of viel dat uiteindelijk ook wel mee?

⏸️  ▶️  46:40
Nee, het was wit of het was zwart hé, het was voor mij of het was tegen mij, want er was

⏸️  ▶️  46:46
geen grijze zone, er was niet iemand die stuurde van ja ik vind dat je dit goed gedaan hebt

⏸️  ▶️  46:52
en dat slecht gedaan hebt, het was echt, ja dat klinkt raar, maar team Bert of team Delfin,

⏸️  ▶️  46:56
het is één van de twee geweest.

⏸️  ▶️  46:57
Ik denk dat nog altijd heel veel mensen dat hebben, het is of voor of tegen, dat er heel

⏸️  ▶️  47:04
weinig mensen ertussenin zitten van ja ik weet het niet zo goed, zien we?

⏸️  ▶️  47:13
Nee precies, maar is het niet gek ook dat mensen dat dan toch nodig vinden om tegen

⏸️  ▶️  47:17
jou te zeggen dat je iets heel goed of iets niet heel goed doet?

⏸️  ▶️  47:20
Vind je dat niet raar?

⏸️  ▶️  47:21
Ja, maar dat is typisch een tijd van vandaag hé.

⏸️  ▶️  47:26
Dat mensen alles zeggen wat ze vinden.

⏸️  ▶️  47:29
Ja, ik weet niet of dat, ik heb dat nooit in mij gehad omdat als ik vorige seizoen geld

⏸️  ▶️  47:37
heb om dat naar iemand persoonlijk te sturen, maar blijkbaar vinden mensen dat, sommige

⏸️  ▶️  47:41
mensen dat belangrijk om hun verhaal of wat ze vinden van u direct in een DM te sturen.

⏸️  ▶️  47:50
Zijn jullie daarin ook gecoacht door het programma over hoe je daarmee moest omgaan?

⏸️  ▶️  47:55
Ja, gewoon niet op reageren hé, ze zeggen wel op het positieve mogen je reageren, maar

⏸️  ▶️  48:01
op het negatieve gaat er niet op in want je gaat, en dat is ook zo, ik merk dat ook

⏸️  ▶️  48:06
hé, je gaat de mening van mensen ga je niet met woorden kunnen veranderen.

⏸️  ▶️  48:10
Nee.

⏸️  ▶️  48:11
Sommigen hebben effectieve meningen over je gevormd en opdat je nu urenlang nog berichten

⏸️  ▶️  48:17
terug stuurt, die mening gaat negen kansen van het ding nooit veranderen.

⏸️  ▶️  48:21
Nee.

⏸️  ▶️  48:22
Die gaat het online gevecht, ga je niet winnen.

⏸️  ▶️  48:25
Nee, dat ga je nooit niet winnen.

⏸️  ▶️  48:28
Wat zou je tip zijn als je, dat vragen we aan iedereen aan het einde van het gesprek,

⏸️  ▶️  48:35
wat zou je mensen adviseren die van plan zijn om mee te doen?

⏸️  ▶️  48:40
Dat vind ik een hele moeilijke.

⏸️  ▶️  48:44
Dat vind ik een hele moeilijke.

⏸️  ▶️  48:47
Zou je het mensen aanraden of afraden?

⏸️  ▶️  48:49
Als je een effectieve relatie wilt testen, mensen die gelukkig zijn, die geen problemen

⏸️  ▶️  48:58
hebben, zou ik afraden om mee te doen.

⏸️  ▶️  49:00
Je gaat altijd op een of andere moment met een rug tegen de muur staan en tot keuzes

⏸️  ▶️  49:07
moeten komen waar je niet 100% zeker bent dat ze waar zijn, de beelden die je gezien

⏸️  ▶️  49:14
hebt.

⏸️  ▶️  49:15
Het andere ding is, je leert er ontzettend veel over je eigen, je leert daar enorm veel

⏸️  ▶️  49:25
van.

⏸️  ▶️  49:26
Niet alleen over je relatie, maar ook over hoe je zelf bent.

⏸️  ▶️  49:29
Ja.

⏸️  ▶️  49:30
Want hoe heb ik daar geleerd, ervoor, dat klinkt raar, maar als je aan mensen vraagt wat is

⏸️  ▶️  49:36
die type van vrouw of man waarop dat gevalt, daarvoor zou ik niet kunnen gezegd hebben

⏸️  ▶️  49:41
van dat en dat en dat is wat ik zoek, dat had ik met Kelly, we hebben daarover gesproken

⏸️  ▶️  49:48
en de punten die ik belangrijk vond waar een vrouw moest bezitten, die vingte zij aan

⏸️  ▶️  49:53
en dacht ik van dat is iemand waar ik verder mee wil.

⏸️  ▶️  49:58
Ja, en dat heb je daar wel geleerd om waar je op moet letten in een vrouw zeg maar.

⏸️  ▶️  50:03
Ja, nee, maar wat zoek ik daar in een vrouw, ook omdat je daar, je zit daar met een heel

⏸️  ▶️  50:08
aantal vrijgezellen die allemaal andere karaktereigenschappen hebben en dan merkte van ik trek meest

⏸️  ▶️  50:15
naar innerlijk toe, naar die of naar zoiets, naar zo iemand en dan weten we op het einde

⏸️  ▶️  50:21
van ja oké, dat zijn de karaktereigenschappen die ik zoek in een vrouw en dat had ik ervoor

⏸️  ▶️  50:26
niet.

⏸️  ▶️  50:27
Daarvoor keek ik eerst, was het uiterlijk en dan zijn dat toffe gesprekken ja, maar heeft

⏸️  ▶️  50:32
ze echt alles wat ik zoek, ja nu gezien dat Delphine niet alles had wat ik zocht in een

⏸️  ▶️  50:37
vrouw.

⏸️  ▶️  50:38
En dat leer ik daar wel, dat vind ik wel, dat is positief en dan alles.

⏸️  ▶️  50:42
Ja, je wordt daar wel gedwongen om je heen te kijken en daarmee bezig te zijn natuurlijk

⏸️  ▶️  50:48
ja.

⏸️  ▶️  50:49
Want die had ook een, er was nog één ding waar een vraag over kwam van een van onze

⏸️  ▶️  50:55
luisteraars, Joris, die vroeg hoe zat het nou met die ruzie met Kim, want die vond eigenlijk

⏸️  ▶️  51:04
iedere kijker, wij hebben daar ook uitgebreid bij stilgestaan van hoe kwam opeens, dat

⏸️  ▶️  51:10
was een heel heftig gesprek, hoe kwam dat nou precies tot stand, want we zijn natuurlijk

⏸️  ▶️  51:15
een beetje als kijker de kluitje in het riet, met de kluitje het riet ingestuurd, zoals

⏸️  ▶️  51:21
dat dan zo mooi heet, maar ja Joris die zei ja ik ben wel benieuwd wat Bert's kant van

⏸️  ▶️  51:26
dat verhaal is.

⏸️  ▶️  51:27
Ja dat is het tweede ding dat ik heel raar gemonteerd vond, omdat dat totaal niet het

⏸️  ▶️  51:36
verhaal was tussen mij en Kim, wat de ruzie is over ontstaan, ik ga ondertussen zeggen

⏸️  ▶️  51:42
die ruzie is ontstaan, omdat er een van de andere mannen een verhaal verteld heeft wat

⏸️  ▶️  51:50
ik verteld had, dat klinkt heel raar want ik ben op date geweest met Kim en zij heeft dan

⏸️  ▶️  51:57
iets om te lachen gezegd, we stonden op een helding, op een berg eigenlijk, want het restaurant

⏸️  ▶️  52:03
was op een berg en het busje waar we in zaten was geparkeerd op die helding en de cameraman

⏸️  ▶️  52:12
die zei voor te lachen ja kijk ik ga op mijn buik liggen en ik ga zien wat kleur van onderbroek

⏸️  ▶️  52:17
dat Kim aan had en dus ik trek die deur open uit dat busje en ik zie die cameraman op de

⏸️  ▶️  52:24
grond liggen, dat is een heel grappig verhaal, ik zie die cameraman hebben we dan niet uitgestapt

⏸️  ▶️  52:29
en ik had dat verhaal natuurlijk gedaan daarna bij de mannen waar Victor bij was en een van

⏸️  ▶️  52:35
de andere mannen heeft dat verhaal aan Kim verteld wat er daar gebeurd was en die heeft

⏸️  ▶️  52:41
daar slecht op reageer, daar is die hele ruzie om ontstaan en dat was niet omdat er gevoelens

⏸️  ▶️  52:46
waren of dat er iets was, maar zij hebben daar zo die draai aan gegeven bij het monteren

⏸️  ▶️  52:51
wat ik ook niet begrijp waarom ze dat gedaan hadden, maar die ruzie is effectief ontstaan

⏸️  ▶️  52:57
en achteraf hebben wij erover gepraat, ik heb Sorie gezegd dat ik dat verhaal gedaan had,

⏸️  ▶️  53:02
zij heeft Sorie voor haar reactie gedaan en wij zijn alle twee goed en dat is hetgeen

⏸️  ▶️  53:08
wat ik niet begrijp waarom ze dat op die manier een andere draai aan de verhaal gegeven.

⏸️  ▶️  53:13
Maar dat leek inderdaad daar echt om te gaan dat jij op die date gevoelens zou hebben ontwikkeld

⏸️  ▶️  53:18
en dat tegen iemand anders zou hebben gezegd. Ja, maar ik heb met Kim daar ook over gepraat

⏸️  ▶️  53:24
want ik had tegen Kim gezegd dat ik het liefst van al de beste connectie had, maar Kim had

⏸️  ▶️  53:30
mij aangegeven dat het moeilijk om je op dreamdate te gaan omdat er niks van liefde is.

⏸️  ▶️  53:35
Ik had ook tegen haar gezegd dat ik ook niks van liefde had naar u toe, wij komen gewoon

⏸️  ▶️  53:40
vriendschappelijk keigoed overeen, jullie hebben best een band, je hebt met mij alles geholpen,

⏸️  ▶️  53:45
maar natuurlijk die hele ruzie heeft gezorgd dat zij gezegd heeft dat nu zit ik helemaal

⏸️  ▶️  53:52
niet zitten om mee te gaan op dreamdate. Ik heb me daar dan ook perfect bij neergelegd

⏸️  ▶️  53:56
want ik was daar niet verdrietig over, ik vond het alleen jammer dat ik niet met meisjes

⏸️  ▶️  54:02
waar ik het beste mee kon overeen kon meenemen op dreamdate, dat is het enige.

⏸️  ▶️  54:07
En dat leek veel groter hierdoor inderdaad. In het programma maken is dat heel veel groter

⏸️  ▶️  54:13
als einde van, maar dat vind ik het rare, want eerst steken ze een aflevering ervoor

⏸️  ▶️  54:18
erin waar ik vertel dat ik iemand thuis had, waar ik gevoelens voor had op een hele rare

⏸️  ▶️  54:24
manier en de aflevering daarna zeggen ze onrechtstreeks hoor het wel niet uit mijn mond komen dat

⏸️  ▶️  54:29
ik gevoelens had voor Kim, alleen dan heb ik zoiets van dat slaat alle kanten op.

⏸️  ▶️  54:36
Dat is ook wel een beetje in het idee wat wij vanuit als kijker hebben overgehouden.

⏸️  ▶️  54:41
Aan dat moment ja. Ja ik vond, als je die ruzie had ingestoken

⏸️  ▶️  54:47
had je het er gewoon toch ingestoken als zijn het volledige verhaal over een onderbroek

⏸️  ▶️  54:52
en that's it. Alleen waarom moest je toch over liefde gaan?

⏸️  ▶️  54:55
Ja dat is ook duidelijk. Ja omdat ze op de een of andere manier misschien

⏸️  ▶️  54:58
het hele camera gebeuren buiten beschouwing willen laten ofzo ja.

⏸️  ▶️  55:01
Ja oké maar, in principe had dat gewoon grappig geweest, had de kijkers een keer kunnen lachen

⏸️  ▶️  55:07
in het platform. Ja maar dat is toch zo. Ja dat is zeker.

⏸️  ▶️  55:12
Iemand had toch gewoon gelachen met dat verhaal, dat was toch super grappig geweest.

⏸️  ▶️  55:16
Ja dat is waar. Nou dat kunnen we nu alsnog en Joris is denk ik ja van harte dankbaar

⏸️  ▶️  55:20
voor de uitleg. Hey we hoorden hier net dat je zei dat je

⏸️  ▶️  55:24
Victor was hier ook een soort van bijbetrokken. Ik wilde jou nog vragen naar Victor want wij zijn

⏸️  ▶️  55:28
in de podcast best wel, nou ja kunnen we wel zeggen Arjan toch hard geweest over Victor.

⏸️  ▶️  55:33
We vonden hem, ja nogal stoïzijnd en we hebben hem ook wel Robot Victor genoemd.

⏸️  ▶️  55:38
Jij hebt hem in het echt meegemaakt, hoe was dat?

⏸️  ▶️  55:42
Ik kan niks, die kritiek vind ik raar dat mensen kritiek hebben op zoiets.

⏸️  ▶️  55:48
Ja wij vonden hem nogal afstandelijk ofzo, maar dat was hier niet naar jullie als kandidaten.

⏸️  ▶️  55:54
Dat vind ik ik totaal niet, want Victor heeft iedere middag bij ons mee aan tafel gezeten

⏸️  ▶️  56:00
en meegegeten bij ons samen als kandidaten. En je praat over van alles en nog wat.

⏸️  ▶️  56:06
Dus die komt niet totaal, ik begrijp dat eigenlijk niet zo goed.

⏸️  ▶️  56:10
Want ik kan ook niet slecht zeggen als je ziet hoe dat Victor eigenlijk voor mij heeft opgenomen.

⏸️  ▶️  56:15
Ja absoluut, bij dat kampvuur. Bij het laatste kampvuur.

⏸️  ▶️  56:18
Ja. Ja dan heb ik zoiets, dat klopt toch niet.

⏸️  ▶️  56:24
Nou dat was inderdaad een moment waarop wij het idee hadden dat hij aan het ondoien was,

⏸️  ▶️  56:29
maar jij hebt wel veel steun aan hem gehad dus.

⏸️  ▶️  56:31
Ja, maar ik denk dat wij allemaal, alle kandidaten, heel veel steun heeft gehad.

⏸️  ▶️  56:35
Maar ik vind dat voor hem ook enorm lastig, want hij moet de vragen stellen.

⏸️  ▶️  56:42
Want hij heeft op zekere moment een connectie met mij, maar dan moet hij vragen beginnen te stellen

⏸️  ▶️  56:48
op interviews die er langs de andere kant gekomen zijn, want het was eerst Delphine.

⏸️  ▶️  56:54
Die dan beelden stuurt, niet van het kampvuur, maar waar Victor een jongen moet apart nemen.

⏸️  ▶️  57:01
Weet wat er gezegd is geweest, daar de juiste vragen moeten over stellen.

⏸️  ▶️  57:08
Ja, hij wist ook op dat moment dat er een jongen gaat breken, dus dat is niet gemakkelijk.

⏸️  ▶️  57:15
En daarna heeft hij hem dan nog eens moeten doen, wat als avond laat, met Efren, met Eileen die beelden heeft gestuurd.

⏸️  ▶️  57:27
Ja, we hadden af en toe het idee dat hij dacht, waar ben ik hier, godsnam in terecht gekomen.

⏸️  ▶️  57:32
Wat een moeilijke klus dit.

⏸️  ▶️  57:34
Ja, maar dat is geen gemakkelijke klus hé.

⏸️  ▶️  57:37
Nee, dat is zeker niet.

⏸️  ▶️  57:38
Alleen, Victor had een goede band met ons hé.

⏸️  ▶️  57:41
Is hij nog contact mee of is dat...

⏸️  ▶️  57:45
Klaar na zo'n seizoen?

⏸️  ▶️  57:48
Nee, nee, nee, nee.

⏸️  ▶️  57:49
Ik heb hem overgelast in Eris gezien.

⏸️  ▶️  57:52
We spreken elkaar, we drinken als samenheden.

⏸️  ▶️  57:56
En die band blijft er zijn.

⏸️  ▶️  57:59
Hij heeft een druk aan agenda.

⏸️  ▶️  58:01
Wij zijn met van alles bezig.

⏸️  ▶️  58:03
Dus om te zeggen...

⏸️  ▶️  58:05
Wekelijks bellen.

⏸️  ▶️  58:07
Ja, wekelijks bellen, dat zit er niet meer in hé.

⏸️  ▶️  58:10
Nee, precies.

⏸️  ▶️  58:11
Ik heb nog één laatste vraag en toepasselijk ook wel een beetje over het einde van het hele avontuur.

⏸️  ▶️  58:18
Na dat laatste kampvuur, hoe stap je dan in een busje met Delphine?

⏸️  ▶️  58:25
Hoe is dat?

⏸️  ▶️  58:26
Dat lijkt me heel moeilijk.

⏸️  ▶️  58:28
Ja, dat is vol frustratie ook hé.

⏸️  ▶️  58:31
Je hebt eindelijk door dat ze ook al heel de tijd aan het liegen is.

⏸️  ▶️  58:36
En ik had me voorgenomen van niet kwaad te worden, niet... Maar ja, dat was de druppel die de emmer deed overlopen.

⏸️  ▶️  58:43
Ja, als ik mezelf zo bezig zie, dan denk ik van oh jongen, rustig, rustig blijven.

⏸️  ▶️  58:48
Maar dat ging op dat moment niet meer.

⏸️  ▶️  58:51
Ja, en dan stap je daarna uit.

⏸️  ▶️  58:54
We zitten met al de koppels...

⏸️  ▶️  58:56
Ja, al de koppels waren aan het wachten tot wij in het hotel toe kwamen ook.

⏸️  ▶️  59:00
En dan zijn er daar ook nog van alle dingen gebeurd.

⏸️  ▶️  59:03
Maar van alles en nog wat en...

⏸️  ▶️  59:06
De dag was nog niet voorbij op het moment dat je in het hotel was.

⏸️  ▶️  59:09
Nee, ik heb niet geslapen hé.

⏸️  ▶️  59:11
Ik heb niet geslapen die nacht.

⏸️  ▶️  59:13
Ja, wij waren pas vier uur dertig denk ik in het hotel.

⏸️  ▶️  59:17
Dus morgen vroeg moet je de vlucht nemen.

⏸️  ▶️  59:20
Ja, en dat is ook een prettige vlucht hé.

⏸️  ▶️  59:24
Nee, want je zit met je ex in een vliegtuig.

⏸️  ▶️  59:27
Ja, en je moet dan nog samen naar huis.

⏸️  ▶️  59:30
Allee, dus dat is echt niet prettig hé.

⏸️  ▶️  59:33
Er moeten dan op dat moment beslissingen genomen worden.

⏸️  ▶️  59:36
Je bent eigenlijk moe, je weet niet hoe of wat.

⏸️  ▶️  59:40
En op welk moment was het dan daadwerkelijk echt voor jou voorbij zal ik maar zeggen?

⏸️  ▶️  59:45
Het heeft eerst een eiland.

⏸️  ▶️  59:47
Zat er nog een week tussen? Zat er nog een maand tussen?

⏸️  ▶️  59:50
Ja, er zat zeker nog drie weken tussen.

⏸️  ▶️  59:52
Voordat alles echt afgerold en klaar was?

⏸️  ▶️  59:55
Ja, maar je praat met elkaar nog.

⏸️  ▶️  59:58
Maar ja, dat is echt het lastigste van heel het avontuur.

⏸️  ▶️  01:00:04
Als iets negatief uitgedraaid is.

⏸️  ▶️  01:00:07
Die twee, drie weken moet je het weer helemaal zelf doen.

⏸️  ▶️  01:00:12
Je hebt wel steun, ze bellen nu wel, hoe is het met je?

⏸️  ▶️  01:00:17
Maar je moet zelf je leven weer in handen nemen hé.

⏸️  ▶️  01:00:20
En je mag er maar een aantal mensen in vertrouwen nemen.

⏸️  ▶️  01:00:25
Want als je de verkeerde ja, dan gaat het helemaal rond al.

⏸️  ▶️  01:00:29
Ze zijn niet meer samen.

⏸️  ▶️  01:00:31
Ja, dat is niet gemakkelijk hé.

⏸️  ▶️  01:00:34
Het klinkt alsof je een vrij intens 2021 hebt gehad.

⏸️  ▶️  01:00:39
En wij willen je namens het kampvuur samen, ook Kelly natuurlijk, heel veel rust.

⏸️  ▶️  01:00:45
En succes en plezier en liefde en zo toe wensen in 2022.

⏸️  ▶️  01:00:53
Maak er wat moois van.

⏸️  ▶️  01:00:55
Ontzettend bedankt dat je met ons wilde praten ook.

⏸️  ▶️  01:00:58
Nee, ik vond het een heel gezellig gesprek.

⏸️  ▶️  01:01:00
Ja, vond je het leuk? Nou, wij ook.

⏸️  ▶️  01:01:03
Ze zijn blij dat we je alsnog gezond hebben kunnen spreken na je coronabesmetting.

⏸️  ▶️  01:01:10
Maak er nog een mooie dag van.

⏸️  ▶️  01:01:12
Dank je.

⏸️  ▶️  01:01:13
En wellicht tot kijk.

⏸️  ▶️  01:01:15
Tot de volgende keer, zal ik je zeggen.

⏸️  ▶️  01:01:17
Oké, doei, bedankt.

⏸️  ▶️  01:01:20
Nou, dat was Bert, ons laatste interview van dit seizoen.

⏸️  ▶️  01:01:23
Ons laatste interview.

⏸️  ▶️  01:01:25
Volgende week zijn we er nog één keer.

⏸️  ▶️  01:01:28
Dat wil ik er meteen even bij zeggen, want mijn hemel, wat hebben we veel gehoord.

⏸️  ▶️  01:01:32
En wat hebben we een hoop stress gehad ook wel.

⏸️  ▶️  01:01:34
We hebben heel wat na te praten over het napraten.

⏸️  ▶️  01:01:37
Precies.

⏸️  ▶️  01:01:38
Zolang als je is erbij gekomen als open relationist, van harte welkom.

⏸️  ▶️  01:01:42
Leuk dat je erbij bent.

⏸️  ▶️  01:01:43
We hopen dat je genoten hebt van deze interviews.

⏸️  ▶️  01:01:46
En volgende week gaan we ook even de administratie nog doen.

⏸️  ▶️  01:01:50
Dus wat moet je doen als open relationist.

⏸️  ▶️  01:01:52
In principe is het antwoord niks.

⏸️  ▶️  01:01:55
Heb je in november een open relatie met ons afgesloten.

⏸️  ▶️  01:01:59
Dan krijg je ook nog een mailtje over jouw aansteker.

⏸️  ▶️  01:02:03
Die we naar je op gaan sturen.

⏸️  ▶️  01:02:04
De unieke exclusieve het kampvuur aansteker.

⏸️  ▶️  01:02:07
Precies, nog nooit eerder vertoond.

⏸️  ▶️  01:02:08
Nieuw, nieuw, nieuw, nieuw, nieuw.

⏸️  ▶️  01:02:10
Zo iets, prachtig.

⏸️  ▶️  01:02:12
Dus dat is belangrijk.

⏸️  ▶️  01:02:14
Dan krijg je nog een mailtje van in je mailbox.

⏸️  ▶️  01:02:17
Dus kijk ook even tussen je spammer.

⏸️  ▶️  01:02:19
Ga je vragen eigenlijk om je gegevens naar te sturen.

⏸️  ▶️  01:02:22
En heb je nou vragen nog?

⏸️  ▶️  01:02:25
O ja, opmerkingen, dingen.

⏸️  ▶️  01:02:27
Aan ons?

⏸️  ▶️  01:02:28
Aan ons die je nog wil weten.

⏸️  ▶️  01:02:30
Die we kunnen beantwoorden volgende week.

⏸️  ▶️  01:02:32
Laat het dan ons even weten.

⏸️  ▶️  01:02:34
Dat kan via een WhatsAppje 06 20 15 15 29.

⏸️  ▶️  01:02:37
06 20 15 15 29.

⏸️  ▶️  01:02:39
Je kunt een mailtje sturen in box at hetkampvuur.com.

⏸️  ▶️  01:02:42
Of gewoon via Patreon een berichtje sturen.

⏸️  ▶️  01:02:44
Dat kan natuurlijk ook.

⏸️  ▶️  01:02:45
Dus laat van je worden.

⏸️  ▶️  01:02:46
En volgende week gaan we het ook hebben over dat breaking news dat we deze week hebben gehoord.

⏸️  ▶️  01:02:50
Ja.

⏸️  ▶️  01:02:51
Wel sneu breaking news.

⏸️  ▶️  01:02:52
Ja.

⏸️  ▶️  01:02:53
Want vorige week hebben we Joop en Chelsea gesproken.

⏸️  ▶️  01:02:56
Allebei.

⏸️  ▶️  01:02:57
Dolgelukkig met elkaar.

⏸️  ▶️  01:02:58
Ongelooflijk samen op de bank.

⏸️  ▶️  01:03:00
Het spatten van het scherm.

⏸️  ▶️  01:03:01
Hij ging verhuizen om met haar samen te gaan wonen.

⏸️  ▶️  01:03:04
Wij moesten gewoon af en toe de opname stopzetten omdat ze nodig moesten tongen.

⏸️  ▶️  01:03:07
Het was echt...

⏸️  ▶️  01:03:08
Nou, dat is niet waar.

⏸️  ▶️  01:03:09
Maar het was heel heel knus.

⏸️  ▶️  01:03:11
Maar helaas voor hen is die relatie voorbij.

⏸️  ▶️  01:03:15
Helaas.

⏸️  ▶️  01:03:16
Dat werd van de week bekend.

⏸️  ▶️  01:03:17
Via de Instagram stories van Joop.

⏸️  ▶️  01:03:19
Daar gaan we het volgende week ook nog wel eventjes over hebben.

⏸️  ▶️  01:03:21
Ja.

⏸️  ▶️  01:03:22
Ik denk dat wij zijn gewoon degenen die als laatste een interview met dit koppel hadden.

⏸️  ▶️  01:03:26
Wij schrijven echt gewoon...

⏸️  ▶️  01:03:28
Toen waren ze nog bij elkaar.

⏸️  ▶️  01:03:30
Media geschiedenis.

⏸️  ▶️  01:03:31
Het laatste interview.

⏸️  ▶️  01:03:33
Heftig.

⏸️  ▶️  01:03:34
Ik denk dat Museum voor Beeld en Geluid heeft net al gebeld.

⏸️  ▶️  01:03:38
Die wil het graag in de collectie opnemen.

⏸️  ▶️  01:03:41
Jullie willen het graag in de collectie.

⏸️  ▶️  01:03:42
Oké.

⏸️  ▶️  01:03:43
Dus volgende week nog één keer het Kampvuur, een special.

⏸️  ▶️  01:03:47
En dan kunnen we dus wel voor de laatste keer dit seizoen zeggen...

⏸️  ▶️  01:03:50
Tot volgende week!