Het Kampvuur
Het Kampvuur

De onofficiële podcast over Temptation Island. Twee vrienden, Arjan en Martin, keken elke week de ultieme guilty pleasure en praten erover na. Deze podcast is met pensioen. De onofficiële podcast over Temptation Island. Napraten over de ultieme guilty pleasure.


Kampvuur S6E0: Interview met Eva (en huishoudelijke mededelingen)

Ondertitels voor deze podcast verschijnen hier.

Dit transcript is automatisch gegenereerd.   Bekijk platte tekst

Temptation Island komt deze maand terug, en wij dus ook. Om dat te vieren hebben we alvast iets leuks! In februari, na afloop van het Nederlandse seizoen, spraken we met Eva over haar deelname aan Temptation Island: Love or Leave. Hoe is het nu tussen haar en Kevin? En zou ze nog een keer meedoen? We maakten deze aflevering oorspronkelijk voor onze steuners op Patreon, maar hij is nu voor iedereen beschikbaar. Deze aflevering is opgenomen en gepubliceerd voordat er geruchten gingen dat Eva en Kevin uit elkaar zijn.

Shownotes:

Hosts:



Transcript

⏸️  ▶️  00:00
Arjan, Arjan, we zijn terug.

⏸️  ▶️  00:02
Wat?

⏸️  ▶️  00:03
Ik sliep helemaal.

⏸️  ▶️  00:04
We zijn er weer.

⏸️  ▶️  00:05
Oh mijn god, wat heftig.

⏸️  ▶️  00:06
Waar ben ik?

⏸️  ▶️  00:07
Maar we zijn nog niet helemaal terug.

⏸️  ▶️  00:13
Nee, nee, we zijn nog niet helemaal terug, maar deze week is wel bekend geworden dat

⏸️  ▶️  00:17
in augustus, dat wil dus zeggen zo ongeveer deze maand nog, het nieuwe seizoen van Temptation

⏸️  ▶️  00:27
Island gaat beginnen.

⏸️  ▶️  00:28
Oh mijn god, Love or Leave komt terug, terug, terug van weg geweest.

⏸️  ▶️  00:35
En wij vonden het wel leuk om als opwarmendje nog even iets te laten horen van vorig seizoen.

⏸️  ▶️  00:42
We hebben toen gesproken met Eva, voor onze steuners, op onze open relationisten.

⏸️  ▶️  00:47
Precies, op onze Patreon.

⏸️  ▶️  00:48
Ja, zij ging met Kevin natuurlijk het Temptation Island-avontuur aan, nadat Gulshan en Sorelis

⏸️  ▶️  00:55
met huwelijksaanzoek en nepringen en zo terug waren gecatapulteerd naar Nederland.

⏸️  ▶️  01:00
Verschenen Eva en Kevin ten tonele en Eva hebben we inderdaad na afloop van het seizoen

⏸️  ▶️  01:06
gesproken in een heel leuk interview over haar ervaringen tijdens Temptation Island.

⏸️  ▶️  01:14
En daar willen we eigenlijk even mee opwarmen voor het nieuwe seizoen.

⏸️  ▶️  01:19
Dat willen we met iedereen delen.

⏸️  ▶️  01:21
Precies.

⏸️  ▶️  01:22
En dat je met een beetje het kampvuur je zomer indrukken, zodat we waarschijnlijk aan het

⏸️  ▶️  01:28
einde van de maand augustus weer fris en fruitig, maar dan ben je lekker opgewarmd, voor je terug

⏸️  ▶️  01:33
kunnen zijn met seizoen 6 van het kampvuur.

⏸️  ▶️  01:36
Dat zometeen, maar we hebben eerst nog wat huishoudelijke mededelingen.

⏸️  ▶️  01:40
We houden het kort, dat beloven we, hè?

⏸️  ▶️  01:42
Nou, dat is bij ons een...

⏸️  ▶️  01:44
Dat is wel een probleem, ja, we kunnen het wel beloven, maar...

⏸️  ▶️  01:47
Ja, we hebben wat huishoudelijke mededelingen, want als je het nog verder alvast in het kampvuur-ovendje

⏸️  ▶️  01:55
wil voorgaren voor het nieuws, ik weet niet waarom ik deze woordkeus gebruik, maar goed,

⏸️  ▶️  02:02
in het ovendje wil voorgaren voor het komende seizoen van Temptation Island, dan kun je

⏸️  ▶️  02:08
ons steunen via Patreon.com slash het kampvuur, want daar gaan we al iedere week een soort

⏸️  ▶️  02:14
voorbeschouwingen en zo voor je maken, dus als je operelationist wordt daar, dan kun

⏸️  ▶️  02:21
je naast dat je ons kunt steunen, omdat je ons leuk en hartelijk en, nou ja, mijn woordkeus

⏸️  ▶️  02:26
zeer dubieus vindt, maar dat je denkt, nou, misschien kan die jongen iets van Nederlandse

⏸️  ▶️  02:29
les hiervan gaan volgen, dan kun je ons steunen en dan krijg je dus die voorbeschouwingen

⏸️  ▶️  02:36
op de voorbeschouwingen, eigenlijk, van het kampvuur.

⏸️  ▶️  02:39
En dan kun je de interviews die we ook hebben gedaan met Dennis hebben we gesproken.

⏸️  ▶️  02:44
Klopt, vrijgezel Dennis en met vrijgezel Anne, die ook later nog terras is geweest in ons

⏸️  ▶️  02:49
vijfde seizoen om met ons mee te praten, hebben we ook meegesproken, dus dan kun je

⏸️  ▶️  02:53
die interviews ook nog terug luisteren.

⏸️  ▶️  02:56
Nou, dan gaat er een schatkist aan het kampvuurmateriaal voor je open.

⏸️  ▶️  03:01
Ik zou een zonnebril opdoen, want het vonkelt je tegemoet.

⏸️  ▶️  03:03
Waar moeten de mensen naartoe gaan om dat te doen?

⏸️  ▶️  03:06
Patreon.com slash het kampvuur.

⏸️  ▶️  03:08
Ook goed om te weten is dat ons WhatsAppnummer, dat is nooit dicht geweest, maar dat staat

⏸️  ▶️  03:13
nu natuurlijk...

⏸️  ▶️  03:14
06-2015-1529.

⏸️  ▶️  03:15
06-2015-1529 staat dus nu nog meer gapend voor je open om alvast met ons in contact te

⏸️  ▶️  03:23
komen.

⏸️  ▶️  03:24
Ik heb de hotline hier, dus wie weet komt nu niks binnen, maar dat zou het zomaar kunnen.

⏸️  ▶️  03:31
06-2015-1529.

⏸️  ▶️  03:32
Ik herhaal hem nog even één keer voor het gemak.

⏸️  ▶️  03:37
06-2015-1529.

⏸️  ▶️  03:38
En er is trouwens iemand in deze zomer die ons is gestart te steunen, dat was Julia.

⏸️  ▶️  03:44
Hartstikke welkom bij deze als open relationist, het is heerlijk om je erbij te hebben.

⏸️  ▶️  03:52
En dan als je nog niet open relationist bent geweest, dan hoor je nu ook voor het eerst

⏸️  ▶️  03:56
ons schitterende jazzy muziekje waarmee wij altijd onze extra bijdragers openen.

⏸️  ▶️  04:01
Dus geniet ervan, want wij genieten daar ook van, of niet, Martin?

⏸️  ▶️  04:05
Zeker, ik sta er mee te dansen.

⏸️  ▶️  04:07
Heerlijk.

⏸️  ▶️  04:08
Dus, maar nu eerst, op dit podcastkanaal, in jou oor, het interview, wat wij in februari

⏸️  ▶️  04:19
hebben gehad met Eva over haar belevenissen op The Petition Island.

⏸️  ▶️  04:27
Veel plezier.

⏸️  ▶️  04:28
Veel plezier.

⏸️  ▶️  04:29
Jaap van harte, welkom in deze extra editie van Het Kampvuur, voor jou als Patreon, we

⏸️  ▶️  04:44
zijn er weer.

⏸️  ▶️  04:45
En we zijn niet alleen.

⏸️  ▶️  04:47
En we zijn niet alleen, want aangeschoven in de exclusieve Het Kampvuur studio is niemand

⏸️  ▶️  04:55
minder dan Eva.

⏸️  ▶️  04:56
Hallo, welkom.

⏸️  ▶️  04:57
Dankjewel, jij welkom.

⏸️  ▶️  04:59
Wat leuk dat je er bent, je bent de eerste deelnemer van The Petition Island die wij op deze manier

⏸️  ▶️  05:08
interviewen.

⏸️  ▶️  05:09
Dus ik ben zelf een klein beetje nerveus, Martin.

⏸️  ▶️  05:11
Ik ook.

⏸️  ▶️  05:12
Ik heb heel veel vragen ook voor Eva.

⏸️  ▶️  05:14
Heb je heel veel vragen voor Eva?

⏸️  ▶️  05:16
Heb je elke vraag voor ons eigenlijk, Eva, of niet?

⏸️  ▶️  05:19
Heel eerlijk gezegd niet, maar ik denk misschien komen er zo wel wat vragen naar boven.

⏸️  ▶️  05:23
Dus dat komt vast wel goed.

⏸️  ▶️  05:24
Ben je nerveus?

⏸️  ▶️  05:25
Een beetje wel.

⏸️  ▶️  05:26
Het is ook de eerste keer dat ik zoiets doe, dus.

⏸️  ▶️  05:28
Dit is de eerste keer dat je meedoet aan een podcast eigenlijk.

⏸️  ▶️  05:32
Ja, klopt.

⏸️  ▶️  05:33
Want je hebt heel veel voor camera gedaan en dat soort dingen, maar niet voor alleen een

⏸️  ▶️  05:37
microfoon.

⏸️  ▶️  05:38
Nee, eigenlijk niet.

⏸️  ▶️  05:39
Eigenlijk is het veel beter, want het maakt niet uit.

⏸️  ▶️  05:41
Martin is soms net onder zijn oksel te krabben.

⏸️  ▶️  05:43
Dat hoef je niet te vertellen.

⏸️  ▶️  05:45
Dat ziet helemaal niemand.

⏸️  ▶️  05:46
Dat ziet helemaal niemand.

⏸️  ▶️  05:47
Je kunt gewoon lekker zitten, je kunt gapen en allemaal is in orde.

⏸️  ▶️  05:53
Leuk.

⏸️  ▶️  05:54
En jullie zijn wanneer teruggekomen van Temptation Island eigenlijk?

⏸️  ▶️  05:57
Want het is allemaal al echt wel serieuze tijd geleden natuurlijk.

⏸️  ▶️  06:00
Ja, even kijken.

⏸️  ▶️  06:01
Eind september geweest zijn we teruggekomen.

⏸️  ▶️  06:05
Eind september?

⏸️  ▶️  06:06
Oh, want wij dachten altijd dat het opnames in augustus waren.

⏸️  ▶️  06:08
Nee, het is begin september gingen we er een.

⏸️  ▶️  06:12
En eind september is iedereen teruggekomen.

⏸️  ▶️  06:15
En heb je dan daarvoor in een soort quarantaine moeten zitten?

⏸️  ▶️  06:18
Want het was natuurlijk midden in corona.

⏸️  ▶️  06:20
Shizzle, shebang, zomer.

⏸️  ▶️  06:22
Ja, iedereen moest twee weken eigenlijk in thuis quarantaine.

⏸️  ▶️  06:25
Maar omdat wij het reservekoppel waren, hebben we ons daar eigenlijk niet heel goed aan gehouden.

⏸️  ▶️  06:31
Precies.

⏸️  ▶️  06:32
Jullie hebben gewoon hier in Nederland gedaan wat je normaal gesproken deed en opeens moest

⏸️  ▶️  06:35
je die kant op.

⏸️  ▶️  06:36
Ja, we waren op maandag op het strand.

⏸️  ▶️  06:38
Toen werd ik in één keer gebeld van, willen jullie nog meedoen?

⏸️  ▶️  06:41
En zo is het eigenlijk een beetje gaan lopen.

⏸️  ▶️  06:44
En was dat diezelfde dag nog naar Italië vliegen?

⏸️  ▶️  06:47
Nee, op maandag werden wij gebeld.

⏸️  ▶️  06:50
Op dinsdag hebben wij de testen laten doen, de coronatest.

⏸️  ▶️  06:53
En op woensdag vloogen wij.

⏸️  ▶️  06:55
Dus daar zat nog een beetje tijd tussen?

⏸️  ▶️  06:58
Ja, ja, ja.

⏸️  ▶️  06:59
Toch allemaal best wel rap gegaan hoor.

⏸️  ▶️  07:01
Toch wel ja.

⏸️  ▶️  07:02
Want had je werk of je moet ergens voor vrij nemen, kan ik me zo voorstellen?

⏸️  ▶️  07:07
Ja, dat had ik van tevoren wel al geregeld.

⏸️  ▶️  07:09
We wisten natuurlijk dat het reservekoppel waren, dus we moesten wel de tijd vrij houden.

⏸️  ▶️  07:13
Dus ik had vakantie opgenomen.

⏸️  ▶️  07:16
Oh, je was al gewoon, je had ervoor gezorgd dat je die weken niet hoefde te werken.

⏸️  ▶️  07:21
Ja.

⏸️  ▶️  07:22
En Kevin dan denk ik ook.

⏸️  ▶️  07:23
Ja, klopt.

⏸️  ▶️  07:24
Zodat je halsoverkop naar Italië kon vertrekken.

⏸️  ▶️  07:26
Ja, klopt.

⏸️  ▶️  07:27
En mocht je, hadden we dat niet meegedaan, dan hadden we het gewoon nog kunnen werken

⏸️  ▶️  07:29
natuurlijk.

⏸️  ▶️  07:30
Maar we hadden er wel rekening mee gehouden.

⏸️  ▶️  07:32
Was het nog twijfeld toen je gebeld werd?

⏸️  ▶️  07:34
Nee, dat niet.

⏸️  ▶️  07:35
Maar het was wel afgespannend, dat we zoiets hadden van, oeh, we hadden het eigenlijk niet

⏸️  ▶️  07:40
meer verwacht.

⏸️  ▶️  07:41
En toen kwam het in één keer heel dichtbij, dus.

⏸️  ▶️  07:44
Want, wij vragen ons natuurlijk al vier seizoenen van het Kampvuur af, waarom je in godsnaam

⏸️  ▶️  07:49
als koppel mee zou willen aan The Tantation Island.

⏸️  ▶️  07:51
Wie kunnen we dat beter vragen?

⏸️  ▶️  07:53
Ja, precies.

⏸️  ▶️  07:54
Hoe, hoe, wat, wat gebeurt er, hoe, hoe gaat het eerste gesprek?

⏸️  ▶️  07:58
Wie begint zoiets?

⏸️  ▶️  08:00
Nou, ehm, we hebben we wel eens gewoon wat schijntjes erover gemaakt.

⏸️  ▶️  08:04
Oh, The Tantation Island is wel leuk om aan mee te doen.

⏸️  ▶️  08:06
Maar we zijn via Insta gevraagd.

⏸️  ▶️  08:08
En toen, ja, toen zeiden we eigenlijk eerst van, nee, je wil er helemaal niet aan meedoen.

⏸️  ▶️  08:13
In ieder geval niet aan dit seizoen, want dit is toch wel wat gevoeliger dan de andere seizoenen.

⏸️  ▶️  08:18
Je had liever gewoon die vrijgezellen of die verleiders van je afgeslagen dan dat je op zoek moest naar een verbinding met iemand.

⏸️  ▶️  08:26
Ja klopt, dat hadden wij wel zoiets van, want dat is gewoon volhouden zeg maar en dit is toch wel wat gevoeliger.

⏸️  ▶️  08:32
Dus toen zeiden we eerst van nee, willen we die doen?

⏸️  ▶️  08:34
En toen zeiden ze van ja, kunnen we jou niet een keertje bellen?

⏸️  ▶️  08:37
Ja prima, en toen kwam Van der Bellen, toen kwamen we ook een keer om er langs te gaan en toen is het eigenlijk allemaal zo heel snel gegaan.

⏸️  ▶️  08:43
Maar jullie zijn dus benaderd via Instagram, het is niet zo dat je je opgegeven hebt als, nou ik wil wel eens even kijken of het gras groener is aan de andere kant.

⏸️  ▶️  08:51
Nee, wij zijn wel echt gevraagd, wij hebben ons zelf niet opgegeven.

⏸️  ▶️  08:55
Zou je je opgegeven hebben?

⏸️  ▶️  08:57
Ik heb het, we hebben het, ja daarvoor hebben we het wel over gehad, want toen wilde ik het doen, maar toen was ik nog te jong.

⏸️  ▶️  09:03
Nou daar zie je het, generatie verschil, ik ben te oud om mee te doen.

⏸️  ▶️  09:07
Ja, we zitten beide op één bank.

⏸️  ▶️  09:09
Tussen jou en tussen Kevin, want jij bent dus vooral gebeld, moest jij Kevin overhalen of was Kevin meteen voor?

⏸️  ▶️  09:17
Het was wel beide, we twijfelden eerst allebei nog wel een beetje van moet het wel doen.

⏸️  ▶️  09:23
Maar toen we eenmaal daar waren op gesprek gingen, toen vonden we het allebei best wel leuk en toen waren we best wel enthousiast en wilden we het toch wel doen.

⏸️  ▶️  09:31
Jullie zijn samen op gesprek geweest bij de producent?

⏸️  ▶️  09:34
Ja, ja.

⏸️  ▶️  09:35
En wat wordt het dan gezegd waardoor je toch wordt overgehaald?

⏸️  ▶️  09:39
Waar schermen zij mee, waarvan dacht je, zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken?

⏸️  ▶️  09:45
Dat is een hele goede.

⏸️  ▶️  09:47
Dank je.

⏸️  ▶️  09:49
Een hele goede sfeer vind ik dat er in het gesprek zit.

⏸️  ▶️  09:52
Nou ja, ik weet niet, ze vertelde gewoon hoe het eraan toeging en dat het gewoon een hele mooie ervaring was en we hadden toch best wel wat struggles in onze relatie.

⏸️  ▶️  10:03
Dus ja, ze zei dat het gewoon heel mooi was en dat we wel een heel geschikte koppel waren ervoor.

⏸️  ▶️  10:08
En gewoon de sfeer die er was, op dat moment hadden we zoiets van, dat klinkt eigenlijk wel leuk en dat zullen we wel doen.

⏸️  ▶️  10:15
En heel even terug naar dat moment is dat jullie gedeeld werden als reservekoppel, dat je toch moest komen. Wisten jullie op dat moment waarom dat was?

⏸️  ▶️  10:23
Is dat verteld?

⏸️  ▶️  10:24
Nee, er werd ons niet verteld.

⏸️  ▶️  10:27
Er werd alleen gezegd dat we waarschijnlijk konden invliegen, maar de reden daarvan is maar nooit verteld.

⏸️  ▶️  10:33
Dat hebben jullie pas gehoord toen jullie op de resorts waren?

⏸️  ▶️  10:36
Ja, toen moesten we dat, ja, dan heb je toch meteen een gesprekstof met de kandidaten om te kijken wat er aan de hand was en wat er allemaal is gebeurd.

⏸️  ▶️  10:44
Ze hebben toch wel even de tijd genomen om Sorelis die het aanzoek te laten doen?

⏸️  ▶️  10:50
Ja, precies, daarom heeft het ook een paar dagen geduurd, denk ik.

⏸️  ▶️  10:53
Wij zijn natuurlijk even verder aan het filosoferen over wat er op de achtergrond is gebeurd.

⏸️  ▶️  10:57
Want voor de televisiekijker was het natuurlijk, zij doen het aanzoek en jullie staan daar poef, dezelfde avond volgens mij nog, staan jullie in dat resort.

⏸️  ▶️  11:06
Zo lijkt het wel, maar het is ook helemaal niet zo, want ze waren ook nog één dag zonder, hoe zeg je dat, ze waren eerst nog maar met z'n drieën, één dagje.

⏸️  ▶️  11:15
Oh ja?

⏸️  ▶️  11:16
Ja, en toen zijn wij er later ingekomen, dus het lijkt nu ook echt alsof het inderdaad...

⏸️  ▶️  11:20
Ja, dat hebben ze goed gedaan, een commentage dan.

⏸️  ▶️  11:22
Ja.

⏸️  ▶️  11:23
Maar we hadden tegen die tijd, hadden we Nellke ook aan de telefoon, in de podcast, en die had echt alles op.

⏸️  ▶️  11:31
En zij, haar viel in die tijd ook iets op met shirtjes, kan ik me nog herinneren, dat die shirtjes van geïnterviewden...

⏸️  ▶️  11:40
Meerdere keren terugkomen.

⏸️  ▶️  11:43
Ja, meerdere keren terugkomen en dat ze de ene keren het ene shirtje, het andere keren het andere shirtje, maar dit zou het antwoord daarop kunnen zijn als je twee dagen door elkaar heen aan het monteren bent.

⏸️  ▶️  11:52
Ja, klopt. Nou, je moet quoten, dus dan gaan ze je vragen stellen en dat doen ze soms van meerdere dagen, zeg maar, dus omdat het dan gewoon te druk is om dat elke dag te moeten doen.

⏸️  ▶️  12:02
Ze proberen het wel, maar ik had bijvoorbeeld, omdat ik best wel druk een programma had, had ik gewoon dat ik voor één jaar, dat ik op een dag gewoon voor twee dagen moest praten.

⏸️  ▶️  12:11
En dan heb je ook meerdere keren dezelfde kleding aan.

⏸️  ▶️  12:15
Precies.

⏸️  ▶️  12:16
En dan vertel je ze over meerdere dagen op hetzelfde moment.

⏸️  ▶️  12:19
Ja, en dat is best wel verwarrend, want je praat dan in verleden tijd.

⏸️  ▶️  12:23
En ja, hoe het bijvoorbeeld over een feest moet je vertellen van dat het voor het feest, op het feest en na het feest bijvoorbeeld hoe het allemaal was.

⏸️  ▶️  12:31
Dat is af en toe best wel even nadenken weer.

⏸️  ▶️  12:34
Ingewekkelt, ja.

⏸️  ▶️  12:36
Je zegt je had een druk programma.

⏸️  ▶️  12:39
Is het dan, is het dan letterlijk een programma?

⏸️  ▶️  12:41
Dus heb je een hoe, hoe zie je, krijg je een dagrooster?

⏸️  ▶️  12:45
Om elf uur moet je bij het camera team verschijnen en om 13 uur ga je op date.

⏸️  ▶️  12:50
Nee, ja, zo was het.

⏸️  ▶️  12:51
Ja, ik zeg nu wel programma, maar het is meer gewoon dat ik wel eigenlijk de hele dag bezig was.

⏸️  ▶️  12:55
Kijk, ze zei eigenlijk nooit wat je allemaal ging doen, want dat was eerst wel echt spannend.

⏸️  ▶️  13:00
Maar ze kon je wel gewoon vroeg wakker maken.

⏸️  ▶️  13:02
En dan zeiden ze, je moet over een half uurtje klaarstaan, want dan moet je gaan quoten of zo.

⏸️  ▶️  13:07
Of Monica komt het resort op.

⏸️  ▶️  13:09
In een kerstbal.

⏸️  ▶️  13:12
Nee, dat wordt dan wel vaak een beetje aangekondigd van jongens, je moet er zo klaarstaan.

⏸️  ▶️  13:17
Maar wat je echt gaat doen, dat vertellen ze eigenlijk nooit.

⏸️  ▶️  13:20
Nee, nee.

⏸️  ▶️  13:21
En wat je uiteindelijk terug zag op tv.

⏸️  ▶️  13:24
Vind jij de ervaring die je zelf hebt gehad heel anders dan de montage, dan de uitzendingen die wij hebben gezien?

⏸️  ▶️  13:30
Ja, kijk, nu je zelf hebt meegedaan aan hoe je weet hoe alles gedaan wordt, is het natuurlijk wel anders om het allemaal terug te zien.

⏸️  ▶️  13:37
Maar ja, ik weet niet hoe ik het zeg, maar de ervaring is wel gewoon heel mooi nog steeds.

⏸️  ▶️  13:45
Ja, dus je zegt het is wel anders op tv dan als je er daadwerkelijk bent.

⏸️  ▶️  13:50
Maar dat doet geen afbreuk aan de ervaring.

⏸️  ▶️  13:52
Nee, kijk, je bent daar 24 uur 7 of je wordt 24 uur 7 gefilmd.

⏸️  ▶️  13:58
En ze gebruiken er echt maar gewoon hele korte stukjes van en dat is wel jammer.

⏸️  ▶️  14:03
Vind je dat je goed, want ze manipuleren en ze kunnen natuurlijk heel makkelijk knippen en allerlei dingen naar hun eigen verhaal buigen in een montage.

⏸️  ▶️  14:15
Ja, klopt.

⏸️  ▶️  14:16
Vind je dat jouw recht is gedaan, zeg maar, in wat er op tv is verschenen?

⏸️  ▶️  14:24
Over hoe ik dan zelf over kon bedoelen?

⏸️  ▶️  14:26
Ja, bijvoorbeeld, hoe je het hebt meegemaakt.

⏸️  ▶️  14:28
Ja, ik ben wel echt altijd gewoon mezelf gebleven en ik vind ook dat je dat wel terug kan zien in de beelden.

⏸️  ▶️  14:34
Maar ze hebben ook wel een beetje geprobeerd om me reacties uit te lokken bij mij door middel van de beelden die ik van Kevin heb gezien.

⏸️  ▶️  14:42
Je bleef daar best wel cool onder, is ons opgevallen.

⏸️  ▶️  14:45
Want laten we nog even voor de geest halen dat jij een beeld kreeg op de tablet.

⏸️  ▶️  14:50
Van elke mogen we trouwens geen beeld zeggen, want het is gewoon een video.

⏸️  ▶️  14:54
Maar je hebt een video gezien van een busje waarin hij zat.

⏸️  ▶️  14:59
En nou, betrekkelijk hard van leer ging ook jou en jullie relatie.

⏸️  ▶️  15:04
De dames hebben je nog wel geprobeerd om daar...

⏸️  ▶️  15:08
Nou, om...

⏸️  ▶️  15:10
Om te laten reageren?

⏸️  ▶️  15:12
Ja, of het wat zwaarder te nemen.

⏸️  ▶️  15:15
Dat kan je toch niet over jezelf laten zeggen, maar jij bleef vrij stoïcijns daaronder.

⏸️  ▶️  15:19
Ik zou echt van binnen volkomen kapot gegaan zijn.

⏸️  ▶️  15:24
Hoe bleef jij zo rustig?

⏸️  ▶️  15:27
Goed dat je eventjes de vraag in de vraag de kern weet samen te vatten.

⏸️  ▶️  15:32
Ja, ik weet eigenlijk niet.

⏸️  ▶️  15:34
Dat komt omdat de dingen die hij zei, bepaalde dingen wist ik wel een beetje.

⏸️  ▶️  15:39
Maar ik had wel zoiets van ja, weet je, ik weet hoe Temptation dingen kan plakken en dingen af kan laten spelen.

⏸️  ▶️  15:45
Dus ik weet ook, ja, ik dacht, weet je, ik kan gewoon beter nu rustig blijven en op het moment van de kampvuur die dingen aan hem vragen.

⏸️  ▶️  15:51
Ja, wel goed.

⏸️  ▶️  15:52
Omdat ik nu helemaal boos word en ja, terwijl het misschien helemaal niet zo bedoeld is.

⏸️  ▶️  15:55
Dus jij was er wel van bewust dat je context miste bij die fragmenten?

⏸️  ▶️  16:00
Ja, nou, dat dacht ik nog wel, ja, nog wel bewust over na.

⏸️  ▶️  16:04
Maar wel goed.

⏸️  ▶️  16:05
Want we hebben Carina bijvoorbeeld gezien die achteraf heeft gezegd dat ze zich te veel heeft laten meeslepen.

⏸️  ▶️  16:11
Ja, ja, weet je, het is wij wisten dit van tevoren ook al.

⏸️  ▶️  16:15
Maar toch, als je daar dan bent, dan doet het toch wel wat met je.

⏸️  ▶️  16:18
Maar ik heb zelf gewoon echt geprobeerd om daar gewoon niet op te reageren en het gewoon later erop terug te komen.

⏸️  ▶️  16:25
Ja, maar je had ondertussen natuurlijk ook een hele leuke klik met iemand die Dennis heet en Angelo.

⏸️  ▶️  16:31
Ja, de kleurplaat van dit seizoen, zeg maar.

⏸️  ▶️  16:35
Hoe? Want we hebben natuurlijk gevraagd om wat vragen en wat zou je willen weten? En één daarvan gaat over.

⏸️  ▶️  16:42
Ik zoek hem heel even bij.

⏸️  ▶️  16:44
En die is gevraagd door Cato.

⏸️  ▶️  16:47
Die vroeg zich namelijk af.

⏸️  ▶️  16:48
Ja, hoe is het dan als je midden in een relatie zit?

⏸️  ▶️  16:50
Als je en dan dat je dan zo'n klik hebt met iemand als Dennis, dan ga je.

⏸️  ▶️  16:57
Hoe is dat?

⏸️  ▶️  16:59
Ja, dat is best wel moeilijk omdat de relatie tussen mij en Kevin nog niet heel stabiel was.

⏸️  ▶️  17:06
En ik kwam er eigenlijk wel achter dat ik het met een andere ook wel heel leuk kon hebben.

⏸️  ▶️  17:12
Dus dat was wel, ja, ik vond het heel leuk.

⏸️  ▶️  17:15
Maar toch had ik wel me achterhoofd van ik heb wel nog een relatie, dus ik moet dat eerst afsluiten.

⏸️  ▶️  17:20
Dat moet eerst voorbij zijn voordat ik echt dieper in die, hoe zeg je dat?

⏸️  ▶️  17:27
Die connectie kan aangaan.

⏸️  ▶️  17:29
Ja, de connectie kan aangaan.

⏸️  ▶️  17:31
Iedereen klopt z'n woord.

⏸️  ▶️  17:34
Het proces is ook heel belangrijk.

⏸️  ▶️  17:36
Ja, er staat een paar van die woorden in inderdaad.

⏸️  ▶️  17:38
Maar vergeet niet dat het een momentopname is.

⏸️  ▶️  17:42
Ja, dus je wilde bewust wachten totdat Dennis, nou ja, om het met Dennis uit te gaan zoeken

⏸️  ▶️  17:51
nadat je met Kevin had gesproken en wist hoe het met Kevin verder ging.

⏸️  ▶️  17:56
Ja, want we zagen aan het eind van de laatste aflevering

⏸️  ▶️  18:00
was het toch al een soort open einde van jullie relatie, leek het.

⏸️  ▶️  18:04
Of het hing een beetje erom of dat door zou gaan.

⏸️  ▶️  18:08
Hoe is de situatie nu?

⏸️  ▶️  18:10
Ja, op dit moment gaat het wel gewoon goed tussen ons.

⏸️  ▶️  18:13
We hebben natuurlijk wel, ja, er zijn ook wel steeds al dingetjes waar we aan moeten werken.

⏸️  ▶️  18:16
Maar als je kijkt naar Voltemptation is het wel echt al een heel stuk beter

⏸️  ▶️  18:20
en gaat het nu eigenlijk gewoon, ja, wel gewoon goed.

⏸️  ▶️  18:22
Dus jullie hebben er wel echt iets aan gehad ook om mee te doen?

⏸️  ▶️  18:25
Ja, ik denk dat als we er niet mee hadden gedaan

⏸️  ▶️  18:27
dan had het ook niet heel lang meer geduurd voordat we echt uit elkaar gingen.

⏸️  ▶️  18:31
Dus dit heeft ons wel echt sterker gemaakt.

⏸️  ▶️  18:33
En wat dan precies? Wat heeft Voltemptation jullie gebracht?

⏸️  ▶️  18:37
Nou, dat ik zelf ook wel beter voor me op kan komen.

⏸️  ▶️  18:41
En stel, we hebben dan ruzie dat ik dan ook gewoon terug kan praten tegen hem.

⏸️  ▶️  18:46
Niet dat ik dan dichtklap en niks meer weet te zeggen of zo.

⏸️  ▶️  18:49
Dat zijn wel dingen die wel echt zijn veranderd.

⏸️  ▶️  18:51
En dat vindt hij fijn?

⏸️  ▶️  18:52
Ja, omdat hij voelde zich niet gehoord of begrepen.

⏸️  ▶️  18:55
En daar kon hij dan boos om worden.

⏸️  ▶️  18:57
Maar nu is dat gewoon helemaal anders, dus ja.

⏸️  ▶️  19:00
Heel grappig, want ja, we hadden het in de podcast die vandaag verschenen is

⏸️  ▶️  19:06
ook over dat hetgene is wat mij eigenlijk het meest verraste in de...

⏸️  ▶️  19:11
Kijk, Gregory en Carina, dat kon je zien aankomen.

⏸️  ▶️  19:15
Sony en JD, nou, dat was enigszins de voorspeller.

⏸️  ▶️  19:19
En Gulcin en Soreles natuurlijk.

⏸️  ▶️  19:22
Maar ja, Denise en Marco, nou, daar zat dan ook nog een verrassing aan het eind.

⏸️  ▶️  19:28
Maar bij jullie had ik...

⏸️  ▶️  19:30
Ik had de uitkomst niet verwacht.

⏸️  ▶️  19:32
Als kijker werd je heel erg voorbereid op het hij was boos, jij was boos.

⏸️  ▶️  19:39
Nog eventjes het kampvuur een beetje opstoken met de beelden die jullie daar van elkaar zagen.

⏸️  ▶️  19:45
En het leek wel dat op het moment dat jullie elkaar zagen, dat toen dat allemaal wegviel of zo.

⏸️  ▶️  19:52
Ja, nou, ik moet zeggen, ze hebben ook wel heel veel dingen van het kampvuur eruit gelaten, hoor.

⏸️  ▶️  19:57
Maar ik heb wel echt de dingen aan Kevin gevraagd waar ik antwoord op wilde.

⏸️  ▶️  20:02
Alleen nu lijkt het net alsof ik heel snel tegen Kevin zeg van oh, het is helemaal goed.

⏸️  ▶️  20:06
Maar dat was op het kampvuur helemaal niet zo.

⏸️  ▶️  20:08
Ik had gewoon bepaalde vragen en ja, ik hoopte daar gewoon antwoord op te krijgen.

⏸️  ▶️  20:13
Maar we zagen jullie wel meteen een heel goed gesprek daar hebben bij het kampvuur.

⏸️  ▶️  20:18
Dat was het verschil, denk ik.

⏸️  ▶️  20:20
Het leek alsof het meteen alles werd uitgesproken.

⏸️  ▶️  20:24
Ja, alleen Kevin heeft natuurlijk wel wat opmerkingen gemaakt of wat uitspraken gedaan.

⏸️  ▶️  20:29
En die heeft hij ook tijdens het kampvuur toegelicht, maar daar hebben ze ook niks van laten zien.

⏸️  ▶️  20:33
Dus nu lijkt het inderdaad echt alsof ik gewoon...

⏸️  ▶️  20:36
Alsof je als een makschaap weer mee bent gelopen.

⏸️  ▶️  20:39
Ja, ik word daarin natuurlijk wel heel naïef neergezet en dat is ook, denk ik, wat de kijkers ook zien.

⏸️  ▶️  20:43
Ja, niemand had het verwacht dat ik terug bij Kevin ging, dat ik terug bij Kevin was.

⏸️  ▶️  20:47
Meike, die had het verwacht.

⏸️  ▶️  20:49
Ja, we hadden Meike de Jonge gesproken een paar weken geleden.

⏸️  ▶️  20:52
Die dacht wel dat het goed zou komen inderdaad.

⏸️  ▶️  20:54
En die had dat goed gezien.

⏸️  ▶️  20:56
Maar ik vind niet dat jij daar als een makschaap bent overgekomen, hoor, omdat het viel mij wel op.

⏸️  ▶️  21:04
Het zijn kleine fragmentjes natuurlijk die we dan hebben gezien.

⏸️  ▶️  21:06
Maar jij was wel degene die de vragen stelde.

⏸️  ▶️  21:11
In dat relatief korte hij-praten en jij stelde vragen.

⏸️  ▶️  21:15
Dus ik had nog steeds wel het idee dat jij de leiding had over dat gesprek daar.

⏸️  ▶️  21:18
Ja, klopt. Ik had inderdaad wel wat vragen.

⏸️  ▶️  21:23
Alleen als ze echt alles hadden gebruikt, dan zag je eigenlijk dat ik vrij weinig zei.

⏸️  ▶️  21:28
En Kevin eigenlijk alleen maar aan het uitleggen was naar mij wat hij voelde en die uitspraken uitlegde.

⏸️  ▶️  21:36
Maar dat zie je allemaal niet.

⏸️  ▶️  21:38
Nee, het is dan heel beperkt natuurlijk.

⏸️  ▶️  21:41
Want hoe lang hebben jullie daar uiteindelijk gezeten?

⏸️  ▶️  21:44
Heb je daar een inschatting van?

⏸️  ▶️  21:45
Want we zagen, wat is het, een minuut of vier, denk ik.

⏸️  ▶️  21:47
Ja, ik denk dat het zeker wel een kwartier geduurd heeft.

⏸️  ▶️  21:50
De opnames, je zei het net, waren dus eind september afgelopen.

⏸️  ▶️  21:54
En sindsdien heb je dus je mond moeten houden over hoe het is afgelopen.

⏸️  ▶️  21:59
Hoe was dat?

⏸️  ▶️  22:00
Ja, ja.

⏸️  ▶️  22:01
Dat lijkt me heel moeilijk namelijk.

⏸️  ▶️  22:04
Martin kan niet zo makkelijk zijn mond houden.

⏸️  ▶️  22:07
Nee, zeker niet.

⏸️  ▶️  22:08
Nou, het was voor ons ook best wel moeilijk hoor.

⏸️  ▶️  22:10
En zeker ook met vrienden.

⏸️  ▶️  22:11
Kijk, voor vrienden en zo hadden we best wel snel...

⏸️  ▶️  22:13
Die mogen het gewoon weten.

⏸️  ▶️  22:17
Maar voor de buitenwereld is het wel lastig.

⏸️  ▶️  22:19
Om dat allemaal maar stil te moeten houden.

⏸️  ▶️  22:21
Normaal gesproken, bij de voorgaande seizoenen zat er echt een half jaar tussen.

⏸️  ▶️  22:25
En nu was het vanaf september, dus dat viel er nog wel mee.

⏸️  ▶️  22:29
Ja, enigszins.

⏸️  ▶️  22:30
Maar ja, uiteindelijk tot het laatst ben je ook een half jaar verder natuurlijk.

⏸️  ▶️  22:33
Want het is nu februari, midden februari.

⏸️  ▶️  22:35
Ja, ja, oké, dat klopt.

⏸️  ▶️  22:37
Dus je bent sowieso ook dan al een half jaar verder.

⏸️  ▶️  22:40
Maar hoe doe je dat?

⏸️  ▶️  22:41
Heb je thuis de gordijnen dicht?

⏸️  ▶️  22:42
Ben je tijdelijk ergens anders gaan wonen?

⏸️  ▶️  22:44
Nee.

⏸️  ▶️  22:45
Heb je de buren vermoord zodat ze niks konden vertellen?

⏸️  ▶️  22:47
Hoe gaat dat?

⏸️  ▶️  22:48
Nee, kijk, de buren, ik weet niet of mijn buren het eigenlijk ook kijken.

⏸️  ▶️  22:52
Dus daar heb ik niet echt rekening mee gehouden.

⏸️  ▶️  22:54
Dat is wel weldig.

⏸️  ▶️  22:57
Nee, maar gewoon meer.

⏸️  ▶️  22:58
Kijk, ik ging gewoon in mijn eentje boodschappen doen.

⏸️  ▶️  23:01
We deden eigenlijk alles alleen.

⏸️  ▶️  23:02
Alleen echt naar vrienden toe deden we dan nog wel samen.

⏸️  ▶️  23:05
Maar ook zorgen dat we gewoon niet gezien werden en zo.

⏸️  ▶️  23:08
Maar daar was je dus wel mee bezig.

⏸️  ▶️  23:10
Je moest er zelf zorgen dat je niet samen gezien werd.

⏸️  ▶️  23:12
Ja, maar dat levert ook wel wat stress op samen.

⏸️  ▶️  23:14
Want het liefst wil je gewoon dingen samen doen.

⏸️  ▶️  23:16
Dan dacht ik even bijvoorbeeld, oh, zullen we dit en dit doen samen?

⏸️  ▶️  23:19
En dan was ik weer degene die zei, nee, dat kan helemaal niet.

⏸️  ▶️  23:22
Nee, dat is wel jammer.

⏸️  ▶️  23:24
Dat terwijl jullie ook...

⏸️  ▶️  23:25
Wat zei je, Arjan?

⏸️  ▶️  23:27
Nee, dat...

⏸️  ▶️  23:29
Ik wilde zeggen, dat terwijl jullie op dat moment wel aan je relatie aan het werken waren.

⏸️  ▶️  23:34
Was dat nog een extra horde?

⏸️  ▶️  23:36
Ja, het hele temptation gebeuren heeft ook wel even nog wat stress opgeleverd.

⏸️  ▶️  23:41
Want je wil gewoon alles normaal kunnen doen, maar het gaat helemaal niet.

⏸️  ▶️  23:46
Dus dat is wel even nog een dingetje.

⏸️  ▶️  23:48
Maar nu alles voorbij is, ja, ik denk wel dat het echt nu alles weer kan gaan oploeien, zeg maar.

⏸️  ▶️  23:54
Ja, want je kunt niet eventjes gezellig met elkaar een huisje in Friesland boeken met de kerst.

⏸️  ▶️  23:58
Brabant.

⏸️  ▶️  23:59
Oh, Brabant natuurlijk, ja.

⏸️  ▶️  24:01
Het huisje in Brabant, daar moeten we het wel even over hebben.

⏸️  ▶️  24:03
Daar moeten we het wel even over hebben.

⏸️  ▶️  24:05
Maar je kunt inderdaad veel minder makkelijk met elkaar leuke dingen doen.

⏸️  ▶️  24:09
Even een wandeling maken.

⏸️  ▶️  24:11
Gewoon de dingen die leuk zijn op het moment dat je met elkaar samen bent.

⏸️  ▶️  24:15
Ja, klopt.

⏸️  ▶️  24:16
Ja, dat was wel heel jammer.

⏸️  ▶️  24:17
Ik denk dat als we die dingen wel kunnen doen, dan was het ook wel anders geweest.

⏸️  ▶️  24:21
Alleen, kijk, ze zeggen ook...

⏸️  ▶️  24:22
Het is niet zo dat ze je verplichten om niks samen te doen.

⏸️  ▶️  24:25
Want je kan ook niet als een holbewoner thuis gaan zitten.

⏸️  ▶️  24:28
Maar ze zeiden wel, ja, gewoon liever niet.

⏸️  ▶️  24:31
Krijg je daar hulp bij of zo?

⏸️  ▶️  24:34
Of is dat iets wat je gedurende dat hele temptation...

⏸️  ▶️  24:36
Dat het moment waarop het op video land komt en iedereen je gaat herkennen en zo...

⏸️  ▶️  24:42
Dat het aan de toeval wordt overgelaten vanuit dat programma?

⏸️  ▶️  24:45
Nou ja, we hebben wel mediatraining gehad ook.

⏸️  ▶️  24:48
En ja, ze hebben wel gewoon wat dingen uitgelegd hoe je bepaalde dingen aan kan pakken.

⏸️  ▶️  24:52
Maar voor de rest wordt het wel gewoon een beetje aan je overgelaten.

⏸️  ▶️  24:55
Noem eens een voorbeeld van wat ze je hebben geleerd dan.

⏸️  ▶️  24:58
Hij is journalist, hè, deze man.

⏸️  ▶️  25:01
Zo, dan vraag je me weer wat.

⏸️  ▶️  25:04
Nou, bijvoorbeeld over op Insta dingen.

⏸️  ▶️  25:07
Weet je niet, elkaar dingen gaan liken.

⏸️  ▶️  25:10
Ja, dat zijn ook dingen.

⏸️  ▶️  25:11
Op Insta wordt ook alles in de gaten gehouden.

⏸️  ▶️  25:13
En daar kunnen ze ook heel snel dingen op pakken.

⏸️  ▶️  25:15
Het is echt een hele temptation.

⏸️  ▶️  25:16
En de politie inderdaad, dat hele Instagram af te filteren.

⏸️  ▶️  25:20
Dus als jij als hij een foto plaatste...

⏸️  ▶️  25:23
Dat was de bedoeling dat jij dat niet ging liken.

⏸️  ▶️  25:26
Want het kon dan als een signaal gezien worden.

⏸️  ▶️  25:28
Lijkt wel wie is de mol, joh.

⏸️  ▶️  25:29
Kijk nou, het is niet zo...

⏸️  ▶️  25:30
Kijk, zij hebben nooit gezegd dat het niet mag.

⏸️  ▶️  25:32
Maar ze hebben wel gewoon aangegeven.

⏸️  ▶️  25:33
Kijk, dat zijn wel gewoon dingen die handig zijn om het dan ook niet te doen.

⏸️  ▶️  25:36
Dus ja, dat is wel wat je zelf wil.

⏸️  ▶️  25:39
Word je voorbereid op podcasters eigenlijk?

⏸️  ▶️  25:41
Nee.

⏸️  ▶️  25:42
Nou, we zijn nog geen les, Martin.

⏸️  ▶️  25:44
Nee, helaas.

⏸️  ▶️  25:45
Nou, ze hebben wel gezegd dat met zoiets...

⏸️  ▶️  25:48
Als je dan één ding zegt, dan...

⏸️  ▶️  25:50
Ze kunnen het niet meer terugdraaien.

⏸️  ▶️  25:51
Dus je moet gewoon opletten met wat je en hoe je het zegt.

⏸️  ▶️  25:54
Ja, dat hebben ze wel ook gezegd inderdaad.

⏸️  ▶️  25:57
Ja, dat is een goede basis van mediatraining, ja.

⏸️  ▶️  25:59
Word je dan ook verteld hoe je moet omgaan met reacties?

⏸️  ▶️  26:02
Want ik neem aan dat je heel veel reacties op social media

⏸️  ▶️  26:04
en misschien ook wel in je omgeving krijgt.

⏸️  ▶️  26:07
Ja, klopt.

⏸️  ▶️  26:08
Je kan het op Insta ook uitzetten, bijvoorbeeld, van die haatreacties en zo.

⏸️  ▶️  26:11
Of in ieder geval scheld worden en zo.

⏸️  ▶️  26:14
Dat het gefilterd wordt.

⏸️  ▶️  26:16
Dus dat je daar op moet letten.

⏸️  ▶️  26:17
Dat hebben ze wel gezegd dan.

⏸️  ▶️  26:18
Ja, ja.

⏸️  ▶️  26:19
En dat je ook niet te veel gaat mengen in...

⏸️  ▶️  26:22
Ja, dat je ook niet daarop moet gaan reageren.

⏸️  ▶️  26:24
Gewoon, weet je wel, beter omblokkeren of verwijderen, dat soort dingen.

⏸️  ▶️  26:27
En de reacties in de echte wereld van familie, van vrienden, van je ouders misschien.

⏸️  ▶️  26:31
Hoe waren die?

⏸️  ▶️  26:32
Hoe keken mensen in je omgeving daarna?

⏸️  ▶️  26:35
Nou, ik moet zeggen, mijn ouders vonden het eigenlijk wel leuk.

⏸️  ▶️  26:39
Alleen, die vonden het natuurlijk wel minder leuk om te zien

⏸️  ▶️  26:41
als Kevin allemaal bepaalde uitspraken deed.

⏸️  ▶️  26:43
Dus dat is dan wel heel moeilijk om dat dan een beetje te moeten verdedigen in die zin.

⏸️  ▶️  26:47
Er waren ingewikkelde gesprekken tijdens de kerstdagen bij hem.

⏸️  ▶️  26:50
Bij de gans of...

⏸️  ▶️  26:53
Ik weet niet wat ze in Brabant...

⏸️  ▶️  26:54
Jullie ouders wonen in Brabant?

⏸️  ▶️  26:56
Ja, klopt.

⏸️  ▶️  26:57
Nou, Brabantse worstenbroodjes.

⏸️  ▶️  26:59
Ja, wel lekker.

⏸️  ▶️  27:01
Maar dat moet...

⏸️  ▶️  27:02
Ik kan me voorstellen dat het ook voor...

⏸️  ▶️  27:04
Inderdaad voor bijvoorbeeld jouw ouders, maar misschien zijn ouders ook wel.

⏸️  ▶️  27:07
Hij is er natuurlijk ook op een bepaalde manier neergezet.

⏸️  ▶️  27:09
En dat dat voor gesprekken zorgt.

⏸️  ▶️  27:13
Zijn jouw ouders dan boos bijvoorbeeld?

⏸️  ▶️  27:15
Bellen die dan boos op en zeggen, nou Kevin, hoe kun je dat nou zeggen?

⏸️  ▶️  27:17
Ik probeer het zelfs, Brabant.

⏸️  ▶️  27:19
Doe maar niet het, dat wordt heel snel.

⏸️  ▶️  27:21
Nee, boos niet.

⏸️  ▶️  27:24
Maar ze hadden wel zoiets van...

⏸️  ▶️  27:25
We zijn natuurlijk ook nog thuis geweest na de aflevering.

⏸️  ▶️  27:29
En dan heb je wel dingen verteld.

⏸️  ▶️  27:31
En dan horen ze dat.

⏸️  ▶️  27:32
En dan denken ze van, dat wist ik niet of zo.

⏸️  ▶️  27:34
Maar echt boos zijn ze niet geweest.

⏸️  ▶️  27:36
Ze wilden wel gewoon graag weten hoe het dan wel echt zat.

⏸️  ▶️  27:38
En ja, gewoon wat uitleg.

⏸️  ▶️  27:40
Hoe vindt Kevin dat hij is neergezet?

⏸️  ▶️  27:42
Kevin is best wel een trots persoon.

⏸️  ▶️  27:44
Dus hij vindt het niet echt tof hoe hij is neergezet.

⏸️  ▶️  27:46
En zeker omdat hij best wel een moeilijk proces heeft gehad.

⏸️  ▶️  27:50
Hey!

⏸️  ▶️  27:51
Jij ook?

⏸️  ▶️  27:52
Nee, hij heeft het.

⏸️  ▶️  27:53
We hadden weer van een binkelkaart moeten maken.

⏸️  ▶️  27:56
Nee, hij heeft het...

⏸️  ▶️  27:57
Kijk, ik ben er lekker makkelijk doorheen gegaan.

⏸️  ▶️  27:59
En af en toe wel een traan gelaten.

⏸️  ▶️  28:01
Maar Kevin heeft wel heel veel inzichten daar gehad.

⏸️  ▶️  28:03
Waardoor het voor hem wel een stuk moeilijker was.

⏸️  ▶️  28:05
Alleen daar is gewoon niks van terug te zien.

⏸️  ▶️  28:07
En dat vindt hij wel heel moeilijk.

⏸️  ▶️  28:08
Dat vindt hij heel jammer.

⏸️  ▶️  28:09
Ja, want het enige wat we zo ongeveer van Kevin hebben gezien is...

⏸️  ▶️  28:13
dat hij het heel gezellig had met Kelly.

⏸️  ▶️  28:16
Dat hij op een gegeven moment zegt in een zwembad...

⏸️  ▶️  28:18
dat hij nooit verliefd is geweest.

⏸️  ▶️  28:19
Dat hij dat merkte.

⏸️  ▶️  28:20
Zo'n fragmenten kan ik me nog herinneren.

⏸️  ▶️  28:22
En natuurlijk dat hij eigenlijk op jou aan het afgeven was.

⏸️  ▶️  28:26
Maar we hebben inderdaad verder vrij weinig gezien van...

⏸️  ▶️  28:30
wat hem persoonlijk is overkomen.

⏸️  ▶️  28:33
Ja, daar heb ik zelf ook niks van gezien.

⏸️  ▶️  28:35
Ik heb eigenlijk alleen maar zulke beelden gezien...

⏸️  ▶️  28:37
dat hij nooit verliefd is geweest.

⏸️  ▶️  28:39
Dat soort dingen.

⏸️  ▶️  28:40
Maar ook dat gaat helemaal niet over mij.

⏸️  ▶️  28:42
Maar je hoort het hele context niet.

⏸️  ▶️  28:44
En dat is wel gewoon heel jammer.

⏸️  ▶️  28:46
Zou je mensen adviseren om mee te doen met dit programma?

⏸️  ▶️  28:50
Ja, ik zou zelf gewoon nog een keertje meedoen eigenlijk.

⏸️  ▶️  28:53
Oh ja?

⏸️  ▶️  28:54
Ja, ik heb het wel echt naar mijn zin gehad.

⏸️  ▶️  28:55
Maar kijk, ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld volgens Kevin...

⏸️  ▶️  28:59
het minder leuk was.

⏸️  ▶️  29:00
Of ja, minder leuk.

⏸️  ▶️  29:01
Hij heeft ook een mooie ervaring gehad daar.

⏸️  ▶️  29:03
Maar als je weet hoe je neergezet kan worden...

⏸️  ▶️  29:05
dan kan het wel voor de een wat anders zijn natuurlijk.

⏸️  ▶️  29:08
En wat zou je er dan uit willen halen...

⏸️  ▶️  29:12
uit het nog een keer meedoen met Temptation Island?

⏸️  ▶️  29:16
Ja kijk, voor nu zou ik niet weten waarvoor.

⏸️  ▶️  29:19
Ik bedoel meer van...

⏸️  ▶️  29:20
het is niet zo dat ik er nooit meer aan mee zou willen doen.

⏸️  ▶️  29:22
Ik heb gewoon een leuke ervaring gehad.

⏸️  ▶️  29:23
En ik zou het andere ook wel gewoon aanraden.

⏸️  ▶️  29:25
Maar wel als je wel wat kan hebben in die zin.

⏸️  ▶️  29:29
Ja, je moet sterker je schoenen staan.

⏸️  ▶️  29:30
Jullie kunnen misschien wel meedoen naar de nieuwe VIP versie dan?

⏸️  ▶️  29:33
Nou wie weet.

⏸️  ▶️  29:34
Van de doorschrijven naar de Temptation Island VIPs.

⏸️  ▶️  29:37
En nou was jij de jongste deelnemer die daar was.

⏸️  ▶️  29:41
De mannen waren ook wat ouder.

⏸️  ▶️  29:43
Hoe was dat voor jou om daar te zijn?

⏸️  ▶️  29:46
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk altijd al met ouderen ben omgegaan.

⏸️  ▶️  29:50
Ik heb gewoon eigenlijk niet zoveel met jongens van mijn eigen leeftijd.

⏸️  ▶️  29:54
Dus ja, ik vond dat helemaal niet moeilijk.

⏸️  ▶️  29:56
Ik vond het gewoon heel fijn eigenlijk.

⏸️  ▶️  29:58
Nou ja.

⏸️  ▶️  29:59
Wat leuk.

⏸️  ▶️  30:00
Ja want Kevin is natuurlijk...

⏸️  ▶️  30:02
is nu 28 denk ik he?

⏸️  ▶️  30:03
Nee, 27.

⏸️  ▶️  30:04
27?

⏸️  ▶️  30:05
27 ja.

⏸️  ▶️  30:06
Dus je hebt een jaar of 7.

⏸️  ▶️  30:08
Ja dat is een aardige...

⏸️  ▶️  30:09
Jij hebt een...

⏸️  ▶️  30:10
Ik wil even over naar jouw favoriete fragment.

⏸️  ▶️  30:13
Ja want dat hebben we je gevraagd om je favoriete fragment.

⏸️  ▶️  30:16
Wat is je favoriete fragment?

⏸️  ▶️  30:17
En dat is deze.

⏸️  ▶️  30:18
Wauw.

⏸️  ▶️  30:19
Zo dan.

⏸️  ▶️  30:20
Zo.

⏸️  ▶️  30:21
Het ziet er wel echt nice uit.

⏸️  ▶️  30:23
Massage.

⏸️  ▶️  30:24
Heel nice dit.

⏸️  ▶️  30:25
Ja.

⏸️  ▶️  30:26
Ik ben wel blij dat ze me nog steeds op date willen naar slechte nieuws.

⏸️  ▶️  30:28
Ja.

⏸️  ▶️  30:29
Ik bedoel dat ze misschien wel iets over hoe ze het tegen mij aankijkt.

⏸️  ▶️  30:33
Ik wil graag uitzoeken wat er verder is tussen mij en Dennis.

⏸️  ▶️  30:37
Maar ik voel me ook wel aangetrokken tot hem.

⏸️  ▶️  30:39
Ik wil gewoon zeker weten dat het een goede keus is.

⏸️  ▶️  30:42
Zo.

⏸️  ▶️  30:43
Even ontspannen heef.

⏸️  ▶️  30:44
Ja.

⏸️  ▶️  30:45
Is wel even lekker nou.

⏸️  ▶️  30:46
Even naar die beelden.

⏸️  ▶️  30:48
Ja.

⏸️  ▶️  30:49
Het is wel fijn dat we er nog even op de site konden samen.

⏸️  ▶️  30:53
Ik merk wel dat ze zich ook heel erg op de gemak voelt bij mij.

⏸️  ▶️  30:57
Ja ik merk ook dat wanneer ik haar aanraak dat ze dat wel fijn vindt.

⏸️  ▶️  31:00
Ik voel wel dat er een klik tussen ons is.

⏸️  ▶️  31:03
Ja toch?

⏸️  ▶️  31:04
Ik ben wel benieuwd hoe dat uit komt pakken zeg maar.

⏸️  ▶️  31:06
Eva is zeker wel het type meisje waar ik mijn best voor wil doen.

⏸️  ▶️  31:10
En dat ga ik aankomende dagen ook nog wel laten zien.

⏸️  ▶️  31:13
Nou jij hebt een heel mooi lichaam.

⏸️  ▶️  31:15
Dankjewel.

⏸️  ▶️  31:16
Daar kan ik lekker naar kijken via spiegel.

⏸️  ▶️  31:20
Ook daar zit je altijd naar te kijken.

⏸️  ▶️  31:23
Dit was wel echt een hele fijne afleiding voor mij om eventjes tot rust te komen.

⏸️  ▶️  31:27
En niet te veel over het er straks na te denken.

⏸️  ▶️  31:30
Nou, proost op een leuke avond.

⏸️  ▶️  31:32
Op een leuke avond.

⏸️  ▶️  31:33
Het moet goed komen.

⏸️  ▶️  31:34
Ja.

⏸️  ▶️  31:35
Ik zag toen het fragmentje begon Eva meteen een grote glimlach op je gezicht.

⏸️  ▶️  31:40
Is dat ook waarom je dit hebt gekozen?

⏸️  ▶️  31:43
Nou ja ook dat.

⏸️  ▶️  31:45
Maar ook omdat ik natuurlijk even wat rotbeelden gehad had.

⏸️  ▶️  31:48
En ja het was zo mooi daar.

⏸️  ▶️  31:50
Dus dat was wel gewoon.

⏸️  ▶️  31:52
Ja want dit was de avond dat je ook die beelden kreeg vanuit het busje.

⏸️  ▶️  31:57
Met waarin Kevin jullie relatie aan het afwakkelen was.

⏸️  ▶️  32:01
Nee dat was toen ik extra beelden kreeg van Monica.

⏸️  ▶️  32:06
Oh ja dat klopt.

⏸️  ▶️  32:08
Dat was voor jullie extra data.

⏸️  ▶️  32:11
Ja nu weet ik het weer.

⏸️  ▶️  32:13
Jij keek uitzonderlijk ongemakkelijk weet ik nog.

⏸️  ▶️  32:16
Jij zat tussen verdriet en volgens mij wist je je geen houding te geven op dat moment.

⏸️  ▶️  32:21
Je keek af en toe naar Monica zo van.

⏸️  ▶️  32:24
Ja ik was me echt aan het inhouden.

⏸️  ▶️  32:27
Ik probeerde eigenlijk daarom ik vind het dan toch ongemakkelijk om te huilen ofzo.

⏸️  ▶️  32:31
Maar toen ik die beelden zag ja toen ja toen kwam het er eigenlijk wel gewoon uit.

⏸️  ▶️  32:35
Ja want een ding wat ik mij al vier seizoenen lang afvraag.

⏸️  ▶️  32:39
We zien we zagen bij jullie ook maar ook in andere seizoenen.

⏸️  ▶️  32:42
We zien de koppels bij het kampvuur zich vaak inhouden, groothouden.

⏸️  ▶️  32:47
Niet reageren op de beelden.

⏸️  ▶️  32:49
En dan ik heb wel eens tegen Arjan gezegd in de podcast.

⏸️  ▶️  32:51
Maar ze weten toch dat ze later op de avond ook nog gefilmd worden als ze wel gaan huilen.

⏸️  ▶️  32:56
Waarom hou je je zo in bij het kampvuur?

⏸️  ▶️  33:00
Ja weet ik eigenlijk niet.

⏸️  ▶️  33:01
Het is gewoon omdat je je sterk wilt houden daar ofzo.

⏸️  ▶️  33:03
En dan uiteindelijk dan.

⏸️  ▶️  33:05
Je wil je sowieso sterk houden.

⏸️  ▶️  33:06
Maar uiteindelijk dan gaan ze toch vragen en hoe was het?

⏸️  ▶️  33:09
En dan kan het toch nog eventjes eruit komen.

⏸️  ▶️  33:11
Maar het niet dat het ja.

⏸️  ▶️  33:12
Dat is dan eigenlijk niet de bedoeling dat het er dan nog uit komt.

⏸️  ▶️  33:16
Als ik voor mezelf vraag misschien niet.

⏸️  ▶️  33:19
Maar even terug naar het leuke date van Dennis natuurlijk.

⏸️  ▶️  33:22
We gaan positief.

⏸️  ▶️  33:23
Want waarom is dit je favoriete fragment geweest van het seizoen?

⏸️  ▶️  33:28
Nou ja, ook omdat het gewoon...

⏸️  ▶️  33:30
Ik vond het een hele mooie date.

⏸️  ▶️  33:31
Alleen ik vond het heel jammer dat het maar zo kort was.

⏸️  ▶️  33:33
Omdat ik die beelden had gehad.

⏸️  ▶️  33:35
Die extra beelden duurde te...

⏸️  ▶️  33:37
Ik ging maar pas later op de verlengde date.

⏸️  ▶️  33:40
Maar het was gewoon zo relax.

⏸️  ▶️  33:42
Ik had het gewoon echt eventjes nodig op dat moment.

⏸️  ▶️  33:44
Gewoon even dat ontspannende.

⏸️  ▶️  33:45
En ja, het was gewoon heel leuk.

⏸️  ▶️  33:47
En met Dennis.

⏸️  ▶️  33:48
Ja klopt.

⏸️  ▶️  33:49
En zijn lichaam.

⏸️  ▶️  33:50
Ja.

⏸️  ▶️  33:51
Ja, Martin in Jaloers.

⏸️  ▶️  33:53
Die had daar wel in de lichaam.

⏸️  ▶️  33:56
Ja, laten we het daar niet over hebben.

⏸️  ▶️  33:59
Heb jij buiten het programma ook nog contact gehad met Dennis?

⏸️  ▶️  34:03
Ja, ik heb met Dennis op dit moment nog best wel veel contact.

⏸️  ▶️  34:08
Maar ook toen we in het vliegtuig zaten.

⏸️  ▶️  34:10
Eigenlijk had ik meteen contact met Dennis.

⏸️  ▶️  34:13
Omdat ik...

⏸️  ▶️  34:14
Ik had Kevin die kansen gegeven.

⏸️  ▶️  34:15
Maar toch, je leest dat toch in een bubbel.

⏸️  ▶️  34:17
En dan is dat heel moeilijk om dat allemaal af te sluiten.

⏸️  ▶️  34:19
Om meteen van temptation naar huis.

⏸️  ▶️  34:21
En dan is het in een keer klaar.

⏸️  ▶️  34:23
Ja, dat kan ik niet.

⏸️  ▶️  34:24
Nee, jullie hebben iets heel erg intens meegemaakt.

⏸️  ▶️  34:26
Maar ik maak de vergelijking weleens met een groepsreis.

⏸️  ▶️  34:30
Ik ben wel op groepsreis geweest naar Zuid-Afrika of naar Iraan.

⏸️  ▶️  34:33
En dan heb je...

⏸️  ▶️  34:34
Ja, heel gaaf.

⏸️  ▶️  34:35
Ik kan het iedereen aanraden.

⏸️  ▶️  34:36
Als het weer kan.

⏸️  ▶️  34:37
Maar dan ga je ook twee of drie weken intensief met mensen dingen beleven.

⏸️  ▶️  34:42
Je bent weg.

⏸️  ▶️  34:43
Je bent elkaars wereld opeens geworden.

⏸️  ▶️  34:45
Dus vriendschappen die ontstaan daar echt.

⏸️  ▶️  34:47
Heel snel ook.

⏸️  ▶️  34:48
Enorm snel, ja.

⏸️  ▶️  34:49
En ook het idee dat je nog nooit zulke goede vrienden hebt gehad als tijdens die reis.

⏸️  ▶️  34:54
En dan kom je in Nederland.

⏸️  ▶️  34:55
En dan is het...

⏸️  ▶️  34:56
Dan gaat iedereen zijn eigen ding weer doen.

⏸️  ▶️  34:58
Ja, klopt.

⏸️  ▶️  34:59
Dat geldt ook voor temptation, vind ik wel.

⏸️  ▶️  35:01
Ik bedoel, je bent toch met een groep daar.

⏸️  ▶️  35:03
En ja, wij waren ook allemaal superhecht.

⏸️  ▶️  35:05
En dan is het zo heel moeilijk om het dan weer meteen los te laten.

⏸️  ▶️  35:08
Dat kan ik me voorstellen, ja.

⏸️  ▶️  35:09
Je hebt gewoon kunnen knuffelen en dat soort dingen in die bubbel.

⏸️  ▶️  35:11
En dan kom je in Nederland.

⏸️  ▶️  35:12
En dan moet je weer anderhalve meter afstand houden.

⏸️  ▶️  35:14
Ja, klopt.

⏸️  ▶️  35:15
Maar vind Kevin het nog ongemakkelijk dat je contact hebt met Dennis?

⏸️  ▶️  35:18
Of is het gewoon heel duidelijk, wij zijn samen en dit is gewoon een vriend?

⏸️  ▶️  35:22
Ja, nou op het begin vond hij het natuurlijk niet leuk.

⏸️  ▶️  35:25
En we hebben er best wel wat gedoe over gehad.

⏸️  ▶️  35:27
Omdat Kevin gewoon wilde dat ik hem blokkeerde bijvoorbeeld.

⏸️  ▶️  35:29
Gewoon omdat het eigenlijk nog een gevaar was voor onze relatie.

⏸️  ▶️  35:32
Want wij waren toen gewoon nog niet zo stabiel als nu.

⏸️  ▶️  35:34
Maar nu zijn Kevin en Dennis eigenlijk ook wel gewoon heel chill samen.

⏸️  ▶️  35:38
Dus er is geen gevaar meer?

⏸️  ▶️  35:40
Nee.

⏸️  ▶️  35:41
Ja, ik zeg wel, we hebben een laatste feestje gehad.

⏸️  ▶️  35:43
En toen was Dennis er ook.

⏸️  ▶️  35:44
En toen merk je wel dat er nog die aantrekkingskracht is.

⏸️  ▶️  35:46
Maar kijk, ik zal niet zo snel vreemd gaan in die zin.

⏸️  ▶️  35:49
Dus ik weet wel gewoon mijn grenzen.

⏸️  ▶️  35:52
En als Kevin dat weet, dan is het ook gewoon oké.

⏸️  ▶️  35:55
Ja, precies.

⏸️  ▶️  35:56
Maar we hebben Kevin ook ergens op een foto met Anne zien staan.

⏸️  ▶️  36:00
Ja, klopt.

⏸️  ▶️  36:01
Een innige slaapfoto.

⏸️  ▶️  36:02
Waar je volgens mij heel Temptation Island Kijkend Nederland opeens dacht.

⏸️  ▶️  36:06
Wat gebeurt hier?

⏸️  ▶️  36:08
Wat gebeurde daar?

⏸️  ▶️  36:10
Nou, ik was er zelf ook bij hoor.

⏸️  ▶️  36:12
Net uit de foto.

⏸️  ▶️  36:14
We waren op een feestje ook en gewoon wat drinken.

⏸️  ▶️  36:22
Gewoon lol.

⏸️  ▶️  36:24
Ja, dat was gewoon lol.

⏸️  ▶️  36:25
Ja, er was laatst ook een filmpje van mij en Dennis.

⏸️  ▶️  36:27
Ik weet niet of jullie dat hadden gezien.

⏸️  ▶️  36:28
Maar toen was er ook een filmpje naar buiten gekomen.

⏸️  ▶️  36:30
Daar was Kevin ook gewoon bij.

⏸️  ▶️  36:32
Ja, precies.

⏸️  ▶️  36:33
Maar het is wel grappig hoe die wereld werkt.

⏸️  ▶️  36:35
Het is net alsof je daadwerkelijk naar Wie is de Mol zit te kijken.

⏸️  ▶️  36:37
Ik vind dat iedereen overal hints en zo denkt te zien.

⏸️  ▶️  36:42
We hebben nog vragen gehad ook van onze luisteraars.

⏸️  ▶️  36:45
Want Kevin heeft een tatoeage van een rode zoen.

⏸️  ▶️  36:49
Zijn dat jouw lippen of wat is het verhaal?

⏸️  ▶️  36:51
Nee.

⏸️  ▶️  36:52
We hebben deze vraag nog weer vandaan.

⏸️  ▶️  36:54
We krijgen ze binnen, Arjan.

⏸️  ▶️  36:56
Nee, dat zijn niet mijn lippen.

⏸️  ▶️  36:58
Dit is een kus van z'n moeder als ik het goed zeg.

⏸️  ▶️  37:03
Dus dat had niks met mij te maken.

⏸️  ▶️  37:05
Goed dat dat uit de wereld is.

⏸️  ▶️  37:07
En hij heeft ook jouw naam niet ergens op z'n leash staan.

⏸️  ▶️  37:10
Nee, nee.

⏸️  ▶️  37:11
Dat is goed om te weten.

⏸️  ▶️  37:13
Een andere iemand die vraagt ook een zeer hoogdravende vraag.

⏸️  ▶️  37:20
Zeer filosofisch.

⏸️  ▶️  37:21
Hoe lang je bent?

⏸️  ▶️  37:23
Ik ben 1 meter 75.

⏸️  ▶️  37:26
Diegene die gokte 1,81 meter.

⏸️  ▶️  37:29
Dan weten we dat ook weer voor de aanhalen.

⏸️  ▶️  37:32
En iemand die vraagt ook en dat vond ik ook nog wel een interessante vraag.

⏸️  ▶️  37:37
Hoe is het om de hele tijd achterna te worden gezeten.

⏸️  ▶️  37:43
Dit is een hele rare vraag.

⏸️  ▶️  37:45
Lekker Nederland.

⏸️  ▶️  37:46
Hoe is het om telkens camera's achter je aan te hebben.

⏸️  ▶️  37:52
Dat eigenlijk niks gebeurt zonder dat er wordt meegekeken.

⏸️  ▶️  37:56
Nou, ik moet zeggen de eerste 2 dagen was ik heel zenuwachtig.

⏸️  ▶️  38:01
Dan kan je misschien ook wel een beetje zien.

⏸️  ▶️  38:03
Maar daarna, je weet natuurlijk wel dat er altijd camera's zijn.

⏸️  ▶️  38:06
Maar ik was er op dat moment niet zo heel veel mee bezig.

⏸️  ▶️  38:08
Alleen wanneer je op date gaat, dan vond ik het wel heel vervelend.

⏸️  ▶️  38:11
Dat er echt zo'n camera op een meter afstand staat.

⏸️  ▶️  38:14
Dan had ik zoiets van, je mag ook wel een beetje afstand houden.

⏸️  ▶️  38:16
Dan gaat het gesprek ook veel makkelijker.

⏸️  ▶️  38:18
En dat er heel veel camera bij is.

⏸️  ▶️  38:20
Het zijn enorm ongemakkelijke gesprekjes altijd.

⏸️  ▶️  38:22
Ja, dat is echt zo.

⏸️  ▶️  38:24
Op die dates zit je de hele tijd naar te kijken.

⏸️  ▶️  38:26
Moest er nog veel dingen over?

⏸️  ▶️  38:30
Moest er ook veel dingen over?

⏸️  ▶️  38:32
Dat je opnieuw iets moest doen omdat de camera erbij was?

⏸️  ▶️  38:35
Nou, dat veel op zich.

⏸️  ▶️  38:38
Dan moet ik het wel goed zeggen.

⏸️  ▶️  38:40
Je moet sommige dingen wel opnieuw doen.

⏸️  ▶️  38:42
Want je ziet heel vaak dat het een shot is van dichtbij, van ver af.

⏸️  ▶️  38:46
Je hebt ook shots dat je een luistershot hebt.

⏸️  ▶️  38:50
Dus dan praat de ene en de andere die luistert.

⏸️  ▶️  38:53
En dat filmen ze dan.

⏸️  ▶️  38:55
En van die loopshots.

⏸️  ▶️  38:57
Ze moeten een filmpje maken van voor, van de zijkant.

⏸️  ▶️  39:00
Ja, dat wel.

⏸️  ▶️  39:02
Maar niet gesprekken die opnieuw?

⏸️  ▶️  39:04
Nou, ik had bijvoorbeeld dat eerste gesprek met mij en Dennis.

⏸️  ▶️  39:08
Dat was de eerste ochtend.

⏸️  ▶️  39:10
Toen hadden ik en Dennis gewoon een heel leuk gesprek.

⏸️  ▶️  39:13
En dat was zonder camera.

⏸️  ▶️  39:15
Toen zeiden ze wel, kunnen jullie nog even daar gaan zitten?

⏸️  ▶️  39:18
En datzelfde gesprek nog even voeren?

⏸️  ▶️  39:20
Ja, toen zei ik ook van, huh?

⏸️  ▶️  39:23
Dat is raar.

⏸️  ▶️  39:25
Maar ja, dat is eventjes wennen.

⏸️  ▶️  39:27
Ja, je maakt wel echt televisie natuurlijk de hele tijd.

⏸️  ▶️  39:30
Dat maakt het ook wel ingewikkeld om dat soort dingen er nu om over te moeten.

⏸️  ▶️  39:33
Ik hoop dat Ren zo tevreden is met zijn antwoord op de vraag of het ingewikkeld is.

⏸️  ▶️  39:39
Ik wil nog eventjes iets vragen over hoe het nu met je gaat.

⏸️  ▶️  39:42
Want vanaf het moment dat je op televisie komt, gaat het natuurlijk, of op video landt dan in dit geval.

⏸️  ▶️  39:47
Maar dat is even televisie dan.

⏸️  ▶️  39:49
Of voorkom je natuurlijk van alles.

⏸️  ▶️  39:51
Opeens heeft iedereen een mening over je.

⏸️  ▶️  39:53
Opeens is Instagram natuurlijk, dat ontploft werkelijk.

⏸️  ▶️  39:57
Je moet peelings doen zoals ik afgelopen week volgens mij op je Instagram voorbij zag komen.

⏸️  ▶️  40:03
Hoe is het?

⏸️  ▶️  40:05
Want ik kan me voorstellen dat het echt heel veel van je vraagt.

⏸️  ▶️  40:08
En dat het misschien wel meer is dan dat je van tevoren had gerekend of zo.

⏸️  ▶️  40:11
Ja, klopt.

⏸️  ▶️  40:13
Ik had het op het begin ook niet zo verwacht.

⏸️  ▶️  40:15
Maar het vraagt best wel veel van je.

⏸️  ▶️  40:18
Je probeert toch op iedereen te reageren en allemaal dat soort dingen.

⏸️  ▶️  40:22
Maar ja, het is voor de rest wel heel leuk hoor.

⏸️  ▶️  40:26
Alleen het vraagt wel heel veel van je.

⏸️  ▶️  40:28
Hoe is het om op straat te werken?

⏸️  ▶️  40:30
Word je op straat herkend?

⏸️  ▶️  40:32
Ik kan me voorstellen dat mensen zeggen, dat is Eva.

⏸️  ▶️  40:34
Nou, ik moet zeggen dat het bij mij eigenlijk wel meevalt.

⏸️  ▶️  40:36
Ik kom eigenlijk niet zoveel buiten dan als ik naar de winkel ga of zo.

⏸️  ▶️  40:39
En waar ik woon.

⏸️  ▶️  40:41
Misschien herkennen ze me wel of zeggen ze niks of zo.

⏸️  ▶️  40:44
Maar ik denk dat als ik hier buiten in Rotterdam zou lopen, dat ik wel echt herkend word.

⏸️  ▶️  40:48
Ben je herkend in de wandeling van je auto hier naartoe?

⏸️  ▶️  40:51
Ik weet niet hoe ver dat was.

⏸️  ▶️  40:53
Nou, ik denk het wel ja.

⏸️  ▶️  40:55
Ik stond bij de rotonde.

⏸️  ▶️  40:57
Het was een zebra pad.

⏸️  ▶️  40:59
En toen zag ik wel tegen mij de kijk van, hey, volgens mij ken ik die ergens van.

⏸️  ▶️  41:02
Maar nog niet zeker genoeg om te zeggen, hey Eva, wat heb ik deze?

⏸️  ▶️  41:05
Nee, dat niet.

⏸️  ▶️  41:06
Is dat bij Kevin anders?

⏸️  ▶️  41:08
Nou, we zijn vorige week toen het ijzer allemaal lag, waren we wel gewoon samen weg gegaan.

⏸️  ▶️  41:14
Alleen ik had het op een gegeven moment zo.

⏸️  ▶️  41:16
Ik dacht, weet je, ga lekker in een auto zitten.

⏸️  ▶️  41:18
En vanaf het moment dat ik weg was, werd Kevin wel echt heel veel herkend.

⏸️  ▶️  41:21
En dan moest je ook heel dat op de foto met iedereen.

⏸️  ▶️  41:24
Maar hoe is het?

⏸️  ▶️  41:26
Je wordt natuurlijk zo meteen een soort van wandelende reclamecaravan, toch?

⏸️  ▶️  41:32
Of ik kan me voorstellen, je bent zo meteen aan een inschakeling van probeer dit product,

⏸️  ▶️  41:38
hier heb je een winactie en dat soort dingen.

⏸️  ▶️  41:41
Hoe is het om dat te moeten doen?

⏸️  ▶️  41:43
Je kan gewoon zelf bepalen wat je gaat promoten en wat niet.

⏸️  ▶️  41:51
En ik ben daar zelf best wel kieskeurig in in die zin.

⏸️  ▶️  41:54
Want wat ik van de week had gedaan was inderdaad een peeling.

⏸️  ▶️  41:57
Ik ga met haar een heel traject aan, gewoon van mijn huid, om mijn huid egaler te maken.

⏸️  ▶️  42:01
En dat vind ik wel leuk, maar ik zal niet zomaar van iedereen alles promoten.

⏸️  ▶️  42:06
Want niet iedereen zit daar op te wachten, zeg maar.

⏸️  ▶️  42:09
En je wilt er wel zelf achter staan?

⏸️  ▶️  42:11
Ja precies, ja.

⏸️  ▶️  42:13
En ik wil wel wat samenwerkingen doen, maar ik wil ook niet dat heel mijn insta vol staat met samenwerkingen.

⏸️  ▶️  42:18
Want dat is helemaal niet wat mensen willen zien, denk ik.

⏸️  ▶️  42:21
Nee, ze willen gewoon jou wel zien.

⏸️  ▶️  42:23
We hebben nog een vraag gekregen die wel in dit lijstje past, het lijntje past namelijk van Pleun.

⏸️  ▶️  42:28
En die vraagt, hoe werk je je wenkbrauw bij?

⏸️  ▶️  42:31
Want ze zien er zo perfect uit.

⏸️  ▶️  42:33
Nou, dankjewel.

⏸️  ▶️  42:34
Dus laten we even zo'n blokje beauty in de podcast gaan.

⏸️  ▶️  42:37
Zijn wij ideaal voor Ayaan?

⏸️  ▶️  42:40
Ja, hoe ik het doe.

⏸️  ▶️  42:42
Ik gebruik van Anastasia zo'n pomade.

⏸️  ▶️  42:46
Dat is zo'n soort van...

⏸️  ▶️  42:48
Dit is helemaal jouw koffie, Martin?

⏸️  ▶️  42:50
Ja, ja.

⏸️  ▶️  42:52
Ik weet hier niks van.

⏸️  ▶️  42:54
Met een pensiel teken ik ze gewoon heel lichtjes.

⏸️  ▶️  42:57
Maar ik moet zeggen dat ik er eerst ook helemaal niet supergoed in was.

⏸️  ▶️  43:00
Misschien nog steeds niet, maar ik doe mijn best.

⏸️  ▶️  43:02
Nou, meer kun je niet doen.

⏸️  ▶️  43:04
Nee, precies.

⏸️  ▶️  43:05
Eva, heb je nog een vraag aan ons?

⏸️  ▶️  43:07
Of niet hoor.

⏸️  ▶️  43:09
Nou nee, wat vinden jullie eigenlijk zelf van dit seizoen?

⏸️  ▶️  43:12
Omdat het natuurlijk wel een hele andere insteek heeft gehad.

⏸️  ▶️  43:15
En zien jullie daar ook iets van?

⏸️  ▶️  43:18
Ja, we hebben het erover gehad dat het af en toe bij de programma makers wel lijkt alsof ze een beetje op twee gedachten hinken.

⏸️  ▶️  43:23
Dat ze dus inderdaad meer dat seizoen wilden met de connectie aangaan en serieuser.

⏸️  ▶️  43:28
Maar dat het oude Temptation Island, het ranzige zwart-wit beelden van seks en de mensen er ook nog steeds wel een beetje in zat.

⏸️  ▶️  43:35
Vooral bij Gregory hadden we dat natuurlijk bij het moment waarop die volkomen...

⏸️  ▶️  43:42
Ja, maar hij werd natuurlijk echt volkomen de vernieling in geholpen.

⏸️  ▶️  43:45
Die ene avond waarin die een halve hotelkamer in elkaar mept.

⏸️  ▶️  43:51
Wat volkomen te begrijpen is hoor.

⏸️  ▶️  43:52
Wij hebben ook wel gezegd dat hadden ze wat ons betreft niet hoeven doen.

⏸️  ▶️  43:56
En daar zie je inderdaad, we zien wel dat er heel erg aandacht ligt op die persoonlijke dingen.

⏸️  ▶️  44:05
Moeilijkheden en veel meer de psychologische.

⏸️  ▶️  44:08
Marco was daar natuurlijk een heel mooi voorbeeld van met zijn gesprekken met Sonny.

⏸️  ▶️  44:13
Maar ja, ze hebben Carina en Gregory voor mijn gevoel wel op de ouderwetse Temptation Island manier tegronden gericht.

⏸️  ▶️  44:25
Ja, want Gregory heeft natuurlijk de eerste paar beelden die Carina van hem had.

⏸️  ▶️  44:30
Die waren natuurlijk ook niet tof.

⏸️  ▶️  44:32
Maar vervolgens zie je dat Gregory alleen maar aan het huilen is eigenlijk.

⏸️  ▶️  44:35
Of in ieder geval best wel vaak aan het huilen is. Maar dat heeft Carina helemaal nooit gezien.

⏸️  ▶️  44:38
Zij heeft gewoon zo'n beeld over hem gehad.

⏸️  ▶️  44:41
Zij is hem echt kapotgemanipuleerd.

⏸️  ▶️  44:43
Ja, precies. Maar dat is nog wel een beetje van het oude inderdaad.

⏸️  ▶️  44:48
We hebben er wel van gesmult natuurlijk.

⏸️  ▶️  44:50
Toen Gregory losging zat Martin handen wrijven voor de televisie.

⏸️  ▶️  44:55
Mensen zullen natuurlijk wel gewoon sensatie zien.

⏸️  ▶️  44:58
Ja, daarvoor kijk je misschien wel.

⏸️  ▶️  45:00
Daarvoor was ik wel wat saai misschien.

⏸️  ▶️  45:02
Ik heb er anders naar gehandeld in die zin.

⏸️  ▶️  45:05
Ja, nou ja, niet saai.

⏸️  ▶️  45:06
Je was heel verstandig.

⏸️  ▶️  45:08
Ik denk niet dat ik op die manier...

⏸️  ▶️  45:10
Ik denk dat ik inderdaad ook helemaal kapot zou gaan op die mindfuck uiteindelijk.

⏸️  ▶️  45:13
Ja, zeker.

⏸️  ▶️  45:14
Ik heb gewoon tegen mezelf gezegd.

⏸️  ▶️  45:15
Stel Kevin, zou dat vreemd gaan?

⏸️  ▶️  45:17
Dan zou ik het niet op beeld doen, maar dan zou ik het gewoon in Nederland verder aanpakken, zeg maar.

⏸️  ▶️  45:23
Ja.

⏸️  ▶️  45:24
Heeft het dan nog geholpen...

⏸️  ▶️  45:26
En dan gaan we afronden.

⏸️  ▶️  45:28
Maar heeft het geholpen dat jullie er maar één week, of maar, maar een week zaten in plaats van twee?

⏸️  ▶️  45:33
Was het daardoor makkelijker vol te houden?

⏸️  ▶️  45:35
Want ik kan me voorstellen dat als je er twee weken had gezeten,

⏸️  ▶️  45:37
dat je misschien meer moeite had gehad om dat op afstand te houden.

⏸️  ▶️  45:40
Ja, kijk, ik heb die weken voor mij echt voorbijgevlogen.

⏸️  ▶️  45:45
Maar ik denk wel dat als we nog een week langer zaten,

⏸️  ▶️  45:47
dat het misschien wel wat gevaarlijker was geweest.

⏸️  ▶️  45:49
Ook voor mij, omdat...

⏸️  ▶️  45:51
Ik weet natuurlijk niet wat voor beelden Kevin...

⏸️  ▶️  45:53
Ja, wat Kevin nog meer aan mij zou afgeven qua beelden.

⏸️  ▶️  45:55
Dus misschien was het dan wel wat gevaarlijker geweest.

⏸️  ▶️  45:57
Ja.

⏸️  ▶️  45:58
Nou, we zijn blij dat jullie in ieder geval de relatietest hebben overleefd en nog samen zijn.

⏸️  ▶️  46:03
Ja, gefeliciteerd.

⏸️  ▶️  46:04
Ja.

⏸️  ▶️  46:05
Dank je wel.

⏸️  ▶️  46:06
En leuk dat je bij ons was.

⏸️  ▶️  46:07
Ja, ik vond het superleuk.

⏸️  ▶️  46:09
Ja, dank je wel dat je naar Rotterdam wilde afreizen om met ons te praten.

⏸️  ▶️  46:14
Ja, leuk.

⏸️  ▶️  46:15
We wensen je natuurlijk heel veel plezier met elkaar en succes in de toekomst.

⏸️  ▶️  46:20
Dank je wel.

⏸️  ▶️  46:21
En ga je de Amerikaanse versie kijken?

⏸️  ▶️  46:24
Ja, die komt vanaf 4 maart volgens mij.

⏸️  ▶️  46:26
Ja, die ga ik wel kijken.

⏸️  ▶️  46:28
Ja, vorig seizoen heb ik ook wel zo half gekeken.

⏸️  ▶️  46:32
Maar dat gaat wel echt heel diep, vind ik.

⏸️  ▶️  46:35
In ieder geval ook de gesprekken die er gevoerd worden, die zijn wel een stuk heftiger dan bij ons.

⏸️  ▶️  46:40
Ja, precies.

⏸️  ▶️  46:41
Gaan jullie kijken?

⏸️  ▶️  46:42
Ja, zeker, we gaan er een podcast over maken.

⏸️  ▶️  46:44
Echt?

⏸️  ▶️  46:45
Oh, leuk.

⏸️  ▶️  46:46
Dus om vijf.

⏸️  ▶️  46:47
We gaan gewoon door.

⏸️  ▶️  46:48
Leuk.

⏸️  ▶️  46:49
Dank je wel en heel veel geluk.

⏸️  ▶️  46:50
Ja, dank je wel.

⏸️  ▶️  46:51
Jullie ook succes verder met de podcast.

⏸️  ▶️  46:54
Dank je wel.

⏸️  ▶️  46:55
Volgende week komt er weer een podcast, interview podcast ding voor je vrij van ons.

⏸️  ▶️  47:01
Dan gaan we namelijk luisteren naar het verhaal van Anne.

⏸️  ▶️  47:05
Dus heel graag tot volgende week.

⏸️  ▶️  47:07
Natuurlijk sowieso met de podcast over de nieuwe afleveringen en dat soort dingen.

⏸️  ▶️  47:12
Martin, wil jij nog iets zeggen?

⏸️  ▶️  47:14
Wil jij nog wat mooi thematisch afronden?

⏸️  ▶️  47:17
Ik wil het alleen maar zeggen, tot volgende week.

⏸️  ▶️  47:19
Tot volgende week.

⏸️  ▶️  47:20
Natuurlijk.