⏸️ ▶️ 00:00
Moeten we vooraf al waarschuwen?
⏸️ ▶️ 00:02
Ja, we zijn een beetje melig.
⏸️ ▶️ 00:03
We weten niet helemaal waarom.
⏸️ ▶️ 00:05
Ik heb al twee keer in de slappe lach gezeten, terwijl we de aflevering aan het kijken waren.
⏸️ ▶️ 00:10
We hebben samen in de auto gezeten richting Rotterdam, want daar zitten we nu de podcast op te nemen.
⏸️ ▶️ 00:15
Aan jouw eettafel?
⏸️ ▶️ 00:16
Aan mijn eettafel. Jij bent net zo melig als ik.
⏸️ ▶️ 00:18
Dus we gaan proberen hier een geordende podcast van te maken.
⏸️ ▶️ 00:22
Want er is genoeg te bespreken.
⏸️ ▶️ 00:25
Het was wel weer een lekkere aflevering.
⏸️ ▶️ 00:27
Vond je? Je zat alleen met de zucht op de bank.
⏸️ ▶️ 00:29
Maar er kwam op een gegeven moment, maar daar gaan we het zo wel over hebben.
⏸️ ▶️ 00:32
Ja, waarop het allemaal samen kwam.
⏸️ ▶️ 00:34
Waarop het fantastisch was.
⏸️ ▶️ 00:35
Maar wie ben jij eigenlijk?
⏸️ ▶️ 00:36
Ik ben Martin.
⏸️ ▶️ 00:37
En tegenover mij fysiek deze keer.
⏸️ ▶️ 00:39
Heerlijk, voor het laatst.
⏸️ ▶️ 00:41
Voorlopig? Ja, dit seizoen wel.
⏸️ ▶️ 00:43
Maar daar komen we zo meteen op.
⏸️ ▶️ 00:44
Wie ben ik?
⏸️ ▶️ 00:45
Arjan, toch?
⏸️ ▶️ 00:46
Je mag jezelf ook voorstellen.
⏸️ ▶️ 00:47
Dat klinkt zo raar.
⏸️ ▶️ 00:48
En je luistert naar Het Kampvuur, de onofficiële podcast over Temptation Island.
⏸️ ▶️ 01:18
Ja, wat zielig hè.
⏸️ ▶️ 01:23
Ja, daar zat ze in de badkamer.
⏸️ ▶️ 01:24
Ja, we konden het niet zien.
⏸️ ▶️ 01:25
We konden het alleen maar horen.
⏸️ ▶️ 01:26
Ja, ja, ja, ja.
⏸️ ▶️ 01:31
Of het nou zielig is.
⏸️ ▶️ 01:33
Of het nou...
⏸️ ▶️ 01:34
Je verdiende...
⏸️ ▶️ 01:35
Nou, verdiende lonen misschien.
⏸️ ▶️ 01:36
Ja, verdiend is het sowieso niet.
⏸️ ▶️ 01:38
Maar ja, je geeft je op voor Temptation Island.
⏸️ ▶️ 01:40
Je vraagt erom.
⏸️ ▶️ 01:41
Nou ja, je vraagt er ook niet per se om.
⏸️ ▶️ 01:44
Maar om nou te zeggen dat je... je had ook deze afgang kunnen besparen...
⏸️ ▶️ 01:50
...door je niet op te geven voor Temptation Island.
⏸️ ▶️ 01:53
Temptation.
⏸️ ▶️ 01:54
Maar dat geldt voor iedereen in dit programma.
⏸️ ▶️ 01:58
Oh, maar niet twee sowieso.
⏸️ ▶️ 02:01
Cleo en Antonio.
⏸️ ▶️ 02:02
Ja, vertel.
⏸️ ▶️ 02:03
Antonio heeft zich natuurlijk gewoon volledig misdragen.
⏸️ ▶️ 02:06
En elke regel gebroken die ze vooraf met elkaar hadden gesteld.
⏸️ ▶️ 02:10
Die hij kennelijk had gesteld, zei zij ook nog.
⏸️ ▶️ 02:12
Ja, maar ook even over die regels.
⏸️ ▶️ 02:17
Niet knuffelen.
⏸️ ▶️ 02:18
Ja, niet dansen.
⏸️ ▶️ 02:19
Niet dan...
⏸️ ▶️ 02:20
Ja, niet dansen.
⏸️ ▶️ 02:21
We hebben het een paar weken geleden ook gezegd...
⏸️ ▶️ 02:23
...toen ze hun entree maakten op dit eiland.
⏸️ ▶️ 02:30
Niet...
⏸️ ▶️ 02:31
Nou ja, de andere geslacht op de Kamer toelaten.
⏸️ ▶️ 02:35
Tenminste, en de vrouw die eraan vasthangt over het algemeen in zijn geval.
⏸️ ▶️ 02:40
Niet alleen het geslacht, maar daarvan kun je al denken...
⏸️ ▶️ 02:45
...ja, ik begrijp wel waarom je denkt dat dat de gevaar is...
⏸️ ▶️ 02:47
...maar of dat nou vol te houden is, die eis, is al lastig.
⏸️ ▶️ 02:52
Maar niet knuffelen en niet dansen.
⏸️ ▶️ 02:54
Ja, weet je, wat denk je dan dat je daar gaat doen?
⏸️ ▶️ 02:59
Het is natuurlijk elke avond feest.
⏸️ ▶️ 03:00
Moet iemand daar vastgetapet en met een bal in de mond op een stoel zitten of zo?
⏸️ ▶️ 03:04
Wordt het wel een heel ander programma dan?
⏸️ ▶️ 03:08
Nee, maar je had wel kunnen voorspellen ook dat zij deze beelden te zien zou krijgen op dat eerste kampvuur.
⏸️ ▶️ 03:15
Tegelijk zagen we van hem dus weer die draai die te laat is van ik ga hem gedragen.
⏸️ ▶️ 03:19
Nee, dat heeft hij een keer de beloofd.
⏸️ ▶️ 03:21
Dat belooft hij tot nu toe volgens mij iedere avond.
⏸️ ▶️ 03:23
En tot nu toe loopt dat iedere keer op iets heel anders uit.
⏸️ ▶️ 03:27
Maar wat het programma natuurlijk een beetje wil laten zien is...
⏸️ ▶️ 03:30
...van hij heeft zich misdragen, maar hij gaat zijn leven beteren.
⏸️ ▶️ 03:33
En nu krijgt zij die beelden en daar gaat ze helemaal kapot.
⏸️ ▶️ 03:36
Nou, zeker, dat gaat ze zeker, dat hebben we gehoord.
⏸️ ▶️ 03:39
En dan loopt het dus op die manier uit elkaar.
⏸️ ▶️ 03:42
Maar dat was ook het moment waarop jij handenvrij van tot de bank zat...
⏸️ ▶️ 03:45
...eindelijk voor het eerst in drie kwartier televisie.
⏸️ ▶️ 03:49
Dat was wel eindelijk het moment dat er iets gebeurde, ja.
⏸️ ▶️ 03:52
Voor de rest was het wel weer echt.
⏸️ ▶️ 03:54
Ja, het begint een beetje een grijsgedreide plaat te worden, maar maak die afleveringen wat korter.
⏸️ ▶️ 03:59
Moet het allemaal zo lang?
⏸️ ▶️ 04:00
Kunnen we niet een soort...
⏸️ ▶️ 04:01
Misschien is dat een idee voor volgend seizoen.
⏸️ ▶️ 04:03
Maak gewoon drie afleveringen met alleen de hoogtepunten.
⏸️ ▶️ 04:06
Kun je de rest ook op Videoland flikkeren? Doe maar, ik kan me niet schelen.
⏸️ ▶️ 04:09
Maar doe gewoon de hoogtepunten.
⏸️ ▶️ 04:11
Aan het eind kan dat sowieso natuurlijk wel.
⏸️ ▶️ 04:13
Dan maken wij gewoon geen podcasts gedurende het seizoen...
⏸️ ▶️ 04:15
...maar dan doen we gewoon namenspreking aan de hand van de hoogtepunten.
⏸️ ▶️ 04:19
Schilt echt een pijar van mijn leven.
⏸️ ▶️ 04:23
We zijn nu te negatief.
⏸️ ▶️ 04:25
Want je kunt ook zeggen, de makers hebben hun best gedaan om content te maken.
⏸️ ▶️ 04:30
Ik vond wel het moment, toen kijken we elkaar ook aan...
⏸️ ▶️ 04:33
...op het moment dat zij weg liepen bij het kampvuur...
⏸️ ▶️ 04:35
...en dat weer zo'n, ik weet even niet meer wat voor nummer het was...
⏸️ ▶️ 04:38
...maar weer zo'n fantastisch terecht nummer achter gemonteerd zat.
⏸️ ▶️ 04:42
De hele aflevering hing aan elkaar van goed gemonteerde stukken op muziek.
⏸️ ▶️ 04:48
Dus op het moment dat er een intermezzootje was of we gingen van date naar date...
⏸️ ▶️ 04:53
...want er zijn dates geweest, mocht je het vergeten zijn...
⏸️ ▶️ 04:56
...of tijdens het kijken in slaap zijn gevallen...
⏸️ ▶️ 04:59
...dat zat allemaal echt extreem lekker in elkaar.
⏸️ ▶️ 05:03
Die overgangen waren er zeker.
⏸️ ▶️ 05:04
Maar we begonnen natuurlijk met een stukje ochtendreality naar de mensen toe...
⏸️ ▶️ 05:08
...waarin over het kampvuur van de heren natuurlijk nog werd nagepraat.
⏸️ ▶️ 05:12
Whitney die op een gegeven moment dacht...
⏸️ ▶️ 05:14
...eigenlijk ten opzichte van gisteren voel ik me wel een klein beetje beter.
⏸️ ▶️ 05:19
Die kwam een beetje weer los ochtend bij Kaj in het gesprekje ook.
⏸️ ▶️ 05:26
Oh die gesprekjes, ik vind dat zo, het is zo kut.
⏸️ ▶️ 05:31
Het is wel heel erg, ja.
⏸️ ▶️ 05:32
We hadden dansende rietjes op tafel.
⏸️ ▶️ 05:34
Ja, melken wees ons erop, er gebeurde iets geks.
⏸️ ▶️ 05:38
Er gebeurde iets geks, want er was kennelijk...
⏸️ ▶️ 05:40
...waarde de geest van Rick Bransteder rond over de Dominicatie Republiek...
⏸️ ▶️ 05:44
...want er was één shot waar de heren in waren...
⏸️ ▶️ 05:49
...en dat drie van de vier rietjes tegelijkertijd begonnen te dansen.
⏸️ ▶️ 05:54
Ja, dat zag er heel gek uit.
⏸️ ▶️ 05:55
Dat was eigenlijk nog een hoogtepunt van af.
⏸️ ▶️ 05:58
Kun je nagaan over het overzoek.
⏸️ ▶️ 06:00
Trouwens, over Nelke gesproken volgende week is ze weer te gast bij ons.
⏸️ ▶️ 06:05
Wat leuk.
⏸️ ▶️ 06:06
Ik doe nu net alsof ik dat niet wist, maar het is helemaal leuk.
⏸️ ▶️ 06:09
Dus vriendin van de show Nelke die schuilt weer aan om haar...
⏸️ ▶️ 06:13
...kundige oog.
⏸️ ▶️ 06:14
...kundige oog over Temptation Island te laten gaan.
⏸️ ▶️ 06:16
Dat doet ze overigens al het hele seizoen alleen dan niet in de podcast...
⏸️ ▶️ 06:19
...maar dat gaat ze dus volgende week wel weer met jou als luisteraar ook weer delen.
⏸️ ▶️ 06:25
Over het algemeen ziet zij dingen die wij niet zien, bijvoorbeeld dansende rietjes.
⏸️ ▶️ 06:30
Nou, ik zou zeggen, ik zit handenvrij van nu al te wachten...
⏸️ ▶️ 06:33
...over wat ons volgende week te wachten staat.
⏸️ ▶️ 06:35
Dat lat ligt hoog, Nelke.
⏸️ ▶️ 06:36
Ik zeg het maar goed.
⏸️ ▶️ 06:37
Precies.
⏸️ ▶️ 06:39
Even terug naar die ochtend, want wat er na die gesprekjes met Kaj en Monica...
⏸️ ▶️ 06:43
...nog kwam, de eliminatie.
⏸️ ▶️ 06:46
Ja, daar vind jij ook wat.
⏸️ ▶️ 06:47
Jij hebt veel gevonden in al je zuchtrijen de afgelopen aflevering.
⏸️ ▶️ 06:51
Heeft het niet spannend of zo?
⏸️ ▶️ 06:52
Helemaal niet.
⏸️ ▶️ 06:53
Ik vond zo zo'n rare keuze, want bij de mannen werden kettinkjes uitgedeeld.
⏸️ ▶️ 06:58
Bij de vrouwen ging het om cocktails.
⏸️ ▶️ 07:01
De vrouwen gaven cocktails aan de mannen die ze wilden laten blijven.
⏸️ ▶️ 07:05
Ik weet niet waarom die keuze gemaakt...
⏸️ ▶️ 07:07
Ik ook niet.
⏸️ ▶️ 07:07
Het was heel gek.
⏸️ ▶️ 07:08
Er was nog wat over van de feest van gisteravond.
⏸️ ▶️ 07:10
En de kettinkjes waren spoorloos.
⏸️ ▶️ 07:13
De productie socialeer achterover gedrukt.
⏸️ ▶️ 07:15
Maar dat is ook wel een spannende geweest.
⏸️ ▶️ 07:18
Dat in andere seizoenen, die eliminatie.
⏸️ ▶️ 07:21
Heel eerlijk gezegd, ik heb geprobeerd te noteren wie er weggingen.
⏸️ ▶️ 07:27
Ik heb geen idee.
⏸️ ▶️ 07:29
We hebben alleen maar tegen elkaar gezegd wie is dat?
⏸️ ▶️ 07:31
Ralf.
⏸️ ▶️ 07:33
Zat er kennelijk in.
⏸️ ▶️ 07:34
Geen idee.
⏸️ ▶️ 07:35
Leuk dat je er was Ralf.
⏸️ ▶️ 07:36
Precies, maar ontzettend bedankt voor je deelname en voor je kundige bijdrage in beeldvulling.
⏸️ ▶️ 07:44
Ray is weggestuurd, waarvan ik toch echt dacht dat hij mocht blijven.
⏸️ ▶️ 07:47
Want ik had bij Cleo...
⏸️ ▶️ 07:48
Er zitten daar figuren tussen waarvan ik denk, ik heb geen idee wie jij bent.
⏸️ ▶️ 07:54
Het is maar goed dat er een opruiming...
⏸️ ▶️ 07:55
Het is wat altijd gaat goed dat er wat tegen hoge kortingen in de aanbieding was.
⏸️ ▶️ 08:01
Alles moet weg.
⏸️ ▶️ 08:03
Ja, precies.
⏸️ ▶️ 08:04
Nou, niet alles, maar in ieder geval veel.
⏸️ ▶️ 08:07
Vier vrouwen en vier mannen minder.
⏸️ ▶️ 08:10
Ik vind het zo lullig, want je hebt het over mensen die daar ook zijn geweest.
⏸️ ▶️ 08:14
Ik bedoel ook Ralf, god hebben zijn ziel.
⏸️ ▶️ 08:19
Tenminste, nou ja, niet letterlijk, maar die heeft daar toch een goede week gezeten.
⏸️ ▶️ 08:25
Heeft waarschijnlijk zijn best gedaan om iets te doen.
⏸️ ▶️ 08:29
Om Instagram volgers te halen.
⏸️ ▶️ 08:32
Ik hoop dat die er nog wat volgen.
⏸️ ▶️ 08:33
Ik hoop ook echt dat die er wat volgers erover houden.
⏸️ ▶️ 08:36
Anders is het wel heel snel.
⏸️ ▶️ 08:36
Luister je nou deze podcast en denk je ook, ja, geen idee.
⏸️ ▶️ 08:40
Zoek hem even op op Instagram en druk op volg.
⏸️ ▶️ 08:42
Dan heeft hij iets om toe te voegen.
⏸️ ▶️ 08:44
Naast de podcast kun je ook Ralf steunen.
⏸️ ▶️ 08:48
En dan heeft hij ook iets, want je moet waarschijnlijk toestemming geven.
⏸️ ▶️ 08:51
Dus dan heeft hij ook weer gaan.
⏸️ ▶️ 08:52
Geeft die kerel een goed gevoel.
⏸️ ▶️ 08:55
Maar zo zijn er ook vrouwen die geen idee werkelijk wie dat zijn.
⏸️ ▶️ 09:02
Dus eerst denk je altijd bij dat wegsturen.
⏸️ ▶️ 09:07
Ja, waarom zou je dat nou doen?
⏸️ ▶️ 09:09
Doe eens even gezellig.
⏸️ ▶️ 09:11
Of nou, wordt dat zo'n vooruitblik.
⏸️ ▶️ 09:14
Wees een eliminatie.
⏸️ ▶️ 09:15
Maar uiteindelijk denk ik dat het programma er zeer van opklaart.
⏸️ ▶️ 09:19
Dat we een beetje van die bal last.
⏸️ ▶️ 09:21
Hoewel je er ook geen last van had.
⏸️ ▶️ 09:23
Want ik bedoel, ik had geen last van Ralf.
⏸️ ▶️ 09:25
Want ik wist niet dat hij er was.
⏸️ ▶️ 09:27
Maar goed, het schoonde een beetje op in beeld.
⏸️ ▶️ 09:28
En dan kan de aandacht weer een beetje op richting.
⏸️ ▶️ 09:32
Nou ja, de verleiding voor zover die er is in ieder geval.
⏸️ ▶️ 09:36
Toegespitst worden.
⏸️ ▶️ 09:38
Ja, want na die eliminatie kwam bij de mannen de dates.
⏸️ ▶️ 09:42
Wat hebben de vrouwen eigenlijk de hele dag gedaan?
⏸️ ▶️ 09:44
Om zich voor te rijden op het kampvuur.
⏸️ ▶️ 09:45
De hele dag opgemaakt.
⏸️ ▶️ 09:46
Ik bedoel, als je zag hoe ze erbij liepen.
⏸️ ▶️ 09:48
Dan denk je nou, daar is menig kwast overheen gegaan.
⏸️ ▶️ 09:50
Dan ben je niet in een uurtje klaar mee.
⏸️ ▶️ 09:52
Precies.
⏸️ ▶️ 09:53
Nee, die mannen dus...
⏸️ ▶️ 09:54
Dan moet een asfalteerbedrijf bij je aan de pas eigenlijk komen.
⏸️ ▶️ 09:58
Dit is heel onhalig.
⏸️ ▶️ 09:59
Ja, dit is heel onhalig.
⏸️ ▶️ 09:59
De vrouwen zagen de prachtigheid.
⏸️ ▶️ 10:01
Dat klopt.
⏸️ ▶️ 10:01
Van, ja, dingen.
⏸️ ▶️ 10:04
Kleding?
⏸️ ▶️ 10:04
Kleding, zeker.
⏸️ ▶️ 10:06
Die dates wil ik het over hebben.
⏸️ ▶️ 10:07
Sorry, ja.
⏸️ ▶️ 10:08
Die waren, dat werd ook heel snel gewondeerd allemaal.
⏸️ ▶️ 10:10
Daar gebeurde ook niet echt iets bijzonders, denk ik.
⏸️ ▶️ 10:12
Ja, ik bedoel, we tikken het even af omdat we alles bespreken, maar...
⏸️ ▶️ 10:16
Nou, het onderwerp van deze aflevering.
⏸️ ▶️ 10:21
En vermoedelijk ook de afleveringen hierna,
⏸️ ▶️ 10:24
werd nu natuurlijk extra toegelegd en uitgelegd.
⏸️ ▶️ 10:27
Want dat was de Opere La Jourette.
⏸️ ▶️ 10:29
Oh ja, want dan vond hij zo'n interessant concept.
⏸️ ▶️ 10:32
Dat was een heel interessant concept.
⏸️ ▶️ 10:34
Ivo gaat er natuurlijk over met Esmee.
⏸️ ▶️ 10:37
En iemand zei tegen mij deze week,
⏸️ ▶️ 10:40
want wij zijn altijd een beetje lullig natuurlijk over dat hele gebeuren,
⏸️ ▶️ 10:45
als het gaat om de open relatie en Ivo en Esmee.
⏸️ ▶️ 10:49
Ja, zegt diegene, zegt het mens.
⏸️ ▶️ 10:52
Die we verder niet noemen?
⏸️ ▶️ 10:54
Die we verder niet noemen.
⏸️ ▶️ 10:54
Ja, ik vind het wel interessant, want dat hele open relatie ding,
⏸️ ▶️ 10:58
dat hebben we nog niet echt gehad bij Temptation Island.
⏸️ ▶️ 11:02
Het is wel best wel iets is wat steeds meer mensen aan het verkennen zijn.
⏸️ ▶️ 11:08
Dus je kunt het ook zien als een interessant onderwerp,
⏸️ ▶️ 11:11
wat nu in zo'n Temptation Island programma ook naar boven komt,
⏸️ ▶️ 11:15
waarbij iemand oprecht daarover nadenkt en dat interessant vindt
⏸️ ▶️ 11:19
en kijkt hoe dat in zijn of haar leven kan passen.
⏸️ ▶️ 11:21
Dan krijg je toch een beetje een soort van de sembla.
⏸️ ▶️ 11:24
Dan wordt het een interessant concept.
⏸️ ▶️ 11:26
Dan wordt het een interessant concept.
⏸️ ▶️ 11:28
Eens, tot op zekere hoogte.
⏸️ ▶️ 11:30
Behalve dat het bij Ivo, je weet bij het programma nooit zeker
⏸️ ▶️ 11:35
in hoeverre het montage is of dat hij het daadwerkelijk over niks anders heeft met Esmee.
⏸️ ▶️ 11:41
Maar hij heeft het de hele tijd over.
⏸️ ▶️ 11:43
Maar het gaat de hele tijd, het begint een beetje nachels
⏸️ ▶️ 11:46
van het Amerikaanse seizoen, daar hebben we ook een podcast over gemaakt.
⏸️ ▶️ 11:49
Daar was elke week drama met dezelfde vrijgezel.
⏸️ ▶️ 11:52
Trace. Trace.
⏸️ ▶️ 11:54
Hij trok elkaar aan, stoot elkaar af, trok elkaar aan.
⏸️ ▶️ 11:57
Elke week kwam dat weer terug en weer terug.
⏸️ ▶️ 12:00
Dat begin ik hier ook wel een beetje mee te krijgen.
⏸️ ▶️ 12:02
Een beetje een gijzerdraaide plaat.
⏸️ ▶️ 12:04
Ja, nou weten we het wel.
⏸️ ▶️ 12:06
Volgende week zagen we in de aankondiging,
⏸️ ▶️ 12:08
wat volgens mij een fantastische televisie gaat opleveren,
⏸️ ▶️ 12:11
dat René er ook helemaal klaar mee is.
⏸️ ▶️ 12:13
Ja, daar is hij helemaal klaar mee.
⏸️ ▶️ 12:14
Die staat op een gegeven moment op en loopt weg.
⏸️ ▶️ 12:17
Als Ivo het voor de 100 miljoen miljardste keer heeft,
⏸️ ▶️ 12:20
dat openrelatie zo'n interessant concept is.
⏸️ ▶️ 12:23
Maar het werd ook wel, los van dat het in de montage een ding werd,
⏸️ ▶️ 12:28
het werd ook wel een ding gemaakt door bij het kampvuur van Maris
⏸️ ▶️ 12:32
het zo uitgebreid te tonen.
⏸️ ▶️ 12:34
Ja, en Maris is daarmee in een positie gedrongen,
⏸️ ▶️ 12:38
waarop ze dus moet reageren op iets waar ze helemaal niet op wil reageren.
⏸️ ▶️ 12:42
Daar heeft ze wel gelijk in trouwens.
⏸️ ▶️ 12:44
Ja, zeker. Wat ze ultiem privé vindt.
⏸️ ▶️ 12:46
En waarvan, kijk, Ivo heeft er natuurlijk niet voor gekozen
⏸️ ▶️ 12:51
om die tekst aan haar voor te schotelen.
⏸️ ▶️ 12:54
Dat doen de programmamakers.
⏸️ ▶️ 12:56
Maar hij heeft er wel voor gekozen om in beeld het risico te lopen
⏸️ ▶️ 12:59
dat dat uiteindelijk getoond wordt aan Nederland.
⏸️ ▶️ 13:04
En daarmee wordt het natuurlijk een onderwerp wat Nederland gaat bezighouden.
⏸️ ▶️ 13:08
En daarmee trek je dat dus helemaal uit je privésfeer.
⏸️ ▶️ 13:12
En daar heeft hij zich denk ik niet bewust van geweest.
⏸️ ▶️ 13:18
Maar daarmee heeft hij Maris in de situatie gedrongen
⏸️ ▶️ 13:26
dat zij er niet meer omheen kan.
⏸️ ▶️ 13:27
Zij zei natuurlijk een aantal keer in beeld,
⏸️ ▶️ 13:29
ja, nu wordt ik er toch over gedwongen om het hierover te hebben.
⏸️ ▶️ 13:33
Terwijl ik het hier helemaal niet over wil hebben.
⏸️ ▶️ 13:35
En daar heeft ze volgens mij absoluut wel gelijk in.
⏸️ ▶️ 13:37
Dus ik snap ook wel dat ze daar pissig.
⏸️ ▶️ 13:38
Tegelijk denk ik van zijn kant wel.
⏸️ ▶️ 13:40
Hij wil daar graag over praten.
⏸️ ▶️ 13:43
Ik weet niet in hoeverre hij daar normaal gesproken met Maris over kan praten.
⏸️ ▶️ 13:47
Of dat het een onderwerp is dat ze weleens besproken hebben.
⏸️ ▶️ 13:49
Maar dat Maris ook zoiets heeft van ja,
⏸️ ▶️ 13:51
het gaat voorlopig niet gebeuren, dan zal je je bek erover.
⏸️ ▶️ 13:54
Dan heeft hij eindelijk...
⏸️ ▶️ 13:55
Dat is een verfrissende manier zijn, of?
⏸️ ▶️ 13:57
Dat zou ik dan zeggen.
⏸️ ▶️ 13:59
Dat hij dus eindelijk iemand heeft gevonden om daar over te kletsen.
⏸️ ▶️ 14:02
Ja.
⏸️ ▶️ 14:03
Daar kan ik ook wel inkomen.
⏸️ ▶️ 14:05
Ik ook.
⏸️ ▶️ 14:06
Dat hij denkt, ik kan met Esmee hier eindelijk over praten.
⏸️ ▶️ 14:09
Die heeft daar ervaring mee, die heeft daar een visie over.
⏸️ ▶️ 14:12
Die kan me hier meer over vertellen.
⏸️ ▶️ 14:14
Dat is een stapje in die wereld die hem interessant lijkt.
⏸️ ▶️ 14:18
Maar, nou ja, niet zoveel van af weet.
⏸️ ▶️ 14:20
Precies.
⏸️ ▶️ 14:21
Dus in die zin kan ik het ook wel weer begrijpen.
⏸️ ▶️ 14:23
Alleen, ja, hij moet zich wel bewust van blijven.
⏸️ ▶️ 14:26
Dat zij er ook is en dat zij hier ook een rol in speelt.
⏸️ ▶️ 14:30
Ja, en dat lijkt hij toch niet helemaal te doen.
⏸️ ▶️ 14:32
Terwijl op het moment dat je met elkaar zo'n stap zou willen zetten,
⏸️ ▶️ 14:36
dan moet dat natuurlijk in het allerhoogste vertrouwen,
⏸️ ▶️ 14:39
wat je zo ongeveer maar in iemand kan hebben, moet dat tot stand komen.
⏸️ ▶️ 14:43
En de pech nu een beetje in deze hele situatie,
⏸️ ▶️ 14:46
is dat dat wordt aangetast,
⏸️ ▶️ 14:48
nog voordat überhaupt de onderhandelingen zijn begonnen, zeg maar.
⏸️ ▶️ 14:52
Dus, en wat ik ook wel grappig vind,
⏸️ ▶️ 14:58
is dat tussen Esmee en Ivo natuurlijk dat hele gebeuren bestaat over,
⏸️ ▶️ 15:03
van Nederland is te preuze.
⏸️ ▶️ 15:05
Dat zagen we ook nog.
⏸️ ▶️ 15:06
Dan denk ik, ja, nee, ik ga naar Duitsland.
⏸️ ▶️ 15:08
Daar is iedereen opeens volkomen, open-minded.
⏸️ ▶️ 15:11
Maar ook dat er niet zoveel acceptatie is op het vlak van het hebben van open relaties.
⏸️ ▶️ 15:16
En dat dat nou weer precies wordt bevestigd door,
⏸️ ▶️ 15:19
allereerst natuurlijk de reactie van Maris, die zegt,
⏸️ ▶️ 15:21
wow, wow, wow, wow, wow, wow.
⏸️ ▶️ 15:23
Moet dit op televisie?
⏸️ ▶️ 15:24
Precies, moet dit nou?
⏸️ ▶️ 15:25
En dat is privé.
⏸️ ▶️ 15:26
Kortom, het is niet open en we zijn dus preuze, want dit moet dus in vrijheid.
⏸️ ▶️ 15:30
Daarmee wordt een soort van die stelling,
⏸️ ▶️ 15:32
dat het niet normaal is, wordt daarmee bevestigd.
⏸️ ▶️ 15:37
En nou ja, volgende week het weglopen van René,
⏸️ ▶️ 15:39
dat gaat ook niet helpen in het beeld dat het allemaal iets normaler wordt.
⏸️ ▶️ 15:42
Nee, nee, ik snap René ook wel, want hij heeft hem waarschijnlijk er ook al honderd keer over gehoord.
⏸️ ▶️ 15:47
Ja, die vind ik...
⏸️ ▶️ 15:49
Het lijkt in ieder geval alsof René Ivo een uitermate slappe zak vindt.
⏸️ ▶️ 15:56
Ja.
⏸️ ▶️ 15:57
Ja.
⏸️ ▶️ 15:58
Nou ja, ik ben heel benieuwd en ik hoop wel dat het niet inderdaad zo'n ding wordt,
⏸️ ▶️ 16:04
dat dan volgende week komt het sowieso nog terug,
⏸️ ▶️ 16:06
maar dat elke aflevering weer zo uitgebreid bij stilgestaan moet worden.
⏸️ ▶️ 16:10
Ik denk het wel.
⏸️ ▶️ 16:11
Ik ben er bang voor.
⏸️ ▶️ 16:13
Dit wordt uiteindelijk, en we hebben niet zo heel veel afleveringen meer,
⏸️ ▶️ 16:15
dus dat scheelt, maar dit wordt uiteindelijk het onderwerp tussen Maris en Ivo.
⏸️ ▶️ 16:20
Ja.
⏸️ ▶️ 16:21
Maris, die heeft nu Yari een kus op de mond gegeven.
⏸️ ▶️ 16:25
Daarmee kunnen we het vakje, er wordt gezoend op de bingo kaart van The Station Island,
⏸️ ▶️ 16:30
wat mij betreft nog niet afspreken, want zoenen is toch wel, zeg maar,
⏸️ ▶️ 16:34
even de natte lap erin,
⏸️ ▶️ 16:37
maar als Maris niks geks meer gaat doen met Yari,
⏸️ ▶️ 16:42
dat vind ik, ik durf wel aannemen dat dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren.
⏸️ ▶️ 16:47
Yari wil wel.
⏸️ ▶️ 16:48
Yari wil wel, ja. Met z'n jonge Yari.
⏸️ ▶️ 16:51
Maar Ivo gaat ook echt niet op Esmee klimmen, ook niet tijdens de dreamdates,
⏸️ ▶️ 16:55
en ik heb ook niet het idee dat Esmee daar heel erg op gaat springen.
⏸️ ▶️ 16:58
Krijgen we misschien dan toch de trio tijdens de dreamdate, wat geopperd werd?
⏸️ ▶️ 17:02
Ivo en Esmee wilden wel een trio, of tenminste, niet per se een trio, dat maakten wij ervan,
⏸️ ▶️ 17:08
wilden wel dat Maris mee zou gaan op de dreamdate, want het is zo gezellig.
⏸️ ▶️ 17:12
Ja, hier had ik toch, ik kan me niet...
⏸️ ▶️ 17:14
Kijk, een open relatie is volgens mij dat je er gewoon liefdes naast hebt,
⏸️ ▶️ 17:18
naast jouw hoofdpartner, zeg maar.
⏸️ ▶️ 17:21
Maar het hele voorstel van Ivo om zowel Esmee als Maris mee te nemen op dreamdate,
⏸️ ▶️ 17:27
dat was toch niks anders dan solliciteren naar een trio?
⏸️ ▶️ 17:30
Nou ja, hij heeft het wel ook over polygamie gehad, dus dat is dan wel meerdere partners volgens mij.
⏸️ ▶️ 17:35
Ja, maar dat is nog geen orgie, dat wil toch niet zeggen dat je mensen gaat stapelen, uiteindelijk.
⏸️ ▶️ 17:41
Nou ja, daarin deed Maris ook te bijdragen, want het werd nu kerstmensen vieren, geloof ik.
⏸️ ▶️ 17:46
Dus Yari is ook uitgenodigd.
⏸️ ▶️ 17:48
Ja, inderdaad, en uiteindelijk was het zelfs op 47 vierkante meter wonen met zijn vijven.
⏸️ ▶️ 17:53
Ja, ik weet niet wie nummer vijf is.
⏸️ ▶️ 17:55
Iemand ergens komt nog een keer in contactadverstelling.
⏸️ ▶️ 17:57
Kaj?
⏸️ ▶️ 17:58
Of Monica?
⏸️ ▶️ 18:04
Dat was ze lekker bezig, hè?
⏸️ ▶️ 18:06
Monica?
⏸️ ▶️ 18:07
Zat de nachtpond alvast aan?
⏸️ ▶️ 18:10
Ja, het was echt alsof ze...
⏸️ ▶️ 18:12
Zo of aardig, waarom doen we dit?
⏸️ ▶️ 18:14
Er mocht ook niks meer zeggen.
⏸️ ▶️ 18:16
Het voelde toch een klein beetje alsof ze inderdaad in de nacht,
⏸️ ▶️ 18:19
alsof ze uit bed was getimmerd met de mededeling, hey, je hebt nog opnames.
⏸️ ▶️ 18:22
Was je het vergeten, schat?
⏸️ ▶️ 18:24
Het is alleen dat ze de föderes zo enorm goed uitzag opgemaakt en dingen,
⏸️ ▶️ 18:29
en haar in de plooi, dat je denkt, nou, hier is meer tijd aan de steek.
⏸️ ▶️ 18:32
En die enorme ringen die ze in de oren houden?
⏸️ ▶️ 18:33
En die enorme ringen die ze in de oren houden, ja.
⏸️ ▶️ 18:35
Dat is voor het ringsteken, later.
⏸️ ▶️ 18:36
Ja, nou, een blind paard kan hem hier nog...
⏸️ ▶️ 18:41
Zo onaardig!
⏸️ ▶️ 18:43
Nee, niet dat zij een blind paard is,
⏸️ ▶️ 18:44
maar dat een blind paard nog gewoon de ringen er probleemloos overheen kan...
⏸️ ▶️ 18:48
Of de stokken, snap je?
⏸️ ▶️ 18:49
Dat is moeilijk.
⏸️ ▶️ 18:51
Maar zij had met Cleo te doen?
⏸️ ▶️ 18:54
Ja, dat was toch wel het hoogtepunt van de aflevering.
⏸️ ▶️ 18:57
We zeiden het al bij het Kampfeur,
⏸️ ▶️ 18:59
Cleo ging helemaal stuk van die beelden.
⏸️ ▶️ 19:01
Het was... ja.
⏸️ ▶️ 19:03
Hoe zat jij? Was je emotioneel?
⏸️ ▶️ 19:05
Ik was niet emotioneel, geef ik eerlijk toe,
⏸️ ▶️ 19:08
terwijl ik wel het gevoel had,
⏸️ ▶️ 19:09
misschien zou ik hier niet zo handenbreivend moeten zitten op dit moment.
⏸️ ▶️ 19:13
Ja, ik bedoel, arme Cleo,
⏸️ ▶️ 19:15
want je gaat op zo'n moment natuurlijk gewoon helemaal naar de kloten.
⏸️ ▶️ 19:17
Ja.
⏸️ ▶️ 19:18
Maar er gebeurde wel eindelijk iets.
⏸️ ▶️ 19:19
Voor ons kijkers zoals dit,
⏸️ ▶️ 19:22
bedoel, wij zijn toch ramtoeristen uiteindelijk.
⏸️ ▶️ 19:24
Wij zijn toch de mensen die, als er een auto in de vangrail ligt,
⏸️ ▶️ 19:28
toch eventjes gaan staan en foto's maken.
⏸️ ▶️ 19:30
Of als er een Cleo in de vangrail ligt.
⏸️ ▶️ 19:32
Nou ja, dat dus ook inderdaad, ja.
⏸️ ▶️ 19:35
Dus ja, dit was natuurlijk,
⏸️ ▶️ 19:37
ja, het was heel sneeuw, maar het is toch ook...
⏸️ ▶️ 19:41
Het is ook gewoon dat je meteen samenkijkt.
⏸️ ▶️ 19:43
Het was ook niet per se heel erg nietwaarheidsgetrouw,
⏸️ ▶️ 19:46
wat ze te zien kregen.
⏸️ ▶️ 19:47
Nee, dat is natuurlijk het erge.
⏸️ ▶️ 19:48
Het is niet eens manipulatie.
⏸️ ▶️ 19:50
Het is niet wat ze bij Whitney hebben gedaan.
⏸️ ▶️ 19:52
Kijk, de manier waarop je het monteert en achter elkaar zet,
⏸️ ▶️ 19:55
is een zekere vorm van manipulatie,
⏸️ ▶️ 19:57
maar hij heeft zich wel gewoon niet aan de regels gehouden.
⏸️ ▶️ 20:01
Hij heeft het gehad over,
⏸️ ▶️ 20:02
hey wacht even, er hangen hier camera's.
⏸️ ▶️ 20:04
Ga je mee naar het toilet?
⏸️ ▶️ 20:05
Want die quote hebben we trouwens nooit gezien,
⏸️ ▶️ 20:07
dat hebben we alleen haar worden zeggen.
⏸️ ▶️ 20:09
Ja, dat hebben we ook gezien.
⏸️ ▶️ 20:10
Dat die mee naar het toilet...
⏸️ ▶️ 20:12
Oké, check.
⏸️ ▶️ 20:13
Nou ja, mee naar het toilet, want geen camera's.
⏸️ ▶️ 20:16
Dus ja, hij heeft het wel gewoon allemaal gedaan.
⏸️ ▶️ 20:18
Hij heeft het allemaal gedaan.
⏸️ ▶️ 20:19
En dat zij dat dan in anderhalve minuut voorgeschoteld krijgt, ja.
⏸️ ▶️ 20:23
Dat is wel heftig.
⏸️ ▶️ 20:24
En ze is er zelfs voor van de bankje afgekomen.
⏸️ ▶️ 20:28
Monica.
⏸️ ▶️ 20:28
Monica, om even erbij te gaan zitten.
⏸️ ▶️ 20:33
Monica was wel emotioneel.
⏸️ ▶️ 20:35
Monica vond het moeilijk om te zien,
⏸️ ▶️ 20:36
want we hebben op onze winkelkaart staan,
⏸️ ▶️ 20:40
Monica feinst begrip.
⏸️ ▶️ 20:42
Jij zei dat nog van is hij hier nu begrip aan het feinzen,
⏸️ ▶️ 20:45
maar dat vond ik niet.
⏸️ ▶️ 20:46
Het lijkt wel alsof zij wel emotioneel was.
⏸️ ▶️ 20:48
Zij vond het volgens mij wel moeilijk om te zien,
⏸️ ▶️ 20:51
zeker omdat Cleo het ook zo moeilijk vond om te zien.
⏸️ ▶️ 20:54
Ja, maar je zit er natuurlijk als presentator ook dichterop.
⏸️ ▶️ 20:57
Ik bedoel, wij als kijkers,
⏸️ ▶️ 20:58
je zegt het ramtoeristen, je kijkt er op een hele andere manier na
⏸️ ▶️ 21:02
dan dat je daar zit tegenover zo'n meisje of zo.
⏸️ ▶️ 21:04
Dus zij ging knuffelen.
⏸️ ▶️ 21:06
Mag dat wel, van de regels?
⏸️ ▶️ 21:07
Ik denk het wel.
⏸️ ▶️ 21:08
Oké.
⏸️ ▶️ 21:09
En toen zei ze, ik ga weer even zitten.
⏸️ ▶️ 21:14
Maar ze zat al.
⏸️ ▶️ 21:15
En toen moest hij heel snel door.
⏸️ ▶️ 21:16
En toen moest ze naar de andere bankje om de autocue weer te gaan
⏸️ ▶️ 21:20
voorlezen over dat de mannen hun mochten opvangen.
⏸️ ▶️ 21:24
Ik zag Monica zitten toen de dames wegliepen.
⏸️ ▶️ 21:29
En toen dacht ik, is er een moment in jouw hoofd,
⏸️ ▶️ 21:32
Monica Geuze, waarop je denkt, wat een kutprogramma.
⏸️ ▶️ 21:36
Mocht je luisteren, Monica, 06, 15, 1595.
⏸️ ▶️ 21:39
Ja, dat lijkt me nou, ik bedoel,
⏸️ ▶️ 21:41
ik kan me best voorstellen,
⏸️ ▶️ 21:42
dit is natuurlijk een interessante presentatieklus en zo,
⏸️ ▶️ 21:45
maar er moet toch een moment zijn waarop je zo'n kleo weg ziet lopen
⏸️ ▶️ 21:49
en dat zij daar zit en dat ze denkt, waarom doen we dit?
⏸️ ▶️ 21:54
Is er niemand ergens een keer, dat vraag ik me wel eens af,
⏸️ ▶️ 21:57
in zo'n team die dit dan maakt of dat je zo'n Whitney helemaal
⏸️ ▶️ 22:00
over de over de rollen krijgt om niks, of René eerder dit seizoen.
⏸️ ▶️ 22:05
En dat je dan naast dat je denkt, we maken content,
⏸️ ▶️ 22:08
dat vinden mensen fijn, dat je ergens iets in jou zegt,
⏸️ ▶️ 22:12
misschien moeten we dit niet doen.
⏸️ ▶️ 22:13
Wat een kutprogramma.
⏸️ ▶️ 22:15
Waarom is hier een markt voor?
⏸️ ▶️ 22:17
Ja, waarom is er een markt voor deze podcast?
⏸️ ▶️ 22:20
Is ook een goede vraag, maar...
⏸️ ▶️ 22:22
Nee, ja, dat moet je dan toch,
⏸️ ▶️ 22:24
je zou het toch zeggen, wel hebben,
⏸️ ▶️ 22:25
anders ben je ook wel heel erg uitgeschakeld.
⏸️ ▶️ 22:28
Ik dacht dat te zien toen die dames wegliepen
⏸️ ▶️ 22:30
en Monica nog even in beeld was, dat ik dacht,
⏸️ ▶️ 22:32
dit is misschien wel een moment waarop zij denkt,
⏸️ ▶️ 22:35
Jezus Christus, wat een tyfus bende.
⏸️ ▶️ 22:38
Is dit misschien waarom Victor Hulst gestopt is?
⏸️ ▶️ 22:42
Nou ja, je moet dit ergens voor jezelf recht weten te lullen.
⏸️ ▶️ 22:45
Ergens moet je, ergens in jou moet iets zijn
⏸️ ▶️ 22:48
waar je denkt, nee, alles voor de kunst.
⏸️ ▶️ 22:50
Of zo weet ik veel, wat je dan tegen jezelf hoept.
⏸️ ▶️ 22:52
Maar, nou ja, dat vroeg ik me nog af.
⏸️ ▶️ 22:54
Eén ding hebben we nog niet besproken bij Cleo en de Confus.
⏸️ ▶️ 22:57
Ze kreeg dus eindelijk te zien dat Fleur daar zit.
⏸️ ▶️ 23:00
Ja.
⏸️ ▶️ 23:01
Hoe vond jij dat ze daarop reageerde?
⏸️ ▶️ 23:03
Iets minder heftig.
⏸️ ▶️ 23:05
Maar het sneeuwde, denk ik, onder,
⏸️ ▶️ 23:08
in alle toestanden die ze ook te zien kreeg.
⏸️ ▶️ 23:10
Ze hadden het beter kunnen opknippen.
⏸️ ▶️ 23:12
We hebben nog meer beelden voor je.
⏸️ ▶️ 23:13
Ja.
⏸️ ▶️ 23:14
Twee keer over elkaar.
⏸️ ▶️ 23:15
Nee, eerst Fleur eventjes.
⏸️ ▶️ 23:17
Even laten zien dat Fleur daar zit.
⏸️ ▶️ 23:19
En dan haar even laten vertellen dat dat de ex van de ex,
⏸️ ▶️ 23:22
van de vriend van de ex,
⏸️ ▶️ 23:23
van de slager is.
⏸️ ▶️ 23:24
De beurman van de broer is.
⏸️ ▶️ 23:25
Ja.
⏸️ ▶️ 23:26
Ik kon het niet volgen.
⏸️ ▶️ 23:28
Volgens mij is haar ex zijn haar ex.
⏸️ ▶️ 23:33
Zijn ex is haar ex.
⏸️ ▶️ 23:34
Haar ex is haar ex.
⏸️ ▶️ 23:36
Dus ze hebben dezelfde ex.
⏸️ ▶️ 23:38
Het doet er niet toe, ze haten elkaar.
⏸️ ▶️ 23:40
Volgens mij hebben ze met dezelfde kerel gedaan en dat zijn allebei ex.
⏸️ ▶️ 23:43
Oké.
⏸️ ▶️ 23:44
Zoiets.
⏸️ ▶️ 23:44
Het is eigenlijk volgens mij, want zij zei het vrij simpel.
⏸️ ▶️ 23:48
En toen dacht ik, wow, als Fleur het nou ook zo simpel had gezegd,
⏸️ ▶️ 23:51
dan had ik het begrepen in één keer.
⏸️ ▶️ 23:52
Want volgens mij is het zo simpel als dat zij allebei dezelfde jongen als vriend hebben gehad.
⏸️ ▶️ 23:56
Vroeger.
⏸️ ▶️ 23:57
We zetten wel even een pauwpuntprestatie in.
⏸️ ▶️ 24:00
In de show notes.
⏸️ ▶️ 24:01
Een standboon.
⏸️ ▶️ 24:01
Met hoe het zit.
⏸️ ▶️ 24:03
Maar ze hadden dat misschien los moeten knippen.
⏸️ ▶️ 24:06
Eerst even laten zien dat Fleur daar zit.
⏸️ ▶️ 24:08
En haar daarop laten reageren.
⏸️ ▶️ 24:09
En dan die heftige beelden ofzo.
⏸️ ▶️ 24:10
Dan was het niet zo een zijpad geweest.
⏸️ ▶️ 24:15
Ja, maar dan was het uiteindelijk alsnog geworden.
⏸️ ▶️ 24:17
Want dan had ze die hele erge beelden gezien.
⏸️ ▶️ 24:19
En dan was het uiteindelijk alsnog maar over die hele erge beelden gegaan.
⏸️ ▶️ 24:22
En niet zozeer over Fleur.
⏸️ ▶️ 24:23
Ik had in ieder geval ook inderdaad meer verwacht van het.
⏸️ ▶️ 24:27
Maar je hoeft daar misschien nog op een fotolijstje wat meer foto's van Fleur te laten zien.
⏸️ ▶️ 24:31
En dat komt ook wel goed.
⏸️ ▶️ 24:33
Wel met Antonio dan?
⏸️ ▶️ 24:35
Ja, precies.
⏸️ ▶️ 24:36
Want het leek erop alsof zij niet zo'n hekel heeft aan Fleur als dat Fleur dacht dat ze een hekel had.
⏸️ ▶️ 24:40
Ja, misschien is dat het ook wel.
⏸️ ▶️ 24:42
Dat is allemaal gesleten ofzo iets.
⏸️ ▶️ 24:43
En bij Fleur is het heel hoog blijven hangen over Cleo vind mij een kutwijf.
⏸️ ▶️ 24:48
En dat Cleo inmiddels denkt.
⏸️ ▶️ 24:50
Nou ja, ik ben verder gegaan met mijn leven.
⏸️ ▶️ 24:54
Dus Fleurtje...
⏸️ ▶️ 24:55
Zoek het lekker uit.
⏸️ ▶️ 24:56
Ja, je Fleurt mijn leven niet op.
⏸️ ▶️ 24:58
Maar het kost me ook geen seconde van mijn leven meer.
⏸️ ▶️ 25:01
Heb jij bij Antonio nog iets?
⏸️ ▶️ 25:03
Ik heb maar één ding opgeschreven dat hij haar mist na twee dagen.
⏸️ ▶️ 25:07
Ja, nou ja, Antonio is dat is ook het een van de weinige dingen die we hebben gezien.
⏸️ ▶️ 25:11
Het feestje viel allemaal een beetje in het water volgens mij.
⏸️ ▶️ 25:14
Tenminste voor wat betreft Antonio was er niet zo heel veel opzienbarens meer te melden.
⏸️ ▶️ 25:18
Maar inderdaad, Antonio is tot de conclusie gekomen dat er maar één vrouw voor hem is.
⏸️ ▶️ 25:24
En dat is Cleo.
⏸️ ▶️ 25:26
Nou, daar ben je mooi Cleo mee.
⏸️ ▶️ 25:28
Ik weet niet of Cleo daar nog hetzelfde over denkt.
⏸️ ▶️ 25:30
Ik denk het niet.
⏸️ ▶️ 25:31
Op dit ogenblik in ieder geval niet, ze gaat het op een zuiper zetten.
⏸️ ▶️ 25:34
Haar relatie beëindigen.
⏸️ ▶️ 25:36
Ik dacht even, gaan ze nou nog een fragmentje tonen?
⏸️ ▶️ 25:38
Ja, nou ja, zij gaat in ieder geval niet op de rem trappen volgens mij op het moment
⏸️ ▶️ 25:45
dat er een andere kerel bij er in de broekje wil.
⏸️ ▶️ 25:47
Dat krijg jij weer te zien.
⏸️ ▶️ 25:49
Omdat ze daar emotioneel naartoe in staat is, is natuurlijk wel de vraag.
⏸️ ▶️ 25:52
Annabel, daar gebeurde hetzelfde als bij Renée vorige week.
⏸️ ▶️ 25:57
Daar werd wel op de rem getrapt.
⏸️ ▶️ 26:00
We hebben in eerdere afleveringen gezien dat die twee echt enorm uit elkaar gedreven werden
⏸️ ▶️ 26:05
door het programma.
⏸️ ▶️ 26:06
En vorige week zagen we bij Renée's kampvuur al dat het weer wat gematigd werd en dat gebeurde
⏸️ ▶️ 26:11
hier nu ook.
⏸️ ▶️ 26:12
Zij kregen wel nog weer dat piemel in de mond fragmentje te zien.
⏸️ ▶️ 26:17
En daar hadden we een audio appje over van Anouk.
⏸️ ▶️ 26:20
Nou, ik ben echt compleet flabbergasted.
⏸️ ▶️ 26:24
Lieten ze gewoon nog dat item zien van dat Renée zegt dat hij een piemel in de bek gaat
⏸️ ▶️ 26:28
houden.
⏸️ ▶️ 26:29
Dat ze zegt, nou, wat mooi.
⏸️ ▶️ 26:30
Ik vind dit zo leuk.
⏸️ ▶️ 26:31
Dit is hem.
⏸️ ▶️ 26:32
Ik kan er niet bij met mijn hoofd.
⏸️ ▶️ 26:35
En al die andere meiden, ja, zo mooi, zo mooi.
⏸️ ▶️ 26:38
En ik snap dat hij ook lieve dingen heeft gezegd, maar ik zou woest zijn als mijn vriend dat
⏸️ ▶️ 26:42
over me zou zeggen.
⏸️ ▶️ 26:43
Echt, what the fuck.
⏸️ ▶️ 26:44
Ja, ja.
⏸️ ▶️ 26:45
Wat moeten we daar nog gaan toevoegen?
⏸️ ▶️ 26:46
Je kunt de podcast overnemen, Anouk.
⏸️ ▶️ 26:49
Ja, nee, het was inderdaad wel, ik denk dat zij wel schrok een beetje van die uitspraak.
⏸️ ▶️ 26:56
Maar kennelijk is het ook iets typisch voor hem, dat moet maar een compliment zijn, en
⏸️ ▶️ 27:02
is het daarna gewoon gezalfd door al die lieve opmerkingen die daarna komen, waardoor dat
⏸️ ▶️ 27:07
hele gebeuren over dat als een vrouw een werk moet houden, dan stop je gewoon een piemel
⏸️ ▶️ 27:13
in de mond of iets ergelijks, wat natuurlijk heel poëtisch is.
⏸️ ▶️ 27:17
Ze vond het niet fantastisch, want ze maakte er wel opmerkingen over van, ja, goed, dat
⏸️ ▶️ 27:21
niet goed, maar dat is wel de nee.
⏸️ ▶️ 27:23
Overigens, er werkte ook nog weer voor de programmaakers iets niet, dat was dat stukje
⏸️ ▶️ 27:27
over dat koken, waarbij je hem dronken op dat feestje hoort zeggen van, nee, kom, ik
⏸️ ▶️ 27:33
moet iets tevreden hebben.
⏸️ ▶️ 27:35
Zoiets.
⏸️ ▶️ 27:36
Jouw imitaties van Renée, ze worden met de week beter, dat is echt fijn.
⏸️ ▶️ 27:39
Daar hadden de programmaakers volgens mij gehoopt dat ze daar een beetje over de zeik feministisch
⏸️ ▶️ 27:44
zou gaan.
⏸️ ▶️ 27:45
Anna Bel over de zeik feministisch, bedoel, come on.
⏸️ ▶️ 27:48
Ja, nee, dat werkte, dat gebeurde ook niet.
⏸️ ▶️ 27:51
Maar nou ja, als je toch een paar vrouwen op een rij moet zitten, waarbij je denkt, nou,
⏸️ ▶️ 27:55
hier scoort feminisme hoog.
⏸️ ▶️ 27:56
Maar dat is toch wel de reden dat je zo'n fragmentje erin monteert?
⏸️ ▶️ 27:59
Ik denk dat het vooral herkenning, ja, kijk, Anna Bel kookt, doet de was, Renée hoeft
⏸️ ▶️ 28:07
geen vinger uit te steken in het huishouden kennelijk, daar hoeft hij niet eens dankbaar
⏸️ ▶️ 28:10
voor te zijn, want ze doet het toch.
⏸️ ▶️ 28:12
Ja, hij dacht wel dat hij misschien wat dankbarer moest zijn.
⏸️ ▶️ 28:16
No shit Sherlock zou je zeggen, maar dat straalt natuurlijk geen feminisme uit, laat ik het
⏸️ ▶️ 28:23
zo zeggen.
⏸️ ▶️ 28:24
Je kunt niet zeggen over een vrouw of ze wel of niet feministisch is aan de hand van
⏸️ ▶️ 28:29
de manier waarop ze zich in het huis manifesteert, maar het straalt vrij veel traditionaliteit
⏸️ ▶️ 28:37
uit en weinig feminisme, laat ik het zo zeggen.
⏸️ ▶️ 28:39
Soliciteer jij naar een cancellation?
⏸️ ▶️ 28:41
Nou, ik probeer die te voorkomen door zeer zorgvuldig naar woorden te kiezen.
⏸️ ▶️ 28:46
Maar dus laten we eerlijk zijn, ik had nooit, ik had niet verwacht dat zij dat een vervelend
⏸️ ▶️ 28:53
fragment zou vinden, over als ze moet stoppen met praten, stop ik gewoon een piemel in de
⏸️ ▶️ 28:56
bek.
⏸️ ▶️ 28:57
Tja, nogmaals, echt poëtisch is het niet.
⏸️ ▶️ 29:02
Hij zei ook nog dat hij er af en toe een klap op de kont wilde geven ofzo, toch?
⏸️ ▶️ 29:06
Ja, als bedankje.
⏸️ ▶️ 29:07
Als bedankje.
⏸️ ▶️ 29:08
Bedankt voor het stofzuigen, pats, oh ja, dat werkt aanzienlijk beter dan mijn stoelen.
⏸️ ▶️ 29:14
Ja, zo, dat zijn echt hele harde billen.
⏸️ ▶️ 29:17
Dat is een hele pest.
⏸️ ▶️ 29:18
Is dat een goed bedankje?
⏸️ ▶️ 29:20
Jij hebt iets meer ervaring met vrouwen dan ik.
⏸️ ▶️ 29:22
Gaat het daar goed op?
⏸️ ▶️ 29:24
Patsen op de billen?
⏸️ ▶️ 29:26
Als bedankje?
⏸️ ▶️ 29:27
Als bedankje?
⏸️ ▶️ 29:28
Nou nee.
⏸️ ▶️ 29:29
Ik check het even.
⏸️ ▶️ 29:30
Dat is niet mijn, er zijn momenten waarop vrouwen, sommige vrouwen dat minder erg vinden
⏸️ ▶️ 29:36
en er zijn momenten waarop ze dat erger vinden.
⏸️ ▶️ 29:38
Ik denk dat na het koken, hey bedankt schat, tats, ik weet niet waarom ik daar praatmans
⏸️ ▶️ 29:43
bij ga praten.
⏸️ ▶️ 29:44
Dat, ik weet niet of dat, dat is volgens mij nog, bij mij in mijn relatie is nog nooit
⏸️ ▶️ 29:50
een winnende formule geweest.
⏸️ ▶️ 29:52
Nee, goed om te weten.
⏸️ ▶️ 29:53
Ja.
⏸️ ▶️ 29:54
Misschien een tip voor ons luisteraar.
⏸️ ▶️ 29:55
Nee, maar goed, zij kregen ook maar een paar beelden.
⏸️ ▶️ 30:01
Het is duidelijk dat de reclame makers, dat de programma makers, helemaal in de war, dat
⏸️ ▶️ 30:06
de programma makers dit koppel willen sparen.
⏸️ ▶️ 30:11
Zij zijn zeg maar, zij moeten gewoon, zij blijven bij elkaar.
⏸️ ▶️ 30:14
Je hebt Iris en Whitney wat ze proberen aan het wankelen te brengen met suggestieve dingen
⏸️ ▶️ 30:20
omdat er voor de rest niet zo heel veel gebeurt.
⏸️ ▶️ 30:22
Dan heb je Ivo en Maris die een heel eigen worsteling meemaken, niet eens zozeer fysiek
⏸️ ▶️ 30:27
maar wel op een mentaal gedoe over open relations en zo.
⏸️ ▶️ 30:31
Dus daar hoef je niet zo heel veel in te doen, want dat regelt zich wel.
⏸️ ▶️ 30:33
En dan heb je nu Antonio en Cleo, wat natuurlijk gewoon een cadeautje is, omdat Cleo gewoon
⏸️ ▶️ 30:40
een beetje à la Temptation Island van een aantal jaar geleden gewoon denkt, bikinis,
⏸️ ▶️ 30:46
hoofdlaagde vrouwen, drunk, blond, waterboten, waar kan ik, pets op de billen, want bedankt
⏸️ ▶️ 30:54
voor het stofzuigen weet ik veel.
⏸️ ▶️ 30:56
Je schreeuwt een beetje.
⏸️ ▶️ 30:57
Ik schreeuw een beetje, ja.
⏸️ ▶️ 30:58
Nou, mijn buren zijn toch niet thuis, dus dat geef ik niet.
⏸️ ▶️ 31:01
Maar dus.
⏸️ ▶️ 31:02
Je hebt die verhaallijn nodig.
⏸️ ▶️ 31:03
Je hebt allemaal, de verhaallijn heb je allemaal, al Renée en Albel zijn de romantiek op vier
⏸️ ▶️ 31:12
benen.
⏸️ ▶️ 31:13
Maar zouden ze daar inderdaad al zo tijdens het seizoen mee bezig zijn, want jij hebt
⏸️ ▶️ 31:18
toch nog even over de Amerikaanse, daar hebben we het gehad over Luke en Iris, die uiteindelijk
⏸️ ▶️ 31:24
in de Reunie aflevering kwam daar nog van alles naar boven wat niet was uitgezonden.
⏸️ ▶️ 31:28
Toen zei jij heel terecht volgens mij, zij waren een soort van de succes verhaallijn,
⏸️ ▶️ 31:33
je had hen nodig om het succes te zijn.
⏸️ ▶️ 31:35
Ja, dat denk ik, ja.
⏸️ ▶️ 31:36
Zouden de programma makers inderdaad voorstotteren op Amabel en Renée om daar het succeskoppel
⏸️ ▶️ 31:42
van te maken?
⏸️ ▶️ 31:43
Ja.
⏸️ ▶️ 31:44
Dat is in ieder geval nog iets raar.
⏸️ ▶️ 31:45
Maar zijn ze daar dan nu al mee bezig?
⏸️ ▶️ 31:46
Tijdens het opnemen?
⏸️ ▶️ 31:47
Ja.
⏸️ ▶️ 31:48
Jazeker, ja.
⏸️ ▶️ 31:49
Dat doe je niet alleen in de montage?
⏸️ ▶️ 31:50
Nee, want ja, ook.
⏸️ ▶️ 31:51
Maar daar, kijk, als je het hele verhaal nog moet gaan bedenken op het moment dat je thuis
⏸️ ▶️ 31:55
komt met je harde schijven en alle opnames, je bent gedurende die weken, de hele gedoe
⏸️ ▶️ 32:02
met die fotolijstjes is ook om dingen te sturen, om verhaallijnen te maken en ik
⏸️ ▶️ 32:10
mag aannemen dat ze daar tijdens de opnames zelf ook al mee bezig zijn, omdat ook de
⏸️ ▶️ 32:16
beelden die je op die kampvuren te zien krijgt, bijdragen aan het verhaal wat je aan het
⏸️ ▶️ 32:21
vertellen bent, neem ik aan.
⏸️ ▶️ 32:24
Anders zou het heel, dan maak je, dan schiet je met hagel en dan kijk je achteraf wat
⏸️ ▶️ 32:31
voor verhaal je gaat vertellen, dat lijkt me onhandig.
⏸️ ▶️ 32:34
We hebben nog één koppel over, Iris en Whitney.
⏸️ ▶️ 32:38
We kregen allereerst nog ook, wederom van Anouk, een appje over een van de dames,
⏸️ ▶️ 32:44
want die was de derde keuze van Whitney bij dat eliminatiemomentje.
⏸️ ▶️ 32:48
Ja, Michelle was dat.
⏸️ ▶️ 32:49
En dat vond ze niet zo erg.
⏸️ ▶️ 32:50
Ik ga toch even helemaal stuk om deze zin, die volgens mij voor Temptation Island aflevering,
⏸️ ▶️ 32:57
wat is het, 8, nog nooit is uitgesproken in de wereld, maar Michelle zei volgens mij
⏸️ ▶️ 33:02
net letterlijk, Whitney zei dat ik ze derde keuze was en vond het best wel leuk om te
⏸️ ▶️ 33:07
horen dat ik ze derde keuze was.
⏸️ ▶️ 33:10
Said no one ever.
⏸️ ▶️ 33:12
I don't know, maar ik vond dit echt hilarisch.
⏸️ ▶️ 33:14
Derde keuze.
⏸️ ▶️ 33:15
Ja, je kunt de derde wiel aan het voornaus zijn of je kunt de derde keuze zijn van Whitney
⏸️ ▶️ 33:20
kennelijk.
⏸️ ▶️ 33:21
En dat is iets om trots op te zijn.
⏸️ ▶️ 33:22
Het is toch brons?
⏸️ ▶️ 33:23
Je staat toch, uiteindelijk sta je op de erenpodium, het is wel alleswaar geen goud, het is ook
⏸️ ▶️ 33:27
geen zilver, maar het is toch op z'n minst brons.
⏸️ ▶️ 33:29
Je hebt er geen reet aan, want je zit thuis, maar hé, je hebt het wel brons.
⏸️ ▶️ 33:34
De vraag is of de relatie van Iris en Whitney straks nog op het erenpodium staat.
⏸️ ▶️ 33:40
Mooi.
⏸️ ▶️ 33:41
Bruggertje.
⏸️ ▶️ 33:42
Heel mooi, Bruggertje.
⏸️ ▶️ 33:43
Want dat gaat niet goed.
⏸️ ▶️ 33:45
Nee, dat gaat niet goed, nee.
⏸️ ▶️ 33:49
En dus ingegeven door het programma, de kuthoer of zoiets, dat was het ook alweer.
⏸️ ▶️ 33:57
Dat blijft maar een rol spelen.
⏸️ ▶️ 34:00
En ja, ik denk uiteindelijk wel trouwens, ik ga een voorschot nemen, misschien dat Whitney
⏸️ ▶️ 34:07
zich een heel klein beetje ergens met zijn kruis tegen de billen van Maartje aan het
⏸️ ▶️ 34:11
drukken is, gedurende de rest van het seizoen, maar ik denk dat deze twee allebei zo volwassen
⏸️ ▶️ 34:17
zijn om te denken, wij gaan met elkaar praten aan het kampvuur, waarschijnlijk gaan we uit
⏸️ ▶️ 34:22
elkaar, maar wij gaan wachten totdat we met elkaar gepraat hebben.
⏸️ ▶️ 34:25
Dat is een beetje in het punt met deze koppels, op Antonio als blije uitzondering voor ons
⏸️ ▶️ 34:31
als kijkers na, dat het allemaal zeer verstandige mensen zijn.
⏸️ ▶️ 34:34
Dus het is allemaal niet van dat fraakzuchtige en nou laat ik me palen, bedoel, als Maris
⏸️ ▶️ 34:40
dat ergens in de donder had gehad, dan had ze natuurlijk zich niet alleen op bed laten
⏸️ ▶️ 34:43
gooien door Yariën, het eind van deze aflevering.
⏸️ ▶️ 34:46
Maar dan had ze daar nog wel even lekker laten, even lekker gelegen of zo, maar het moest
⏸️ ▶️ 34:51
allemaal zo snel mogelijk ook weer de kamer uit.
⏸️ ▶️ 34:53
De seksuele spanning tussen Maris en Yariën is gigantisch, vooral bij Yariën, de jonge
⏸️ ▶️ 34:59
Yariën die wezen omhoog hebben vorige week uitgebreid over gehad.
⏸️ ▶️ 35:03
Dat was vrij makkelijk geweest inderdaad als zij er voor open had gestaan om dat te
⏸️ ▶️ 35:08
laten gebeuren.
⏸️ ▶️ 35:09
Maar er zit nog steeds te veel zelfbehoud of zo in, om dit echt helemaal uit de hand
⏸️ ▶️ 35:16
te laten lopen.
⏸️ ▶️ 35:17
Dus onze verwachting van de eerste aflevering van dit te doen, er komt geen seks, ik ben
⏸️ ▶️ 35:23
echt bang dat dat werkelijkheid wordt.
⏸️ ▶️ 35:25
Dat zou zomaar kunnen, geen pompende lakens en zwart-wit beelden.
⏸️ ▶️ 35:27
Nee, en dat is toch wat je wil.
⏸️ ▶️ 35:29
Ik vond het wel opvallend dat ze aan Iris bij het kampvuur zo snel die reactie liet
⏸️ ▶️ 35:34
te zien op zijn laatste kampvuur.
⏸️ ▶️ 35:36
Zij wist eigenlijk ook niet helemaal waar het over ging, wat ik wel opmerkelijk vond of
⏸️ ▶️ 35:40
zo.
⏸️ ▶️ 35:41
Ja, zij is natuurlijk niet heel erg blij geweest in de gesprekken, zeker met Maris niet, over
⏸️ ▶️ 35:46
of zij nog met Whitney samen is.
⏸️ ▶️ 35:48
Ja, dat.
⏸️ ▶️ 35:49
Maar hij sloeg natuurlijk vooral aan op dat verhaal over die date.
⏸️ ▶️ 35:51
Ja.
⏸️ ▶️ 35:52
Ja, daar zei hij altijd zoiets van, ik weet niet wat hij van mij gezien heeft, waar hij
⏸️ ▶️ 35:56
zo boos over is.
⏸️ ▶️ 35:57
Ja.
⏸️ ▶️ 35:58
En daarna kwam ze wel zelf hiermee, maar ik dacht, ja, dat lijkt me nogal alvast
⏸️ ▶️ 36:02
dat hij daar boos over is.
⏸️ ▶️ 36:03
Ja, dit is waarom het handig is om die kampvuren niet parallel te doen op dezelfde avond,
⏸️ ▶️ 36:11
maar af te wisselen, zodat je dus nog de reacties van de een kan meenemen in de kampvuurbeelden
⏸️ ▶️ 36:18
van de ander.
⏸️ ▶️ 36:19
Ja.
⏸️ ▶️ 36:20
En dat werkte vrij goed.
⏸️ ▶️ 36:21
Dat werkte hartstikke goed.
⏸️ ▶️ 36:22
Maar of dit nou echt een extra koevoet weer in die relatie heeft gezet, dat vraag ik
⏸️ ▶️ 36:26
me af voor.
⏸️ ▶️ 36:27
Volgens mij kalmeert dit uiteindelijk en nogmaals, dus wachten ze tot het laatste kampvuur en gaan
⏸️ ▶️ 36:33
ze daarna misschien ook nog wel samen naar huis ook.
⏸️ ▶️ 36:37
Maar ja, het zou kunnen, alhoewel deze relatie op dit moment wel echt op de intensive care
⏸️ ▶️ 36:43
ligt.
⏸️ ▶️ 36:44
Ligt.
⏸️ ▶️ 36:45
Ligt.
⏸️ ▶️ 36:46
Ligt.
⏸️ ▶️ 36:47
Het is heel Rotterdam.
⏸️ ▶️ 36:48
Ik ben in Nederland.
⏸️ ▶️ 36:49
En Iris en Whitney komen ook uit Rotterdam, dus het is helemaal in thema.
⏸️ ▶️ 36:52
Ja, maar ja, je weet ook waarvoor een intensive care is.
⏸️ ▶️ 36:55
Dat is niet om je dood te laten gaan, maar dat is juist om je in leven te houden.
⏸️ ▶️ 36:58
Prachtig.
⏸️ ▶️ 36:59
Dank je.
⏸️ ▶️ 37:00
Heb jij de nieuws single nog?
⏸️ ▶️ 37:05
Zeker.
⏸️ ▶️ 37:06
En er is heel veel nieuws, dus daar komt hij aan.
⏸️ ▶️ 37:08
Zullen we beginnen met het mooie nieuws?
⏸️ ▶️ 37:15
Ja, doe eens.
⏸️ ▶️ 37:16
Want wat zei je me emotioneel?
⏸️ ▶️ 37:18
Ach, ach, ach.
⏸️ ▶️ 37:19
Het was, ik had kippenvel, werkelijk waar.
⏸️ ▶️ 37:22
Ik had kippenvel over mijn hele lijf, echt geen plek uitgezonderd, omdat ik weer herinnert
⏸️ ▶️ 37:30
werd aan het bestaan van deze mensen.
⏸️ ▶️ 37:32
Wat verschrikkelijk.
⏸️ ▶️ 37:34
Roger heeft de rest van zijn leven Laura convein.
⏸️ ▶️ 37:37
Oh mijn god, Roger en Laura, de mensen die hoogstpersoonlijk het voortbestaan van Temptation
⏸️ ▶️ 37:43
Island aan het wankelen hebben gebracht, hebben zich verloofd.
⏸️ ▶️ 37:47
Ja, en dat ging niet heel subtiel, want het was een groots en meeslepend toerlijkse aanzuk.
⏸️ ▶️ 37:53
Ach, in een winkelcentrum.
⏸️ ▶️ 37:55
Laten we even naar een klein stukje luisteren.
⏸️ ▶️ 37:58
Oh, leuk, ja.
⏸️ ▶️ 37:59
Houd me tegen.
⏸️ ▶️ 38:00
Hi, I'm Roger, I'm 25 years old and I live in Belgium.
⏸️ ▶️ 38:05
Ik heb nou al geen gevoel.
⏸️ ▶️ 38:08
Waarom praat hij Engels?
⏸️ ▶️ 38:09
So, today is actually one day before I'm gonna ask my girl.
⏸️ ▶️ 38:13
Hij is heel opgewonnen en blij, dat merkt ook.
⏸️ ▶️ 38:15
Oh, dat merkt, energie.
⏸️ ▶️ 38:16
I'm really nervous.
⏸️ ▶️ 38:17
Dat was het begin van het aanzuk.
⏸️ ▶️ 38:18
Ik ben nou al in slaap gevallen.
⏸️ ▶️ 38:19
Laten we dan heel even, want het is een video van, weet ik hoe fucking lang, laten we...
⏸️ ▶️ 38:28
Want het idee is, hij heeft een flashmob georganiseerd, dus hij heeft...
⏸️ ▶️ 38:32
Ja, een flashmob.
⏸️ ▶️ 38:33
2005 belde.
⏸️ ▶️ 38:34
Is dat nog een ding?
⏸️ ▶️ 38:35
Ja, nee.
⏸️ ▶️ 38:36
In mijn leven is het nooit een ding geweest, maar misschien is, ik dacht dat we dat inmiddels
⏸️ ▶️ 38:41
wel gehad hadden.
⏸️ ▶️ 38:42
Ik denk dat hij ook Engels praat, omdat ze hoopte dat het viral zou gaan.
⏸️ ▶️ 38:45
Nou, het is een beetje viral gegaan, want RTL Boulevard had het, nou dan weet je dat wel.
⏸️ ▶️ 38:48
Nou, dan ben je binnen.
⏸️ ▶️ 38:49
RTL Boulevard is het ook.
⏸️ ▶️ 38:51
Laten we doorscrollen naar het moment van...
⏸️ ▶️ 38:54
Want het was in een supermarkt.
⏸️ ▶️ 38:56
Nee, het was in een winkelcentrum.
⏸️ ▶️ 38:57
En hij was daar met haar naartoe en toen opeens kwamen er allemaal, was er misschien muziek
⏸️ ▶️ 39:04
en toen gingen er allemaal mensen dansen en toen ging hij meedansen en dat was leuk en
⏸️ ▶️ 39:08
toen werd zij emotioneel.
⏸️ ▶️ 39:10
En toen gebeurde dit, we hoorden niks behalve de muziek, behalve dan een heel klein beetje
⏸️ ▶️ 39:16
applaus in de achtergrond.
⏸️ ▶️ 39:17
Nou, uitzinnig vervreugend.
⏸️ ▶️ 39:31
Maar ook dat nummer Bruno Mars, Marry You.
⏸️ ▶️ 39:40
Ja, je hebt ook een variant Bruno Snickers heb ik gehoord, maar dit is Bruno Mars volgens
⏸️ ▶️ 39:45
mij, ik wil niet meer, zullen we ophalen met deze foto?
⏸️ ▶️ 39:50
Een van de zinnen in die tekst, is dat waar je op ten huwelijk wil gevraagd worden.
⏸️ ▶️ 39:56
We are looking for something dumb to do, I think I want to marry you.
⏸️ ▶️ 40:01
Wat lekker romantisch.
⏸️ ▶️ 40:02
Ja, dat is toch fantastisch.
⏸️ ▶️ 40:03
Oh, wat heerlijk.
⏸️ ▶️ 40:04
Je hebt ook zo'n liedje, dat heb ik ook, dat was ergens een keer op 14 februari, dat
⏸️ ▶️ 40:11
is Valentijnsdag, dat je me laat vertellen, en dan mocht je op een of andere, dat is een
⏸️ ▶️ 40:17
tijdje geleden, mocht je een liedje aanvragen op de radio voor jou geliefde en er was iemand
⏸️ ▶️ 40:24
en die vroeg Phil Collins met Can't Stop Loving You aan.
⏸️ ▶️ 40:30
Klinkt romantisch.
⏸️ ▶️ 40:31
Maar dat is een liedje waarin je uit elkaar gaat en dat hij helemaal verliefd, helemaal
⏸️ ▶️ 40:39
verdrietig is, because I can't stop loving you of zoiets.
⏸️ ▶️ 40:42
Dus die hele betekenis van dat liedje heeft niks te maken met iets romantisch, maar er
⏸️ ▶️ 40:47
was een meisje die, oh ja, nee, ik wil graag voor mijn vriendje, ben ik graag aanvragen,
⏸️ ▶️ 40:52
en ik luister, ik denk, nou ik weet nou niet of dit een compliment is, dat lijkt hier een
⏸️ ▶️ 40:57
beetje op, zeg maar, dat moet je niet aan denken.
⏸️ ▶️ 40:59
Maar deze twee gaan samen verder door dat leven?
⏸️ ▶️ 41:01
Ik hoop dat dit het laatste is wat we van ze horen.
⏸️ ▶️ 41:03
Ja, kunnen we ze nu gewoon niet vergeten?
⏸️ ▶️ 41:05
Mocht je dat nou niet willen, een linkje naar het huwelijksaanzoek, als je wilt.
⏸️ ▶️ 41:10
In de show notes, want hij heeft het allemaal op laten nemen, het staat op YouTube, het
⏸️ ▶️ 41:13
is super.
⏸️ ▶️ 41:14
Hij heeft het professioneel laten draaien.
⏸️ ▶️ 41:15
Ja, nee, dat is, ja.
⏸️ ▶️ 41:16
Door een of andere productiebedrijf heeft hij dit laten, en de aftiteling, vond ik wel
⏸️ ▶️ 41:21
opvallend, waren allemaal Instagram-accounts.
⏸️ ▶️ 41:23
Wat?
⏸️ ▶️ 41:24
Dus al die dansers die daar mee dansten, want dat doen ze, die werden genoemd op die
⏸️ ▶️ 41:30
aftiteling, maar allemaal met een Instagram-account, en zijzelf ook, als gastrol, en wat opmerkelijk
⏸️ ▶️ 41:42
was, is dat het allemaal op haar YouTube kanaal staat, want dat heeft zij kennelijk.
⏸️ ▶️ 41:45
Wat een raar verhaal is dit, over een clusterfuck en een raar verhaal gesproken.
⏸️ ▶️ 41:53
Een bruggetje, iets minder leuk verhaal.
⏸️ ▶️ 41:56
Dus wij moeten het natuurlijk eventjes hebben als podcast over Temptation Island, over,
⏸️ ▶️ 42:03
ik wil zijn naam niet noemen.
⏸️ ▶️ 42:04
Zal ik het doen dan?
⏸️ ▶️ 42:06
Ja.
⏸️ ▶️ 42:07
Efraïen.
⏸️ ▶️ 42:08
Ja.
⏸️ ▶️ 42:09
Ik heb wat in de rillingen.
⏸️ ▶️ 42:10
Want, er is gedoe, Efraïen en Aileen deden mee als reservekoppel het vorige Law of
⏸️ ▶️ 42:19
Olief seizoen, zeg ik eventjes uit mijn hoofd.
⏸️ ▶️ 42:21
Waarschijnlijk wel.
⏸️ ▶️ 42:22
Ze zijn door het programma gesloopt te zijn nog bij elkaar, maar ze hebben, zeg maar,
⏸️ ▶️ 42:29
ze hebben hun wat aangedaan in…
⏸️ ▶️ 42:32
Zij heeft PTSS opgelopen, door dat programma?
⏸️ ▶️ 42:34
Ja, dat is natuurlijk, dat is extreem heftig natuurlijk.
⏸️ ▶️ 42:37
Zij zijn, zij zijn eigenlijk, ze zijn gemanipuleerd in dat programma, zeg maar.
⏸️ ▶️ 42:42
Dus, wat Cleo en Antonio nu gebeurt, en ook zeker Whitney en Iris, dat is eigenlijk ook
⏸️ ▶️ 42:51
bij Efraïen en Aileen gebeurd.
⏸️ ▶️ 42:54
Zij wilden ook niet in de terugblik aflevering zitten, dus er is echt iets finaal mis gegaan
⏸️ ▶️ 43:01
in het contact tussen Efraïen, Aileen en, laten we maar even zeggen, Temptation Island
⏸️ ▶️ 43:07
is algemeen uit.
⏸️ ▶️ 43:08
Dat kun je laten.
⏸️ ▶️ 43:11
Je kunt er gaan met je leven.
⏸️ ▶️ 43:13
Precies, je kunt je middelvinger opsteken, denken, nou, ik heb er toch 20.000 Instagram
⏸️ ▶️ 43:17
volgers aan overgehouden, de buiten is binnen, PTSS ook, dat is misschien niet helemaal
⏸️ ▶️ 43:23
wat ik had verwacht, maar we gaan, weet je, we gaan door.
⏸️ ▶️ 43:27
Maar Efraïen is op oorlogspat en probeert eigenlijk het programma te slopen, eigenhandig.
⏸️ ▶️ 43:36
Het moet, zeg maar, kapot!
⏸️ ▶️ 43:37
Precies, dat wat Roger en Laura gewoon deden door hun aanwezigheid.
⏸️ ▶️ 43:44
Ja, dat hielp al.
⏸️ ▶️ 43:46
Dat probeert Efraïen nou nog eens dikjes, zeg maar, vrij dik over te doen, met een nogal
⏸️ ▶️ 43:52
intense beschuldiging en dat is dat de vrijgezellen tijdens, of de kandidaten, misschien de koppels
⏸️ ▶️ 43:59
ook wel, tijdens de dreamdates gedrogeerd worden en daardoor rare dingen te gaan doen.
⏸️ ▶️ 44:08
Gedrogeerd met GHB, zei die gelukkig, hè?
⏸️ ▶️ 44:10
Ja, met GHB, ja.
⏸️ ▶️ 44:11
Vind ik nogal een beschuldiging.
⏸️ ▶️ 44:13
Dat is best pittig.
⏸️ ▶️ 44:14
Dat zou je wel waar moeten maken?
⏸️ ▶️ 44:16
Nou, dat gebeurt allemaal zeer indirect, dat heeft hij niet.
⏸️ ▶️ 44:20
Hij heeft gezegd dat hij Boos erbij betrokken heeft, die zijn nu een onderzoek aan het doen,
⏸️ ▶️ 44:24
zegt hij.
⏸️ ▶️ 44:25
Neem ik eventjes voor waar aan, want ja, waarom niet?
⏸️ ▶️ 44:29
Kijk, bij betrokken, hij kan ook, Tim Hofman een appje hebben gestuurd.
⏸️ ▶️ 44:33
Ja, maar uit zijn bericht is op te maken dat Boos het onderzoekt.
⏸️ ▶️ 44:39
Nou, dat wil nog steeds niks zeggen, want je kunt van alles onderzoeken.
⏸️ ▶️ 44:42
Maar de punt is dat hij geen bewijzen aandraagt, enkel en alleen suggestie.
⏸️ ▶️ 44:50
Dus het is in de categorie, je moet je eigen onderzoek doen.
⏸️ ▶️ 44:53
Zijn idee is, er zijn geen camera's bij de dreamdate.
⏸️ ▶️ 45:00
Zou je toch verwachten dat hij er wel zijn, zegt hij erbij.
⏸️ ▶️ 45:03
En dat is omdat er dan gedrogeerd kan worden.
⏸️ ▶️ 45:07
Ik vind het een vrij omslachtig idee.
⏸️ ▶️ 45:11
Volgens mij huur je voor een nacht acht hotelkamers af, en is er simpelweg geen budget om voor
⏸️ ▶️ 45:19
een nacht een hele hotelkamer vol met camera's te hangen.
⏸️ ▶️ 45:22
Dat plus het is volgens mij ook gewoon een klein beetje onderdeel van het concept van
⏸️ ▶️ 45:27
de dreamdate, dat men zich onbespiet waant.
⏸️ ▶️ 45:30
Juist.
⏸️ ▶️ 45:31
Er liggen wel microfoons, weten we van kandidaten en weten we van vorige seizoen.
⏸️ ▶️ 45:34
Ja, sowieso de microfoon van die kandidaten zelf natuurlijk.
⏸️ ▶️ 45:37
Vorige seizoen was er iets te horen in een badkamer waarbij de kandidaten niet wisten
⏸️ ▶️ 45:43
dat er ergens nog een zender aan stond, dus die vanen zich zowel onbespiet als ongehoord.
⏸️ ▶️ 45:49
Dus ik vind het niet zo heel gek.
⏸️ ▶️ 45:53
Ik ook niet.
⏸️ ▶️ 45:55
Kijk, uiteindelijk is de vraag, wat win je er als programma mee door die mensen te drogeren
⏸️ ▶️ 46:00
met ghab'ën, het toedienen daarvan is namelijk nogal gevoelig, dus op het moment dat iemand
⏸️ ▶️ 46:06
te veel krijgt, nou ja, nog los van het feit dat het allemaal strafbaar is, waar we het
⏸️ ▶️ 46:09
over hebben, en als dit gebeurd is, dan vind ik ook dat er per direct een einde moet komen
⏸️ ▶️ 46:15
aan de Taste of the Smiling, want dan zijn er echt dingen die daar gebeuren die niet
⏸️ ▶️ 46:19
door de beugel kunnen, maar laten we tot nu toe eventjes aannemen dat dit een vrij groteske
⏸️ ▶️ 46:24
beschuldiging is die kant nog wals raakt, dat kant nog wal raakt, toch?
⏸️ ▶️ 46:31
Je zei wals.
⏸️ ▶️ 46:32
Wal, ja, ik versprak me bijna, want ik wilde slaan zeggen, maar dat slaat natuurlijk nergens
⏸️ ▶️ 46:35
op in een raar kant nog wal, ja, anyway, goed verhaal dit, lekker geen Nederlands, we gaan
⏸️ ▶️ 46:42
er even vanuit dat het niet klopt omdat ik niet in een wereld zou willen leven waarin
⏸️ ▶️ 46:47
dit wel klopt.
⏸️ ▶️ 46:48
Het toedienen alleen al is vrij omslachtig, want als je te veel toedient dan valt iemand
⏸️ ▶️ 46:56
in slaap, dan is er geen weg meer mee te bezeien, dus als je op zoek bent naar ranzigheid in
⏸️ ▶️ 47:03
zo'n dreamdate, dan is het het beste om zich onbespieten te laten wanen, lekker wat alcohol
⏸️ ▶️ 47:08
neer te zetten en een bubbelbad en wat massageolie en dan te zeggen ja, dag, tot morgen en dan
⏸️ ▶️ 47:13
weg te gaan.
⏸️ ▶️ 47:14
Dat is veel realistischer dan dat je zegt, nou, wij gaan weg, hier heb je wat GHB in
⏸️ ▶️ 47:21
je, god mag weten wat, en dan maar hopen dat het niet te veel is, vind je dat?
⏸️ ▶️ 47:26
Twee, want aan slapende mensen heb je niks.
⏸️ ▶️ 47:30
Nee.
⏸️ ▶️ 47:31
Als het te doen is om ranzigheid.
⏸️ ▶️ 47:33
Twee is, aan de andere kant, op het moment dat je weinig genoeg geeft, dan word je daadwerkelijk
⏸️ ▶️ 47:38
los ervan en dan zou het kunnen zijn dat je makkelijker seks hebt, wat je vervolgens
⏸️ ▶️ 47:44
niet kunt vastleggen, want je neemt het niet op, dus tenminste alleen met audio, dus een
⏸️ ▶️ 47:48
beetje een rare theorie.
⏸️ ▶️ 47:49
Het is gewoon zo'n enorm risico voor wat het gewoon waarschijnlijk niet waard is.
⏸️ ▶️ 47:55
Precies, wat heb je er uiteindelijk als programma aan?
⏸️ ▶️ 47:57
Wat is de vraag?
⏸️ ▶️ 47:58
Dus zou je als programma maken, los van de risico's die je met mensen neemt, maar ook
⏸️ ▶️ 48:03
voor jezelf, als het daadwerkelijk zo is en het komt uit, dan is je programma gewoon
⏸️ ▶️ 48:07
klaar.
⏸️ ▶️ 48:08
Ja.
⏸️ ▶️ 48:09
De stekker is niet voor niks uit de villa getrokken een aantal jaren geleden.
⏸️ ▶️ 48:12
En dat ging niet eens over GHB, dat ging alleen maar over, tenminste alleen maar tussen aanleidingstekens,
⏸️ ▶️ 48:16
hè, maar dat ging over een jongen die zich opdrong aan een meisje.
⏸️ ▶️ 48:19
Ja.
⏸️ ▶️ 48:20
Nog, daar was nog niet eens drugs in het spel.
⏸️ ▶️ 48:21
Nee, nee, precies, maar als dit waar blijkt, dan zou ik er 100% voorstander van zijn om
⏸️ ▶️ 48:27
acuut de stekker uit de mt's te trekken en dan hoeft het ook niet meer terug te komen.
⏸️ ▶️ 48:31
Nee, precies.
⏸️ ▶️ 48:32
Dan is het gewoon klaar.
⏸️ ▶️ 48:33
Dus waarom zou je godsnaam dat risico nemen met je programma?
⏸️ ▶️ 48:36
En ook het risico met de gezondheid van de kandidaten, dat doe je gewoon niet.
⏸️ ▶️ 48:41
En dan is er nog een punt met bewijzen, want na 12 uur is GHB niet meer aan te tonen in
⏸️ ▶️ 48:47
je bloed of in je urine, als dat zo mooi op de website staat, want ik weet het niet uit
⏸️ ▶️ 48:52
mijn hoofd, ik heb het opgezocht.
⏸️ ▶️ 48:53
Dus dat betekent, stel dat je dat toedient zo rond een uur of 9, 10 avond, op het moment
⏸️ ▶️ 48:59
dat de ploeg verdwijnt, want daarna gaan de nachturen tikken en is het dubbelse duur,
⏸️ ▶️ 49:03
dan moet je dus voor de volgende ochtend, moet je al als kandidaat daar je urine onderzocht
⏸️ ▶️ 49:09
hebben, want anders, eerst volgende plasje is al GHB vrij, dus ik vraag me sowieso af
⏸️ ▶️ 49:16
hoe je zo'n beschuldiging uiteindelijk hard gaat maken.
⏸️ ▶️ 49:19
Heeft hij dat gezegd, waar komt dit verhaal vandaan, is dit eigen ervaring?
⏸️ ▶️ 49:25
Ja, hij heeft het, nou eigen ervaring, dat niet, maar er zijn kandidaten die zich bij
⏸️ ▶️ 49:32
hem hebben gemeld met het verhaal, volgens mij is er iets gebeurd, want ik kan mijn
⏸️ ▶️ 49:38
dingen niet meer goed herinneren.
⏸️ ▶️ 49:39
Nou zijn er echt honderden redenen waarom je dingen niet goed kunt herinneren, drank
⏸️ ▶️ 49:43
bijvoorbeeld, of zeggen, ja ik was opeens veel losser dan normaal, nou dat moet wel
⏸️ ▶️ 49:47
druk zijn geweest, ja het is allemaal, weet je, het is zeer indirect allemaal tot nu toe,
⏸️ ▶️ 49:54
nogmaals, als dit klopt dan is er dan, dan, dan, dan, dan.
⏸️ ▶️ 50:02
Dan is de temptation klaar, dan is de podcast ook afgelopen.
⏸️ ▶️ 50:06
Dus laten we alleen al daarop, nee dat is de egoistisch, laten we hopen dat dit allemaal
⏸️ ▶️ 50:10
niet waar is.
⏸️ ▶️ 50:11
Hij heeft wel deels een zin nu natuurlijk, want wij hebben het er ook over.
⏸️ ▶️ 50:14
Ja, dat is een beetje het punt. Kijk, dit voelt allemaal als een een of andere maniac
⏸️ ▶️ 50:18
die aandacht probeert te genereren, die wraak aan het nemen is op een programma en dat dus
⏸️ ▶️ 50:22
probeert te slopen. En dan is dit nou een zeer vakkundige manier.
⏸️ ▶️ 50:26
Je hoeft alleen maar twijfel te zijn.
⏸️ ▶️ 50:27
Nou ja, dat is het. Het is twijfelzaaien. Het gebeurt vaker. Maar op het moment dat iets
⏸️ ▶️ 50:35
te krankzinnig voor woorden lijkt, dan is dat het vaak ook. Maar niet altijd. Dus nou ja,
⏸️ ▶️ 50:44
als het daadwerkelijk boos hier onderzoek naar doet, dan hoop ik dat ze dat goed doen.
⏸️ ▶️ 50:50
En dan merken we vanzelf of daar conclusies uit komen of niet.
⏸️ ▶️ 50:55
Als er meer nieuws is, dan melden we dat sowieso in deze podcast. We hebben jaren geleden toen
⏸️ ▶️ 50:59
de villa van de buis getrokken werd, hebben we nog een extra uitzending gebruikt. Als
⏸️ ▶️ 51:03
dat hier gebeurt, dan uiteraard doen we dat. Nou, zeker. En dan gaan we gewoon lingo nabespreken.
⏸️ ▶️ 51:07
Ook leuk, of 1 tegen 100. 1 tegen 100, ja. 1 tegen 50 heet dat tegenwoordig.
⏸️ ▶️ 51:12
Trouwens, als je Julia nog wil zien. Julia van Wouten, die heeft een, dan kun je betalen
⏸️ ▶️ 51:21
en dan kun je er een lingerie zien of nog minder. Ik heb geen idee, want ik betaal er
⏸️ ▶️ 51:24
niet voor. Heb je niet vanaf het Comfya account? Ik dacht al, wat is die afschrijving? Bij
⏸️ ▶️ 51:30
Patreon eventjes betaald. Nee, voor onze steuners. Dat zou leuk zijn, een groepsaccount. Nee,
⏸️ ▶️ 51:35
die is naar Fancentro gegaan. Fancentro? Ja, dat is een soort Onlyfans of zo. Ze heeft
⏸️ ▶️ 51:41
reclame gemaakt. Je kunt haar en haar bevallige toestand, kun je je foto's van zien als je
⏸️ ▶️ 51:49
betaalt. Dus ja. Doe ermee wat je wil. Dat is ook een carrière in opkomst.
⏸️ ▶️ 51:57
Heb jij nog een dinsdag poll gedaan? Zeker, laten we het daar over gaan hebben. We hebben
⏸️ ▶️ 52:05
weer drie stellingen aan je voorgelegd op Instagram. Dat doen we op dinsdag. Daarom
⏸️ ▶️ 52:08
heet dat ding de dinsdag poll. Klinkt logisch. Kun je meestemmen. En eentje daarvan was Whitney
⏸️ ▶️ 52:14
werd gesloopt met zijn kampvuurbeelden. Is dat heftig, maar ja, life is a bitch of arme
⏸️ ▶️ 52:22
jongen, stuur hulp. Arme jongen, stuur hulp. Echt? Nee, ik denk eigenlijk de eerste. Echt
⏸️ ▶️ 52:33
80 procent zegt heftig, maar ja, life is a bitch. Maar 20 procent zegt stuur hulp naar die arme
⏸️ ▶️ 52:39
jongen. Dus onze luisteraars hebben we weinig meer gelijk. Precies, ze hebben geen compassie
⏸️ ▶️ 52:44
met Whitney. En dat terwijl ze normaal gesproken een heel goed moreel compassie hebben, maar
⏸️ ▶️ 52:50
dus niet met Whitney. Ik heb nu al medelijden met Cleo. Daar gaan we weer met onze compassie.
⏸️ ▶️ 52:56
Is dat ja, die krijgt het stevig voor haar kiezen of nee joh, wie meedoet moet op de
⏸️ ▶️ 53:01
blaren zitten. Ik gok dan toch het tweede. Zeker gezien ook de antwoord op de eerste.
⏸️ ▶️ 53:07
64 procent heeft geen enkele medelijden met Cleo. Dat is wel voor deze aflevering gemeten.
⏸️ ▶️ 53:13
Laten we eerlijk zijn. Ik kan mij voorstellen dat er nu iets meer mensen zouden denken.
⏸️ ▶️ 53:18
Ah Gossie, die arme meid. Ze gaan allemaal collectief een Monica Geusetje doen en denken
⏸️ ▶️ 53:24
ah Gossie, kom hier. En dan, ja, we hadden het beloofd, we gingen onderzoek doen naar
⏸️ ▶️ 53:28
onze bingo kaart, want daar stond een vakje op. Ik ben hier voor mezelf. Dat werd twee
⏸️ ▶️ 53:37
keer half gezegd in de aflevering van vorige week. Wij zeiden toen, ja, moeten we dat dan
⏸️ ▶️ 53:43
afstrepen of niet? Kunnen we die goedkeuren? We hebben dat voorgelegd aan jou als Instagram
⏸️ ▶️ 53:51
volger. Kunnen we dat vakje afstrepen? Ja, op naar bingo of nee, twee keer half is niet
⏸️ ▶️ 53:58
genoeg. Ja, ik ben toch van mening twee keer half is niet genoeg. Overigens, met deze
⏸️ ▶️ 54:04
aflevering erbij. We kunnen hem sowieso afvegen, volgens mij zei Annabel inderdaad, ik weet
⏸️ ▶️ 54:10
niet of voor mezelf, maar ook onze stemmers vonden twee keer half is voldoende op naar
⏸️ ▶️ 54:17
bingo, dus hadden we hem sowieso af mogen strepen. Maar er was meer te strepen deze week.
⏸️ ▶️ 54:22
We hebben flink gestreept. Want Levellen werd genoemd. Door Fleur? Door Fleur, ja, want
⏸️ ▶️ 54:29
hij kon heerlijk levellen met Antonio, denk ik. En Disrespectful viel ook. Dus die vakjes
⏸️ ▶️ 54:38
kunnen we ook afstrepen. Hoeveel hebben we er nog? We hebben nog de gehuzzelde spreekwoorden.
⏸️ ▶️ 54:42
Verleider die jaloers wordt. Er moet nog onweren. Het regent daar iedere dag pijpen stelen,
⏸️ ▶️ 54:47
dus je zou denken dat ze een keer een shot van onweer zouden kunnen maken, maar voorlopig
⏸️ ▶️ 54:51
nog niet. Persoonlijke groei is nog niet gezegd. Ivo zegt iets zweverigs. Ja, met
⏸️ ▶️ 54:56
het open relatie is niet zweverig genoeg wat bij je aan gaat. Nee, het was nog wel een
⏸️ ▶️ 55:01
moment ook met die kaartjes. Die trouwens ook. Hou op met me. Er is nog geen gezoend,
⏸️ ▶️ 55:08
nog geen antastelijkheden. Monica Feinse, geen begrip. Er heeft nog niemand seks gehad.
⏸️ ▶️ 55:12
Nog niemand zei viben en Iris is ook nog steeds niet klaar met Whitney. Ik weet niet wat daar
⏸️ ▶️ 55:17
nog gebeurd moet. Ik weet niet wat daar nog moet gebeuren. Maar we hebben nog aardig wat
⏸️ ▶️ 55:21
vakjes. We hebben nog aardig wat vakjes en we hebben ook nog aardig wat afleveringen.
⏸️ ▶️ 55:25
Dus wie weet, bingo, maar ik denk dus niet dat iemand seks heeft en zelfs zoenen? Ik
⏸️ ▶️ 55:29
vraag het maar af. Ja, we hadden het net over de polls. Vorige keer in de polls ging het
⏸️ ▶️ 55:34
over René die een feestje oversloeg. Onze luisteraars vonden dat toen terecht. Wij vonden
⏸️ ▶️ 55:42
dat een beetje raar, want je zit toch in temptation eigenlijk. Is ook zo. Sam heeft
⏸️ ▶️ 55:47
daar nog wel wat gedacht over. Oh, Sam, ja. Onze Belgische correspondent. Ja, jullie vonden
⏸️ ▶️ 55:52
dat een beetje raar omdat je zou denken van temptation. Ja, je wil actie zien. Je wil
⏸️ ▶️ 56:01
mensen actief beheersen. Je wil niet iemand die zich alleen terugtrekt op zijn kamer en
⏸️ ▶️ 56:05
dergelijke meer. Maar je kan het ook anders bekijken, denk ik dan. René in de toestand
⏸️ ▶️ 56:13
waarin hij was, was hij echt een meerwaarde geweest op dat feestje. Heb je in zo'n geval
⏸️ ▶️ 56:19
liever dat hij zich dan terugtrekt of dat hij toch op het feestje komt en dat het dan
⏸️ ▶️ 56:25
een soort van moodkill of in het ergste geval een soort van cockblok Laura-achtig ding wordt?
⏸️ ▶️ 56:33
Ja, dat is ze weer. Ik dacht dat ze ervan draaien. Er is cockblok Laura toch weer.
⏸️ ▶️ 56:37
Ze blijft terugkomen. Ja, nee. Kijk, uiteindelijk heb je natuurlijk het liefst dat hij... Ja,
⏸️ ▶️ 56:42
je wilt niet dat het een zwart gat, een soort worp gat van sfeer wordt, want dan ben je inderdaad
⏸️ ▶️ 56:47
verder van huis, Sam. Dus je hebt helemaal gelijk. Ik zit weer met mijn bek vol tanden. Ik weet
⏸️ ▶️ 56:51
niet waarom ik deze podcast nog maak. We hebben zoveel goede opvolgers. Ja, we worden langzaam
⏸️ ▶️ 56:56
overgenomen. Heb je ook iets bij te dragen aan deze podcast? Je mag altijd een appje
⏸️ ▶️ 57:01
sturen. Audio-appjes vinden we nog steeds het leukst. 06 20 15 15 29. 06 20 15 15 29. Inbox
⏸️ ▶️ 57:10
zet het kampvuur, staat ook altijd open, de inbox. Sowieso. Dus slides in de DM's op
⏸️ ▶️ 57:15
Instagram. Dat vinden we ook hartstikke leuk. Op de gram. Laat van je horen alsjeblieft.
⏸️ ▶️ 57:19
Ja, laat van je horen. Vinden we echt fijn. Dat betekent dat we aan het einde zijn gekomen
⏸️ ▶️ 57:23
inmiddels van deze aflevering van het kampvuur. We gaan natuurlijk nog even door in de extra
⏸️ ▶️ 57:28
lange. Jij hebt iets spectaculairs te vertellen. Is dat zo? Ja, want dit is de laatste aflevering
⏸️ ▶️ 57:34
dat ik in Nederland ben. Oh ja, ja, ja, ja. Dat, ja, dat teasen we voor de extra lange.
⏸️ ▶️ 57:39
Dus wil jij meeluisteren? Ga dan naar pgm.com slash het kampvuur. Neem een open relatie
⏸️ ▶️ 57:46
met ons dan steun je de podcast. Dat is super vet. Krijg je die podcast lekker veel eerder,
⏸️ ▶️ 57:50
niet maandag wachten. Maandag wachten. Maandag. Oude wedstrijd. Ja, inderdaad. Ik ben een
⏸️ ▶️ 57:57
echte fan. Ik heb hem gewoon al eerder. Zodra die af is. Zodra die af is. Je spaart mee
⏸️ ▶️ 58:02
voor de aansteker en je kunt bij onze fantastische groeps app bij het kampvuur. Heel gezellig.
⏸️ ▶️ 58:09
Daar deelde Nellieke deelde dat fragment met de rietjes. Daar hebben we heel erg veel plezier
⏸️ ▶️ 58:16
met alle polls die er gehouden worden op dinsdag. Dus dan krijg je af en toe een blikje achter
⏸️ ▶️ 58:21
de schermen. Dus weet dat te vinden op patreon.com slash het kampvuur. Het kost je bijna niks
⏸️ ▶️ 58:25
en je krijgt er mokers veel voor terug. Ga je nou niet mee naar de extra lange? Dan zeggen
⏸️ ▶️ 58:31
we tot volgende week.